LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door Mousy »

olaf79 schreef:
I'll be back! schreef:Verbaast mij niets.
Die recovery deugd niet, ook niet via de cd/dvd.
Grote OEM's mogen zelf Windows naar hun eigen inzicht aangepast worden, en dat is juist het probleem bij Packard-Bell. In hun versie zitten juist diverse grove fouten.
Je trekt wel snel conclusies. Misschien mislukte de recovery door een fout op de harde schijf.
Wat het beste gedaan kan worden is als de koper van die computer iemand kent met een originele installatie cd/dvd van Windows (moet wel de exacte versie van Windows zijn), die cd/dvd gebruiken om Windows opnieuw te installeren, met daarbij de Windows code die op de sticker aan de onderkant of achterkant/zijkant is geplakt.
Dat is zeker niet het beste dat gedaan kan worden. Dit is namelijk, afhankelijk van de licentie van degene met de originele windows 7 dvd, mogelijk illegaal.
Klopt helemaal ik kan sinds een tijdje mn orginele windows 7 nog maar op 1 pc gebruiken.
Vorig jaar kon het nog op mn pc en latop.
Nu heb ik dus het gevolg dat ik maar 1x windows kan activeren.
Er zit nl maar 1 licentie op de cd rom. Staat ook in de voorwaarden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mousy schreef:
olaf79 schreef:
I'll be back! schreef:Verbaast mij niets.
Die recovery deugd niet, ook niet via de cd/dvd.
Grote OEM's mogen zelf Windows naar hun eigen inzicht aangepast worden, en dat is juist het probleem bij Packard-Bell. In hun versie zitten juist diverse grove fouten.
Je trekt wel snel conclusies. Misschien mislukte de recovery door een fout op de harde schijf.
Wat het beste gedaan kan worden is als de koper van die computer iemand kent met een originele installatie cd/dvd van Windows (moet wel de exacte versie van Windows zijn), die cd/dvd gebruiken om Windows opnieuw te installeren, met daarbij de Windows code die op de sticker aan de onderkant of achterkant/zijkant is geplakt.
Dat is zeker niet het beste dat gedaan kan worden. Dit is namelijk, afhankelijk van de licentie van degene met de originele windows 7 dvd, mogelijk illegaal.
Klopt helemaal ik kan sinds een tijdje mn orginele windows 7 nog maar op 1 pc gebruiken.
Vorig jaar kon het nog op mn pc en latop.
Nu heb ik dus het gevolg dat ik maar 1x windows kan activeren.
Er zit nl maar 1 licentie op de cd rom. Staat ook in de voorwaarden.
Dat klopt ook. 1 licentie is in principe voor 1 pc. Feit blijft dat je met een retail dvd meerder windows installaties kunt doen, wat weinig zinvol is trouwens als je maar 1 licentie hebt, maar je kunt dus wel een onthande buurman of vriend helpen daarmee.

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door I'll be back! »

olaf79 schreef:Je bedoelt waarschijnlijk dat je met een retail dvd windows 7 kunt installeren om vervolgens de OEM key te gebruiken om te unlocken (vervolgens moet je met de telefoon windows activeren want anders lukt het nog niet).
Nee, omdat dat niet werkt.

Met een OEM Windows 7 DVD kun je elke willekeurige computer Windows installeren welke oorspronkelijk een OEM licentie heeft.

Met een retail kun je alleen een retail Windows installeren.
Dat komt omdat een OEM installatie geen retail SOA accepteert en retail geen OEM SOA.

#!lieke!#
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2012 21:37

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door #!lieke!# »

Sorry voor typefouten en opmaak enzo, heb geen pc dus type dit op telefoon.

