LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips Breedbeeld tv gemaakt om 5 jaar te werken?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Jan11

Re: Philips Breedbeeld tv gemaakt om 5 jaar te werken?

Ongelezen bericht door Jan11 »

Ik en mijn 2 collega's hebben in december 1999 met zijn drieen een
82 Cm breedbeeld gekocht. Alle drie hebben we het zelfde probleem.
Rood of groen beeld en de tv gaat knipperen. Alle drie de TV's zijn al
defect.
Een reparatie kost rond de 500€.
Bij Philips(intern)is dit probleem van deze in Brugge gemaakte beeldbuizen al lang bekend. :cry:

Voor mij geen Philips meer.

anoniem.

jjt

Ongelezen bericht door jjt »

Onze zes jaar oude breedbeeldtelevisie maakt ook rare sprongen.

Voor het onderzoek was het beeld bij het aanzetten van de televisie knalrood en waren er duidelijke terugslaglijnen zichtbaar, Zorro had zich niet beter uit kunnen leven!
Vervolgens een keer uit- en weer aanzetten was meestal voldoende om dit verschijnsel te doen verdwijnen.

Bij nader onderzoek bleek inderdaad dat dit waarschijnlijk een beeldbuisprobleem zou zijn = kostbare reparatie.

Wij hebben afgezien van reparatie (i.v.m. verhouding kosten t.o.v. nieuwprijs/leeftijd=niet interessant), na terugkomst doet zich dit fenomeen ook enkel meer voor in de eerste vijf a tien seconden dat de televisie aanstaat. Hopen dat ´t hierbij blijft de komende jaren!

Verder overigens nog altijd erg tevreden over de beeldkwaliteit. Zeker gezien de leeftijd en de technische hoogstandjes van tegenwoordig ken ik weinig nieuwe televisies die een gelijke of betere beeldkwaliteit leveren. Vooralsnog mag onze volgende televisie ook best wel weer een Philips zijn, al zijn de huidige Panasonic Acquity televisies ook wel erg aanlokkelijk...

H.Kamphuis

Ongelezen bericht door H.Kamphuis »

:twisted: Ik heb dus gisteren radar zitten kijken waar het over ging was dat breedbeeld tv na 4 jaar stuk was,,,,nou ik heb ook zo'n geval ik kocht +/- 3 jaar geleden een jvc breedbeeld en deze gaf het nu na een maand geleden op en ook de zelfde veschijnselen als ze vertelden in die uitzending.
Dus als ik hem zou willen laten repareren zou me dat ongeveer 400 euro kosten belaggelijk dat zo'n duur apperaat al zo snel de geest geeft en de firma er niets aan doet ze denken enkel neg maar aan verkopen ,,en de service is ver te zoeken
Nu kun je terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en dan proberen om een stukje geld terug te krijgen bij het laten maken,,,maar aangezien we later veel klachten over deze zaak hebben loont het de moeite niet eens dus ik zet het geval maar aan de straat.
En ik wil de firma Philips dan ook hartelijk danken voor de prachtige onderdelen die ze leveren maar zet er de volgende keer bij hoelang zoiets meegaat dat scheelt een hoop ellende voor de koper.

Hoogachten H.Kamphuis [/b]

Laurens van den Steenhove

Ongelezen bericht door Laurens van den Steenhove »

Vorige jaar april begon onze exact 5 jaar oude philips breedbeeld TV echt vreemd te doen. Groene flitsen en een roodachtig beeld naarmate de TV langer aan stond. Ook de terugslaglijnen waren keurig te zien. Door de TV uit en aan te zetten was het euvel een poosje verholpen, maar het kwam steeds frequenter terug. In de jaren daarvoor deed dit euvel zich ook wel eens voor maar dan zeer incidenteel.

Het probleem was de reparateur bekend, maar nog niet in die getale zoals nu bekend is. Omdat we zeer te spreken zijn over onze 100Hz BlackLine, was de reparatie van bijna 400 euro nog redelijk aangezien een vergelijkbare nieuwe versie zo'n 1200 euro zou kosten.
Wat me wel erg stoorde was het gesjoemel met prijzen en ''coulance". Ik heb er geen idee wat een vervangende beeldbuis zou moeten kosten. Uiteindelijk betaalden wij 290 euro voor de buis en zo'n 110 euro aan reparatiekosten.

Nu blijkt dat het om een daadwerkelijke productie fout gaat. Ons toestel is in 1998 aangeschaft, en gezien de gemelde problemen heeft deze productie fout zich gedurende een aantal jaren ongemerkt voorgedaan. Als het om een auto zou gaan, dan zouden alle auto's uit die productie periode worden teruggeroepen voor een kosteloze vervanging. Bij TV's gelden blijkbaar andere normen.

