LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
nevermind

Re: Hogere prijzen bij boekingen vanuit het buitenland

Ongelezen bericht door nevermind »

CSM schreef:Volgens mij was de suggestie van Troyair een prima optie. En toen hij of zij de suggestie deed, was nog niet duidelijk wat voor type creditcard TS heeft (al dan niet een veredelde bankpas). Is dat inmiddels wel duidelijk, eigenlijk?

Hoe dan ook, nevermind. Uw gejammer over Troyair komt nogal kleinzerig over. Wees een vent en geef gewoon toe dat het toch niet zo'n gek idee was.
Heb je mijn suggestie ook gelezen, blijkbaar niet.
TS is intussen geholpen, dus mijn gejammer heeft gewerkt.
Meer wou ik niet, als een tip geven, maar jij bent te laat, tenminste als je iets aan het topic wilde toevoegen wat waarde heeft.

CSM

Ongelezen bericht door CSM »

Uw tip was fantastisch hoor....
Ik vraag me alleen af waarom u zo zuur doet over de suggestie die Troyair deed.

En of mijn bijdragen waarde toevoegen, maakt me niet zo veel uit.
U leest ze en schrijft er een reactie op, dus blijkbaar raak ik een snaar.
U kunt ook niet reageren.

nevermind

CSM schreef:Uw tip was fantastisch hoor....
Ik vraag me alleen af waarom u zo zuur doet over de suggestie die Troyair deed.

En of mijn bijdragen waarde toevoegen, maakt me niet zo veel uit.
U leest ze en schrijft er een reactie op, dus blijkbaar raak ik een snaar.
U kunt ook niet reageren.

Neen jouw berichten voegen geen waarde toe, dat mag duidelijk zijn.
Ik reageer nu eens graag op rare opmerkingen welke mij betreffend hier geuit worden.
Waarom je niet op andere leden, welke het ongeveer hetzelfde hebben geschreven reageert, is mij intussen duidelijk. :wink:

Voor de volledigheid nog de voorwaarden van een creditcard wat betreffend het limiet, en mijn suggestie aan TS:
Bestedingslimiet Creditcards

De bestedingslimiet van een creditcard is het geldbedrag, waarmee u maandelijks betalingen kan doen. Dit is het maximale negatieve bedrag. Indien u probeert, toch meer uit te geven dan deze limiet, dan zal de creditcardmaatschappij deze betalingen weigeren. Bij veel creditcards is de maximale limiet afhankelijk van uw (bruto)-inkomen.

Bestedingslimiet verhogen

Gebruikt u een credit card regelmatig en wordt u beperkt door de bestedingslimiet, dan is het vaak mogelijk om uw bestedingslimiet te verhogen. Dit kan u doen door contact op te nemen met uw credit card maarschappij. Indien uw inkomen en betaalgedrag het toelaat, zal uw credit card maatschappij een verhoging toestaan.

Creditcards zonder bestedingslimiet

De American Express card heeft als enige geen bestedingslimiet. Aan het einde van de maand wordt echter wel automatisch uw totale openstaande card bedrag van uw betaalrekening afgeschreven.

CSM

Ik weet niet waarom u zo moeilijk doet.
Ik heb al gezegd dat uw tip aan TS fantastisch was.
Het is echt niet nodig om continu uw tip te blijven herhalen.

Mijn feedback aan u gaat over de wijze waarop u de (eveneens niet onaardige) suggestie van Troyair benadert.
In eerste instantie deed u het af als kolder.
Later bleek dat het helemaal niet zo'n onmogelijk idee was, het hangt er maar net vanaf wat voor soort creditcard TS heeft.
Geef dat dan gewoon toe, en blijf niet zo zuurpruimen.

nevermind

CSM schreef:Ik weet niet waarom u zo moeilijk doet.
Ik heb al gezegd dat uw tip aan TS fantastisch was.
Het is echt niet nodig om continu uw tip te blijven herhalen.

Mijn feedback aan u gaat over de wijze waarop u de (eveneens niet onaardige) suggestie van Troyair benadert.
In eerste instantie deed u het af als kolder.
Later bleek dat het helemaal niet zo'n onmogelijk idee was, het hangt er maar net vanaf wat voor soort creditcard TS heeft.
Geef dat dan gewoon toe, en blijf niet zo zuurpruimen.
Wat fijn, dat je zoveel moeite doet voor Troyair.
TS had een creditcard( geen American Express) met limiet, is dit zo moeilijk te begrijpen.