Ik ga maar even niet in op jullie discussie want daar weer ik niets van. De update van mijn verhaal is dat is ik nu ook boos ben op media markt ( ik begin me echt een lastige klant te voelen). Mijn oorspronkelijke probleem was dat ik geen Windows updates kon doen. Toen kwam ik zoals jullie hebben kunnen lezen van de regen in de drup. Mijn pc is al terug van pb. ( dat is in ieder geval snel om nog een positief puntje te benoemen) dus ik vraag aan MM willen jullie controleren of mijn oorspronkelijke probleem ook Is opgelost, namelijk die Windows updates. Ik heb gezegd ik wil daar zelfs voor betalen nog een paar dagen wachten maakt me allemaal niets uit als ik maar niet thuis kom en gewoon weer hetzelfde probleem heb.
Nou was geen probleem geen kosten en ik kon hem due avond ophalen. Kom ik daar, biets gecontroleerd. Maar hij was gemaakt dus ik kon hem wel gewoon meenemen. Dus ik zeg nogmaals dat ik het prettig zou vinden dat het voor de zekerheid werd gecontroleerd voordat ik hem meenam. Oké dat kon, nog een paar keer benoemd het gaat dus om controle van mijn oorspronkelijke probleem: de windows updates.
Wordt ik s avonds al gebeld dat ik mijn pc op kon halen dus ik vraag: " dus hij is gecontroleerd. Op die Windows updates? Krijg ik geen duidelijke "ja" alleen maar een herhaling dat de pc klaar was en gecontroleerd. Na 6 keer proberen antwoord te krijgen op mijn letterlijke vraag en die niet te krijgen. Sloot ik maar af met " oké dan ga ik daar dus maar vanuit " ( aangezien hij toch echt 6 keer de precieze vraag heeft moeten horen hè) dus ik haal hem op vraag nogmaals dus hij is gecontroleerd op die Windows updates. Ha daar ging zij vanuit hij was op mijn verzoek gecontroleerd.
Oké., je voelt hem al aankomen, kom ik thuis. 0 updates gedaan. Beetje apart enige manier km te controleren is toch om ze er daadwerkelijk op te zetten. Dus ik nog enigszins hoop dat ze hem na get updaten weer in fabrieksinstellingen hebben gezet ( lijkt me omslachtig maar toch) maar nee hoor mensen! Ben vanaf gisteravond bezig om die updates te doen ...,blijft gewoon weer hangen.
Heb ik net gebeld, zegt die medewerker doodleuk: het probleem was dat de recovery bleef hangen en dat is gecontroleerd. Dus we hebben gedaan wat u vroeg! Nou ja!!! Dat geloof je toch niet! Ik heb zo uitdrukkelijk meerdere malen gezegd: controle van mijn oorspronkelijke probleem, de Windows updates!!!!

Dus... Vertrek zo weer naar MM. Heerlijk dit!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door olaf79 »

I'll be back! schreef:
olaf79 schreef:Je bedoelt waarschijnlijk dat je met een retail dvd windows 7 kunt installeren om vervolgens de OEM key te gebruiken om te unlocken (vervolgens moet je met de telefoon windows activeren want anders lukt het nog niet).
Nee, omdat dat niet werkt.

Met een OEM Windows 7 DVD kun je elke willekeurige computer Windows installeren welke oorspronkelijk een OEM licentie heeft.

Met een retail kun je alleen een retail Windows installeren.
Dat komt omdat een OEM installatie geen retail SOA accepteert en retail geen OEM SOA.
Nee rambo, je draait de boel om. Geloof me MS weet het beter dan jij. Met een retail dvd kun je windows installeren en vervolgens de OEM key gebruiken die bij die computer zat. Vervolgens bel je ms om te activeren want in een dergelijk scenario kun je niet altijd automatisch (via internet) activeren.
Een OEM DVD MAG je niet eens op een andere computer gebruiken. De OEM dvd en licentie zijn gekoppeld aan de pc waarbij je de windows hebt gekocht. In principe vervalt je licentie zodra de computer buiten gebruik wordt genomen. Je retail licentie daarentegen is een levenslange licentie.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door olaf79 »

#!lieke!# schreef:Sorry voor typefouten en opmaak enzo, heb geen pc dus type dit op telefoon.

