Klopt die mail heb ik ook gekregen.sixty9clown schreef:Emailtje van Ben,
Beste meneer XXXX
Je hebt de afgelopen dagen gebruik gemaakt van internet op je mobiele telefoon. Ik hoop natuurlijk dat dit je goed bevallen is. Mocht je mobiel internet vaker willen gebruiken dan heb ik een tip hoe dit in het vervolg voordeliger kan.
Je hebt vanaf het begin van de maand voor meer dan 7 MB aan mobiel internet verbruikt. Voor mobiel internet betaal je nu € 1 per MB waardoor de kosten voor deze dienst op minimaal € 7 uitkomen. Wanneer je mobiel internet wilt blijven gebruiken dan raad ik je aan om een internet bundel toe te voegen aan je abonnement en zo in het vervolg een hoge rekening te voorkomen.
Ik gebruik alleen maar WiFi en dat is niet voor niets.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ongevraagd continu internet op mobiel (Ben/ TMobile)
Re: Ongevraagd continu internet op mobiel (Ben/ TMobile)
-
Ik kreeg de bovenstaande text in sms.
Het enige rare is dat mijn telefoon geen toegang tot internet mag zoeken zonder toestemming of met mobiel internet [wi-fi access only]
Erger nog, alle apps op mijn telefoon mogen alleen verbinding zoeken via mij huis wi-fi tenzij ik een andere selecteer natuurlijk.
Dus hoe ik in vredesnaam internet van Ben heb gebruikt is een raadsel.
Ik heb een nette mail gestuurd naar Ben waar op ik de reactie kreeg,
"Wat jammer dat u ongewenst extra kosten hebt gemaakt, wij kunnen niks voor u doen want het ligt aan u telefoon."
Ja dus even niet,
als ze zomaar te pas en te onpas verbinding kunnen leggen wanneer het hun uitkomt met de hoop dat je een internet bundeltje erbij neemt of gewoon om hun tekort van dit kwartaal een beetje dicht te gooien ongeacht wat jij je telefoon verteld via APN instellingen dan kun je als consument natuurlijk weinig doen.
Ik heb dan ook een mail gestuurd naar Ben waar ik hun in informeer de kosten voor mobiel internet op de maand afrekening niet te betalen, uiteraard de rest wel braaf want dit is gewoon de kosten die ik bewust heb gemaakt en diensten die ik zowaar echt heb gebruikt.
Het enige rare is dat mijn telefoon geen toegang tot internet mag zoeken zonder toestemming of met mobiel internet [wi-fi access only]
Erger nog, alle apps op mijn telefoon mogen alleen verbinding zoeken via mij huis wi-fi tenzij ik een andere selecteer natuurlijk.
Dus hoe ik in vredesnaam internet van Ben heb gebruikt is een raadsel.
Ik heb een nette mail gestuurd naar Ben waar op ik de reactie kreeg,
"Wat jammer dat u ongewenst extra kosten hebt gemaakt, wij kunnen niks voor u doen want het ligt aan u telefoon."
Ja dus even niet,
als ze zomaar te pas en te onpas verbinding kunnen leggen wanneer het hun uitkomt met de hoop dat je een internet bundeltje erbij neemt of gewoon om hun tekort van dit kwartaal een beetje dicht te gooien ongeacht wat jij je telefoon verteld via APN instellingen dan kun je als consument natuurlijk weinig doen.
Ik heb dan ook een mail gestuurd naar Ben waar ik hun in informeer de kosten voor mobiel internet op de maand afrekening niet te betalen, uiteraard de rest wel braaf want dit is gewoon de kosten die ik bewust heb gemaakt en diensten die ik zowaar echt heb gebruikt.
Niet fijn voor jou, maar ik ben erg blij met jouw reactie.
Op dezelfde wijze gebruiken wij, dus niet, het mobiele internet. En dus allebei ongevraagd online geweest zonder toestemming hiervoor te verlenen.
