En de nieuwe sleutel in het kapotte contactslot steken? , gaat echt niet werken.witte angora schreef:Hoezo dat? Dan hoef je toch alleen de kapotte sleutel te vervangen?Leo The Emperor schreef:Ook met een reservesleutel moeten dan alle sloten vervangen wordenKortom, ik denk niet dat TS een poot heeft om op te staan. Mits inderdaad het contactslot/sleutel al kapot was, en er inderdaad geen reservesleutel was, zodat daar door de noodzaak ontstond dat alles vervangen moet worden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Anwb aansprakenlijk stellen
-
Re: Anwb aansprakenlijk stellen
-
Als dat contactslot inderdaad kapot is, dan werkt dat niet nee. Maar kun je dan geen gelijkluidend contactslot bestellen dan? Dat kan met sleutels toch ook dacht ik
En ja, ik heb een zeer oude auto, met van die ouderwetse sleutels, stel dat ik een slot moet vervangen, dan heb ik twee verschillende sleutels voor twee verschillende sloten, guttegut, dat is hier dus geen probleem, maar dat zou met modernere auto's zeker wel het geval kunnen zijn?
Dan hoop ik toch echt nog zeer, zeer lang met mijn Golfje te kunnen doen.
En ja, ik heb een zeer oude auto, met van die ouderwetse sleutels, stel dat ik een slot moet vervangen, dan heb ik twee verschillende sleutels voor twee verschillende sloten, guttegut, dat is hier dus geen probleem, maar dat zou met modernere auto's zeker wel het geval kunnen zijn?
Dan hoop ik toch echt nog zeer, zeer lang met mijn Golfje te kunnen doen.
Als de sleutel voordat de anwb bezig ging nog in en uit het slot wilde, is dat met een afgebroken sleutel ook nog te doen, hier zijn wel technieken voor om deze uit een contactslot te krijgen. Als de anwb een tang nodig had om de sleutel te kunnen draaien, was het slot dus al defect en mogelijk de reden waarom de anwb er in eerste instantie bij werd gehaald. Dus hoe dan ook zal de anwb waarschijnlijk niet aansprakelijk zijn.
als het goed is kan er gewoon een slot bijbesteld worden (die hetzelfde is als het al aanwezige contactslot) via de dealer.
Hierdoor is het niet nodig alle sloten te vervangen.
aangezien TS niet meer reageert, is het weer zo'n 'one post wonder', die maar wat roept (vaak het halve verhaal) en vervolgens niet meer reageert.
Het verhaal zal vast iets anders in elkaar steken.
Het lijkt me zeer sterk dat de monteur van de anwb iets vernielt, en dan vervolgens zegt: bekijk het maar.
Hierdoor is het niet nodig alle sloten te vervangen.
aangezien TS niet meer reageert, is het weer zo'n 'one post wonder', die maar wat roept (vaak het halve verhaal) en vervolgens niet meer reageert.
Het verhaal zal vast iets anders in elkaar steken.
Het lijkt me zeer sterk dat de monteur van de anwb iets vernielt, en dan vervolgens zegt: bekijk het maar.
-
Hoe me ten goede: ik heb hier in het naburige dorp een zéér goede garage. En in Nijmegen had ik er na heel lang zoeken ook een gevonden, een zeer goede.Het lijkt me zeer sterk dat de monteur van de anwb iets vernielt, en dan vervolgens zegt: bekijk het maar.
Maar als ik eerlijk ben: de kundigheid van de ANWB-medewerkers overstijgt die van veel garages ruimschoots. De ANWB weet je bijna altijd op weg te helpen, zo niet, dan zijn er andere oplossingen. Desgevraagd geven ze je heel goede adviezen. Maar ze zullen je nooit zomaar laten staan, zolang je aan de voorwaarden voldoet.
Veel garages daarentegen, is mijn ervaring, maken er een puinzooi van.
Ik heb het lang geleden wel eens eerder verteld, ooit, in Zwolle had ik een Volvo 340 op LPG. Altijd start- en loopproblemen. De ene garage na de andere, de ene monteur na de andere, zelfs de volvo-dealer kwam er niet uit. Er is van alles vervangen, niks hielp. Tot de auto naar opnieuw een ander ging voor de APK, toen ik hem terug kreeg deed hij helemaal niks meer. Monteur naar de auto geschopt, die stelde hem opnieuw af, en sindsdien nooit meer problemen gehad. Dat was het hele probleem: verkeerd afgesteld. 12 Monteurs die van alles vervingen, maar het werkelijke probleem niet wisten te lokaliseren of op te lossen. Dat zal je met de ANWB toch echt niet overkomen.