Trouwens heeft TS misschien zijn reis naar de vakantiebestemming al betaald, dus je maak je druk om niets :lol:
Laatst gewijzigd door nevermind op 12 apr 2012 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

CSM

Dat was nu juist het hele punt dat Troyair probeerde te maken.
Dat je meer kunt besteden dan je credit card limiet, door zelf eerst geld over te boeken naar je credit card rekening.
Bestedingsruimte wordt dan je limiet + het vooraf extra door jou gestorte bedrag.

Wellicht werkt dat niet voor TS (afhankelijk van zijn type creditcard), maar als suggestie is het geen gek idee.

Ik kom niet zozeer voor Troyair op, als wel dat ik uw houding niet begrijp/waardeer.
Volgens mij snapt u gewoon nog steeds niet wat Troyair's suggestie eigenlijk is.

nevermind

CSM schreef:Dat was nu juist het hele punt dat Troyair probeerde te maken.
Dat je meer kunt besteden dan je credit card limiet, door zelf eerst geld over te boeken naar je credit card rekening.

Bestedingsruimte wordt dan je limiet + het vooraf extra door jou gestorte bedrag.

Wellicht werkt dat niet voor TS (afhankelijk van zijn type creditcard), maar als suggestie is het geen gek idee.

Ik kom niet zozeer voor Troyair op, als wel dat ik uw houding niet begrijp/waardeer.
Volgens mij snapt u gewoon nog steeds niet wat Troyair's suggestie eigenlijk is.
Voor de laatste keer, wat heb ik geschreven:

10 apr 2012 22:55
Voor het betalen van een ticket hoef je geen Nederlands Bankrekening te hebben.
TS heeft wel een creditkaart, maar het limiet is te laag.
Waarom laat je dit niet verhogen?
Je kan toch het bedrag van de tickets op jou rekening storten en de bank vragen om het limiet dan voor deze transactie voor 1 of meerdere dagen te verhogen.

Dit doe ik hier in Nederland, als ik een voorwerp koop, wat hoger dan het limiet is.[/quote]

Dan vraag ik mij toch af, wie het niet snapt. :wink:

CSM

Ja ja, die tip van u kennen we inmiddels.... en zoals gezegd TS is ermee geholpen dus dat was fantastisch.
Uw tip vereist echter contact opnemen met de bank en met hen een afspraak maken over een tijdelijke verhoging van de limiet.

Bij de creditcard van Troyair (en die van zijn partner, en bij die van mij, en bij waarschijnlijk nog veel meer mensen), kan het nog simpeler. Boek simpelweg een bedrag X naar je credit card rekening (je saldo op je creditcard wordt dan dus positief), en daarmee wordt je limiet automatisch X hoger.

Is een prima suggestie, maar of het zou werken voor TS is nog (steeds) niet duidelijk. Hoe dan ook, er is geen reden voor u om de suggestie van Troyair af te zeuren, en net te doen alsof uw methode de enige juiste mogelijkheid is.

Snapt u?

nevermind

CSM schreef:Ja ja, die tip van u kennen we inmiddels.... en zoals gezegd TS is ermee geholpen dus dat was fantastisch.
Uw tip vereist echter contact opnemen met de bank en met hen een afspraak maken over een tijdelijke verhoging van de limiet.

Ja en, dat heeft TS toch gedaan, wat is er mis mee?

Bij de creditcard van Troyair (en die van zijn partner, en bij die van mij, en bij waarschijnlijk nog veel meer mensen), kan het nog simpeler. Boek simpelweg een bedrag X naar je credit card rekening (je saldo op je creditcard wordt dan dus positief), en daarmee wordt je limiet automatisch X hoger.

Wat jullie voor kredietkaarten hebben, is hier toch niet relevant, het gaat om TS in het Buitenland.
TS woont in het Buitenland!
Misschien zijn er andere voorwaarden dan in Nederland.

Is een prima suggestie, maar of het zou werken voor TS is nog (steeds) niet duidelijk. Hoe dan ook, er is geen reden voor u om de suggestie van Troyair af te zeuren, en net te doen alsof uw methode de enige juiste mogelijkheid is.