Ik ga maar even niet in op jullie discussie want daar weer ik niets van. De update van mijn verhaal is dat is ik nu ook boos ben op media markt ( ik begin me echt een lastige klant te voelen). Mijn oorspronkelijke probleem was dat ik geen Windows updates kon doen. Toen kwam ik zoals jullie hebben kunnen lezen van de regen in de drup. Mijn pc is al terug van pb. ( dat is in ieder geval snel om nog een positief puntje te benoemen) dus ik vraag aan MM willen jullie controleren of mijn oorspronkelijke probleem ook Is opgelost, namelijk die Windows updates. Ik heb gezegd ik wil daar zelfs voor betalen nog een paar dagen wachten maakt me allemaal niets uit als ik maar niet thuis kom en gewoon weer hetzelfde probleem heb.
Nou was geen probleem geen kosten en ik kon hem due avond ophalen. Kom ik daar, biets gecontroleerd. Maar hij was gemaakt dus ik kon hem wel gewoon meenemen. Dus ik zeg nogmaals dat ik het prettig zou vinden dat het voor de zekerheid werd gecontroleerd voordat ik hem meenam. Oké dat kon, nog een paar keer benoemd het gaat dus om controle van mijn oorspronkelijke probleem: de windows updates.
Wordt ik s avonds al gebeld dat ik mijn pc op kon halen dus ik vraag: " dus hij is gecontroleerd. Op die Windows updates? Krijg ik geen duidelijke "ja" alleen maar een herhaling dat de pc klaar was en gecontroleerd. Na 6 keer proberen antwoord te krijgen op mijn letterlijke vraag en die niet te krijgen. Sloot ik maar af met " oké dan ga ik daar dus maar vanuit " ( aangezien hij toch echt 6 keer de precieze vraag heeft moeten horen hè) dus ik haal hem op vraag nogmaals dus hij is gecontroleerd op die Windows updates. Ha daar ging zij vanuit hij was op mijn verzoek gecontroleerd.
Oké., je voelt hem al aankomen, kom ik thuis. 0 updates gedaan. Beetje apart enige manier km te controleren is toch om ze er daadwerkelijk op te zetten. Dus ik nog enigszins hoop dat ze hem na get updaten weer in fabrieksinstellingen hebben gezet ( lijkt me omslachtig maar toch) maar nee hoor mensen! Ben vanaf gisteravond bezig om die updates te doen ...,blijft gewoon weer hangen.
Heb ik net gebeld, zegt die medewerker doodleuk: het probleem was dat de recovery bleef hangen en dat is gecontroleerd. Dus we hebben gedaan wat u vroeg! Nou ja!!! Dat geloof je toch niet! Ik heb zo uitdrukkelijk meerdere malen gezegd: controle van mijn oorspronkelijke probleem, de Windows updates!!!!

Dus... Vertrek zo weer naar MM. Heerlijk dit!
Beste lieke, ik wil je graag helpen want zo schiet het niet op. Krijg je een foutmelding of foutcode als je de updates uitvoert? Heb je updates al eens geprobeerd in veilige modus? Heb je met een up to date virusscanner de hele computer gescanned?
Veel vragen, maar hopelijk kan ik je daarna wat verder helpen.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Staan de MS updates uberhaupt wel "aan".

Kan namelijk ook uit worden gezet.

http://www.update.microsoft.com/microso ... aspx?ln=nl

#!lieke!#
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2012 21:37

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door #!lieke!# »

Bedankt voor het meedenken. Het is me gelukt om alle updates er nu op te krijgen! Ik denk voordat ik naar MM ga zet ik hem eerst een keer ( via de knop want anders ging het niet) uit en dan probeer ik het nog 1 keer. Het duurde even ( maar dat is opzich denk ik niet gek omdat hij alle updates moet doen) maar in fases heb ik nu alles erop staan volgens.

