| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Starre houding Eneco
-
Bob Schurkjens
Re: Starre houding Eneco
Het is natuurlijk volslagen idioot wanneer je telefonisch na meerdere malen contact met Eneco niet verder komt en dit via dit forum ineens wel zou lukken met Eneco.
-
marcogroningen
Ik heb nog geen regeling. We kregen met de jaarafrekening geld terug. Dat is verrekend met het voorschot, waardoor er van dat voorschot al een deel betaald is. ( daarom dus ook iets meer dan 1 maand achterstand qua geld )berndv schreef:Bedoel je daarmee dan de jaarafrekening? Dan zit je dus nu al in een regeling om je jaarafrekening af te betalen? In dat geval kan ik me voorstellen dat ze geen andere betalingsregeling willen treffen, als je deze al niet nakomt.
Een regeling probeerde ik juist telefonisch te krijgen wat niet lukt. Maar ik heb contact opgenomen met Kelly, dus dat wacht ik nu af.
Als er nooit eerder problemen met de maandelijkse voorschotten zijn geweest, lijkt het me dat Kelly TS als klant niet kwijt wil. En dan zal het toch niet de bedoeling zijn geweest om na 1 niet betaald maandbedrag + een beetje, te dreigen met afsluiten.
@Bob forums willen wel eens helpen om energiebedrijven uit de stoel te krijgen. Wil overigens nog niet zeggen dat het voor Ts positief uitpakt maar er wordt wel inhoudelijk naar gekeken.
Alle reacties die er nu gegeven worden zijn speculatief en zeg nu zelf daar schiet Ts ook niets mee op.
Valt er echt niets te regelen praten we verder.
Alle reacties die er nu gegeven worden zijn speculatief en zeg nu zelf daar schiet Ts ook niets mee op.
Valt er echt niets te regelen praten we verder.
-
marcogroningen
Helaas niet tot een oplossing gekomen met Kelly.
Ik blijf dus met het probleem zitten.
Ik blijf dus met het probleem zitten.
Jammer dat het niet is gelukt, is er ook een datum van afsluiting of start Eneco een incasso traject op.
-
rozemarijntje
nou misschien eens kijken wat boef zei?
nou ze zijn wel meewerkend!
nou ze zijn wel meewerkend!
-
marcogroningen
In de mail staat incassostappen en/of afsluiting zonder datum. Dus daar kan ik niet zo veel mee. Als ik zeker wist dat het eerst incasso wordt, dan weet ik dat ik over 2 weken kan betalen ( wel weer met extra kosten ).boef530 schreef:Jammer dat het niet is gelukt, is er ook een datum van afsluiting of start Eneco een incasso traject op.
Maar als het afsluiting wordt, dan is het een heel ander verhaal. Dan zou ik over moeten stappen. ( wat ik dus eigenlijk helemaal niet wil )
Reken er maar op dat het een incassotraject wordt.
-
renegade66
ik denk ook dat het een incassotraject wordt.
echter je bent welwillend om te betalen, zei het over 2 weken.
indien er een incassotraject komt zou ik die incassokosten niet betalen.
je hebt netjes op tijd aangegeven dat je dit wel wilt, als zij star willen zijn kun jij dat ook toch?
tenminste dat is wat ik zou doen.
echter je bent welwillend om te betalen, zei het over 2 weken.
indien er een incassotraject komt zou ik die incassokosten niet betalen.
je hebt netjes op tijd aangegeven dat je dit wel wilt, als zij star willen zijn kun jij dat ook toch?
tenminste dat is wat ik zou doen.
Die incassokosten! daar ga je niet onderuit komen, voor dit bedrag zullen die ook niet bijster hoog zijn. Zaak is natuurlijk wel om achterstanden in de toekomst te voorkomen. Ik weet niet of Eneco bij automatisch betalen ook een afschrijvingsdatum optie heeft maar als dat zo is maak er gebruik van.
-
renegade66
boef530,
die bewering is onjuist, je kunt bezwaar maken tegen de incassokosten omdat de maatregel nogal dubieus is en klant welwillend is een regeling te treffen.
de rechter zal zo'n vordering bijna zeker nietig verklaren.
hier is al menig rechtszaak over geweest, aangespannen door eneco, en ze hebben er bijna evenzoveel om de redenen verloren.
TS moet gewoon nu al bezwaar maken tegen deze incassokosten en duidelijk maken dat de rekening over 2 weken volledig betaald wordt.
je kan het nog zelfs nog anders stellen.
maak bezwaar tegen eventuele incassokosten door middel van een brief naar eneco, en zet er je verhaal in en tevens dat je weigert om de incassokosten te betalen.
indien eneco dan toch het incassobureau inschakeld (hoogstwaarschijnlijk vesting finance) begaat eneco al een fout.
mocht dit voor de rechter komen leg je dit uit aan de rechter met begeleiding van je verstuurde brief, en eneco kan de incassokosten en rechtszaak zelf betalen.
elke rechter zal zeggen dat deze incassokosten onterecht zijn en niet nodig was geweest omdat eneco bij voorbaat al wist dat die kosten niet betaald zouden worden en ze dus gelijk hadden moeten dagvaarden.
die bewering is onjuist, je kunt bezwaar maken tegen de incassokosten omdat de maatregel nogal dubieus is en klant welwillend is een regeling te treffen.
de rechter zal zo'n vordering bijna zeker nietig verklaren.
hier is al menig rechtszaak over geweest, aangespannen door eneco, en ze hebben er bijna evenzoveel om de redenen verloren.
TS moet gewoon nu al bezwaar maken tegen deze incassokosten en duidelijk maken dat de rekening over 2 weken volledig betaald wordt.
je kan het nog zelfs nog anders stellen.
maak bezwaar tegen eventuele incassokosten door middel van een brief naar eneco, en zet er je verhaal in en tevens dat je weigert om de incassokosten te betalen.
indien eneco dan toch het incassobureau inschakeld (hoogstwaarschijnlijk vesting finance) begaat eneco al een fout.
mocht dit voor de rechter komen leg je dit uit aan de rechter met begeleiding van je verstuurde brief, en eneco kan de incassokosten en rechtszaak zelf betalen.
elke rechter zal zeggen dat deze incassokosten onterecht zijn en niet nodig was geweest omdat eneco bij voorbaat al wist dat die kosten niet betaald zouden worden en ze dus gelijk hadden moeten dagvaarden.
Een rechtzaak beginnen of een hoofdsom van nog geen 200 euro met zeg 37 euro incassokosten!! dan moet je wel heel principieel zijn. Ts wil en kan over 2 weken betalen maar is bezorgd over een eventuele afsluiting. Eneco sluit enkel maar af als alle incassotrajecten zijn doorlopen en niet tot betaling hebben geleid, uitzonderingen zijn notoire wanbetalers waarvan het contract wordt opgezegd.
heb je wel eens bij de supermarkt een regeling kunnen treffen? Dat vraag je daar toch ook niet?
-
marcogroningen
Blijkbaar is alles goed gegaan, want ik heb een tijdje terug al betaald en niks weer gehoord.
Mjah, overstappen vanaf eneco heeft weinig geholpen. Ik krijg nog steeds rekeningen voor voorschotbedragen van mijn vorige adres, alsof ik die ga betalen. Gelukkig kun je selectieve incassoblokkades op je rekening zetten.