Dus als iemand zegt: de ANWB heeft iets vernield, het kan gebeuren, uiteraard. Maar ik weet toch wel heel zeker dat de ANWB ook dan voor een oplossing zal zorgen. Tenzij er iets anders aan de hand is, maar dat weet alleen de TS.
het gaat om een mercedes en had maar een sleutel contakt heeft he taltijd gedaan en als hij de sluetel nou niet afgebroken had kon ik hem afsluiten en de volgende morgen zelf of iemand anders naar kijken maar wou gewoon weten of ik ze aansprankenlijk kon stellen want ik gaa die kosten neit betalen en als hij nou gewoon had gezegt ik kan dat niet makne of durf he tniet was ik ok al tevreden kon ik het zlf doen btw sleutel kon er nog gewoon uit en ja ik moet rondom de sleutels vervangen want ga niet me 2 verschilende sleutels lopen pieren en dat het zo duur is wat er allemala aangeschaft moet worden en de uren dat ze er mee bezig zijn
ja hij wou het mee een tang proberen om hem dan te kunnen starte en toen brak hij af en toe zei hij nu heb ik een groter probleemLeo The Emperor schreef:Nogmaals, ik verwacht dat de sleutel er wel goed in paste, maar niet meer gedraaid kon worden en dat heeft de Anwb met een tang proberen te doenwitte angora schreef:Waarom had de ANWB dan een tang nodig?Sleutel kon er eerst nog gewoon in en uit
En ja, 1050 euro, ga je dan meteen alle sloten vervangen of zo?
Het kan wel, als het een hele oude sleutel is die een paar keer krom is geweest en daarna recht is geslagen, waardoor er een hele hoop kleine scheurtjes in kwamen.Het verhaal klopt niet. Nooit gehoord van sleutels die zomaar afbreken.
Een nieuwe contactslot, en vervangen van alle overige sloten kan inderdaad best prijzig zijn
De sleutel zelf is voor de ANWB, maar het contactslot is toch echt voor eigen rekening, want die was reeds kapot en kun je dus niet verhalen op de ANWB.
ja en wie gaat me de ksoten betalen van contackt slot alles meot daar uit staat ook nog een op stuurslot dat word hakken en slijpen en ik heb daar nie tom gevraag t dat hij alles sloopt
-
Je hebt er zeker wel om gevraagd. Dit heb je in je andere topic geschreven:Yordyman schreef:ja en wie gaat me de ksoten betalen van contackt slot alles meot daar uit staat ook nog een op stuurslot dat word hakken en slijpen en ik heb daar nie tom gevraag t dat hij alles sloopt
Ik denk zo dat je door het meppen zelf een en ander kapot hebt geslagen. Dus ik denk eerlijk gezegd niet dat je de anwb daarvoor aansprakelijk kunt stellen.Citaat:
toen ik naar huis wou rijden deed hij neit meer om draaien toen heb ik keer aan onderkant geslagen koen ik hem omdraaienCitaat:
toe ik probeerde de auto te starten ging dat niet hebben meerdere keren onder geslagen niks werkte
kheb niks kapot geslagen gewoon paar keer getikt meer niet anwb meer kapot gemaakt als ikwitte angora schreef:Je hebt er zeker wel om gevraagd. Dit heb je in je andere topic geschreven:Yordyman schreef:ja en wie gaat me de ksoten betalen van contackt slot alles meot daar uit staat ook nog een op stuurslot dat word hakken en slijpen en ik heb daar nie tom gevraag t dat hij alles slooptIk denk zo dat je door het meppen zelf een en ander kapot hebt geslagen. Dus ik denk eerlijk gezegd niet dat je de anwb daarvoor aansprakelijk kunt stellen.Citaat:
toen ik naar huis wou rijden deed hij neit meer om draaien toen heb ik keer aan onderkant geslagen koen ik hem omdraaienCitaat:
toe ik probeerde de auto te starten ging dat niet hebben meerdere keren onder geslagen niks werkte
De ANWB heeft het contactslot niet kapot gemaakt, alleen de sleutel!
Dat contactslot WAS al kapot. Misschien tijd om dat in te zien? Je hebt juist om die reden de ANWB gebeld. Juist omdat het al niet goed deed c.q. kapot was.
Dat contactslot WAS al kapot. Misschien tijd om dat in te zien? Je hebt juist om die reden de ANWB gebeld. Juist omdat het al niet goed deed c.q. kapot was.
dan nog heeft hij mijn me hoger kosten laten ziten als hij monteur was geweest had hij dat moeten weten dat stuk wat er in zit en op stuurslot staat maakt het mijn niet gemakenlijk om het slot er aleen uit te hallen hiervoor moet er alles rondom het stuur er uit slotke kost niks 52 euro ofzo en de rst wat ik nu wel aan moet schaffenDaan_1978 schreef:De ANWB heeft het contactslot niet kapot gemaakt, alleen de sleutel!
