Pagina 2 van 2
Re: Omzetting AEGON rendementPlan
Geplaatst: 19 mei 2012 17:26
door peewee
Het Aegon Rendementplan is geen polis, want geen verzekering. Het product is al in 2004 zwaar bekritiseerd en afgebrand door de Stichting Bijsluiterscore. Zie de hyperlink naar de beoordeling uit 2004:
http://www.bijsluiterscore.info/Rapport ... Ad=Y&Id=34
Er bestaat een variant van het Rendementplan met een zg. ''Sprinter'als element en is vergelijkbaar met het wanproduct ''Sprintplan'', waarmee circa 125.000 deelnemers belazerd zijn door Aegon en waarover een collectieve rechtszaak loopt tegen Aegon. Zie de website
http://www.sprintplanclaim.nl
Het feit dat het Aegon Eurofonds kennelijk in opties, futures en swaps belegt/belegde is uiterst verdacht. Mogelijk heeft Aegon daarmee 80% van het ingelegde geld ten eigen bate kunnen gebruiken i.p.v. te beleggen. De jaarverslagen van het Aegon Eurofonds zullen wellicht meer duidelijkheid kunnen brengen over de belegging.
Re: Omzetting AEGON rendementPlan
Geplaatst: 19 mei 2012 22:24
door loveyou234
@drako: ik zou je eens laten informeren door een deskundige. Banksparen is heel iets anders dan de rekening met 2,8% van Bank Of Scotland (BOS).
BOS biedt helemaal geen banksparen. Daarnaast vallen zij ook niet onder de 100.000e garantiestelsel. Ze vallen onder het Britse garantiestelsel, wat toch weer heel anders werkt.
@peewee: de 'garantie' die je bij het Rendementplan kon sluiten is wel zeker een verzekering. Het plan zelf niet, dit was een beleggingspolis zonder verzekeringselement.
Re: Omzetting AEGON rendementPlan
Geplaatst: 21 mei 2012 10:13
door Gesekram
Aegon schrijft het volgende over eenzijdig mogen stopzetten
Wij ontvingen uw brief van 8 mei. In uw brief geeft u aan niet tevreden te zijn met het stopzetten van het AEGON Rendementplan en vraagt u zich af of AEGON dit eenzijdig mag besluiten. In deze brief gaan wij verder op uw vragen in.
Eenzijdig stopzetten
Volgens de Algemene Bankvoorwaarden artikel 8 mag AEGON besluiten te stoppen met een product/rekening. U vraagt wat de reden is dat AEGON stopt met het RendementPlan. Het RendementPlan is een product met weinig mogelijkheden. U belegt in 1 fonds en er kunnen slechts één maal per maand wijzigingen op dit product plaats vinden. AEGON wil haar klanten graag meer mogelijkheden bieden om een goed rendement te kunnen behalen met haar beleggingsproducten. De AEGON Beleggingsrekening biedt dan ook meer mogelijkheden.
E. Turfboer
Klantenservice
Navraag bij DAS rechtsbijstand leert dat dat dit kan.
Mij lijkt het dat eenieder die een verzekering of een pensioen verzekering afsluit
altijd vraagt wat de verzekeraar mag ( lees eenzijdig verandering aanbrenegn)
Wat wel bewezen is, is dat Aegon een onbetrouwbare partner is.
Re: Omzetting AEGON rendementPlan
Geplaatst: 21 mei 2012 10:51
door AEGON
Geachte heer/mevrouw,
Als u een vraag of een klacht heeft willen wij u zo snel mogelijk en persoonlijk helpen. Wij vragen u daarom om een mail te sturen naar
[email protected]. Als u bij het onderwerp “RendementPlan” invult en uw telefoonnummer achterlaat, weten wij meteen waar het over gaat en nemen wij contact met u op.
Met vriendelijke groeten,
het klantenservice- team AEGON.
Re: Omzetting AEGON rendementPlan
Geplaatst: 22 mei 2012 16:09
door Gesekram
Reeds in een vroeg stadium Aegon 2 x gevraagd voor een dialoog, echter van hun nooit enig reactie gekregen.