Bij mij hebben ze belooft het geld terug te storten, maar dan moet ik er wel eerst zelf achter aan bellen. Dus erkenning dat de fout bij hun ligt.
Heel raar en volgens mij gewoonweg verboden.
Op dezelfde wijze gebruiken wij, dus niet, het mobiele internet. En dus allebei ongevraagd online geweest zonder toestemming hiervoor te verlenen.
Bij mij hebben ze belooft het geld terug te storten, maar dan moet ik er wel eerst zelf achter aan bellen. Dus erkenning dat de fout bij hun ligt.
Heel raar en volgens mij gewoonweg verboden.
Zoals al gezegd is, de instellingen op uwer toestellen zijn voor uwer verantwoordelijkheid. Het betwisten van deze kosten betekent niet dat u die iet hoeft. Te betalen, sterker og, dit kan veel meer problemen opleveren ivm incasso, lees de voorwaarden van alle mobiele providers er maar eens op na, daar staat meestal iets van dat het betwisten van de factuur u niet van de betalingsverplichting ontslaat.
En het uit coulance niet hoeven te betalen is volgens u meteen een schuldbekentenis? Vandaar dat bedrijven tegenwoordig niet meer zo coulant zijn. U heeft ergens onbewust gebruik van gemaakt, dit wordt in rekening gebracht, klaar, u heet nu een blokkade dus u kunt die fout niet nogmaals begaan.
En het uit coulance niet hoeven te betalen is volgens u meteen een schuldbekentenis? Vandaar dat bedrijven tegenwoordig niet meer zo coulant zijn. U heeft ergens onbewust gebruik van gemaakt, dit wordt in rekening gebracht, klaar, u heet nu een blokkade dus u kunt die fout niet nogmaals begaan.
Nogmaals met Ben gebeld. Blijkt wel bij hun te liggen. Het heeft te maken dat zij een wijziging hebben doorgevoerd waardoor alle telefoons bepaalde internettoegang gegevens heeft gekregen (of iets dergelijks).
En met het type toestel telefoon dat ik heb (nokia C3.00) is het niet mogelijk om dat uit te schakelen. Waardoor dus ik al die tijd, ongevraagd!, online ben geweest.
Dus geen app probleem of iets wat mij verwijtbaar is.
Maar er is dus een (grote) groep Ben klanten met dezelfde problemen.
Zo dadelijk ontvang ik een mail met de uitleg van hun hierin. Deze zal ik dan hier plaatsen. Nogmaals zij erkennen in deze "schuld". Hadden zij dat niet gewijzigd dan was een groep klanten niet ongevraagd continu online geweest.
En met het type toestel telefoon dat ik heb (nokia C3.00) is het niet mogelijk om dat uit te schakelen. Waardoor dus ik al die tijd, ongevraagd!, online ben geweest.
Dus geen app probleem of iets wat mij verwijtbaar is.
Maar er is dus een (grote) groep Ben klanten met dezelfde problemen.
Zo dadelijk ontvang ik een mail met de uitleg van hun hierin. Deze zal ik dan hier plaatsen. Nogmaals zij erkennen in deze "schuld". Hadden zij dat niet gewijzigd dan was een groep klanten niet ongevraagd continu online geweest.
Kregen jullie alle drie dezelfde tekst?
Volgens mij wel.
En telefonisch heeft de helpdeskmedewerkster van Ben aangegeven dat er een hele groep klanten was die dit betrof. Dus er zullen veel van deze mails en sms-jes verstuurd zijn.
En telefonisch heeft de helpdeskmedewerkster van Ben aangegeven dat er een hele groep klanten was die dit betrof. Dus er zullen veel van deze mails en sms-jes verstuurd zijn.
