Pagina 2 van 4
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 08 aug 2012 13:04
door WarZir
Afgezien van heel af en toe post van de buren (soms zelfs van straten verderop!
), verder eigenlijk weinig 'last' van slechte post bezorging.
Tot ik afgelopen weekend bemerkte dat de AH folder niet in de brievenbus lag. Nog geinformeerd bij de Appie zelf, alle reclamefolders worden bezorgd door de postbode. Let wel, we ontvangen de AH folder elke week, en de overige reclamefolders lagen ook gewoon in de brievenbus afgelopen weekend. Daarom vermoed ik dat meneer de postbode deze week extra veel korting bij de Appie heeft gekregen met onze Joker stikkertjes
. Dat ie er maar blij mee mag zijn...
Ik vraag me nu dus af of er meer mensen zijn die dit ook hebben gehad.
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 08 aug 2012 13:15
door Ex-beheerder
Briefkaart: 5 dagen tussen afstempelen en bezorgen
Aangetekend stuk: aangetekende wel ontvangen, separaat per post is verdwenen, wel veel privacy info
Jaaroverzicht : niet ontvangen (gedeeltelijke kleine uitkering) naheffing belasting na twee jaar wegens incorrect invullen inkomen. PostNL bedankt!
Aankondiging heffing hondenbelasting: niet ontvangen, gelukkig via media vernomen en tijdig kunnen betalen en daarmee boete voorkomen.
Bankafschriften: 3 stuks in een jaar verdwenen.
Ik probeer zoveel mogelijk digitaal te doen, dan weet ik dat het aankomt. PostNL zorgt voor complete verdwijning van mijn poststukken en schendt mijn recht op briefgeheim.
En dan dat onbestemde gevoel hoeveel poststukken er zijn verdwenen waar ik geen weet van heb.
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 09 aug 2012 07:16
door King Koopa
Hier ontvangen we ook met regelmaat de Karwei (of was het nou Gamma) folder in de bus van de postbode.
Ze zal wel een extra bijbaantje hebben omdat je bij PostNL niet voldoende verdiend ofzo.
Soms ook Deen folders.
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 18 aug 2012 18:44
door Francois53
Ook in Zwolle is de bezorging onvoldoende. Elke week valt er bij ons beschadigde post in de brievenbus. Van licht beschadigd tot het ontbreken van een stuk van de brief. In alle gevallen betreft het hier trekschade, maw je kunt zien dat de post ergens uitgetrokken is. Navraag wijst uit dat door bezuiniging de post door automatisch postsorteermachines gedaan wordt welke regelmatisch vastlopen en "vrijgetrokken"moeten worden. Je kent het verschijnsel misschien uit een "paperjam" in een printer. Een enkele keer zit er briefje bij met "sorry etc"maar het gebeurt te vaak en waar kan ik schade vergoed krijgen? Wie kent dit probleem nog meer?
Het toppunt van vandaag is een brievenbuspakketje waarvan de brief zonder envelop besteld wordt, maar de envelop en inhoud (Iphone lader met snoer) zijn verdwenen. Ik wil de bezorger niet direct beschuldigen maar hoe kan het dat een brief zonder envelop wel bezorgd wordt en envelop met inhoud verduisterd is?
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 20 aug 2012 21:54
door Bob Schurkjens
Hoeft helemaal geen verduistering te zijn. Post gaat met 60 kilometer per uur door de postsorteermachine. De inhoud wordt er dan soms "uitgeragt". Vroeger waren er veel boze mensen die klaagden over enveloppen waar de floppy niet meer in zat.
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 20 aug 2012 22:00
door Anja00001
Ik verstuur alles wat zakelijk is gewoon via PostNL, zowel binnenland als buitenland (binnen en buiten de EU). Heb tot nu toe slechts 1 keer een probleem gehad met aangetekende brievenbuspost naar Hong Kong. Deze scheen niet te zijn aangekomen volgens het tracking nummer en is er een onderzoek ingesteld. Echter dit onderzoek kan nog lang duren. Dit ene probleem op al die pakketten en brievenbuspost die ik al heb verstuurd met PostNL, vind ik verwaarloosbaar om PostNL slecht te vinden. Het is vervelend ja, maar waar mensen werken kunnen fouten worden gemaakt. Beetje tolerant zijn en een flexibele instelling kan soms een groot verschil maken...
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 20 aug 2012 22:55
door Anja00001
Och kijk, nog meer trollen.
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 20 aug 2012 22:58
door witte angora
turka mivrou schreef:smurki turki
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 06 nov 2012 14:38
door Tijgertje033
Ik heb ook regelmatig problemen met postNL.
Ik heb al zeker 2 jaar last van de postbezorging het niet ontvangen van briefpost.
Het gaat hier om rekeningen of brieven van het CJIB.
En na enige tijd ontvang je wel de brieven weer en dan kan je gelijk hoge boete`s bij gaan betalen.
