LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kijk uit voor Hertz boetes!

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Hertz Klacht
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2012 13:37

Re: Kijk uit voor Hertz boetes!

Ongelezen bericht door Hertz Klacht »

@Teunbosseman: Prima verwoord!
@Bob Schurkjens: Ook bedankt voor deze tip!

Als ik morgen op straat iemands geld afpak dan mag ik mee naar het politiebureau, maar als een groot bedrijf als Hertz dat doet dan is er niets aan de hand!

Hertz bepaalt immers zelf aan welke regels zij zich houdt en verschuilt zich hierachter.

Hertz Klacht
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2012 13:37

Re: Kijk uit voor Hertz boetes!

Ongelezen bericht door Hertz Klacht »

OPGELOST!

Ik heb vanmiddag een mail met daarin de link van onderandere dit TROS Radarforum gemaild aan Hertz met een CC aan de directie, waarin ik (nogmaals) mijn ongenoegen over de afhandeling heb geuit.

Hierop heeft Hertz direct aan mij teruggemaild dat zij: 'bereid zijn een hoge uitzondering te maken voor u en buiten de procedures om te treden en u de € 95 no show fee terug te betalen'

De discussie over het terugbetalen van de no-show is hierdoor voor mij afgerond.

Ik bedank dan ook iedereen die mij hierbij geholpen heeft binnen dit forum.

Blijft de vraag staan wanneer er nou eindelijk eens fatsoenlijk antwoord komt op mijn klacht, maar dat is iets voor een volgend forum.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Kijk uit voor Hertz boetes!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Maar dan hebben we nog geen verklaring voor dit hufterige gedrag van hertz !

Ron N 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2012 17:13

Re: Kijk uit voor Hertz boetes!

Ongelezen bericht door Ron N 2 »

Vroeger maakten ze hiervan een filmpje van met John Cleese in de hoofdrol voor trainingsdoeleinden, om te laten zien hoe het niet moet.

Bijv: Je ziet de balie en de klant die een auto heeft gehuurd meldt zich. De klant heeft al betaald, alleen krijgt hij de auto niet zomaar mee. De creditcard waarmee betaald is heeft de klant niet bij zich. Wel een andere creditcard. Alarmbellen beginnen te rinkelen, sirenes gaan af waarna alles in het werk wordt gesteld om het de klant zo moeilijk mogelijk te maken. Hertz ruikt geld, veel geld. De klant moet de huur nog een keer afrekenen met een andere creditcard en er wordt € 95,00 “no show fee” in rekening gebracht.

Iedereen die het filmpje ziet weet dat het zo niet moet, alleen Hertz niet.

Ook jammer dat Hertz de vertaling van “no show fee” niet kent.

Helaas pindakaas, dan had de klant de “kleine lettertjes” maar moeten lezen. Stond duidelijk in de voorwaarden.
Domme klant – slimme Hertz. Ontevreden klant – tevreden Hertz.

Hertz brengt de “no show fee” in rekening want daar hebben ze recht op. Heel goed Hertz, in 2012 moet je voor je recht opkomen. € 95,00 in the pocket.

€ 95,00 in the pocket en een ontevreden klant. Wat mij betreft krijgt Hertz “de koude douche”!

Ron N 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2012 17:13

Re: Kijk uit voor Hertz boetes!

Ongelezen bericht door Ron N 2 »

Hertz zou klagende klanten dankbaar moeten zijn!

Een goede afhandeling van klachten is een middel is om de tevredenheid van klanten te vergroten. Elke klacht geeft een gelegenheid tot verbetering van de kwaliteit van producten en diensten.

Hertz zou klagende klanten dankbaar moeten zijn. Door klachten goed en snel af te handelen, kan Hertz de klantentrouw bevorderen. Een klacht biedt bovendien belangrijke informatie hoe Hertz zijn bedrijfsvoering kan verbeteren.

Klachten veronachtzamen leidt tot klantenverlies en kost handenvol geld. Klanten verliezen door hun klachten te verwaarlozen is een luxe die geen enkele onderneming zich kan veroorloven. Het werven van een nieuwe klant kost namelijk vijf tot tien keer zoveel om een nieuwe klant te werven als het kost om een oude te behouden.

Slecht geholpen klagers vertellen hun negatieve ervaringen door.




De klant probeerde voor de zoveelste keer een antwoord te krijgen op zijn klacht en krijgt de volgende “daadkrachtige” reactie van Hertz:

Geachte heer,

Ik heb uw dossier voorgelegd aan mijn leidinggevende.
Wij hebben in samenspraak besloten geen verdere actie te ondernemen met betrekking tot de No Show kost van Eur 95,00.

Hertz handelde bij het in rekening brengen van deze kost, volledig volgens procedures.
De toepassing van dergelijke kost wordt duidelijk meegedeeld in onze Algemene Voorwaarden, alsook de voorwaarde met betrekking tot het presenteren van een geldige creditcard op de verhuurlocatie.

In bijlage vindt u nogmaals mijn vorige e-mail en alle relevante bijlagen (printscreens ...).

Wij bij Hertz houden ons aan dit definitieve antwoord en verdere correspondentie omtrent deze zaak zal dan ook niet meer in behandeling worden genomen.

