Dat kan, maar dan zouden ze toch weer bij moeten springen op het moment dat de vordering via deurwaarder naar de rechter gestuurd wordt.rls36 schreef:Ik heb een nieuwe topic geopend, mijn excuses.
De inspanningen van mijn rechtsbijstandverzekering zijn helaas zonder resultaat.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Brugman
Re: Brugman
Als dat onder je verzekeringspakket valt..Emmy75 schreef:Dat kan, maar dan zouden ze toch weer bij moeten springen op het moment dat de vordering via deurwaarder naar de rechter gestuurd wordt.rls36 schreef:Ik heb een nieuwe topic geopend, mijn excuses.
De inspanningen van mijn rechtsbijstandverzekering zijn helaas zonder resultaat.
Maar ik snap het niet.. Er is een tijdelijke actie, maar u bent nog aan het orienteren, waarom zet u dan een handtekening neer voor die tijdelijke actieprijs? U was duidelijk nog niet van plan om die keuken te kopen..rls36 schreef:Ook wij hebben een soortgelijke ervaring met Brugman Keukens & Badkamers.
In oktober 2010 bij Brugman Venlo geweest voor het uitzoeken van een badkamer. Tijdens het tweede gesprek, waarin we de badkmaerorder definitief maakten, kwam ter sprake dat we wellicht een aanbouw wilden gaan maken en dat hierin dan een nieuwe keuken zou komen. Tijdens dit gesprek duidelijk aangegeven dat we nog in een oriënterende fase zaten, nog bezig met architect. Natuurlijk wilden ze ook graag een voorstel voor een keuken maken. Er was een actie die week en om in de berekening deze actiekorting mee te kunnen nemen, moesten we een koopovereenkomst tekenen met hierop een richtbedrag van € 12.000,-. De verkoper gaf nog aan dat we nergens aan vast zaten maar dat dit puur voor de manager was om het geven van de korting te kunnen verantwoorden. Het was donderdagavond, inmiddels 21.30 uur, dus wij tekenden. Een definitieve keukenorder hebben wij nooit meer geplaatst. Omdat..
In februari/maart 2011 werd de badkamer geleverd en geïnstalleerd via een door Brugman geregelde installateur. Ten eerste waren bijna alle artikelen die geleverd werden stuk/beschadigd. Alle kranen waren beschadigd, het wastafelblad was gebarsten, in de achterkant van de kast zat een scheur. Overal kwamen nieuwe artikelen voor. Vervolgens ontstond er discussie over de kosten van het ophogen van de vloer. Volgens ons opgenomen in het bedrag, volgens de installateur niet. na het opleveren van de badkamer gingen al snel de kranen weer stuk. Kortom ellende..
In april 2011 werd ik gebeld door de keukenverkoper van Brugman Venlo met de mededeling dat er nog een keukenorder open stond. Nog boos over het verloop van het plaatsen van de badkamer gaf ik aan dat we geen zaken meer wilden doen met Brugman maar ook dat er geen nieuwe keuken komt vanwege het feit dat de aanbouw niet haalbaar is en dat we op zoek gaan naar een ander huis. De keukenverkoper ging dit doorgeven.
In augustus/september 2011 volgde er een telefoontje van de filiaalmanager. Ik heb vervolgens weer hetzelfde verhaal gedaan. (Hij gaf aan dat het hem speet hoe het gegaan was met de badkamer en dat er in dit soort gevallen altijd iemand van het filiaal kwam kijken om de problemen op te lossen... Ik heb het filiaal op een zaterdagochtend gebeld nadat er op vrijdag een monteur was geweest en er vervolgens geen water meer uit de douche kwam. Er werd mee verteld dat ze helaas niet konden helpen en dat ik maar op maandag de serviceafdeling moest bellen..) De filiaalmanager zei dat ik de keukenorder moest annuleren. Welke order? Vervolgens een brief ontvangen van de rayonmanager met het verzoek contact met hem op te nemen. Dat heb ik gedaan, maar hij was niet bereikbaar. Aan zijn assistente mijn verhaal gedaan en gezegd dat hij, als er vragen waren contact met mij op kon nemen. Geen reactie gehad.
Op 20 januari 2012 valt er plotseling een brief in de bus waarom wij het annuleringsbedrag van € 3.600,- nog niet overgemaakt hebben, zoals vermeld in de brief van 6-1-2012. Deze brief hebben we niet ontvangen. Vervolgens telefonisch contact opgenomen maar telefonisch worden we niet te woord gestaan. Ook met het filiaal in Venlo contact opgenomen om om tafel te gaan zitten, maar ook zij bellen niet meer terug/zijn niet bereikbaar.
Uiteindelijk rechtsbijstand ingeschakeld. Om het dossier te kunnen completeren heb ik bij Brugman een kopie van de koopovereenkomst opgevraagd. Wij hebben nl. een doordruk en deze is slecht leesbaar. Tot mijn verbazing ontvang ik vervolgens van Brugman een volledig ingevulde koopovereenkomst!! Op die van ons staat alleen en bedrag en een type keuken ingevuld. De types op blad 1 (door ons ondertekend) en op blad 2 komen niet eens overeen!!
Maar ondanks dit alles en de inspanningen van rechtsbijstand geeft Brugman geen gehoor. We staan gewoon met onze rug tegen de muur en moeten € 3.600,- gaan betalen, voor helemaal niets!!
Ons rest op dit moment niets anders dan naar de Geschillencommissie te stappen en de annuleringskosten alvast naar deze commissie over te maken.
Heeft iemand dezelfde ervaringen of tips om tot een oplossing te komen?
Ik zou in zo'n situatie gezegd hebben dat ze de normale prijs moeten berekenen ivm dat wij aan het orienteren zijn..