Re: ING traag met acceptatie, voorbehoud verloopt maandag
Geplaatst: 27 mei 2012 11:50
ING heeft/had inderdaad verwerkingsproblemen met lange looptijden.
Die overplaatsing van een afdeling (ééntje landelijk) was maar een bijkomstigheid. Ze hebben een totaal nieuwe verwerkingssoftware en daarmee waren/zijn héél veel problemen. Dat gecombineerd met reorganisatie en je vraagt als bank om problemen, want daardoor erg lange verwerkingstijden.
Die zijn blijkbaar zo goed als opgelost (zal ook wel van het regionale verwerkingskantoor afhangen), je kunt als intermediair de stukken ook uploaden, dat gaat dus snel.
Wat mama's laatste opmerking betreft. Als de bank een NHG dossier niet goed heeft gecontroleerd is dat het probleem van de bank, niet van de klant. Maar daarom is er niets mis mee te zorgen dat het dossier compleet en goed is, daar speelt het intermediair (en de interne hypotheekadviesafdeling van de ING) ook een rol in.
Die overplaatsing van een afdeling (ééntje landelijk) was maar een bijkomstigheid. Ze hebben een totaal nieuwe verwerkingssoftware en daarmee waren/zijn héél veel problemen. Dat gecombineerd met reorganisatie en je vraagt als bank om problemen, want daardoor erg lange verwerkingstijden.
Die zijn blijkbaar zo goed als opgelost (zal ook wel van het regionale verwerkingskantoor afhangen), je kunt als intermediair de stukken ook uploaden, dat gaat dus snel.
Wat mama's laatste opmerking betreft. Als de bank een NHG dossier niet goed heeft gecontroleerd is dat het probleem van de bank, niet van de klant. Maar daarom is er niets mis mee te zorgen dat het dossier compleet en goed is, daar speelt het intermediair (en de interne hypotheekadviesafdeling van de ING) ook een rol in.