-
Moet dit de Ben.nl woordvoerder voorstellen?berndv schreef:Zoals al gezegd is, de instellingen op uwer toestellen zijn voor uwer verantwoordelijkheid. Het betwisten van deze kosten betekent niet dat u die iet hoeft. Te betalen, sterker og, dit kan veel meer problemen opleveren ivm incasso, lees de voorwaarden van alle mobiele providers er maar eens op na, daar staat meestal iets van dat het betwisten van de factuur u niet van de betalingsverplichting ontslaat.
U mist namelijk een aantal letters.
Ik geloof dat het wel duidelijk is uit mijn bericht dat mijn kennis van de werking van mijn telefoon toereikend genoeg is om te weten dat er simpelweg iets niet klopt.
Als ik al mijn gegevens check is er niks veranderd, de enige toegestane toegangspunten zijn wi-fi en alleen de geregistreerden. Dit zijn mijn werk, mijn ouderlijk huis, sportschool en thuis wi-fi.
Het feit dat er kennelijk dus ergens iets is gebeurt dat ik opeens mobiel internet heb gebruikt is na genoeg onmogelijk, in ieder geval onwaarschijnlijk.
Al helemaal omdat er geen mogelijk heid is tot verbinding met ongeregistreerd verbindingen en dat Ben's mobiele internet gegevens niet in mijn telefoon staan,
niet zichtbaar en niet na mijn weten.
Dus ik vind het rot om te moeten zeggen dat ik alles heb ondernomen om dit wat er nu dus is gebeurt te voorkomen en het dus aan jullie kant zoek.
Kun je na gaan hoe vaak dit dan wel niet moet gebeuren bij mensen die helemaal geen kennis hebben van smartphones en dit soort praktijken?
Dus misschien is het handig jullie klanten allemaal een mail of brief te sturen waar je ze informeert over het mogelijk ongewenst gebruik maken van mobiel internet en waar ze zich kunnen "afmelden" voor ongewenst gebruik om toekomstige zaken als deze te voorkomen.
En nee, ik vind het niet redelijk dat ik voor een dienst moet betalen waar ik niet om gevraagd heb, waar ik geen toestemming voor heb gegeven en waar ik niet duidelijk over ben geïnformeerd. En die ik niet eens bewust heb gebruikt, anders had ik natuurlijk meteen contact op genomen om te vragen waarom mijn telefoon opeens mobiel internet had, terwijl ik deze service niet wenselijk vind.
Jouw verhaal is echt identiek aan die van mij. Enkel een aantal wifi punten met toestemming. En zelfs geen instellingen voor mobiel internet geïnstalleerd.
Het gaat mij in eerste plaats niet zo zeer om het geld, alhoewel.., maar vooral dat je iets ongevraagd wordt opgedrongen. En dan nog een mail sturen met; wij hopen dat je er veel plezier van hebt gehad... duh!
Het gaat mij in eerste plaats niet zo zeer om het geld, alhoewel.., maar vooral dat je iets ongevraagd wordt opgedrongen. En dan nog een mail sturen met; wij hopen dat je er veel plezier van hebt gehad... duh!
-
Kennelijk hebben ze dus voldoende klachten gehad om dit toe te geven,
toevallig heb ik ook een Nokia uit grof weg dezelfde periode.
Toch ook een gebrek dan van Nokia dat je telefoon zegt dat ongewenst toegang onmogelijk is en het dus wel gewoon kan.
Ik zou eens kijken of er een App is voor Symbian die dit verhelpt voor het geval er nog eens iets veranderd en het allemaal weer het zelfde liedje is.
En mja, ik heb het al niet zo breed.
En kennelijk heb ik geen controle over wanneer hun mobiele internet actief was op mijn telefoon dus wie weet hoeveel ze me wilden rekenen.
toevallig heb ik ook een Nokia uit grof weg dezelfde periode.
Toch ook een gebrek dan van Nokia dat je telefoon zegt dat ongewenst toegang onmogelijk is en het dus wel gewoon kan.
Ik zou eens kijken of er een App is voor Symbian die dit verhelpt voor het geval er nog eens iets veranderd en het allemaal weer het zelfde liedje is.
