electomonteur schreef:zijn meerdere opties
blijf klagen bij de politie en meld dan gelijk dat als er een keer brand aan die zijde uitbreekt de brandweer er ook niet bij komen en er dus levens in gevaar komen
na een week of 2 niets gebeurd ook geen briefen van politie of bekeuringen op de auto's
sticht een brandje zo dat de brandweer aan die kant moet blussen en er dus niet bij kunnen eens kijken of er dan word opgetreden
Laat maar zitten. Hier in de flat hebben we een stel waar binnenkort letterlijk doden gaan vallen. Dat heeft de politie meerdere malen tegen hen en tegen een aantal bewoners gezegd, dat heb ik tegen beiden gezegd, dat hebben anderen tegen hen en anderen gezegd, en ook beide ouderparen zijn er bang voor. Vorige week was het dan ook bijna zover.
Een van de twee is inmiddels tijdelijk uit huis geplaatst, ok. Vorige week heb ik een brief de deur uitgedaan waarin ik precies zinspeel op de mogelijkheid van brandstichting uit wraak. Probleem hier is: de bovenwoningen hebben geen vluchtweg. Er is geen balkon, geen buitenruimte, en de ramen kunnen niet ver genoeg open om er doorheen te klimmen. Als de centrale hal staat te fikken kunnen bewoners geen kant meer op.
Daarbij: vanwege hekken, geparkeerde auto's en andere zaken kan de brandweer met geen mogelijkheid bij de woningen aan de achterzijde. Kan wel, vraag niet hoeveel tijd het gaat kosten, en dan moeten dus de ramen nog een keer geforceerd gaan worden. Allemaal aangegeven in die brief naar de woningbouw, allemaal aangegeven bij de politie.
Krijg ik dus gisteren (na ruim een week) een brief terug dat men het gaat onderzoeken en de bewoner op zijn gedrag aan gaat spreken, verder niks. Sja.
Oftewel: je kunt je verhaal nog zo mooi maken dat de brandweer er niet bij kan, ze doen er niets, maar dan ook helemaal niets mee.