LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] World Ticket Center meldt annulering te laat

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
B.Nadeeld
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 apr 2012 12:50

Re: World Ticket Center meldt annulering te laat

Ongelezen bericht door B.Nadeeld »

vandaag in Het Parool :

“Passagiers die met vertraging te kampen hebben, hebben volgens Europese regels recht op een vergoeding tot maximaal 600 euro. Maar uit het onderzoek door vlucht-vertraagd.nl blijkt dat slechts 846 van de 10.000 passagiers met vertraging ook daadwerkelijk een vergoeding ontvingen. ...
PvdA kamerlid Attje Kuiken noemt het een Zorgwekkend rapport: 'Passagiers hebben recht op een vergoeding bij vertraging. De houding van vliegtuigmaatschappijen richting passagiers is niet klantvriendelijk maar schofferend'. Ze gaat dan ook de staatssecretaris in mondeling vragenuur om opheldering vragen.”

Laat kamerlid Kuiken meteen even vragen of ticketverkopers, zoals World Ticket Center, ook onder de wet geplaatst kunnen worden als zij vluchtwijzigingen niet tijdig doorgeven.

B.Nadeeld
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 apr 2012 12:50

Re: World Ticket Center meldt annulering te laat

Ongelezen bericht door B.Nadeeld »

Vandaag weer eens in de kranten:

De luchtreiziger krijgt nog meer :roll: wettelijke mogelijkheden om hoge claims in te dienen bij vliegmaatschappijen als de vlucht langdurig verstoord of vertraagd wordt. Dat blijkt uit een vertrouwelijk voorstel van de Europese Commissie in het bezit van De Telegraaf.
Het geheime rapport circuleert in besloten kring en gaat dit voorjaar naar de Europese verkeersministers voor een akkoord. Het voorstel zal volgens de krant zo goed als zeker worden goedgekeurd. Het gaat om een herziening van EU Verordening 261 uit 2004 die vliegpassagiers recht geeft op compensatie tot 600 euro bij vluchtannuleringen en overboekingen.


Zolang de wet niet ook geldt voor ticketverkopers, zoals World Ticket Center, blijft het beter om je ticket rechtstreeks bij de vliegmaatschappij te boeken. World Ticket Center vertikt het namelijk om vertragingen en annuleringen tijdig door te geven en dan kan je, zelfs bij de huidige regeling, fluiten naar je compensatie.

estherlah
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 feb 2013 23:13

Re: World Ticket Center meldt annulering te laat

Ongelezen bericht door estherlah »

Misschien ben je zelf verantwoordelijk om de status van de vlucht te controleren? Het is niet zo heel lastig om even de website van de luchthaven te bezoeken hoor. Schuif niet je eigen fouten af op een ander.

B.Nadeeld
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 apr 2012 12:50

Re: World Ticket Center meldt annulering te laat

Ongelezen bericht door B.Nadeeld »

Beste Estherlah
Misschien moet je de eerdere reakties nog even goed lezen. Maar niettemin bedankt dat je hiermee weer eens de aandacht hebt gevestigd op het probleem dat World Ticket Center annuleringen niet meteen doorgeeft. Zoals ik al zei, is het dus beter om rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij te boeken. Die zorgt namelijk wèl dat een vertraging tijdig wordt doorgegeven; anders kost het hun 600 euro.

Gesloten