LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Leojes30 schreef:Juridische hulp Emmy? Je bedoeld bij Jur. EHBO ofzo? want een advocaat kan ze natuurlijk helemaal niet betalen.
Dan moet ze informeren of ze niet in aanmerking kan komen voor gesubsidieerde juridische bijstand of een toevoeging kan krijgen voor een advocaat of zoiets.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door Leojes30 »

okee bedankt Emmy!
Gaan we nu gelijk uitzoeken

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door boef530 »

@Jolijn, die rechtzaak gaat er komen, er is maar één manier om die van de rol af te krijgen en dat is volledig betalen. De zus is zeker niet kansloos, de betaling van die 1600 euro kan cruciaal zijn, de rechter gaat dat bedrag van de hoofdsom aftrekken. Blijft er dan een huurschuld van minder dan 3 maanden over is contract ontbinding van de baan, de veroordeling tot betalen wordt wel toegewezen. Het loont toch zeker de moeite om ter zitting te verschijnen.
Wat rechtsbijstand aangaat die kan niets meer doen dan wat je zelf ook kan. De achterstand is er, het is nu zaak om contract ontbinding buiten de veroordeling te houden.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door sephora30 »

Leojes30 schreef:
Dus als ik jou goed begrijp Sephora kan ze ook na de zitting nog betalen om uitzetting te voorkomen, als ze dan maar het gehele bedrag betaald wat dan nog open staat. Dit vraag ik , omdat ik zelf wel al mijn vakantiegeld in de eerste week van Mei krijg en dan leen ik dat wel aan haar voor die paar weken. Zij krijgt het eind Mei.
Ja, bij mij kwam de deurwaarder rond 10 uur in de ochtend en nog tot 5 minuten voor 10 kreeg ik de tijd om het hele bedrag te betalen. Geloof dat mijn vader om 9 uur betaald heeft op het deurwaarderskantoor dus een uur ofzo voor de uitzetting.
Moet wel zeggen dat dit al een jaartje of 12 geleden is dus het kan natuurlijk zijn dat het verandert is.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Boef nogmaals bedankt voor je duidelijke antwoorden!

Ik heb de brief hier voor me de achterstand bedraagt 2350.93 de rest van het bedrag zijn kosten van de deurwaarder dus als die 1600 die nu betaald is daar vanaf zou gaan dan blijft er 750.93 over dat is maar net iets meer dan een maand huur.

Hopelijk klopt het wat jij zegt en wordt het dan niet ontbonden...

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door boef530 »

In mijn geval maar die dateert uit 2005 woog de betaling in de uitspraak wel mee. Ga dus naar de zitting.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Leojes30 schreef:Ik heb de brief hier voor me de achterstand bedraagt 2350.93 de rest van het bedrag zijn kosten van de deurwaarder dus als die 1600 die nu betaald is daar vanaf zou gaan dan blijft er 750.93 over dat is maar net iets meer dan een maand huur.

Hopelijk klopt het wat jij zegt en wordt het dan niet ontbonden...
Soms "weet je nooit hoe een koe een haas vangt". Met de genoemde bedragen is bij betaling van die 1600,- de kans inderdaad een heel stuk groter dat er niet overgegaan wordt tot uitzetting.

Dus dit alvast betalen en toch naar de zitting gaan als het niet lukt om de zaak van de rol af te krijgen.

Mocht het niet lukken voor een toevoeging in aanmerking te komen dan is het ook verstandig ter zitting te verschijnen en zich te verweren. Niet verschijnen getuigt alleen maar van onwil en zal er een verstekvonnis komen. Bij wel verschijnen kan ze zich tenminste verweren.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ja Emmy dat gaat ze zeker doen, en ik ga met haar mee!

Die 1600 is inmiddels betaald er is een brief en een mail gestuurd met een kopie van de betaling en het voorstel dus afwachten nu.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Leojes30 schreef:Die 1600 is inmiddels betaald er is een brief en een mail gestuurd met een kopie van de betaling en het voorstel dus afwachten nu.
Wel controleren of het niet wordt teruggestort onder het mom van niet geaccepteerd.

Mocht dit gebeuren dit als bewijs meenemen naar de zitting. Dit valt de eiser aan te rekenen.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door Leojes30 »

O kan dat ook nog..zal zeggen dat ze het in de gaten houd! Nogmaals bedankt!

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door boef530 »

De deurwaarder gaat een bedrag als deze niet terugstorten, dan moet het wel een hele harde zijn. Waag er voor de zekerheid nog een telefoontje aan.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ja Vogels is gevraagd maar zij werkt bij een groot bedrijf dus haar teamleider moet het voorleggen bij de HR afdeling die de salarissen uit betaald, toevallig heeft ze net een telefoontje gehad van de teamleider....Ik werk zelf ook bij een groot bedrijf soms is het makkelijker bij een klein bedrijf he..waar je geen nummer bent

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door Emmy75 »

boef530 schreef:De deurwaarder gaat een bedrag als deze niet terugstorten, dan moet het wel een hele harde zijn.

Het is zeker niet waarschijnlijk, maar heel soms gebeurd dit wel eens dus moet men bedacht zijn op de mogelijkheid.
boef530 schreef: Waag er voor de zekerheid nog een telefoontje aan.
Verstandig.
Leojes30 schreef:Ja Vogels is gevraagd maar zij werkt bij een groot bedrijf dus haar teamleider moet het voorleggen bij de HR afdeling die de salarissen uit betaald, toevallig heeft ze net een telefoontje gehad van de teamleider....
Was er al een antwoord ? Oei groot bedrijf is inderdaad soms lastig. Die krijgen het soms niet voor elkaar om het echt veel eerder te betalen dan de reguliere salarisbetaling.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door boef530 »

Ik wil zeker niet te optimistisch zijn maar de kans dat de werkgever akkoord gaat is groot. Grote bedrijven hakken vaker met dit bijltje dan je zou denken.
Wat betreft de huurachterstand deze is na betaling van een concreet bedrag onder de voorwaarden van 3 maand achterstand gekomen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door Emmy75 »

boef530 schreef:Ik wil zeker niet te optimistisch zijn maar de kans dat de werkgever akkoord gaat is groot. Grote bedrijven hakken vaker met dit bijltje dan je zou denken.
Klopt, alleen de systemen zijn soms wat log om tot snelle betaling te komen.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Nee er is nog geen antwoord in het telefoontje zei de teamleider dat het is gevraagd aan HR

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door boef530 »

Er is nog tijd tot woensdag. Met alles wat nu in gang is gezet blijft het toch afwachten. Ik wil niet belerend overkomen maar om in de toekomst dergelijke problemen te voorkomen zal er toch iets aan de financiële zaken moeten gebeuren.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ja Boef je hebt helemaal gelijk, ze werkt vanaf deze maand 8 uur in de week meer en dan komt het hopelijk helemaal goed.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

idd grote bedrijven die willen nog wel eens mee werken,gaat ook wat makkelijker.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Huurachterstand, rechtszaak 25 April

Ongelezen bericht door boef530 »

Mocht het toch een zitting worden neem al die zaken die je hebt gedaan mee in het verweer.

Succes.

Gesloten