LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeren = blokkeren

Andere onderwerpen over auto en vervoer
nevermind

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door nevermind »

Teunbosseman schreef:
nevermind schreef:
Zou dit ook zo in Nederland kunnen gaan, ik denk van niet.
Alleen mis ik de oplossing van dit Candid Camera gebeuren.

Zal altijd wel ergens in NL ook kunnen gebeuren. De "oplossing" vindt je in het filmpje voor onderstaand.
zodat ik onvoldoende draairuimte heb bij het in- en uitparkeren. Waardoor ik dus niet in of uit mijn eigen garage kan.

Dat iemand zo parkeert, komt vaker in Nederland voor, maar ik bedoelde ook, het "verzetten" van de foutparkeerder.
Dan denk ik toch heb je vette pech.

nevermind

witte angora schreef:
Op de openbare weg (parkeervakken)staan ook geen borden:
'parkeren geschiedt hier op eigen risico'.

Zouden daar geen katten op de motorkap liggen?
Er zijn manieren om katten 'aan te sturen', zogezegd.

Maar allen witte angora`s. :lol:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:
Op de openbare weg (parkeervakken)staan ook geen borden:
'parkeren geschiedt hier op eigen risico'.

Zouden daar geen katten op de motorkap liggen?
Er zijn manieren om katten 'aan te sturen', zogezegd.
Lijkt me het het beste recept om de boel te laten escaleren en de sfeer in de buurt onder het nulpunt te krijgen....

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

De politie heeft gereageerd, ze 'kunnen niets doen' als de parkeerplaats niet op de openbare weg ligt. De enige oplossing is het zelf inschakelen van een deurwaarder, wat helaas niet alleen de sfeer tot een nulpunt doet dalen, maar ook klauwen geld kost. Een lichtpuntje is dat ik wel ongestraft precies hetzelfde kan en ga doen... Hunnie doen het toch ook!

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

stofzuigertje schreef:"Schade aan fout parkeerders is geheel voor eigen risico."

Dit heeft geen enkele waarde maar een bordje met deze tekst zal vermoedelijk wel helpen.
Ja, mensen zullen in hun broek piesen van het lachen.

Het is meestal de auto die schade oploopt, niet de parkeerder en diegene die de schade toebrengt hoeft geen eigen risico te hebben. Die kan volledig verzekerd zijn.

Verder wel een geweldige tip.

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

zijn meerdere opties

blijf klagen bij de politie en meld dan gelijk dat als er een keer brand aan die zijde uitbreekt de brandweer er ook niet bij komen en er dus levens in gevaar komen

na een week of 2 niets gebeurd ook geen briefen van politie of bekeuringen op de auto's

sticht een brandje zo dat de brandweer aan die kant moet blussen en er dus niet bij kunnen eens kijken of er dan word opgetreden

sommige korpsen hebben bout aan verkeerd geparkeerde auto's en rammen door
andere hebben bout aan de schade die ze toe brengen en als de politie slim is beginnen ze na de eerste melding dat de brandweer er ook niet bij kan direct met schrijven en daarna slepen
660 euro alleen voor het slepen en dan de boete nog en als het tegen zit ook nog stalling kosten duur grapje verkeerd hulpdienst hinderlijk parkeren
eerst betalen dan auto terug

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

electomonteur schreef:zijn meerdere opties

blijf klagen bij de politie en meld dan gelijk dat als er een keer brand aan die zijde uitbreekt de brandweer er ook niet bij komen en er dus levens in gevaar komen

na een week of 2 niets gebeurd ook geen briefen van politie of bekeuringen op de auto's

sticht een brandje zo dat de brandweer aan die kant moet blussen en er dus niet bij kunnen eens kijken of er dan word opgetreden
Laat maar zitten. Hier in de flat hebben we een stel waar binnenkort letterlijk doden gaan vallen. Dat heeft de politie meerdere malen tegen hen en tegen een aantal bewoners gezegd, dat heb ik tegen beiden gezegd, dat hebben anderen tegen hen en anderen gezegd, en ook beide ouderparen zijn er bang voor. Vorige week was het dan ook bijna zover.

Een van de twee is inmiddels tijdelijk uit huis geplaatst, ok. Vorige week heb ik een brief de deur uitgedaan waarin ik precies zinspeel op de mogelijkheid van brandstichting uit wraak. Probleem hier is: de bovenwoningen hebben geen vluchtweg. Er is geen balkon, geen buitenruimte, en de ramen kunnen niet ver genoeg open om er doorheen te klimmen. Als de centrale hal staat te fikken kunnen bewoners geen kant meer op.

Daarbij: vanwege hekken, geparkeerde auto's en andere zaken kan de brandweer met geen mogelijkheid bij de woningen aan de achterzijde. Kan wel, vraag niet hoeveel tijd het gaat kosten, en dan moeten dus de ramen nog een keer geforceerd gaan worden. Allemaal aangegeven in die brief naar de woningbouw, allemaal aangegeven bij de politie.

Krijg ik dus gisteren (na ruim een week) een brief terug dat men het gaat onderzoeken en de bewoner op zijn gedrag aan gaat spreken, verder niks. Sja.

Oftewel: je kunt je verhaal nog zo mooi maken dat de brandweer er niet bij kan, ze doen er niets, maar dan ook helemaal niets mee.

nevermind

Bor Komorovski schreef:De politie heeft gereageerd, ze 'kunnen niets doen' als de parkeerplaats niet op de openbare weg ligt. De enige oplossing is het zelf inschakelen van een deurwaarder, wat helaas niet alleen de sfeer tot een nulpunt doet dalen, maar ook klauwen geld kost. Een lichtpuntje is dat ik wel ongestraft precies hetzelfde kan en ga doen... Hunnie doen het toch ook!
Boris, heb je geen contact met de beheerder/verhuurder gehad, om dit op te lossen?

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

nevermind schreef:
Bor Komorovski schreef:De politie heeft gereageerd, ze 'kunnen niets doen' als de parkeerplaats niet op de openbare weg ligt. De enige oplossing is het zelf inschakelen van een deurwaarder, wat helaas niet alleen de sfeer tot een nulpunt doet dalen, maar ook klauwen geld kost. Een lichtpuntje is dat ik wel ongestraft precies hetzelfde kan en ga doen... Hunnie doen het toch ook!
Boris, heb je geen contact met de beheerder/verhuurder gehad, om dit op te lossen?
Ik heb het bij ze aangekaart. Nog geen reactie ontvangen.

Gesloten