LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stoelreserven bij Transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door Har06 »

b767-300er

Ik zou de gekleurde zonnenbril maar afzetten, juist ArkeFly staat aan de twijfelachrige top met overboekingen en vertragingen, zowel op de heen-retourvlucht, vorige maand 48 uur extra op Bonaire gezeten dank zij de flutfirma

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Stoelreservering bij arkefly is niet gratis, er zijn kosten aan verbonden pp per enkele reis.

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door b767-300er »

Har06 schreef:b767-300er

Ik zou de gekleurde zonnenbril maar afzetten, juist ArkeFly staat aan de twijfelachrige top met overboekingen en vertragingen, zowel op de heen-retourvlucht, vorige maand 48 uur extra op Bonaire gezeten dank zij de flutfirma
Dat is idd 1 van de 3 vluchten geweest van afgelopen jaar.

Waar kan ik de door jouw genoemde lijst (of iets dergelijks) vinden waarbij ArkeFly aan top staat? Ben namelijk erg benieuwd.

Zie vandaag bijvoorbeeld weer eens een KLM met 26 uur vertraging uit Cuba. Dat is ook bijna dagelijkse kost ;) Gebeurd dus overal.

Groeten B767-300ER
(die al 7 jaar lang meer dan tevreden 3x per jaar met deze club op vakantie gaat)

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door Har06 »

[Zie vandaag bijvoorbeeld weer eens een KLM met 26 uur vertraging uit Cuba. Dat is ook bijna dagelijkse kost ;) Gebeurd dus overal.

Groeten B767-300ER
(die al 7 jaar lang meer dan tevreden 3x per jaar met deze club op vakantie gaat)[/quote]

Dus 21 * zonder enig probleem gereist? hoe vaak overboekingen en extra overnachtingenn gehad, ik schat op 30 %

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door b767-300er »

Har06 schreef:
b767-300er schreef:Zie vandaag bijvoorbeeld weer eens een KLM met 26 uur vertraging uit Cuba. Dat is ook bijna dagelijkse kost ;) Gebeurd dus overal.

Groeten B767-300ER
(die al 7 jaar lang meer dan tevreden 3x per jaar met deze club op vakantie gaat)
Dus 21 * zonder enig probleem gereist? hoe vaak overboekingen en extra overnachtingenn gehad, ik schat op 30 %
30%? Dat betekend in jouw optiek dat er bij 30% van de vluchten vertragingen en of overboekingen zijn??
Als ik zo even snel de laatste voorjaarvakantie terug kijk (vanaf 27-4 tot nu), gemiddeld zon 10-15 ArkeFly vluchten op 1 dag, langste vertraging die ik tegenkom was ongeveer 2 uur 15 minuten met de OR0515/OR0516 AMS-TFS-LPA-AMS van 9 mei 2012. Circa 85% van de vluchten is op tijd aangekomen, Circa 10% binnen een uur na schematijd en zon 5% een uur of later na schematijd, waarbij de langste vertraging (wat ik snel zag) 2h15m was.. (correct me if I am wrong)

Eigen ervaring: 0x overboekingen, 0x extra overnachtingen, grootste vertraging 3h45m, september 2007, RHO-AMS.
Gevlogen naar POP(1x), PUJ(3x), CUN(2x), RHO, KGS (2x), HER, ACE (5x), TFS(2x), FUE(2x), LPA (2x). Ik moet je dus teleurstellen.

Ik deel je mening dus niet, gebaseerd op bovenstaande feitelijke informatie.
Uiteraard kan en mag jij een andere mening of andere ervaring hebben, of hebben gehad.

Ik ben wel met je eens dat ArkeFly in de periode mei 2005 tot en met feb 2008 regelmatig te maken gehad heeft met mega vertragingen. Ook in september 2009 hadden ze het niet al te best door het plotselingen failissement van Futura Airways, van wie ArkeFly 2 machines had geleased voor een half jaar en opeens wegvalt.. Echter die periode licht naar mijn gevoel al een tijd achter ons. Medeveroorzaakt door een betere vlootplanning . (1x 767 standaard als back-up kist in Amsterdam laten staan) nieuwe onderhoudsdienst op Schiphol, groot onderhoud door LuftHansa Technicks voor de 767 en nieuwe afhandelaar. TSja gaat er een machine op een buitenlandse bestemming stuk, dan heb je al snel een probleem. ArkeFLy vliegt op vakantiebestemmingen en deze bestemmingen zijn vaak armoedzalige luchthaventjes (zeker in Europa en op de caraibbean), waar vaak geen onderdeel te krijgen is op de luchthaven. Een defect iets betekend al snel iets invliegen uit een ander land, met alle tijd die daarbij komt. Zie vandaag bijvoorbeeld de KLM0723 uit Cuba, Havana. Ruim 26 uur vertraagd. Gebeurd daar dus ook.