Omdat we de werkelijke prijs van een vervangende buis niet weten, is het onmogelijk te zeggen of de coulance van Philips in ons voordeel of nadeel werkt. Het kan best zijn dat de prijs van zo'n buis niet zo hoog is als beweerd wordt, en is de coulance van Philips een wassen neus. In dat geval heeft het wel zin om alsnog bij de verkoper aan te kloppen.

De manier waarop Philips in dit geval met zijn klanten omgaat is wel zeer vreemd.

René76

Ongelezen bericht door René76 »

Ik ben werkzaam als verkoper in een vakhandel , en wilde graag melden dat het concern Philips zelfs al de wensen over laat .
Het feit dat het merk Philips in de afgelopen jaren minder is geworden , staat als een paal boven water .En dan heb ik het ook over coullance, medewerkers aan de telefoon ect. Ik begrijp best dat ze weg gaan uit Nederland , puur omdat het volk het merk heeft uitgescheten.
Een dvd speler van Philips de dat het "klassenaampje"Matchline draagt .. tjonge jonge , alle dvd spelers in die serie gaan elk jaar wel 3 x kapot , weet ik uit eigen ervaring.

En Sony heb ik zelf al 4 jaar een breedbeeld tv van thuis staan , en die bevalt me gelukkig nog steeds, MET 100HERTZ , en het is naar mijn mening een veel betere beeldbuis , met de beste resultaten.

Wat Thomson betreft , dat merk is nu wat Philips ooit was , alleen 10 keer beter en 10X groter.. en een Frans merk.. zonder enige twijfel een hele goede 2e plaats in de top 3.

bertels

Ongelezen bericht door bertels »

Hallo beeldbuiskijkers,

In 1993 heb ik een hele dure tv van Grundig gekocht (met Philips beeldbuis) destijds in de winkel veruit het mooiste beeld en geluid (2x80 watt) Onlangs ging mijn tv defect en heb hem naar en reparateur gebracht, die belde mij om te zeggen dat een reparatie 100 euro ging kosten. Omdat ik een net een financiele meevaller had gehad leek het mij beter om een mooie luxe breedbeeld tv te kopen. Ik heb diverse winkels bezocht om een Philips of Sony te kopen. De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik alle tv's die ik heb gezien ikhet beeld niet super geweldig vond. Ik ben ook op afstand gaan kijken naar het mooiste beeld, dan kwam ik altijd op een samsung! uit. (niet direct mijn merk).
Een verkoper vertelde mij dat er nieuw type van Philips uit zou komen met een perfect beeld en geen problemen. Toen ik de betreffende tv heb gezien (32pw8018) heb ik besloten mijn oude Grundig tv te laten repareren. En ja hoor, doet het weer als nieuw, plaatje van een beeld, voorlopig geen nieuwe..............

tim

Ongelezen bericht door tim »

Ik lees veel over de defekte beeldbuizen op deze site en ik kan er ook niet omheen dat dit een trieste zaak is . Wat ik wel kwijt wil is dat we anno 2004 niet meer kunnen/mogen stellen dat de huidige beeldbuis 10 jaar meegaat . Die 10 jaar levensduur stamt van enkele jaren geleden toen er nog niet zoveel programma aanbod was tegenwoordig staan een hoop tv`s de hele dag aan en verkorten we dus de levens duur.Ik maak me er wel druk om dat de prijs/kwaliteit dus niet meer in verhouding staat, Wat me opvalt is dat ik nagenoeg geen klachten tegen kom over PANASONIC de grootste producent ter wereld, maken zij dan als enige goeie tv`s het lijkt er wel op

s.stapelbroek

Ongelezen bericht door s.stapelbroek »

Afgelopen december ging onze beeldbuis van de philips breedbeeld ook kapot. Wij hebben via de zaak waar wij deze televisie gekocht hebben de reparatie laten uitvoeren. Zij maakten ons erop attent dat er een coulanceregeling was. Uiteindelijk hebben wij voor onze vierenhalf jaar oude tv via deze regeling 290 euro voor de beeldbuis betaald en geen reparatie kosten. Dat was service van de zaak uit lichtenvoorde. Het is alleen te gek voor woorden dat als je een nieuwe televisie koopt van 2500 gulden de beeldbuis het naar vierenhalf jaar het begeeft. Zonde van het geld, daar gaat je kijkplezier. :twisted:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De breedbeeld tv van Philips is bij mij ook kapot, en inderdaad hij is bijna 5 jaar oud. Ik ga het kreng dit jaar weggooien en ik koop een tv van een ander merk. In Philips heb ik geen vertrouwen meer.