Als de uitnodiging voor een gesprek is om het rendementplan door te laten lopen , zoals het contract ooit is opgesteld, dan zou het zin kunnen hebben.
Het gesprek moet natuurlijk geen produkt zijn waarin de ene partij alles bepaald en ik alleen maar te horen krijg dat het geen rendement opbrengt.
Ik kies er dan voor mijn tijd op een betere manier door te brengen
Re: Omzetting AEGON rendementPlan
Geplaatst: 16 jun 2012 11:24
door AnneL
Ook wij hadden een Rendementplan bij Aegon, zonder zekerheidsgarantie. Naar aanleiding van de stopzetting van het product hebben wij het plan stopgezet. Op het moment dat wij de opzegging doorgaven, hebben wij de waarde genoteerd. Uiteraard staat er volgens de medewerkster van Aegon die ik telefonisch heb gesproken, in de voorwaarden dat de waarde van 1 juni bepalend is. Conclusie: We krijgen nog E150,- minder uitbetaald dan de waarde van moment van opzegging. Omdat wij geen zekerheidsgarantie hebben, hebben wij wat dat betreft geen poot om op te staan. Is er nog een mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen tegen deze werkwijze?
Alle aandelen van vertrekkende klanten worden allemaal op 31 mei verkocht, logisch dat dit de koers geen goed doet... Wat een Rampenplan, zeg...
Re: Omzetting AEGON rendementPlan
Geplaatst: 16 jun 2012 12:54
door tulp.h2
Ik heb inmiddels de uitkering uit het RendementPlan binnen, zelfs iets meer dan ik zelf (vooraf) had becijferd. Het was in eerste instantie op een renterekening bij Aegonbank gestort maar ik heb het daar met een noodgang weg gehaald en bij een andere bank (ASN, gaf wel een goed gevoel en de rente was ook redelijk) onder gebracht. Voor mij geen Aegon meer. Ze kwamen zelfs nog met een enquête op de proppen, je moet maar lef hebben. Heb hem overigens netjes ingevuld maar wel uitdrukkelijk vermeld dat ik geen zaken meer wens te doen met Aegon omdat ik ze een onbetrouwbare partner vind.
Pffft, ben blij dat ik van die ongijn af ben.
Re: Omzetting AEGON rendementPlan
Geplaatst: 16 jun 2012 16:05
door Gesekram
Aegon heeft zijn zaakjes niet op orde. Het plan is stopgezet per 31-5-2012.Alles is uitgekeerd op de cent af wat je hebt ingelegd. Zit ik mijn giro-afschriften te lezen en wat blijkt: ze gaan gewoon door met de automatische afschrijving!!! De actie ligt vervolgens bij mij en ik laat de bank het geld terughalen waarop er een brief komt van Aegon dat ze niet konden overgaan tot automatische incasso. Ze sturen zelfs euro acceptgirokaart mee om zo snel mogelijk te betalen.
Nu moet ik er weer een postzegel aan spenderen, dat zij de zaak hebben stopgezet , dat er geen contract meer is en dat zij zaken binnen hun bank beter af moeten stemmen. Ben ik benieuwd hoe deze""mor..."gaan reageren?
Ik laat het weten
Re: Omzetting AEGON rendementPlan
Geplaatst: 17 jun 2012 08:16
door loveyou234
Gesekram,
Aegon gaf u 2 keuzes: opheffen/uitkeren óf doorgaan met een beleggingsrekening.
Als u met de uitkering bedoelt dat het op een beleggingsrekening staat, dan is het in mijn optiek logisch dat de automatische incasso voor een maandelijkse inleg ook blijft lopen.
Overigens is dat via internetbankieren binnen 1 druk op de knop te storneren. Tevens kan je hen gewoon via de email of telefoon bereiken. Dus een postzegel spenderen is een non-argument.