Ik vertrouw erop u hierbij voldoende geinformeerd te hebben en Hertz hoopt u in de toekomst weer van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,


Hertz Customer Services

Wat zegt Hertz hiermee:

Je bekijkt het maar, wij maken hier de dienst uit.

Wij staan volledig in ons recht, had je maar goed moeten lezen.
Omdat je het niet schijnt of wilt begrijpen stuur ik nog een keer mijn vorige mail met bijlagen.

Hertz denkt voor het geval de klant het nog steeds niet begrijpt, maken wij het hem voor eens en altijd duidelijk, CURSIEF, VET GEDRUKT, EN ONDERSTREEPT, wij zijn er helemaal klaar mee, lastige klant.

Hertz gaat er vanuit het je nu voldoende duidelijk heeft gemaakt en dat je ook in de toekomst niet meer welkom bent.



De klant, ook niet van gisteren, stuurt Hertz een link van dit TROS Radarforum en heeft nog nooit zo snel een reactie gehad van Hertz .

Hertz is bereid een hoge uitzondering te maken voor u en buiten de procedures om te treden en u de € 95 no show fee terug te betalen'

Wat zegt Hertz hiermee:

Omdat jij op Tros Radar een forum bent gestart waar wij niet blij van worden, krijg jij je zin. Met enorme tegenzin betalen wij de € 95,00 euro terug, maar weet wel dat je er geen recht op hebt.


Hertz had het ook anders kunnen oplossen, bijv:

Beste klant,

Dank voor uw reactie. Wij vinden het vervelend dat het zo is gelopen, onze excuses hiervoor. Wij maken direct de € 95,00 no show fee aan u over en bieden u gratis een dag autohuur aan tot een bedrag van……, of korting op een volgende autohuur, of een dinerbon twv….

Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende geinformeerd te hebben en Hertz hoopt u in de toekomst weer van dienst te zijn.

Kost Hertz weinig en de klant zal zeker in de toekomst weer graag gebruik maken van de diensten van Hertz.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Kijk uit voor Hertz boetes!

Ongelezen bericht door Josephien12 »

Een beetje cowboys die gasten van hertz.
Pas ook een auto gehuurd. Wordt je gestuurd op het "leeg" inleveren van de auto, de kosten zouden dan 110 euro zijn, wat lager zou zijn als voltanken bij de dichtsbijzijnde pomp.
Krijg je vervolgens ook nog eens een auto die maar driekwart vol is. Maar ja het is vakantie en heb geen zin in gezeur dus maar aanrijden....

En omdat je nooit een tank helemaal leegrijdt en ik ook niet het risico wil nemen onderweg zonder benzine te staan toch gewoon volgetankt. Vervolgens wordt zonder opgave van redenen 50 euro borg via de creditcard niet terugbetaald. Daar kom je pas achter als je weer thuis bent

BedeVe
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2011 09:51

Re: Kijk uit voor Hertz boetes!

Ongelezen bericht door BedeVe »

Snap helemaal niets van dit onderwerp.
Volledige willekeur van Hertz.
Vorige week met Ryanair naar Marseille gevlogen en tegelijkertijd bij Hertz een auto gehuurd.
Ryanair biedt een Hertz tarief wat je niet ergens anders vind.

die boeking heb ik gedaan met een pre-paid creditcard, want dat levert bij Ryanair weer korting op.
Een prepaid creditcard wordt weer niet geaccepteerd voor auto huur borg.
Dus omdat ik ook die Hertz tekst mbt de gebruikte creditcard had gelezen heb ik die pre-paid waar de betaling mee was gedaan meegenomen, aan de Hertz medewerker laten zien en vervolgens borg afgedaan met een "echte" credit card.
Maar de baliemedewerker heeft op geen enkel moment uit zichzelf naar mijn oorspronkelijk gebruikte kaart gevraagd. Amper naar gekeken toen ik deze uit eigen beweging tevoorschijn trok.

Conclusie; willekeur van Hertz. De zogenaamde coulance regeling waar zij verder niet meer over willen communiceren is een verbloeming van fouten in hun eigen systeem. Zoals Ron N 2 al melde; die John Cleese filmpjes uit de jaren 70 waren prachtig. Slap van het lachen en tegelijkertijd kon je niet om de boodschap heen.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Kijk uit voor Hertz boetes!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Vincenti schreef:Pure diefstal!

Ik heb lang lang geleden een keer een auto gehuurd bij Hertz in Sydney. Was onderdeel van een package deal, dus de huur was al betaald.

De grap was alleen wel dat ik, eenmaal daargekomen, 5000 (nee geen typefout) dollar borg moest betalen om de auto mee te krijgen.

De borgstelling kon ik afkopen voor iets van 80 dollar. En die kreeg ik dus niet terug bij inlevering van de auto. Ook al weer zo'n naaistreek.
Beetje late reactie, maar ik lees dit nu pas.
Als je de borgstelling afkoopt dan is het logisch dat het niet terug krijgt. Je koopt het af. Die 5000 dollar had je namelijk wel terug gehad, daarom heet het borg.

Gesloten