Laat dat door een expert eens nakijken en bevestigen dan zou ik zeggen. Eens kijken of hij het ermee eens is en als hij een professioneel, eerlijk en onafhankelijke conclusie trekt kun je er altijd nog mee proberen de ANWB mee om de oren te slaan.
de merkgebonde dealer heeft dit bevestigt dat dit nooit op deze manier gedaan moest worden en man van de anwb heeft shuld erkentDaan_1978 schreef:Laat dat door een expert eens nakijken en bevestigen dan zou ik zeggen. Eens kijken of hij het ermee eens is en als hij een professioneel, eerlijk en onafhankelijke conclusie trekt kun je er altijd nog mee proberen de ANWB mee om de oren te slaan.
Wat doe je dan moeilijk? Dan lijkt me toch het deel van de kosten wat het gevolg is van de actie van de ANWB ook bij de juiste partij verhaald kunnen worden?
Als je dat al bevestigd hebt gehad, was daar dan 2 pagina's voor nodig in dit topic?
Als je dat al bevestigd hebt gehad, was daar dan 2 pagina's voor nodig in dit topic?
-
Gezien het hele verhaal kun je de aansprakelijkheid van de Anwb rustig naar het rijk der fabelen verwijzen.
De wegenwachter probeert een auto te starten met een kapot contactslot, waardoor de sleutel afbreekt. Dit kan gebeuren zeker als de sleutel al verzwakt was van eerdere "tikjes"
Enfin, het is inmiddels al een bekend fenomeen. Een klant met een oud vehicle roept een monteur, en als er dan iets van deze ouwe zooi tijdens de reparatie afbreekt of de geest geeft is dat schuld van de monteur. en dient de auto op zijn kosten te worden gerestaureerd.
Alleen als grove onachtzaamheid van de monteur bewezen is kan je iets claimen, en dat lijkt me hier zeker niet het geval
De wegenwachter probeert een auto te starten met een kapot contactslot, waardoor de sleutel afbreekt. Dit kan gebeuren zeker als de sleutel al verzwakt was van eerdere "tikjes"
Enfin, het is inmiddels al een bekend fenomeen. Een klant met een oud vehicle roept een monteur, en als er dan iets van deze ouwe zooi tijdens de reparatie afbreekt of de geest geeft is dat schuld van de monteur. en dient de auto op zijn kosten te worden gerestaureerd.
Alleen als grove onachtzaamheid van de monteur bewezen is kan je iets claimen, en dat lijkt me hier zeker niet het geval
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 03 apr 2012 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Die af gebroken sleutel is er gewoon er uit te krijgen.
En een stuur slot hoef je helemaal niet door te zagen om hem los te krijgen.
Het kan zelf zijn dat het defect in je stuurslot zit.
Probeer maar te starten als je een auto goed in het stuur slot zet dan krijg bij sommige auto's de sleutel ook niet om!. En als je lang hebt lopen starten dan kan het contact slot zelf inwendig gesmolten zijn en vast komen te zitten!
Dus je probeert gewoon een bestaand probleem op de ANWB af te schuiven.
En een stuur slot hoef je helemaal niet door te zagen om hem los te krijgen.
Het kan zelf zijn dat het defect in je stuurslot zit.
Probeer maar te starten als je een auto goed in het stuur slot zet dan krijg bij sommige auto's de sleutel ook niet om!. En als je lang hebt lopen starten dan kan het contact slot zelf inwendig gesmolten zijn en vast komen te zitten!
Dus je probeert gewoon een bestaand probleem op de ANWB af te schuiven.
Je kunt hooguit eennieuwe sleutel claimen, een eurootje of 5, want ik neem aan dat de auto geen startonderbreker heeft.
Wow! en nu nog een keer, en nu met leestekens en zonder taal en stijlfouten! Dit verhaal heb ik 3 keer moeten lezen wilde ik het snappen (kan ook aan mij liggen natuurlijk )Yordyman schreef:het gaat om een mercedes en had maar een sleutel contakt heeft he taltijd gedaan en als hij de sluetel nou niet afgebroken had kon ik hem afsluiten en de volgende morgen zelf of iemand anders naar kijken maar wou gewoon weten of ik ze aansprankenlijk kon stellen want ik gaa die kosten neit betalen en als hij nou gewoon had gezegt ik kan dat niet makne of durf he tniet was ik ok al tevreden kon ik het zlf doen btw sleutel kon er nog gewoon uit en ja ik moet rondom de sleutels vervangen want ga niet me 2 verschilende sleutels lopen pieren en dat het zo duur is wat er allemala aangeschaft moet worden en de uren dat ze er mee bezig zijn
En je hoeft niet met 2 sleutels te lopen, zoals al gezegd in mijn andere bericht:
de dealer kan als het goed is aan de hand van het chassisnummer het juiste slot bestellen voor jouw auto, zodat alle sloten te bedienen zijn met één en dezelfde sleutel.
Of de auto moet omgekat zijn natuurlijk