Re: Omzetting AEGON rendementPlan
Geplaatst: 17 jun 2012 11:41
door Gesekram
Zoals ik schrijf is het plan (rendementplan) per 1-5-2012 stopgezet en het opgebouwde bedrag op de bijhorende rekening gestort. Ik koos niet voor doorgaan middels een beleggingsrekening. Had ik daar wel voor gekozen dan was het logisch dat ze doorgaan met afschrijven. Mijn kritiek behelst het feit, dat ondanks het opheffen van mijn rendementplan ( ik wil geen zaken meer met ze doen) zij doorgaan met een incasso.
De ervaring leert mij dat middels, de door u gesuggereerde communicatie niet werkt. ( reeds eerder in dit forum deze opmerking gemaakt)Dus een aangetekende brief is dan het middel waar wel op gereageerd wordt. Jammer, maar zo is mijn ervaring.
Re: Omzetting AEGON rendementPlan
Geplaatst: 02 jul 2012 17:09
door RenC
Zijn er mensen die hun ervaringen met AEGON rendementplan hebben aangekaart bij de rechtsbijstand of het Kifid? En wat zijn de reacties?
Wij zijn in 2007 begonnen met maandelijks € 100,- inleg. Tot en met mei 2012 betekend dit dus een inleg van € 6100,- Daarnaast de zekerheidsgarantie afgesloten.
Uiteindelijk na veel discussie met AEGON een bedrag uit laten keren. Daardoor wel iets meer als € 300,- minder terug gekregen t.o.v. inleg.
Negatief rendement dus en ook geen 3% boven op de inleg zoals Mike de Boer (Directie AEGON) in het programma KASSA van 19-05-2012 deed beloven. (AEGON was onaangenaam verrast door de kritische noten van de klanten maar gaf ook aan dat klanten zich niet ongerust hoefde te maken)
Volgens de specialist van KASSA dient er eerst een officiele klacht bij AEGON te worden ingediend. Dit hebben wij gedaan maar deze is door AEGON afgewezen.
Wij zullen dus een nieuwe klacht indienen bij het Kifid en de rechtsbijstand informeren.
Benieuwd of er meer mensen zijn die stappen gaan ondernemen?
Re: Omzetting AEGON rendementPlan
Geplaatst: 19 jul 2012 08:44
door peewee
Zijn er mensen die hun ervaringen met AEGON rendementplan hebben aangekaart bij de rechtsbijstand of het Kifid? En wat zijn de reacties?
Verwacht van rechtsbijstandverzekeraars niet dat ze hun collega voor je gaan aanpakken. Een KIFID klachtprocedure heeft een gemiddelde doorlooptijd van circa anderhalf jaar. Het gaat niet om ''aankaarten'' (wat je daar ook mee bedoelt), maar om het aanhangig maken van een formele klachtprocedure. Dat is net zoiets als een eenvoudige rechtszaak, maar dan een die je zelf zonder advocaat voert.
Als Rendementsplan gedupeerden AEGON zouden willen aanpakken, dan zal er eerst gekeken moeten worden wat er met het ingelegde geld van de deelnemers is gebeurd. Een belegging in opties, futures en/of swaps belooft weinig goeds. Dat zijn derivaten om producten na te bootsen, vaak voor een fractie van de prijs van ''echt''. Daarvoor zal men de jaarverslagen AEGON Eurofonds moeten opvragen en bestuderen. Dan kan blijken dat Aegon, net al bij het Sprintplan, de deelnemers massaal belazerd heeft. AEGON is niet een partij die je even snel op z'n jan-boeren-fluitjes kan aanpakken.
Daar zal collectief en degelijk werk van gemaakt moeten worden, zo niet dan kun je beter ''thuisblijven''. De zaak verder vergeten, en verder alleen nooit meer zaken doen met Aegon en ook al je vrienden en kennissen, familieleden etc etc. informeren/twitteren of emailen dat AEGON een ''boevenbende'' is die ze moeten mijden als de pest.
Re: Omzetting AEGON rendementPlan
Geplaatst: 11 mar 2013 09:36
door Peter.2005
Beste mensen er wordt hier gevraagd of beleggen bij Centurion vastgoed verstandig is en of iemand daar ervaring mee heeft.
