Het is kant noch wal rakenHet is kant noch wal.
om precies te zijn...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Het is kant noch wal rakenHet is kant noch wal.
Wat een rare redenatie. Dus als je 25 jaar niet iemand hebt doodgereden, is het minder erg als je het dan opeens wel doet? Je moet gewoon niet met drank op achter het stuur kruipen. Ook al is het maar voor 300 meter. 10 meter kan al genoeg zijn om ellende in andermans leven te veroorzaken.Bob Schurkjens schreef:Ik ben het wel met topicstarter eens dat dit wat overdreven is. Een boete van 1000 euro plus een paar maanden rijontzegging vind ik normaal na 25 jaar probleemloos als automobilist aan het verkeer te hebben deelgenomen. Als dit de tweede keer was geweest had ik deze CBR-sancties ook vanzelfsprekend gevonden.
I
Ik vind het wel een humorvolle redenatie.met alcohol op gereden met de bedoeling de auto 300 meter verder dan waar hij ( in de weg ) stond te parkeren en verder te voet naar huis toe te gaan. Op het moment dat ik de auto had geparkeerd en UITSTAPTE stopte er een politie wagen en liet mij blazen, daarna op het bureau, resultaat veel te veel 680 ugl of 1,55 promille.
Ah dus alcohol drinken in het weekend als hij zelf niet rijd magsnepke schreef: Dus na een half jaar kreeg hij zijn rijbewijs terug.
2 dagen later een brief van het CBR ,rijbewijs inleveren voor een jaar.,naar aanleiding van de antwoorden die hij de psycholoog had gegeven.
Bloedonderzoek was goed,geen alcohol in zijn bloed.
Maar op de vraag of hij nog alcohol gebruikte,had hij eerlijk antwoord gegeven
Ik drink alleen in het weekeinde als ik zelf niet rijd.
Toen vond het CBR het nodig om nog 1 jaar zijn rijbewijs in te vorderen
snepke schreef:Ja je mag helemaal niets meer drinken,zelfs niet als je gewoon thuis bent.
Zo mogen van mij een flinke boete krijgen en hun rijbewijs innemen.
Maar laat ze het dan doen ,zodat het voor degene ,waar het voor geld duidelijk is.
Maar niet "de rechter beslist zo"
En het CBR beslist op eigen houtje weer anders.
Het kan niet zwaar genoeg zijn, ik vind het goed dat die maatregel er is, moeten ze maar niet achter het stuur kruipen met alcohol op.De maatregel is wel erg zwaar een EMA en een alcoholslot is wel dubbel op daar moet je wel wat voor uitspoken.
boef530 schreef:De maatregel is op zich ook goed maar drankrijders beseffen pas na aanhouding/ongeval wat de consequenties zijn. Ts moet wel een zodanig gedrag hebben getoond dat het CBR voor deze beslissing heeft gekozen.
het promillage van TS was veel hoger. namelijk 680 ugl of 1,55 promille. Dus heeft het cbr de juiste beslissing genomen.Het alcoholslotprogramma wordt verplicht voor zware alcoholovertreders met een promillage van boven de 1,3.
Heel mooi verwoord, volkomen waar.Frantic2 schreef: Eerste keer gepakt is iets anders dan altijd nuchter achter het stuur gezeten
Vond ik ook maar omdat er toch nog over sanctie gesproken wordt dacht ik: zeg het nog maar eens.@isabel, dat het een maatregel is was al helder toch!