Ook heb ik een video recorder van Philips. Het heeft me al aardig wat banden gekost, want de banden gaan er niet goed in of uit, en de recorder eet de linten van de banden op :? Dit binnen een jaar.

Een strijkijzer van Philips, waar de stoomfunctie het niet deed, en ook iets later de stekker kapot ging. Binnen 2 jaar.

En een stofzuiger van Philips die na 4 jaar een ontzettende herrie ging maken.

Ik koop nooit meer iets van dat merk :o

sasoft

Ongelezen bericht door sasoft »

:( Ik durf het bijna niet te zeggen. IK ben werkzaam bij Philips en koop dus altijd in de personeelswinkel mijn producten. Ook ik ben niet tevreden over de kwaliteit van mijn TV beeld. Rechts boven in het beeld, bij een lichte achtergrond kleur (wit), komt de zon op. Ik zie hier een oker kleurige vlek ontstaan. Zijn er mensen die dit probleem herkennen ? Tevens is er een nieuwe beeldbuis geplaatst maar het probleem komt terug.

Leen Valstar

Ongelezen bericht door Leen Valstar »

Vroeger kocht ik altijd Philips apparatuur waaronder televisies. Ik heb daar veel ellende mee gehad. Veel reparaties en slechte service. Bijvoorbeeld 2 dagan nadat garantietermijn voorbij was de volledige reparatie betalen terwijl er een fout zat in een TV chip.
15 jaar geleden heb ik een Panasonic TV gekocht. Die heb ik nog steeds en hij doet het perfect. Nooit in de reparatie geweest kortom een prima toestel. Voor mij nooit meer PHILIPS

Daewoo gebruiker

Ongelezen bericht door Daewoo gebruiker »

Hallo allen,

Onlangs heb ik kontakt gehad met de firma Daewoo Electronics te Sliedrecht. Dit vanwege het feit dat mij uiterst mooie t.v. ineens een probleem met de beeldbuis had en natuurlijk buiten de garantie.

Nadat zij hadden verzocht mijn toestel bij hun eigen service centrum na te laten kijken, ontving ik een paar dagen daarna een brief in de bus met daarop een voorstel tot coulance; Zoals zij dat noemen: Een omruiling met bijbetaling. Dat betekent dat een relatief klein bedrag neergeteld moet worden voor een hele nieuwe t.v.!
Helemaal top vond ik, dus ben ik ingegaan op dit voorstel.

Inmiddels ben ik wederom een gelukkige gebruiker van een Daewoo breedbeeld t.v.

Zo zie je maar dat het niet overal zo moeilijk gaat.....

Daewoo, bedankt!

:D

jackmol

Ongelezen bericht door jackmol »

wat een klachten over philips t.v zeg ik heb nu de tweede staan het is geen breedbeeld gewoon een 70 cm.de eerste heeft het 14 jaar gedaan en alleen de afstandbediening is weleens vervangen.
de tweede doet het ook al 10 jaar nu en is nog nooit kapot geweest.
prima beeld dus.u snapt het al wat mijn volgende tv wordt.een philips natuurlijk............j.m.

resp00116925

Ongelezen bericht door resp00116925 »

:D :D Toen ik voor 5 jaar geleden een breedbeeld tv. wou kopen van Philips, adviseerde de verkoper mij dit niet te doen.
Met de breedbeeld tv's zouden nogal wat problemen zijn. Deze problemen zouden zich echter bij meerdere fabrikanten voor doen. (ook Sony) De verkoper adviseerde mij om een "normale" tv. te kopen.
Gelukkig hebben wij dit advies indertijd opgevolgd, want wij hebben geen problemen met onze tv.
Ik zag trouwens dat er meerdere personen zijn die klachten hadden over diverse Philips produkten.
Dit is iets wat ik niet snap.
Zelf hebben wij al vele jaren diverse Philips produkten zonder problemen in huis. Oa. Stereo instalatie incl. dvd speler en een stoomstrijkijzer.
Wat betreft het strijkijzer, kan ik zelfs vertellen dat ik onlangs een Tefal heb gekocht, omdat je met deze zonder snoer kon strijken. Deze heeft het na een half jaar al begeven, dus ik strijk weer met mijn Philips. :o

PvDuinen

Ongelezen bericht door PvDuinen »