Klacht over pb en MM blijft overeind. Maar pc doet het tot nu. MM kan ik nog vergeven. Dus dat laat ik zitten. Maar door pb wil ik nog wel op z'n minst gehoord worden. MM heeft beloofd. Aan hun contact persoon te vragen om contact met me op te nemen. Dus ik ben benieuwd. Hoewel ik het ergens wil laten zitten en er geen energie aan wil verspillen. Is het nu een principekwestie geworden. Wie weet helpt het de volgende klant due Packard Bell belt. ( haha jaja ik weet het beetje te hoge verwachtingen waarschijnlijk)

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door Mousy »

olaf79 schreef: Dat klopt ook. 1 licentie is in principe voor 1 pc. Feit blijft dat je met een retail dvd meerder windows installaties kunt doen, wat weinig zinvol is trouwens als je maar 1 licentie hebt, maar je kunt dus wel een onthande buurman of vriend helpen daarmee.
Maar wat heb je aan een niet geactiveerde windows dan?

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door I'll be back! »

Mousy schreef:
olaf79 schreef: Dat klopt ook. 1 licentie is in principe voor 1 pc. Feit blijft dat je met een retail dvd meerder windows installaties kunt doen, wat weinig zinvol is trouwens als je maar 1 licentie hebt, maar je kunt dus wel een onthande buurman of vriend helpen daarmee.
Maar wat heb je aan een niet geactiveerde windows dan?
Niets, maar daar is de Retail licentie ook niet voor bedoeld.

Bij een retail licentie is de Windows licentie niet aan de computer gekoppeld, wat bij een OEM licentie wel het geval is.
Als je een computer hebt met een OEM licentie en je vervangt die computer door een nieuwe computer, dien je ook een nieuwe licentie aan te schaffen. Die licentie mag je niet mee verhuisen naar de nieuwe computer. Bij een retail licentie mag dat wel.
Daarnaast dien je voor de aantal computers ook dezelfde aantal licenties aan te schaffen.

Een ander belangrijk verschil tussen een OEM licentie en een retail licentie is dat bij een retail licentie de ondersteuning van Windows bij Microsoft ligt en bij een OEM licentie bij de fabrikant van de computer. Bij een OEM licentie kan de koper niet bij Microsoft aankloppen voor ondersteuning.

Daarnaast mag een OEM licentie ook niet los verkocht worden. OEM licenties mogen alleen los aan een computerbouwer verkocht worden of met een gehele geïnstalleerde systeem.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door Mousy »

Ik snap er nu wat meer van thx. Ik heb dus een apparte windows cd rom aangeschaft met windows 7 vorig jaar kon ik t het op meerder computers zetten echter een maand geleden ineens niet meer. Maar geeft verder niet.

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door I'll be back! »

Natuurlijk kun je Windows op veel meer computers installeren. Alleen moet je die wel binnen dertig dagen activeren. En je kunt dan maar één computer activeren.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mousy schreef:
olaf79 schreef: Dat klopt ook. 1 licentie is in principe voor 1 pc. Feit blijft dat je met een retail dvd meerder windows installaties kunt doen, wat weinig zinvol is trouwens als je maar 1 licentie hebt, maar je kunt dus wel een onthande buurman of vriend helpen daarmee.
Maar wat heb je aan een niet geactiveerde windows dan?
Jouw buurman kan met zijn OEM code en jouw retail windows dvd zijn computer herinstalleren. Dat is een volledig legale actie. Alleen omdat de windows is geinstalleerd met een code die niet bij de installatie dvd hoorde (immers is het een retail dvd), zal activeren niet automatisch lukken. Als je vervolgens met de MS product activeringslijn belt gaat het activeren gewoon lukken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door olaf79 »

I'll be back! schreef:Natuurlijk kun je Windows op veel meer computers installeren. Alleen moet je die wel binnen dertig dagen activeren. En je kunt dan maar één computer activeren.
En dat hangt dus van je licentie af. Sommige licenties, kun je gebruiken om meerde pc's mee te installeren en te activeren. Andere licenties zijn weer voor 1 pc.

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Slechte en vreemde klantenservice Packard bell

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Wat een draverij weer om de windhoos licencie.....hier is recent al een heeeeeeeeel topic over geweest.

Ik heb tig pcs hersteld met MIJN windhoos installatie cd. Daarna via windows update vanzelf gecontroleerd en klaar.
Heb nooit of te nimmer MS moeten bellen hierover.

Gesloten