Pagina 2 van 2

Re: Groupon misleidt met Samsonite Colora Koffer

Geplaatst: 27 mar 2012 17:27
door Emmy75
U voegt toe aan de post van Maxiem:
Har06 schreef:de vergelijking met w online gaat helemaal mank, de dame in kwestie deed aan zel verrijking
Misschien was het een extreem voorbeeld omdat de zeepbel meteen uit elkaar spatte maar het is zeker een treffend voorbeeld. Dat doen bijna alle eigenaren die een succesvol bedrijfje opzetten en naar de beurs gaan. Het geld dat het oplevert wordt soms deels gebruikt voor nieuwe investeringen maar ook deels als "winstuitkeringen" aan de eigenaren van de toko. Dat is een manier om het succes van een bedrijf te kunnen cashen zonder meteen de hele toko te verkopen.

Daarom is TomTom ook jaren geleden naar de beurs gegaan:
http://www.elsevier.nl/web/1033120/Nieu ... cashen.htm

Re: Groupon misleidt met Samsonite Colora Koffer

Geplaatst: 27 mar 2012 18:31
door MAXIEM
Har06

Terwijl je mij Quote zet je in diezelfde quote het hier volgende:
......de vergelijking met w online gaat helemaal mank, de dame in kwestie deed aan zel verrijking
Daar ben ik niet van gediend, want dat heb ik niet geschreven. Op die manier vervals en vermink je de strekking van mijn bericht.

Wat ik schreef was:
Meer omzet en winst betekent meer waarde en dus bij een beursgang meer vermogen en dus meer cashen en daarna (als alles goed gaat) meer dividend. Dat is geen misleidende wijsheid, maar gewoon de gebruikelijke gang van zaken. Dat daarin "alles geoorloofd" is (let op: dit staat dus tussen haakje en betekent hier dus "bij wijze van spreken") is ook een algemeen bekend feit (denk maar eens aan Worldonline).
Met collegiale groet, Maxiem.

Re: Groupon misleidt met Samsonite Colora Koffer

Geplaatst: 28 mar 2012 11:32
door peterdenhaag
Ik heb op suggestie van Groupon, in dit forum, zelf contact gezocht via [email protected]. Eergisteren een mail met verzoek omn teruggave van mijn geld en adres waar ik de koffer kan terugsturen. Nog geen reactie mogen ontvangen. Ik blijf dit monitoren en verslag hiervan maken op dit forum.

Re: Groupon misleidt met Samsonite Colora Koffer

Geplaatst: 28 mar 2012 18:09
door peterdenhaag
Beste Customer Support,

Hierbij stuur ik u de iDeal gegevens van de bestelling....
...... etc.

Ik merk verder op dat dit geen Samsonite koffer is zoals een echte Samsonite hoort te zijn met Samsonite labels. In uw advertentie suggereert u nadrukkelijk dat het om een Samsonite koffer gaat. Daarom verwachten we een Samsonite koffer met de welbekende labels. Maar in plaats van een echte Samsonite stuurt u een American Tourister. U had daarmee reclame moeten maken. Maar nu heeft u mij als koper misleidt. Het product voldoet niet aan de in de advertentie gestelde koffermerk. Daarom vraag ik het geld terug en wil ik uiteraard de koffer opsturen.

Het hele geval is hetzelfde als ik een renault bestel en ik krijg een dacia of ik bestel een volkswagen en krijg een seat. In beide gevallen is dacia weliswaar onderdeel van renault en seat onderdeel van de volkswagen groep maar toch is een seat geen volkswagen en een dacia geen renault. En hiermee vergelijkbaar is een American Tourister geen Samsonite.
Ik hoop snel van u te horen.

Met vriendelijke groet,

Peter


From: GrouponNL
Sent: Wednesday, March 28, 2012 5:28 PM
To: Peter
Subject: Samsonite Colora Koffer - Tros Radar Forum (ticket #429396)

## Reacties graag boven deze lijn plaatsen ##




--------------------------------------------------------------------------------

Mar 28 17:28 (CEST):
Beste Peter,

Helaas kunnen we je niet terugvinden in ons systeem. Heb je de bestelling wellicht gedaan met een ander e-mailadres? Zou je mij dat adres door kunnen sturen?