Ook ik ben enorm teleurgesteld in mijn PHILIPS Breedbeeld-tv.
In 1999 kocht ik mijn eerste breedbeeldtoestel. Binnen 3 jaar is de beeldbuis kapot gegaan. Gelukkig heb ik door een uitgestelde garantie een nieuwe televisie kunnen uitzoeken. Na ontvangst bleek dat ook dit breedbeeldtoestel van PHILIPS een slecht functionerende beeldbuis bezat. Na omwisseling door de winkelier kocht ik mijn huidige PHILIPS breedbeeldtoestel. Helaas ben ik 'm nu alweer (met onderbrekingen) 3 maanden kwijt. Het oorspronkelijke probleem was dat het beeld ernstig vervormde. Door een horizontale kromming was het beeld in de hoeken beeldvullend. In het midden zag ik een zwarte balk van 1 cm.
Ik heb het toestel twee keer van de reparateur retour gekregen met de opmerking dat ik het probleem moest accepteren. Na dreigen met rechtsbijstand hebben ze via dezelfde reparateur een nieuwe beeldbuis geplaatst. Opgelost denk je???.... Was dat maar waar.... Nu vervormt het beeld verticaal, geeft onduidelijke ondertiteling, geen rechte lijnen, kleurverschil in de hoeken (links geel, rechts blauw), etc. etc.
Half januari is de tv wederom naar de reparateur gegaan en van de winkelier hoor ik dat ik maar genoegen moet nemen met een reparatietijd van max. 7 weken. Ik wordt hier werkelijk helemaal niet goed van. Een uitgestelde garantie bied in dit geval ook niet de service die je zou verwachten..........
PHILIPS scheept je af met de opmerking dat ik in het eerste jaar maar aan de bel had moeten trekken........

jack117

Ongelezen bericht door jack117 »

Dat philips niks goeds meer kan maken merken wij (ik werk op een grote technische dienst) al langer. De beeldbuizen van philips die kapot gaan zijn niet alleen grote breedbeeld maar ook normaal formaat 4:3 toestellen hebben er last van. Het defekt gaan komt door een bezuinigings ingreep tijdens de fabricage van de beeldbuis. een medewerker van philips welke dit punt heeft aangegeven heeft zelfs voor deze bezuinigingsmaatregel welke is toegepast tijdens de fabricage van de beeldbuizen een geld bedrag gekregen van de directie van philips. Opm de nieuwe geplaatste beeldbuis gaat trouwens OOK weer stuk na een paar jaar (bij ons op de techn. dienst soms zelfs al na twee weken was de nieuwe beeldbuis weer stuk) dus dat het probleem opgelost zou zijn is onzin!!!. Zelfs nieuw verkochte ktv`s hebben dit euvel nog steeds.!! Ons advies van de technische medewerkers is : koop een 4:3 ktv met 50 hz. (dus zonder poespas enz, die gaan ook langer mee) en het liefst van SONY deze gaan nl. verre weg het langst mee met relatief het minste problemen en het mooiste "eerlijkste" beeld. enigste nadeel ze zijn erg zwaar.

peet.

Ongelezen bericht door peet. »

Ik vind dat je niet naar het merk moet kijken.

voor mij is de prijs belangrijk.

Als je zo'n tv openmaakt kom je vaak dezelfde onderdelen tegen die ook in de dure merken zitten.

wasbeertje

Ongelezen bericht door wasbeertje »

Van onze Phillips breedbeeld tv was de beeldbuis al na twee jaar al stuk

resp00199314

Ongelezen bericht door resp00199314 »

Anderhalf jaar geleden is onze breedbeeld Matchline na 4 1\2 jaar defect geraakt. Beeldbuis gaf blauwe strepen. (daag fl 3450,-- )

Heb dit niet kunnen oplossen en ( stom ) een nieuwe aangeschaft. Toch weer en Philips omdat deze toch het eerlijkste beeld geeft. Een sony bijvoorbeeld is bijna zo scherp als een laserstraal wat op den duur vreselijk vermoeiend werkt.

Tja Philips, jammer zoveel know-how en zo'n slechte productie, bijna alles wat ze zelf maken gaat stuk. Alles wat men bij een ander laat maken blijft gewoon heel, da's sneu en men heeft er nog steeds NIETS van geleerd.

En ik las iets over een lijntrafo, jammer "gast", iets beter je huiswerk maken, een lijntrafo geeft geen blauwe balken. Sterker nog, veel winkeliers zijn op de hoogte van het "beeldbuis euvel " ( Electro World )

Word hier binnen kort ook een forum voor plasma-schermen geopend omdat deze zo lekker inbranden en dergelijke?

Herbie

flepp

Ongelezen bericht door flepp »

Only Panasonic
flepp

Gesloten