Beste mensen,
Dit komt mij allemaal heel erg bekend voor, ik heb precies hetzelfde probleem als de meesten van jullie hier geschreven hebben.
Dit is te gek voor woorden, omdat ik dit ongeveer een jaar later na eerste bericht schrijf.
Ik heb precies dezelfde antwoorden gekregen, interne verhuizing, achterstand, oude adres en ook deze heb ik te horen gekregen ,,nieuwe afdeling snapt het nog niet helemaal, ons excuses daarvoor".
Korte samenvatting van mijn situatie;
- Huis verkocht in dec 2012, restschuld betaald uit eigen middelen.
- Passeer datum werd niet gehaald, oke dat kan ik nog begrijpen(op dat moment nog alle vertrouwen)
- Begin december afkoop aangevraagd
- Koopcontract nieuwe woning getekend
- Wachten wachten wachten
- Januari gaat voorbij nog niks ontvangen(ivm drukte rond de jaarwisseling en de nieuwe hypotheekregels kan ik het enigzins nog begrijpen), inmiddels is het februari.
- kastje naar de muur en weer terug dit letterlijk bijna elk keer als ik ze probeerde te bellen(ING-NN/NN-ING)
- In februari krijg ik te horen dat de afkoopofferte opgestuurd is (ook dit kan tot 10 werkdagen duren,oh ja??).
- Eind februari heb ik hem ontvangen, ingevuld en meteen weer retour!
- Eind februari contact gehad met de ING; ,,Het zal nu binnen twee weken op uw rekening staan,
Meneer"
Inmiddels is het nu de 3e week in maart nog helemaaaal
NIKS ontvangen
NIL, onlangs contact gehad en als antwoord krijg je dan; ''Het is behandeld, het kan morgen of over twee weken op uw rekening staan..
Het lijkt wel een spelletje die ze spelen. Ze weten donders goed hoe het zit!!
Maar de klant is geen koning, nee dat kennen ze daar niet, eerder slaaf!!
Jij moet wachten, buigen en achter ze aankruipen tot je niet meer kan.
Wij moeten maar achter hun aangaan ons hand openhouden en hopen dat ze er wat instoppen.
Zodra jij, je geld verdient hebt moet je het wel gelijk inleveren anders volgt er wat!!
Het geld heb ik nodig om een nieuwe hypotheek te kunnen krijgen en in de tussentijd ben ik, samen met mijn partner ergens gaan inwonen. In de veronderstelling dat het hooguit een maand zou gaan duren. Wij worden hier ook niet gelukkiger van we zitten op een kamertje van 2 bij 3 en privacy zit er ook niet bij. Mn partner is er letterlijk ziek van geworden.
Wij zijn de situatie nu echt helemaal zat!! Dit gun je niemand maar de ING heeft daar blijkbaar lak aan! Ze bekommeren zich niet om je, dat moge duidelijk zijn.
De ontbindende voorwaarden van de nieuwe woning hebben we al 4 keer moeten verlengen. De makelaar en de projectontwikkelaar vragen zich ook af wat er bij de ING aan de hand is en hebben de manier van handelen van deze bank ook helemaal gehad!
Het is nu al bijna 4 maanden aan de gang!!
4 maanden lang zijn alle smoesjes en leugens de revue gepasseerd en volgens mij raken ze maar niet op daar!
We hebben zo vaak gebeld met de NN en ING in de tussentijd heb ik een hele waslijst aan namen van de mensen die ik gesproken heb.
Dat geeft mij als klant een heel naar gevoel. Ik denk dat wij binnenkort onze bankzaken maar via een andere bank zullen gaan regelen! Op zich vond ik de ING een goede bank, totdat we er een hypotheek afsloten. Toen werd langzaam wel duidelijk hoe de man achter het masker eruit zag!
Als ze dit als zijnde normale werkwijze beschouwen, moeten ze dit ook bij elke hypotheek adviesgesprek even door kunnen geven. Weet je als klant tenminste waar je aan toe bent.
* Als dit probleem al zo lang bekend is bij de overige instanties en de ING/NN zelf, dan vraag ik me echt af hoezo ze er niks aan doen??
* Is het zo moeilijk om intern naar een oplossing te zoeken?
Ik hoop dat er wat met mn klacht wordt gedaan en als iedereen die hier ook problemen mee ondervind dat nou ook eens zou doen, dan kan het voor eens en altijd afgelopen zijn met deze flauwekul! Als ik dit vooraf geweten had dan had ik zeker geen hypotheek afgesloten bij de ING!!!