En mja, ik heb het al niet zo breed.
En kennelijk heb ik geen controle over wanneer hun mobiele internet actief was op mijn telefoon dus wie weet hoeveel ze me wilden rekenen.
Ja goedemorgen, mijn factuur is alweer de deur uit. He ik tegelijk in de bus gegooid als mijn factuur aan upc, tmobile, kpn, hi.
Daarnaast moet ik mijn woorden terugnemen over de schuldvraag en is het niet uw schuld. Excuses daarvoor.
En als u serieuze reacties wilt blijven ontvangen, ga dan niet mede forummers beschuldigen van op de loonlijst te staan bij de bedrijven, dat wordt iet echt in dank af genomen. De frequente forummers zitten hier om mensen te helpen met adviezen.
Ik typ op mijn ipad zonder toetsenbord, en dan wil het wel eens voorkomen dat ik een paar letters of spaties mis.
Daarnaast moet ik mijn woorden terugnemen over de schuldvraag en is het niet uw schuld. Excuses daarvoor.
En als u serieuze reacties wilt blijven ontvangen, ga dan niet mede forummers beschuldigen van op de loonlijst te staan bij de bedrijven, dat wordt iet echt in dank af genomen. De frequente forummers zitten hier om mensen te helpen met adviezen.
Ik typ op mijn ipad zonder toetsenbord, en dan wil het wel eens voorkomen dat ik een paar letters of spaties mis.
Hebben ze bij Ben geen spellingcontrole???Goedemorgen schreef: Ik heb een nette mail gestuurd naar Ben waar op ik de reactie kreeg,
Ben kan geen verbinding met jouw telefoon leggen als je, zoals jij beweert, alles onder controle hebt. Ze zouden op een muur stuiten.
Ze zouden alleen kunnen doen net alsof en dat in rekening brengen.
Nu, denk je werkelijk dat ze fictieve kosten in rekening brengen?
Je hebt ongevraagd en buiten jouw weten om internettoegang gekregen. Wil niet zeggen dat je daarom ongevraagd online bent. Uiteindelijk ben jij diegene die online gaat.Aije schreef:Nogmaals met Ben gebeld. Blijkt wel bij hun te liggen. Het heeft te maken dat zij een wijziging hebben doorgevoerd waardoor alle telefoons bepaalde internettoegang gegevens heeft gekregen (of iets dergelijks).
Jij schijnt ook een aantal letters te missen.Goedemorgen schreef: niet zichtbaar en niet na mijn weten.
Jolijn
Bericht Geplaatst: 13 apr 2012 14:50
Bericht Geplaatst: 13 apr 2012 14:50
Dat zou het kunnen verklaren ja.Aije schreef:Volgens mij wel.
Het heeft te maken dat zij een wijziging hebben doorgevoerd waardoor alle telefoons bepaalde internettoegang gegevens heeft gekregen (of iets dergelijks).
@Winterman nogmaals ik ben niet! online geweest. Er is door een wijziging van Ben automatisch verbinding gemaakt. Ik heb geen enkel moment zelf contact gemaakt dan wel online gebruik gemaakt van het internet.
Er is op zich geen sprake van een fake factuur als wel dat er ongevraagd voor mij onbeperkt toegang tot het internet is gemaakt. En dat ik daar niet van op de hoogte ben gesteld. En daadwerkelijk daar ook niets aan kon doen.
Men heeft een netwerkblokkade moeten inschakelen om dit ongedaan te maken.
Er is op zich geen sprake van een fake factuur als wel dat er ongevraagd voor mij onbeperkt toegang tot het internet is gemaakt. En dat ik daar niet van op de hoogte ben gesteld. En daadwerkelijk daar ook niets aan kon doen.
Men heeft een netwerkblokkade moeten inschakelen om dit ongedaan te maken.