Ik heb postNL hier op gewezen en zij gingen een onderzoek instellen, zij gingen mijn post controleren bij het sorteercentrum en bij houden hoeveel poststukken ik kreeg per dag. Dit heb ik zelf ook bijgehouden en aan het einde van de maand de lijsten naast elkaar gelegd en tot mijn verbazing klopte er helemaal niets van, het gaat tussen het sorteer centrum en mijn brievenbus mis.
en postnl kan hier niets aan doen zeggen ze.
Ik moet nu aan achterstalige rekeningen ruim € 3500,- extra betalen.
Er zijn zelfs rekeningen bij waar ik al loon beslagen en beslag op mijn inboeldel gaat komen.
Door postNL raak ik nu alles kwijt.
En bedankt postNL.
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 06 nov 2012 17:07
door theodeman
Maandag 5 november 2012 een mail gehad van post-nl (ook van de verzender zelf)trac&entrace dat mijn pakket op dinsdag 6 november 2012 tussen 13:00 en 15: uur bezorgd zou worden. Dinsdag 6 november nog gekeken om 09:00 uur en het stond er nog. s'middags 14:00 uur stond er ineens dta het woensdag 7 november zou worden,meteen een klacht gestuurd omdat ik de hele dag thuis moest zijn omdat ik moets tekenen voor ontvangst,krijg een mail van post-nl dat ze het !!VERVELEND!! vinden en niet weten wat de reden is maar dat het pakket op 7 november word geleverd.
Dit is nu bij mijn al de 4e keer dat dit gebeurt en zal zelf NOOIT voor post-nl kiezen mede omdat ik ook al 2 keer artikelen heb gehad die kapot waren door het transport omdat er waarschijnlijk mee is gegooid.
Ik ben helemaal klaar met post-nl.
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 06 nov 2012 22:01
door sadfly
zoveel mogelijk via internet/mail regelen. Met pakketjes gaat dat natuurlijk niet, maar brieven en zo, van bedrijven en instanties, tot aan de belastingdienst toe, dat kun je steeds meer via elektronische weg ontvangen.
ALs je zeker wilt weten dat iets niet werkt, dan moet je het electronisch doen.
E-Mail, bedrijven reageren er vaak niet op,zijn er traag.
Soms weet je niet eens of ze het ontvangen hebben.
Veel kan je electronisch doen, mara sommige dingen kan je beter op de ouderwetse manier doen.
Zoals spullen in een winkel kopen, en niet onhandig online... Mits de winkel de optie anabied het op een afhaal punt te bezorgen.
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 06 nov 2012 22:24
door riddert
sadfly schreef:zoveel mogelijk via internet/mail regelen. Met pakketjes gaat dat natuurlijk niet, maar brieven en zo, van bedrijven en instanties, tot aan de belastingdienst toe, dat kun je steeds meer via elektronische weg ontvangen.
ALs je zeker wilt weten dat iets niet werkt, dan moet je het electronisch doen.
E-Mail, bedrijven reageren er vaak niet op,zijn er traag.
Soms weet je niet eens of ze het ontvangen hebben.
Veel kan je electronisch doen, mara sommige dingen kan je beter op de ouderwetse manier doen.
Zoals spullen in een winkel kopen, en niet onhandig online... Mits de winkel de optie anabied het op een afhaal punt te bezorgen.
Overigens worden de berichten van de Belastingdienst door Sandd bezorgd, dus wat dat met het onderwerp 'waardeloze PostNL' te maken heeft?
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 07 nov 2012 13:00
door electomonteur
nou niet helemaal
belasting dienst stuur via beide
niet direct belangrijke brieven zo als wegen belasting inkomsten belasting en omzet belasting komen met sandd de overige zo als inloggegevens en aanmaningen en dergelijke komen via postnl
dus de staat spekt beide bedrijven
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 07 nov 2012 15:00
door Nicky_The
Tijgertje033 schreef:Ik heb ook regelmatig problemen met postNL.
Ik heb al zeker 2 jaar last van de postbezorging het niet ontvangen van briefpost.
Het gaat hier om rekeningen of brieven van het CJIB.
En na enige tijd ontvang je wel de brieven weer en dan kan je gelijk hoge boete`s bij gaan betalen.
Ik heb postNL hier op gewezen en zij gingen een onderzoek instellen, zij gingen mijn post controleren bij het sorteercentrum en bij houden hoeveel poststukken ik kreeg per dag. Dit heb ik zelf ook bijgehouden en aan het einde van de maand de lijsten naast elkaar gelegd en tot mijn verbazing klopte er helemaal niets van, het gaat tussen het sorteer centrum en mijn brievenbus mis.
en postnl kan hier niets aan doen zeggen ze.
Ik moet nu aan achterstalige rekeningen ruim € 3500,- extra betalen.
Er zijn zelfs rekeningen bij waar ik al loon beslagen en beslag op mijn inboeldel gaat komen.
Door postNL raak ik nu alles kwijt.
En bedankt postNL.
