En wat had de bank dan moeten doen? Opa heeft een volmacht gegeven en de bank mocht op het bestaan van de volmacht vertrouwen. Daarnaast had opa ook een eigen verantwoordelijkheid om zelf controle uit te oefenen.
Opa had eigenlijk een andere volmacht moeten laten opstellen (en ja, dat had geld gekost bij de notaris) en dan had in elk geval een deel van deze ellende voorkomen kunnen worden en dat dus niet bij de bank moeten regelen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Diefstal erfenis
Re: Diefstal erfenis
Ik had nog andere vraag dus bij de volmacht mag je aan alle rekeningen komen?
spaarrekeningen en beleggingsfondsen.
Opa had twee passen 1 was voor nichtje en andere was van opa.
En met de ene pas kon je niet bij de spaarrekening en bij de beleggingsfondsen ook niet online
dit heb ik zelf nagekeken.
Die was voor het nichtje. Maar toch is alles weg.
spaarrekeningen en beleggingsfondsen.
Opa had twee passen 1 was voor nichtje en andere was van opa.
En met de ene pas kon je niet bij de spaarrekening en bij de beleggingsfondsen ook niet online
dit heb ik zelf nagekeken.
Die was voor het nichtje. Maar toch is alles weg.
De kans is groot dat bij de bank een gewone bankvolmacht getekend is en daarmee krijg je als gevolmachtigde toegang tot alle rekeningen en andere producten van de volmachtgever. Dat je maar 1 pasje hebt, zegt dus niets. Die betaalpas is vaak nodig om geld op te kunnen nemen van de betaalrekening.
o ja we hebben papier van de volmacht alleen hier staan helemaal geen handtekeningen op van opa
weet u dat misschien klopt dit
weet u dat misschien klopt dit
Opa zal bij de bank iets getekend moeten hebben. Het kan natuurlijk zijn dat er bij de bank wel een volmacht is (geweest) met daarop de handtekening van opa.
Nou de bank, Rabobank Klundert doet heel moeilijk.
Ik vraag de gegevens bij de Rabobank Schiedam op van opa en deze vrouw gaat gelijk zoeken alleen er is een probleem opa zat bij Rabobank Klundert en dan kan je er niet in. Ik vraag alles over de mail en de dame bij Rabobank Klundert kan niet moet degene doen van wie rekening is.
En wat ik nou zo apart vind je krijg geen melding eerder als er tonnen verdwijnen heel raar
Ik vraag de gegevens bij de Rabobank Schiedam op van opa en deze vrouw gaat gelijk zoeken alleen er is een probleem opa zat bij Rabobank Klundert en dan kan je er niet in. Ik vraag alles over de mail en de dame bij Rabobank Klundert kan niet moet degene doen van wie rekening is.
En wat ik nou zo apart vind je krijg geen melding eerder als er tonnen verdwijnen heel raar