Pagina 2 van 2

Re: picture factory

Geplaatst: 19 jun 2012 10:57
door fwpoppel
Nou, ik heb dus exact hetzelfde probleem. Heb geld overgemaakt en na 10 dagen wachten nog niks ontvangen. Gemailed naar [email protected] en [email protected] niks. Geen enkele reactie. Ook geprobeerd via hun contact formulier... nada... niks...

schandalig eigenlijk. Het is niet erg dat ze er niet meer zijn (overigens nog niet falliet volgens KvK), maar zet dan de betaling even stop. Dit is gewoon crimineel. Zit te denken om gewoon aangifte te doen bij de politie want dit is gewoon willens en wetens geld stelen van mensen.

Zou goed zijn als Radar hier een item over maakt in het algemeen. Het is dat GSM.nl zo netjes is om de betaling deel te stoppen omdat ze in de problemen zijn (http://tweakers.net/nieuws/82632/gsm-pu ... lemen.html), maar dit is eerder uitzondering dan regel. Sinds het crisis tijd is moet je extra alert zijn voor sites die vroeger betrouwbaar zijn dat inmiddels niet meer kunnen zijn (heb vroeger regelmatig bij PictureFactory bestellingen gedaan en was daar zeer tevreden over).

Re: picture factory

Geplaatst: 19 jun 2012 18:42
door MAXIEM
fwpoppel

*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.

*Consumentenforums:

http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT
https://www.klachtenkompas.nl/

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

* Als je kunt bewijzen dat je bent of wordt opgelicht, dan kun je dat melden bij de onderstaande meldpunten. Aangifte doen is natuurlijk ook mogelijk.

*Meldpunten Internetoplichting:

https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml
http://www.opgelichtopinternet.nl
http://www.fraudemeldpunt.nl (SAF)
http://www.fraudehelpdesk.nl/vraag-en-meldformulier
http://www.overheid.nl/identiteitsfraude
http://forum.www.opgelicht.nl

**TROS Opgelicht:
Postbus 28555
1202 LP Hilversum

http://www.opgelicht.nl/index.php?id=contact

De tiplijn van Tros Opgelicht (0900 112 1121 [10 cent p.m.]) is bereikbaar tijdens de uitzending van 21:00- 22:30 en elke woensdag van 10:00- 12:00 en van 14:00- 16:00 uur.

***Handige adressen:

http://www.opgelicht.nl/hulp/handige-adressen/

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Re: picture factory

Geplaatst: 19 jun 2012 19:43
door hanneke8000
telefoon nummer van de picture factory is : 0621202672

Re: picture factory

Geplaatst: 08 jul 2012 18:31
door fwpoppel
Bedankt hanneke8000. Had het nummer gebeld en daarna kreeg ik hetzelfde verhaal te horen over dat er leverings problemen waren en dat deze opgelost moesten zijn. Als ik dan nog eens een mail zou sturen dan ging hij er achteraan. Heb ik gedaan en binnen 2 dagen was de canvas bij mij thuis.

Eerlijk is eerlijk: de canvas is prima kwaliteit. Ik heb er echter geen goed gevoel bij. Het is me allemaal te rommelig gegaan en ook het feit dat er dus geen telefoon nummer op de site is voelt niet goed. Ook is het erg vreemd dat ik de [email protected] en andere adressen kennelijk niet gelezen worden en je via een site als deze achter de echte contact info moet komen.

Afijn, ik heb de canvas en ben er blij mee. Ik denk echter niet dat ik snel weer via deze site ga bestellen en in de toekomst zal ik wat voorzichter zijn met bestellen via web sites...

Re: picture factory

Geplaatst: 12 jul 2012 13:53
door Arlette82
IK en een collega van mij hadden 17 fotoboekjes besteld voor vertrekkende collega's. Na een 5 tal dagen vonden wij het vreemd nog steeds geen bevestiging van de bestelling te mogen hebben ontvangen. Wij wilden toen contact opnemen en toen bleek dat het telefoonnummer afgesloten was etc. Na het lezen van veel negatieve ervaringen vonden we hier een telefoonnummer. We hadden eindelijk contact en sindsdien is alles prima verlopen. Ook via de mail (deze wel gekregen van de persoon van factory zelf). De boekjes zelf zien er prima uit. Het heeft in totaal 5 dagen langer geduurd dan gepland (de tien beloofde dagen zoals op de website vermeld staat).

Ik hoop dat hun problemen wat betreft leverancier etc. snel volledig verholpen zijn want, gekeken naar het werk dat wij van hun hebben mogen ontvangen, zijn wij wel zeer tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding.

Nog een leuk puntje! Hij kwam (zowel het bedrijf als wij zitten in Amsterdam) de boekjes zelf afleveren!