Wel nu ik investeer al een aantal jaren bij Centurion, het is een betrouwbaar bedrijf. Wat ik belangrijk vind is dat afspraken na gekomen worden. Ik zat ook bij Aegon en mij is ook het zelfde overkomen als hier boven beschreven staat. En ga je bellen dan zijn het net grammofoonplaten die afgespeeld worden, er wordt gewoon niet naar de klant geluisterd. Nou dit is bij Centurion vastgoed wel anders, klanten staan hoog in het vaandel, maar wat belangrijker is ze presteren gewoon erg goed. Ben bij ze begonnen met obligaties en nu zit ik in grond wat binnen kort verkocht gaat worden en dan ga ik weer terug naar obligaties. Ik kan het iedereen aanraden. Blijft wel staan behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. Belegen moet je met geld doen dat je niet gelijk nodig hebt en als je het kwijt raakt je leven gewoon verder gaat. Maar bij Centurion vastgoed zit dat wel goed ik hoop nog lang rendement te mogen maken.
Re: Omzetting AEGON rendementPlan
Geplaatst: 11 mar 2013 15:05
door willem269
Hallo, ook wij zijn enige tijd klant bij Centurion. Het heeft de nodige twijfels gekost, een keer een afspraak afgezegd, gaan kijken waar het kantoor staat, de accountantsverslagen gelezen, de referenties op de website en langzaam maar zeker gingen we om. Tot nu toe loopt het prima, elke maand de rentevergoeding op de eerste van de maand op de rekening bijgeschreven.
In december wezen kijken in Costa Rica (en niet zoals Drako zegt in Porterico waarmee hij waarschijnlijk Puerto Rico bedoelt)en het project lag er net zo (netjes en zo ver gevorderd) bij als was verteld. Vorig jaar een relatiedag meegemaakt waarbij je kennis maakt met bijna het voltallige personeel. We hebben er vertrouwen in, vooral gezien de stabiele situatie in Costa Rica en de fors aangetrokken Dow Jones. Al weet je nooit hoelang dat duurt
Re: Omzetting AEGON rendementPlan
Geplaatst: 02 apr 2013 12:16
door ClaimConcept
peewee schreef:Zijn er mensen die hun ervaringen met AEGON rendementplan hebben aangekaart bij de rechtsbijstand of het Kifid? En wat zijn de reacties?
Verwacht van rechtsbijstandverzekeraars niet dat ze hun collega voor je gaan aanpakken. Een KIFID klachtprocedure heeft een gemiddelde doorlooptijd van circa anderhalf jaar. Het gaat niet om ''aankaarten'' (wat je daar ook mee bedoelt), maar om het aanhangig maken van een formele klachtprocedure. Dat is net zoiets als een eenvoudige rechtszaak, maar dan een die je zelf zonder advocaat voert.
Als Rendementsplan gedupeerden AEGON zouden willen aanpakken, dan zal er eerst gekeken moeten worden wat er met het ingelegde geld van de deelnemers is gebeurd. Een belegging in opties, futures en/of swaps belooft weinig goeds. Dat zijn derivaten om producten na te bootsen, vaak voor een fractie van de prijs van ''echt''. Daarvoor zal men de jaarverslagen AEGON Eurofonds moeten opvragen en bestuderen. Dan kan blijken dat Aegon, net al bij het Sprintplan, de deelnemers massaal belazerd heeft. AEGON is niet een partij die je even snel op z'n jan-boeren-fluitjes kan aanpakken.
Daar zal collectief en degelijk werk van gemaakt moeten worden, zo niet dan kun je beter ''thuisblijven''. De zaak verder vergeten, en verder alleen nooit meer zaken doen met Aegon en ook al je vrienden en kennissen, familieleden etc etc. informeren/twitteren of emailen dat AEGON een ''boevenbende'' is die ze moeten mijden als de pest.
Helemaal eens, alleen valt zo'n Kifidprocedure echt niet mee. Zie ook
Maffiapraktijken?