Mocht dit niet het geval zijn, dan hebben we wat meer informatie nodig over de bewuste transactie. Heb je met internetbankieren betaald, dan ontvangen we graag het 16 cijferig betalingskenmerk beginnend met KN van deze transactie, te vinden op je bankafschrift. Voor een creditcard betaling volstaan de laatste vier cijfers van je creditcard en creditcard maatschappij. Aan de hand daarvan kunnen we je voucher(s) opzoeken.

Was er nog een bepaalde reden dat je het product wilt retourneren?

Ik wil hierbij nog aangeven dat de American Tourister Colora koffer wel van Samsonite is. American Tourister is een lijn van Samsonite zelf en de Colora behoort tot deze lijn.

Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Customer Support

Groupon Netherlands B.V.
http://www.Groupon.nl

T: +31 20 435 03 69
F: +31 20 890 76 35
E: [email protected]



Hoe zou u de ontvangen ondersteuning beoordelen?
Goed, ik ben tevreden

Slecht, ik ben ontevreden

Re: Groupon misleidt met Samsonite Colora Koffer

Geplaatst: 28 mar 2012 19:46
door MAXIEM
Aan
Customer Support

Groupon Netherlands B.V.
http://www.Groupon.nl

T: +31 20 435 03 69
F: +31 20 890 76 35
E: [email protected]

U schrijft:
Ik wil hierbij nog aangeven dat de American Tourister Colora koffer wel van Samsonite is. American Tourister is een lijn van Samsonite zelf en de Colora behoort tot deze lijn.
U geeft precies de feiten weer: de ATC is een lijn van Samsonite en dús geen echte Samsonite!!!

U hebt de consument naar mijn mening heel bewust op het verkeerde been gezet, door opzettelijk in uw advertentie niet de lijnnaam American Tourister Colora te vermelden. Hiermee hebt u willens en wetens de WOHP terzijde geschoven en dat is zeer bedenkelijk. Ik kan mij goed voorstellen dat teleurgestelde consumenten dit ******** handelen uwerzijds zullen melden bij Consuwijzer.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Re: Groupon misleidt met Samsonite Colora Koffer

Geplaatst: 29 mar 2012 11:08
door peterdenhaag
Groupon lijkt aan een oplossing te willen meewerken met retourneren. Een Seat is nou eenmaal geen Volkswagen en een Dacia geen Renault! Zie verder hieronder. Ik geloof het uiteraard wanneer ik mijn geld weer teriug op mijn rekening heb. Wordt vervolgd.

Mar 29 10:53 (CEST):

Beste Peter,

Dat snap ik heel goed!

We hebben de retourprocedure voor je in gang gezet. Je zult binnen enkele dagen een mail ontvangen waarin wordt uitgelegd wat de procedure is. Zodra wij bericht krijgen van de dealaanbieder dat het product is ontvangen, zullen wij het aankoopbedrag terugstorten op jouw rekening.

Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,


Customer Support

Groupon Netherlands B.V.
http://www.Groupon.nl

T: +31 20 435 03 69
F: +31 20 890 76 35
E: [email protected]




Hoe zou u de ontvangen ondersteuning beoordelen?
Goed, ik ben tevreden

Slecht, ik ben ontevreden

Re: Groupon misleidt met Samsonite Colora Koffer

Geplaatst: 30 mar 2012 16:41
door sammie87
GOH, dit vind ik nou heel erg vreemd:




Date: March 26, 2012 16:48:34 GMT+02:00
To: GrouponNL <[email protected]>
Subject: Re: Samsonite Colora (ticket #413236)

Zoals gezegd in de vorige email, u verkoopt een Samsonite en levert een American Tourister. Ik wil de koop ongedaan maken, en u weet dat ik juridisch in mijn recht sta.

Indien ik morgen niets van u vernomen heb, zal ik opdracht geven aan de credit card maatschappij om de betaling ongedaan te maken.

Met vriendelijke groet,



On Mar 26, 2012, at 16:41, GrouponNL <[email protected]> wrote:

## Reacties graag boven deze lijn plaatsen ##

Chantal, Mar 26 16:41 (CEST):
Beste ,

Zoals ik in mijn vorige email uit heb gelegd is dit wel een Samsonite. Je kunt het het beste even op Google intypen en daar je dit zien.

Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Chantal
Customer Support

Groupon Netherlands B.V.
http://www.Groupon.nl

T: +31 20 435 03 69
F: +31 20 890 76 35
E: [email protected]

Hoe zou u de ontvangen ondersteuning beoordelen?

Goed, ik ben tevreden

Slecht, ik ben ontevreden

Chantal, Mar 26 17:21 (CEST):
Beste ,

Het is een Samsonite koffer die je hebt ontvangen. Deze gaan we niet annuleren. Excuses voor het ongemak.

Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groet,

Chantal
Customer Support

Groupon Netherlands B.V.
http://www.Groupon.nl

T: +31 20 435 03 69
F: +31 20 890 76 35
E: [email protected]

Hoe zou u de ontvangen ondersteuning beoordelen?

Goed, ik ben tevreden

Slecht, ik ben ontevreden

Re: Groupon misleidt met Samsonite Colora Koffer

Geplaatst: 30 mar 2012 16:44
door Chocomelk
Ah bij de ene persoon word het wel geaccepteerd
het terugsturen van de koffer en bij jou dus niet Sammie.

Re: Groupon misleidt met Samsonite Colora Koffer

Geplaatst: 30 mar 2012 16:56
door just*me
sammie, je hebt toch sowieso je wettelijke bedenktijd bij een online aankoop. Dus op basis daarvan kun je de koop alsnog gewoon ontbinden.

Re: Groupon misleidt met Samsonite Colora Koffer

Geplaatst: 30 mar 2012 18:42
door sammie87
ja het is ook heel raar inderdaad.
Groupon is ook echt waardeloos. ik ga daar ook nooit meer wat bestellen. oplichters zijn het.

Re: Groupon misleidt met Samsonite Colora Koffer

Geplaatst: 30 mar 2012 19:47
door MAXIEM
sammie87

Dat lijkt me een heel verstandig besluit!

Maxiem.

Re: Groupon misleidt met Samsonite Colora Koffer

Geplaatst: 02 apr 2012 19:31
door peterdenhaag
Groupon heeft zich kennelijk bedacht. 29 maart kreeg ik een mail van Groupon dat er een retourzending procedure zou worden opgestart. U raad het al: nog steeds niets ontvangen. Is dit vertragingstactiek? Of hebben ze zich bedacht?

Ik hou het in de gaten want het blijft misleiding.

O ja de Reclame Code Commissie heeft me gevraagd om betreffende advertentie op te sturen zodat ze een onderzoek kunnen gaan opsterten naar deze misleidende reclame.

Later meer.

Re: Groupon misleidt met Samsonite Colora Koffer

Geplaatst: 03 apr 2012 19:12
door sammie87
oke, ben erg benieuwd.

Re: Groupon misleidt met Samsonite Colora Koffer

Geplaatst: 05 apr 2012 12:32
door Guardian72
sammie87 schreef:oke, ben erg benieuwd.
Yep ik ook.

Zeker omdat Groupon volhoud in de andere mail dat het 'wel' om een echte samsonite zou gaan.

Natuurlijk is het mogelijk dat iets een submerk is - maar dan MOET je als zodanig adverteren.

Denk aan bijvoorbeeld "Linksys by Cisco".

Re: Groupon misleidt met Samsonite Colora Koffer

Geplaatst: 05 apr 2012 12:47
door Emmy75
Guardian72 schreef:Natuurlijk is het mogelijk dat iets een submerk is - maar dan MOET je als zodanig adverteren.

Denk aan bijvoorbeeld "Linksys by Cisco".
Dat vind ik ook. Wat dat betreft vind ik de voorbeelden van TS wel erg treffend. Als ik een VW Golf bestel, wil ik ook een VW Golf geleverd krijgen en geen Seat Léon (ook van de volkswagen groep). Ik vraag me toch echt af wat de groupon medewerker zou zeggen als deze een VW Golf koopt en een Seat geleverd krijgt..

Re: Groupon misleidt met Samsonite Colora Koffer

Geplaatst: 05 apr 2012 13:55
door Guardian72
@ Emmy,

deze zou het accepteren, aangezien hij/zij eenzelfde businessmodel gebruikt :)
Enige andere manier zou hypocriet zijn.

