Har06 schreef:b767-300er schreef:Zie vandaag bijvoorbeeld weer eens een KLM met 26 uur vertraging uit Cuba. Dat is ook bijna dagelijkse kost
Gebeurd dus overal.
Groeten B767-300ER
(die al
7 jaar lang meer dan tevreden 3x per jaar met deze club op vakantie gaat)
Dus 21 * zonder enig probleem gereist? hoe vaak overboekingen en extra overnachtingenn gehad, ik schat op 30 %
30%? Dat betekend in jouw optiek dat er bij 30% van de vluchten vertragingen en of overboekingen zijn??
Als ik zo even snel de laatste voorjaarvakantie terug kijk (vanaf 27-4 tot nu), gemiddeld zon 10-15 ArkeFly vluchten op 1 dag, langste vertraging die ik tegenkom was ongeveer 2 uur 15 minuten met de OR0515/OR0516 AMS-TFS-LPA-AMS van 9 mei 2012. Circa 85% van de vluchten is op tijd aangekomen, Circa 10% binnen een uur na schematijd en zon 5% een uur of later na schematijd, waarbij de langste vertraging (wat ik snel zag) 2h15m was.. (correct me if I am wrong)
Eigen ervaring: 0x overboekingen, 0x extra overnachtingen, grootste vertraging 3h45m, september 2007, RHO-AMS.
Gevlogen naar POP(1x), PUJ(3x), CUN(2x), RHO, KGS (2x), HER, ACE (5x), TFS(2x), FUE(2x), LPA (2x). Ik moet je dus teleurstellen.
Ik deel je mening dus niet, gebaseerd op bovenstaande feitelijke informatie.
Uiteraard kan en mag jij een andere mening of andere ervaring hebben, of hebben gehad.
Ik ben wel met je eens dat ArkeFly in de periode mei 2005 tot en met feb 2008 regelmatig te maken gehad heeft met mega vertragingen. Ook in september 2009 hadden ze het niet al te best door het plotselingen failissement van Futura Airways, van wie ArkeFly 2 machines had geleased voor een half jaar en opeens wegvalt.. Echter die periode licht naar mijn gevoel al een tijd achter ons. Medeveroorzaakt door een betere vlootplanning . (1x 767 standaard als back-up kist in Amsterdam laten staan) nieuwe onderhoudsdienst op Schiphol, groot onderhoud door LuftHansa Technicks voor de 767 en nieuwe afhandelaar. TSja gaat er een machine op een buitenlandse bestemming stuk, dan heb je al snel een probleem. ArkeFLy vliegt op vakantiebestemmingen en deze bestemmingen zijn vaak armoedzalige luchthaventjes (zeker in Europa en op de caraibbean), waar vaak geen onderdeel te krijgen is op de luchthaven. Een defect iets betekend al snel iets invliegen uit een ander land, met alle tijd die daarbij komt. Zie vandaag bijvoorbeeld de KLM0723 uit Cuba, Havana. Ruim 26 uur vertraagd. Gebeurd daar dus ook.
Het leasen van toestellen is overigens niet vreemd voor vakantievliegers hoor. Transavia least bijvoorbeeld dit jaar 2 toestellen van GOL uit Brazillie, 3 kisten van de KLM, 1 kust van Kulala en 1 kist van FlyDubai voor deze zomer. ArkeFLy houdt het op 1 (of 2, weet niet zeker) Miami Air kist. Deze kisten zijn van binnen trouwens hetzelfde geconfigureerd als een normale ArkeFLy kist, net zoveel stoelen aan boord en ook onderverdeeld in dezelfde klassen.
b767-300er schreef:Waar kan ik de door jouw genoemde lijst (of iets dergelijks) vinden waarbij ArkeFly aan top staat? Ben namelijk erg benieuwd
Heb je op deze vraag nog een antwoord voor mij? Ben namelijk erg nieuwsgierig hier naar. Vind ik altijd leuk om te zien. ben dol op dat soort staatjes en rankings.
Groeten, B767-300ER