LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] recht van overpad

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
pat1966
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 mei 2012 10:50

Re: recht van overpad

Ongelezen bericht door pat1966 »

Uit inmeting van het kadaster is gebleken dat we gelijk hebben. Het pad behoort inderdaad over het perceel van de andere buren te lopen! Volgende week gaat Sité in overleg met deze mensen hoe dit opgelost moet gaan worden. Wij hebben aangegeven dat we de partijen tot 1 december de gelegenheid geven om het 1 en ander te kunnen regelen qua pad en daarna gaat definitief de poort dicht zodat wij eindelijk dan onze privacy en veiligheid terug krijgen. Heel erg jammer dat de Sité niet eerder de moeite heeft genomen om deze kwestie goed op te pakken en goed uit te zoeken dan was het waarschijnlijk nooit zo uit de hand gelopen. Eind goed al goed en hopelijk keert de rust dan nu na een aantal jaren weer in de hele buurt terug en zijn de dreigementen en aanvallen dan nu voorgoed verleden tijd.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: recht van overpad

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Wat een ellende voor jullie zeg. Dan 'bof' ik nog met die rare buren van mij. Die hebben geen wapens. Zij huren gewoon iemand in...
Maar goed, ik hoop heel erg voor je dat er nu een einde komt aan dit verhaal. Ik wens je heel veel sterkte en hou ons op de hoogte, ja?

pat1966
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 mei 2012 10:50

Re: recht van overpad

Ongelezen bericht door pat1966 »

Vandaag is gebleken dat de buren van de koopwoning vanwege verjaring geen toegang meer hoeven te verschaffen op hun grond voor een erfdienstbaarheid cq overpad. Nu moeten wij van de verhuurder onze grond dan maar ter beschikking stellen voor het overpad aan de buren die ons al zo vaak hebben aangevallen! Hier zijn wij dus tegen, al vanaf het begin en ook in het huurcontract staat niets van een overpad en bij oplevering is er niets gezegd hierover ook niet na mijn opmerking over het poortje. Morgen maar weer eens uitzoeken of wij dit verplicht zijn om te doen. Onze buren kunnen zich niet gedragen en dat is ook de reden dat we tegen dat overpad zijn en ook recht op privacy hebben en woongenot. Een andere woning is om meerdere redenen helaas erg moeilijk dus ja we hopen maar het beste ervan. Dachten we dat het opgelost was door de inmeting blijkt dat we er helemaal niks meer mee kunnen! De buren nemen grond in bezit die niet van hun is, mogen het houden vanwege de verjaring en wij moeten daarom maar weer grond en privacy inleveren. :twisted: voor onze andere agressieve onvoorspelbare buren.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: recht van overpad

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Wat verschrikkelijk voor je! Kan je niet een heel hoge betonnen schutting neerzetten zodat zij dan wel over jouw grond lopen maar je ze niet meer ziet? Klimopje er tegenaan...

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: recht van overpad

Ongelezen bericht door kokka »

@pat,
dit is een situatie waar je nooit in kan winnen. als je je gelijk krijgt blijf je altijd met deze gevaarlijke, onvoorspelbare buren zitten.
als je toch huurt, waarom ga je niet op je gemakkie op zoek naar een ander huurhuis.
en andere manier om van het gezeur af te zijn is een schutting neerzetten die 80 cm van je erfgrens af staat, zodat ze daar achterlangs kunnen lopen, dan ben je natuurlijk wel een stukje tuin kwijt, maar win je een stukje rust.

pat1966
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 mei 2012 10:50

Re: recht van overpad

Ongelezen bericht door pat1966 »

schuttingen plaatsen leek ons ook een strak plan maar wij kregen te horen dat het dan degelijke schuttingen moeten zijn dat er voor erg lange tijd duidelijk een erfafscheiding blijft bestaan. Onze schuttingen waren van waaibomenhout volgens de heer N. C. van de site woondiensten en mochten niet geplaatst worden! Geld voor hun keuze hebben we niet helaas dus we hebben nu het voorstel gedaan dat hun iets gaan plaatsen omdat de verhuurder verantwoordelijk blijft voor het woongenot van al hun huurders. Ook zijn wij beiden ziek waardoor wij voorlopig zelf onthand zijn om ze zelf te gaan plaatsen. Dat lijkt ons een mooi gebaar daar de sité zelf verzuimd heeft om mij over het overpad te informeren bij bezichtiging en niet adequaat gereageerd hebben toen wij aangevallen zijn door de buurman en niet bij de inbeslagname van de meer dan 30 wapens ingegrepen hebben. De overlast wordt steeds weggeschoven door hun terwijl zelfs de politie de overlast ook geconstateerd heeft en proces verbaal heeft opgemaakt voor meerdere zaken.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: recht van overpad

Ongelezen bericht door Frantic2 »

koop desnoods 2e hands op marktplaats of een gemetselde? Ik zou er wel een metselcursus voor over hebben!

Willemijn10
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2013 15:21

Re: recht van overpad

Ongelezen bericht door Willemijn10 »

Beste Pat,
Kun je misschien melden hoe de zaak is afgelopen? Ik zit met een nagenoeg identieke situatie in een andere gemeente en sta op het punt e.e.a. voor de rechter te laten komen. Daarom ben ik benieuwd naar jullie resultaten. Vast bedankt! W.

Gesloten