Blijkbaar heet TS aan mijn methode genoeg gehad, en ik heb er nergens beweerd, dat mijn methode de enig juiste is.
Alleen in het geval van TS wel.
Misschien weet jij nog een andere methode, dan hoor ik het graag, anders blijf je ........ :wink:

Snapt u?

CSM

U schreef dat Troyair's redenatie onbegrijpelijk. Ik leg uit dat deze prima in elkaar steekt, maar moet concluderen dat u het gewoon niet kan of wil begrijpen.

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

troyair schreef: Ik heb een cc met een limit van € 1000EUR
Waar?!?! :shock: Ik vind alleen maar CC van minimaal 2500 euro. Veeeeeel te hoog naar m'n zin, wil eigenlijk alleen maar een CC voor noodgevallen en betalingen/boekingen in het buitenland. Of hotelkamer reserveren bv. En lekker ouderwets zoals ING vroeger deed van 500 euro is voor mij meer dan genoeg. Maar ja, die kan ik dus nergens vinden. :(

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Beste allemaal,
De boeking is inderdaad gedaan en nogmaals bedankt, de oplossing van nevermind is door de bank geaccepteerd. Het is inderdaad zo dat hier in het buitenland de regels en voorwaarden van banken anders zijn dan in NL.

nevermind

Bor Komorovski schreef:Beste allemaal,
De boeking is inderdaad gedaan en nogmaals bedankt, de oplossing van nevermind is door de bank geaccepteerd. Het is inderdaad zo dat hier in het buitenland de regels en voorwaarden van banken anders zijn dan in NL.
Bedankt voor de respons. :D
Natuurlijk hebben andere landen ook andere regels, maar er zijn altijd mensen, die hun gelijk willen halen.
Jammer, een forum is er om anderen te helpen, tenminste dat is mijn opzet, wat helaas sommige missen.

b767-300er

Ongelezen bericht door b767-300er »

Auti-Mama schreef:
Waar?!?! :shock: Ik vind alleen maar CC van minimaal 2500 euro. Veeeeeel te hoog naar m'n zin, wil eigenlijk alleen maar een CC voor noodgevallen en betalingen/boekingen in het buitenland. Of hotelkamer reserveren bv. En lekker ouderwets zoals ING vroeger deed van 500 euro is voor mij meer dan genoeg. Maar ja, die kan ik dus nergens vinden. :(
ING->999 euro.
En de meningsverschillen alhier, doe dat lekker via PM ;)

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

b767-300er schreef:
Auti-Mama schreef:
ING->999 euro.
En de meningsverschillen alhier, doe dat lekker via PM ;)
Bedankt!! :D

En meningsverschillen?? Was die opmerking ook voor mij?? Want dan weet ik even niet welke meningsverschillen je bedoelt vrees ik.

troyair

Ongelezen bericht door troyair »

nevermind schreef:
Bor Komorovski schreef:Beste allemaal,
Bedankt voor de respons. :D
Natuurlijk hebben andere landen ook andere regels, maar er zijn altijd mensen, die hun gelijk willen halen.
Jammer, een forum is er om anderen te helpen, tenminste dat is mijn opzet, wat helaas sommige missen.
Misschien als je op een andere manier zou reageren, het fatsoenlijk over komt bij anderen. Zoals CSM al aangeeft en ik op andere topics ook zie :wink:

nevermind

troyair schreef: Misschien als je op een andere manier zou reageren, het fatsoenlijk over komt bij anderen. Zoals CSM al aangeeft en ik op andere topics ook zie :wink:
Klok-klepel verhaal

Zonder commentaar:
troyair schreef:
Beetje gepikeerd?:

b767-300er

Ongelezen bericht door b767-300er »

Auti-Mama schreef:

En meningsverschillen?? Was die opmerking ook voor mij?? Want dan weet ik even niet welke meningsverschillen je bedoelt vrees ik.
Nee.
Wie de schoen past trekke hem aan.

CSM

Moraalridder

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

b767-300er schreef:
Auti-Mama schreef:

Nee.
Wie de schoen past trekke hem aan.
Doch trek eraan tot hij gaat staan ;)

Gesloten