LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld wisselen op Schiphol: NIET DOEN

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
orakel
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 feb 2012 12:34

Re: Geld wisselen op Schiphol: NIET DOEN

Ongelezen bericht door orakel »

Teunbosseman: je eerste reactie in dit topic getuigt mijns inziens ook niet van een constructieve bijdrage. Dus wat mij betreft hoef je het niet op deze manier voor een ts op te nemen.
En CAWK1963: je eerste bericht op dit forum afsluiten met "Schandalig!!" (terwijl je op je vingers kunt natellen dat de ABN niet gratis wisselt op Schiphol) en dan de overige forumleden verwijt dat ze het niet eens zijn met je...

15 jaar geleden (de tijd voordat internet en email gemeengoed was) bereidde men zich terdege voor op een reis; liet men zich assisteren door een reisbureau en betaalde daar een vergoeding voor.
Nu wil iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en alles zelf doen en blijkt dat vaak zaken worden vergeten of onderschat.
Voorbeelden te over op dit forum; vergeten een visum aan te vragen, last minute geld wisselen op Schiphol, paspoort niet lang genoeg geldig, verkeerde namen op tickets, als gehandicapte op rij 6 geplaatst worden ipv rij 1 enz, enz.

en vaak bij dit soort gevallen is het niet "stom van mezelf", maar direct kijken of ze iemand anders de schuld kunnen geven...
vind je het gek dat je dan soms cynische reacties krijgt.

CAWK1963
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2012 15:10

Re: Geld wisselen op Schiphol: NIET DOEN

Ongelezen bericht door CAWK1963 »

Mijn "schandalig" slaat op ABN:
36 euro inpikken op 200 euro is ook echt veel, vooral als je roept dat er geen commissie geldt en dat de koersen die ik op internet zie niet realistisch zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Geld wisselen op Schiphol: NIET DOEN

Ongelezen bericht door bprosman »

Mijn "schandalig" slaat op ABN:
36 euro inpikken op 200 euro is ook echt veel, vooral als je roept dat er geen commissie geldt en dat de koersen die ik op internet zie niet realistisch zijn.
Maar nogmaals, dit is niet apart of ABN specifiek, dit geldt op ALLE vliegvelden voor ALLE wisselkantoren.
Zoals ik al zei, ik kreeg $1.12 voor een Euro terwijl de koers toch echt ~$1.30 is. Dat is ook zo'n beetje 36 Euro op 200.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Geld wisselen op Schiphol: NIET DOEN

Ongelezen bericht door newmikey »

CAWK1963 schreef:Jullie lezen niet maar hebben kritiek op MIJ!
Oeps! U heeft gelijk, dàt kan natuurlijk van géén kanten. mag ik, namens de voltallige forum populatie excuses aanbieden dan?

:twisted: :mrgreen:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Geld wisselen op Schiphol: NIET DOEN

Ongelezen bericht door Har06 »

newmikey schreef:
CAWK1963 schreef:Jullie lezen niet maar hebben kritiek op MIJ!
Oeps! U heeft gelijk, dàt kan natuurlijk van géén kanten. mag ik, namens de voltallige forum populatie excuses aanbieden dan?

:twisted: :mrgreen:

aanvaard :) :lol:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Geld wisselen op Schiphol: NIET DOEN

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Har06 schreef:
CAWK1963 schreef: Met Euro 600,00 kun je half Tsjechie kopen op een dag, welke gelegenheden bezoek je daar ???
Wanneer ben je voor het laatst in dat land geweest? Als je in Praag rondloopt dan zijn wij maar armoedzaaiers....

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Geld wisselen op Schiphol: NIET DOEN

Ongelezen bericht door Har06 »

GJvdZ schreef:
Har06 schreef:
CAWK1963 schreef: Met Euro 600,00 kun je half Tsjechie kopen op een dag, welke gelegenheden bezoek je daar ???
Wanneer ben je voor het laatst in dat land geweest? Als je in Praag rondloopt dan zijn wij maar armoedzaaiers....
Toevallig komen we elk jaar in Zuid Bohemen en rijden via Praag naar huis terug,wij voelen ons in Tsjechie bepaald geen armoedzaaiers :oops: (wat een vergelijking :cry: )

Teunbosseman
Berichten: 4378
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Geld wisselen op Schiphol: NIET DOEN

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

orakel schreef:Teunbosseman: je eerste reactie in dit topic getuigt mijns inziens ook niet van een constructieve bijdrage. Dus wat mij betreft hoef je het niet op deze manier voor een ts op te nemen.
En CAWK1963: je eerste bericht op dit forum afsluiten met "Schandalig!!" (terwijl je op je vingers kunt natellen dat de ABN niet gratis wisselt op Schiphol) en dan de overige forumleden verwijt dat ze het niet eens zijn met je...

15 jaar geleden (de tijd voordat internet en email gemeengoed was) bereidde men zich terdege voor op een reis; liet men zich assisteren door een reisbureau en betaalde daar een vergoeding voor.
Nu wil iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en alles zelf doen en blijkt dat vaak zaken worden vergeten of onderschat.
Voorbeelden te over op dit forum; vergeten een visum aan te vragen, last minute geld wisselen op Schiphol, paspoort niet lang genoeg geldig, verkeerde namen op tickets, als gehandicapte op rij 6 geplaatst worden ipv rij 1 enz, enz.

en vaak bij dit soort gevallen is het niet "stom van mezelf", maar direct kijken of ze iemand anders de schuld kunnen geven...
vind je het gek dat je dan soms cynische reacties krijgt.

@Orakel,
Was ook niet bedoelt als constructieve bijdrage, maar als een bevestiging van mijn ervaringen.

In zoverre nam ik het op voor TS dat deze direct van alles en nog wat had moeten doen danwel weten om dit te voorkomen.
Daarbij bepaal ik zelf of ik dat wel niet doe net als jij zelf bepaalt of je wel /niet reageer.

Neem aan dat je de eerste post diverse keren hebt gelezen anders nog ff doen aub. Dan zal je vast lezen dat TS min of meer is voorgelogen door ABN.

Gesloten