Het leasen van toestellen is overigens niet vreemd voor vakantievliegers hoor. Transavia least bijvoorbeeld dit jaar 2 toestellen van GOL uit Brazillie, 3 kisten van de KLM, 1 kust van Kulala en 1 kist van FlyDubai voor deze zomer. ArkeFLy houdt het op 1 (of 2, weet niet zeker) Miami Air kist. Deze kisten zijn van binnen trouwens hetzelfde geconfigureerd als een normale ArkeFLy kist, net zoveel stoelen aan boord en ook onderverdeeld in dezelfde klassen.
b767-300er schreef:Waar kan ik de door jouw genoemde lijst (of iets dergelijks) vinden waarbij ArkeFly aan top staat? Ben namelijk erg benieuwd
Heb je op deze vraag nog een antwoord voor mij? Ben namelijk erg nieuwsgierig hier naar. Vind ik altijd leuk om te zien. ben dol op dat soort staatjes en rankings.

Groeten, B767-300ER

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

b767-300er schreef:Waar kan ik de door jouw genoemde lijst (of iets dergelijks) vinden waarbij ArkeFly aan top staat? Ben namelijk erg benieuwd

Heb je op deze vraag nog een antwoord voor mij? Ben namelijk erg nieuwsgierig hier naar. Vind ik altijd leuk om te zien. ben dol op dat soort staatjes en rankings.

Groeten, B767-300ER

Hahaha nou daar kan je lang op gaan wachten bij Har06 / Henri42. Velen wachten nog op tig antwoorden in zoveel andere topics van HAr06 / Henri42, voornamelijk UPC vragen.

Ben benieuwd :lol:

b767-300er
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:45

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door b767-300er »

Ik vraag nergens naar de bekende weg.
Ik vraag naar je bron/lijst of weet ik het waarmee je jouw ongetwijfeld goet gefundeerde uitspraken jegens ArkeFLy kunt staven.

Net zoals ik met feiten mijn uitspraken fundament geef.

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door pieterenien »

Waarschijnlijk is het probleem met de bug in het HV reserveringssysteem opgelost, hoop ik althans. Ik heb namelijk vanmorgen mijn extra stoelruimte (20 euro p.p. per vlucht) bij Transavia kunnen reserveren voor zowel de heen- als de terugvlucht.
Direct betaald via Ideal en ook per omgaande de bevestiging van Transavia ontvangen. Het betreft een chartervlucht naar Griekenland die deel uit maakt van een pakketreis en geboekt is via de touroperator Sunweb. Heenreis 8 juni, terugreis 19 juni. Nu maar afwachten of de gereserveerde stoelen ook daadwerkelijk door ons gebruikt kunnen worden. Het uitprinten van de boardingpasses kan helaas pas vanaf 2 dagen voor vertrek.
Ook maar hopen dat de Grieken niet voor die tijd overgaan naar de drachme, anders moet ik weer een bijdrage leveren aan het Wisselgeld/Schipholitem op dit forum.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Stoelreserven bij Transavia

Ongelezen bericht door Har06 »

pieterenien schreef:Waarschijnlijk is het probleem met de bug in het HV reserveringssysteem opgelost, hoop ik althans. Ik heb namelijk vanmorgen mijn extra stoelruimte (20 euro p.p. per vlucht) bij Transavia kunnen reserveren voor zowel de heen- als de terugvlucht.
Direct betaald via Ideal en ook per omgaande de bevestiging van Transavia ontvangen. Het betreft een chartervlucht naar Griekenland die deel uit maakt van een pakketreis en geboekt is via de touroperator Sunweb. Heenreis 8 juni, terugreis 19 juni. Nu maar afwachten of de gereserveerde stoelen ook daadwerkelijk door ons gebruikt kunnen worden. Het uitprinten van de boardingpasses kan helaas pas vanaf 2 dagen voor vertrek.
Ook maar hopen dat de Grieken niet voor die tijd overgaan naar de drachme, anders moet ik weer een bijdrage leveren aan het Wisselgeld/Schipholitem op dit forum.
Transavia nooit een probleem geweest.
Grieken kunnen wat mij betreft verdwijnen uit de Eurozone, de toeristensector ligt ook op z,n gat ivm de overmatige sluitingen van hotels en eettenten

Gesloten