Na een tijdje niks meer van FredJanssen gehoord te hebben mijn ongenoegen maar eens geuit op hun facebook pagina, en wonder boven wonder binnen 10 minuten werd ik gebeld of ik mijn verhaal wilde doen.
Nadat de Skoda dealer het meeste al heeft gerepareerd gaan de bonnen naar meneer FredJanssen.
Het probleem van de lambda sonde bleek helemaal niet aanwezig te zijn, volgens FredJanssen was de voorverwarming stuk. Nadat de Skoda dealer hiernaar gekeken heeft bleek het mijn accu te zijn welke helemaal op was en daardoor te weinig stroom kon leveren aan de voorverwarming van de lambda sonde.
verder lekte de auto onder bij de carterplug olie, de garage heeft hier een nieuw schroefdraad in getapt omdat ze bij FredJanssen het schroefdraad te strak hadden aangedraaid waardoor deze kapot is gedraaid.
Bij de auto heb ik 3 maanden garantie bijgekocht op motor en bak momenteel lekt de bak een beetje olie bij de ingaande as, hiervoor gaat mijn auto de 13e naar FredJanssen om hier onder garantie naar te laten kijken.
Wat moet ik nu accepteren van FredJanssen totaal heb ik 122 voor de reparatie aan mijn Carter pan betaald inclusief nieuwe olie en 55 euro voor een nieuwe accu. Is het reëel als ik dit beide ga eisen bij FredJanssen, tenslotte hebben hun mijn Carter pan gesloopt bij de grote beurd en een auto geleverd met een zeer slechte accu.
Verder zit ik met het probleem dat de medewerker van FredJanssen mij heeft verteld dat als de reparatie aan de ingaande as van de bak te duur word dit niet gerepareerd word maar dat ik een andere auto mag uitzoeken, hiermee ga ik niet akkoord omdat ik juist voor deze Skoda naar hun toe ben gekomen.
Kan FredJanssen mij de reparatie weigeren ondanks de bijgekochte garantie en mij verplichten een andere auto uit te zoeken?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen garantie Fred Janssen Naarden
Re: Geen garantie Fred Janssen Naarden
Ik ben heel benieuwd morgen.
Als het goed is word alles onder garantie vervangen daar ga ik wel van uit.
Als de garage het niet gaar repareren omdat de kosten te hoog zijn gaan zij over op of het terug betalen ven mijn aankoop bedrag of ik mag ene andere auto uitkiezen.
Met de laatste 2 opties ga ik niet akkoord ik koop twenslotte specifiek deze auto en ga niet akkoord met terugbetaling van mijn geld of een andere auto.
Sta ik hiermee in mijn recht? Dat ik de laatste 2 opties weiger en enkel akkoord ga met reparatie?
Als het goed is word alles onder garantie vervangen daar ga ik wel van uit.
Als de garage het niet gaar repareren omdat de kosten te hoog zijn gaan zij over op of het terug betalen ven mijn aankoop bedrag of ik mag ene andere auto uitkiezen.
Met de laatste 2 opties ga ik niet akkoord ik koop twenslotte specifiek deze auto en ga niet akkoord met terugbetaling van mijn geld of een andere auto.
Sta ik hiermee in mijn recht? Dat ik de laatste 2 opties weiger en enkel akkoord ga met reparatie?
Ja das reëel.brian tel schreef:Is het reëel als ik dit beide ga eisen bij FredJanssen, tenslotte hebben hun mijn Carter pan gesloopt bij de grote beurd en een auto geleverd met een zeer slechte accu.
Nee, zelfs zonder de bijgekochte garantie.brian tel schreef:Kan FredJanssen mij de reparatie weigeren ondanks de bijgekochte garantie en mij verplichten een andere auto uit te zoeken?
Je hebt twee garanties: de wettelijke en de bijgekochte. Als er niets anders over in staat in de bijgekochte garanties dan horen ze het gewoon te doen. Anders kun je beroepen op de wettelijke garantie. Dan geld dat de verkoper alleen herstel mag weigeren als ontbinding veel goedkoper is. Bijvoorbeeld als herstel tien keer zo duur is wat de auto heeft gekost.brian tel schreef:Sta ik hiermee in mijn recht? Dat ik de laatste 2 opties weiger en enkel akkoord ga met reparatie?
Ik wacht af.
De auto staat momenteel bij de garage voor de controle, er word vandaag gekeken wat het precies is en word gekeken hoeveel het de garage gaat kosten om het te repareren.
ik heb nog even mijn koop overeenkomst door gelezen en daarin staat nadrukkelijk vermeld 3mnd garantie op draaiende delen motor en bak, ik naam aan dat hieronder een lager/oliekering mee gerekend word.
Verder staat achterop de overeenkomst in de kleine letter gemeld dat de garage mij verplicht een vervangende auto moet leveren waarbij ik alleen de benzine kosten betaal en geen huur kosten.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt vanmiddag laat ik het jullie weten.
De auto staat momenteel bij de garage voor de controle, er word vandaag gekeken wat het precies is en word gekeken hoeveel het de garage gaat kosten om het te repareren.
ik heb nog even mijn koop overeenkomst door gelezen en daarin staat nadrukkelijk vermeld 3mnd garantie op draaiende delen motor en bak, ik naam aan dat hieronder een lager/oliekering mee gerekend word.
Verder staat achterop de overeenkomst in de kleine letter gemeld dat de garage mij verplicht een vervangende auto moet leveren waarbij ik alleen de benzine kosten betaal en geen huur kosten.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt vanmiddag laat ik het jullie weten.
Beste Brian,
Doodsimpel.
Je rijdt weg en plotseling brandt het mm lampje. Dat is een verborgen gebrek en niets anders. Nee, dat valt niet onder garantie van een motorblok of versnellingsbak. Het is wel een verborgen gebrek, los van het feit, dat je niet(s) (veel) zult merken aan de auto zelf.
Ze hebben wellicht de lambda slechts schoon gemaakt en opnieuw gemonteerd. Dat werkt bij veel merken, maar niet bij de VW producten.
Ik zou echter voor 150 piek geen gelazer willen. Gewoon elders laten vervangen en de volgende keer (na 3 maanden uiteraard...) een ruime bocht rond Jansen maken.
Voor 150 piek ga je jezelf niet gek maken door brieven te schrijven, rechtsbijstand in te schakelen, enz. enz.
Succes !
Doodsimpel.
Je rijdt weg en plotseling brandt het mm lampje. Dat is een verborgen gebrek en niets anders. Nee, dat valt niet onder garantie van een motorblok of versnellingsbak. Het is wel een verborgen gebrek, los van het feit, dat je niet(s) (veel) zult merken aan de auto zelf.
Ze hebben wellicht de lambda slechts schoon gemaakt en opnieuw gemonteerd. Dat werkt bij veel merken, maar niet bij de VW producten.
Ik zou echter voor 150 piek geen gelazer willen. Gewoon elders laten vervangen en de volgende keer (na 3 maanden uiteraard...) een ruime bocht rond Jansen maken.
Voor 150 piek ga je jezelf niet gek maken door brieven te schrijven, rechtsbijstand in te schakelen, enz. enz.
Succes !