Wij hebben al zo'n 3 jaar last van brieven die nooit aan komen of na maanden ineens opduiken.Zelfs post wat ik in de brievenbus om de hoek doe, komt niet of veel te laat aan. Ook hebben wij regelmatig een hele stapel post van andere adressen in onze brievenbus, waarop ik zelf de gratis postbode uit mag hangen terwijl anderen blijkbaar mijn post gewoon in de vuilnis gooien.
Nu kregen we laatst te horen dat we nog maar 1 of 2 keer per week post zullen ontvangen wegens bezuinigingen. Ik ben er niet over te spreken..
Maar ondanks dit alles heb ik nog nooit een factuur te laat betaald. Ik weet namelijk wanneer ze binnen behoren te komen en wanneer ze niet binnen zijn gekomen, bel ik het desbetreffende bedrijf op om het nogmaals (en nogmaals) op te sturen.
Lekker verdienen voor PostNL en zijn medewerkers.. Hoezzo bezuinigen?
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 07 nov 2012 18:14
door ciske
Nu kregen we laatst te horen dat we nog maar 1 of 2 keer per week post zullen ontvangen wegens bezuinigingen.
Dit klopt niet , schijnt dat ze dit roepen om de vaste oude postbezorgers weg te krijgen.
Hier nooit problemen met de post, alles wordt keurig bezorgd.
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 08 nov 2012 11:12
door Nicky_The
ciske schreef:Nu kregen we laatst te horen dat we nog maar 1 of 2 keer per week post zullen ontvangen wegens bezuinigingen.
Dit klopt niet , schijnt dat ze dit roepen om de vaste oude postbezorgers weg te krijgen.
Hier nooit problemen met de post, alles wordt keurig bezorgd.
We hadden 2 kaarten van dat bedrijf zelf in de bus.
Ik lees net dit:
http://nos.nl/artikel/436912-postbezorg ... astig.html
Het lijkt mij dat je niet van te voren moet roepen dat je het niet redt, maar dat je dan van te voren al extra krachten in moet huren..
En een bevestiging van wat ik eerder schreef (post dumpen):
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... erzuim.xml
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 08 nov 2012 11:23
door ciske
@Nicky_The, ik geloof je wel ,maar ik spreek soms ook de mensen van de post.
Het liefst wil post.nl allemaal oproep krachten, die zijn goedkoper.
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 08 nov 2012 12:26
door Nicky_The
ciske schreef:@Nicky_The, ik geloof je wel ,maar ik spreek soms ook de mensen van de post.
Het liefst wil post.nl allemaal oproep krachten, die zijn goedkoper.
Waarom zou een oproepkracht goedkoper zijn?
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 08 nov 2012 12:42
door ciske
Nicky_The schreef:
Waarom zou een oproepkracht goedkoper zijn?
Geen vast dienst verband, dan ben je goekoper.
Trouwens de post betaald niet echt goed hoor, mensen die bijv,. 2 uur lopen krijgen maar 1/5 uur aan loon.
Re: Waardeloze POSTNL
Geplaatst: 12 nov 2012 14:57
door King Koopa
Maar weer eens een update toevoegen op mijn hele verhaal over de postbezorging die ik een tijdje geleden geplaatst heb op de vorige pagina.
Inmiddels heb ik mijn klacht meerdere malen gestuurd, en zelfs een klacht ingediend over mijn klacht die de standaard mail terug kreeg dat het ze o zo spijt en dat ze het in de gaten gaan houden.
Het staat ook op klacht.nl (zoals ik eerder al zei) maar daarop kreeg ik reactie dat PostNL daar niet aan mee wil werken.
Na meerdere keren mijn klachten verstuurd te hebben, zouden ze via de post (ironisch) contact met mij opnemen.
Prima, ik wacht het af (duurde tot max. 5 dagen)
YES! Ik kreeg een brief van PostNL, ik hoop dat mijn problemen zijn opgelost.
Maar niets is minder waar, de brief deed mij nog even herinneren aan hoe dom ze bij PostNL zijn.
Ik kreeg de digitale mail met hun excuses en dat ze het o zo vreselijk vinden nu niet digitaal, maar in mijn brievenbus.
Geez PostNL, stop dat. Jullie moeten mijn post gewoon bezorgen, en niet met een stomme smoes aankomen elke keer in de mail en/of post dat jullie brieven niet kunnen traceren.
Nee, jullie moeten de post gewoon bezorgen, dan hoeven jullie helemaal niets te traceren.
Heb zelf ook bij de post gewerkt, maar het is echt niet zo heel erg moeilijk om iets in de brievenbus te doen hoor. Daar hoef je echt geen ervaren bezorger voor te zijn.
Ik zag elders iets voorbij komen dat in 2013 de post beter zal worden. Ik heb er een hard hoofd in :')
Ik verwacht nog steeds dat PostNL mijn post gaat bezorgen waar goederen in zitten die geld kosten, dus hup PostNL, doe je werk en ga mijn post zoeken!
Belachelijk lachwekkend onprofessioneel bedrijf :')