-
@Aije
kosten voor internet betaal je per MB. Dat betekend dat je hetgeen betaalt wat je download. Er is dus actief gebruikt gemaakt van Internet. Heb je applicaties op je telefoon staan? Applicaties zoals Whatsapp, Facebook, Mail, Twitter (enkele van de vele applicaties) maken vaak ook automatisch verbinding met internet. Je kunt dit voorkomen door de instellingen in de App aan te passen. Wanneer je helemaal geen gebruik wilt maken van internet, kun je dit ook aanpassen in je toestel. Kijk voor uitleg in de handleiding van je toestel.
Kim
T-Mobile Webcare
kosten voor internet betaal je per MB. Dat betekend dat je hetgeen betaalt wat je download. Er is dus actief gebruikt gemaakt van Internet. Heb je applicaties op je telefoon staan? Applicaties zoals Whatsapp, Facebook, Mail, Twitter (enkele van de vele applicaties) maken vaak ook automatisch verbinding met internet. Je kunt dit voorkomen door de instellingen in de App aan te passen. Wanneer je helemaal geen gebruik wilt maken van internet, kun je dit ook aanpassen in je toestel. Kijk voor uitleg in de handleiding van je toestel.
Kim
T-Mobile Webcare
= reactie van BenOmdat er bij ons in de maand april de automatische internet instellingen verstuurd zijn naar klanten is het voorgekomen dat je onbewuste data verbruik hebt gehad.
Eerst was het toch een fout van tmobile. Dan nog, het verzenden alleen betekent niks. Daarna moet je het ook nog gebruiken voordat je echt data gaat verstoken en er kosten komen.Aije schreef:= reactie van BenOmdat er bij ons in de maand april de automatische internet instellingen verstuurd zijn naar klanten is het voorgekomen dat je onbewuste data verbruik hebt gehad.
Dan geloof je mij toch niet? Ik vertel hoe het mij is vergaan. En een ander met dezelfde ervaring deelt het hier ook. En Ben geeft toe dat er contact is gemaakt.
Hoe en wat er verbruikt is weet ik niet. Alleen dat ik zelf géééééén internetverbinding maak. Dus wat er verbruikt is en hoe dat is gegaan weet ik ook niet. Ben erkent dat de fout bij hun ligt.
Bel hun als je dan het verder wilt weten hoe het dan kan.
Hoe en wat er verbruikt is weet ik niet. Alleen dat ik zelf géééééén internetverbinding maak. Dus wat er verbruikt is en hoe dat is gegaan weet ik ook niet. Ben erkent dat de fout bij hun ligt.
Bel hun als je dan het verder wilt weten hoe het dan kan.
-
Mijn partner heeft exact hetzelfde gehad met zijn Nokia C3.
Heeft wel altijd betaald omdat ie niet kon bewijzen dat hij geen verbinding had gemaakt.
Nu heeft hij een smartphone, heeft nog geen enkele app gedownload.
Ook geen whats app. Verder hebben we wifi.
Wat schertst onze verbazing, weer een rekening met 13 euro internetkosten.
Aan de tijdstippen te zien is hij absoluut thuis geweest op dat tijdstip en zo goed als zeker
werd er verbinding gemaakt tijdens het aan/uitzetten.
Telkens het starttarief van 1,02
En dat terwijl de instellingen staan dat ie alleen de wifi pakt.
We snappen er niks van....
Heeft wel altijd betaald omdat ie niet kon bewijzen dat hij geen verbinding had gemaakt.
Nu heeft hij een smartphone, heeft nog geen enkele app gedownload.
Ook geen whats app. Verder hebben we wifi.
Wat schertst onze verbazing, weer een rekening met 13 euro internetkosten.
Aan de tijdstippen te zien is hij absoluut thuis geweest op dat tijdstip en zo goed als zeker
werd er verbinding gemaakt tijdens het aan/uitzetten.
Telkens het starttarief van 1,02
En dat terwijl de instellingen staan dat ie alleen de wifi pakt.
We snappen er niks van....