Ik kreeg van een collega zojuist het Haarlems Dagblad van vandaag, daarin ook al een negatief artikel van Groupon.
Daarin stellen ze dat de klachtenafhandeling al sterk verbeterd is (menig TS hier zal het daar niet mee eens zijn) en dat indien mensen binnen 7 dagen ontbinden, ze hun geld terugkrijgen. Alleen jammer dat uitleveren van bestelde goederen vaak (bewust?) veel langer duurt dan deze 7 dagen - zodat je in dit genoemde geval volgens Groupon pech hebt.

Alleen jammer dat de Nederlandse wet qua misleiding toch anders zegt :)

Re: Groupon misleidt met Samsonite Colora Koffer

Geplaatst: 05 apr 2012 16:50
door sammie87
ik heb zojuist een brief ontvangen van mijn credit card maatschappij dat ze contact hebben gehad met Groupon en ik moet de samsonite koffer retour verzenden. Met dat bewijs krijg ik mijn geld terug van mijn credit card maatschappij. Natuurlijk staat er nergens een adres van Groupon op de site dus ik was genoodzaakt om te bellen. Ik krijg nu van Groupon binnen een paar dagen een email met de retour procedure....(ik ben benieuwd) :?: :evil:

Re: Groupon misleidt met Samsonite Colora Koffer

Geplaatst: 24 apr 2012 20:46
door Crash80
Helaas mijn vriendin is er ook in gestonken en ben nu al 2 maanden bezig met groupon om m'n geld terug te krijgen enige antwoord wat ik uit ze krijg is geduld hebben elke week weer op m'n e-mails reageren ze niet eens dus bel ze zowat elke dag.

Wij hadden 2 koffers besteld dacht koopje samsonite. 1e koffer werd bezorgt en ja hoor american traveler direct gebeld en 10 gesprekken later groupon blijft volhouden nee dit is a kwaliteit en samsonite als dat zo was zat het correct label er wel op. M'n vergelijking met renault en dacia vonden ze ook niet terecht.

Ach ja 1 koffer bezorgd 2e koffer niet gezien voor koffer 1 na 4 e-mails en 3 bevestigingen dat men de retour procedure zou opstarten week ltr nog niets en elke keer als je belt nee staat niets in de computer even geduldt hebben meneer ach ja 2 wkn ltr eindelijk retour nr koffer direct terug gestuurd aangetekend nu 2 wkn ltr nog geen bevestiging dat ik van deze m'n geld terug krijg etc etc.

Koffer 2 nog veel beter verhaal niet ontvangen!! Als uitzondering maar dimas zelf gebeld vind als ik zaken doe met groupon moet groupon het regelen. Dimass nee de koffer is geleverd en die persoon heeft getekend. Gehele naam is onbekend voor mij. Eerste koffer gaf men aan dat het bij mij was geleverd maar die kwam via de buren 2 nr's verderop deze waarschijnlijk door gls achterover gedrukt. Na nog 1 week bellen en mailen en klagen tegen groupon eindelijk de melding we gaan een nieuwe opsturen. Ik wil geen nieuwe! kost me alleen geld om het weer retour te sturen. Helaas volgens groupon zit het in het proces en kan niet afgeweken worden. Dit was 3 wkn geleden! Na diverse mails waar men niet op reageert dus dan maar bellen Meneer er is misschien lichte vetraging maar uw koffer is onderweg. Koffer maakt waaarschijnlijk de wereldreis die ik nog wil maken aangezien ie nu 3 wkn onderweg is.
Sinds vorige week in ieder geval de creditcard maatschappij aangeschreven met alle formulieren en E-mail etc etc tot terug vordering van m'n betaling want groupon speelt spelletjes en houd me alleen maar aan het lijntje.
Eigenlijk is naar binnen lopen op een call center want ken langzamerhand iedereen daaro.
Wij hebben altijd heel veel via groupon gekocht en soms zelfs niet gebruikt weggegooid geld.
Maar dit is volkomen waardeloos om zo behandeld te worden na zulke uitgaven patroon menig ander handelaar had op voorhand m'n geld terug gegeven met een dikke excuus brief en of ik langs wilde komen voor een lunch. Nu word ik alleen maar als lastig beschouwd omdat ik m'n geld terug wil.

Als iemand hulp nodig hebt of 1 v/d 20 E-mails wilt hebben ga niet alles bijvoegen word helemaal een verhaal zonder end, samen staan we misschien sterk maar met groupon zal ik nooit en te nimmer zaken mee doen.