LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag dit?

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mag dit?

Ongelezen bericht door berndv »

Miss54 schreef:
bprosman schreef:Dan wordt het toch tijd voor een rechtsbijstandsverzoek, heb je een verzekering ?
Nee. Helaas heb ik geen rechtsbijstandverzekering afgesloten. Dus moet kijken hoe ik dit ga doen.
Ik heb overigens mijn contract even bijgenomen. Daar staat ook in dat mijn contract stilzwijgend verlengd wordt na 1 mei, indien de beide partijen niet eerder opzeggen.
Staat daar ook nog een bepaling in over de lengte van de verlenging? Anders geld hier gewoon de wetteljke regel, namelijk met eenzelfde termijn met een maximum van 1 jaar. Lijkt mij dat u op zich wel sterk staat hier en dat het ontslag voor de rechter geen stand houdt. Wat hij nu heeft gedaan is ontslagop staande voet zonder eigenlijke reden, dit is gewoon bij wet verboden.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Mag dit?

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat hij nu heeft gedaan is ontslagop staande voet zonder eigenlijke reden, dit is gewoon bij wet verboden
.
Vraag is wel of (ondanks dat je waarschijnlijk je recht kunt halen bij de rechter) je op deze manier hier wil blijven werken en niet beter alvast om je heen wil kijken.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Mag dit?

Ongelezen bericht door berndv »

Of je er nog wilt werken is een tweede, maar ontslag op staande voet betekent ook geen recht op ww, indien dat is opgebouwd en daarnaast gekort worden op eventuele bijstand.

http://www.ontslag-krijgen.nl/ontslag-o ... chten.html

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Mag dit?

Ongelezen bericht door SJZ »

Directeur gaf aan dat ik niet moest denken dat ik het via de rechter kan uitvechten
Oh, je kansen zijn zeer groot om dit te winnen. Je hebt een contract tot 1 mei 2013, je bent niet verplicht dit zelf in te korten tot 1 augustus 2012.

Wel is belangrijk dat je bereid blijft daar te werken. Je kan een brief sturen, maar dit ook door een advocaat laten doen. Handigst is om bij een advocaat binnen te lopen en dan samen rechtsbijstandsverzoek indienen.

Miss54
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mei 2012 16:54

Re: Mag dit?

Ongelezen bericht door Miss54 »

SJZ schreef:
Directeur gaf aan dat ik niet moest denken dat ik het via de rechter kan uitvechten
Oh, je kansen zijn zeer groot om dit te winnen. Je hebt een contract tot 1 mei 2013, je bent niet verplicht dit zelf in te korten tot 1 augustus 2012.

Wel is belangrijk dat je bereid blijft daar te werken. Je kan een brief sturen, maar dit ook door een advocaat laten doen. Handigst is om bij een advocaat binnen te lopen en dan samen rechtsbijstandsverzoek indienen.
Ik heb tijdens het gesprek minimaal 10x aangegeven dat ik het nog naar mijn zin heb en dat ik daar graag wil blijven werken maar dat ik gewoon een jaarcontract wil, omdat ik daar recht op heb. Maar het was gewoon of tekenen of wegwezen. Ik ga het ook uitvechten. Heb al contact gezocht met "De Nationale AdviesBalie" en ze hebben me doorverwezen naar een advocatenbureau en hebben gezegd dat ik gezien mijn salaris waarschijnlijk in aanmerking kom voor gesubsidieerd rechtshulp.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Mag dit?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ik ben vandaag op staande voeten ontslagen omdat ik weigerde een 3 maanden contract te tekenen
In ieder geval dien je nu iets te doen.

Je dient zelf, of via een advocaat een brief te sturen waarin je de nietigheid van het ontslag op staande voet inroept en doorbetaling van het reguliere salaris inclusief emolumenten eist, totdat het contract op rechtsgeldige wijze zal zijn beeindigd. Tevens dien je je beschikbaar te houden voor het verrichten van de overeengekomen werkzaamheden.

Wacht hier niet te lang mee en zorg dat diie brief, aangetekend en per e-mail, maandag bij je werkgever ligt.

golfslag
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:44

Re: Mag dit?

Ongelezen bericht door golfslag »

8) Misschien verstandig om 's even bij 't UWV langs te gaan en daar te informeren of die 'werkgever' de zaakjes wel netjes speelt. Wellicht dat hij daar inmiddels ook 'n negatief dossier heeft opgebouwd doordat al eerder dergelijke 'trucjes' met personeel werd uitgehaald. Trucjes in de zin van: half jaar contract aanbieden, iemand 'n worst voorhouden zodat-ie z'n stinkende best gaat doen en hoopt op verlenging, bij einde 1/2 jaar niet reageren, dan na 'n paar dagen kwartaal contract aanbieden, weten dat persoon daar niet mee akkoord gaat en vervolgens 'op staande voet'. Dergelijke 'werkgevers' horen thuis in landen waartegen zelfs 't Nederlands voetbalteam niet mag spelen....
Zoek ondertussen naar 'n betrouwbare werkgever, maar stel UWV in kennis van je ervaringen. Doen! :wink:

thetung
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 okt 2009 17:48

Re: Mag dit?

Ongelezen bericht door thetung »

Miss54 schreef:
SJZ schreef:
Directeur gaf aan dat ik niet moest denken dat ik het via de rechter kan uitvechten
Ik heb tijdens het gesprek minimaal 10x aangegeven dat ik het nog naar mijn zin heb en dat ik daar graag wil blijven werken maar dat ik gewoon een jaarcontract wil, omdat ik daar recht op heb. Maar het was gewoon of tekenen of wegwezen. Ik ga het ook uitvechten. Heb al contact gezocht met "De Nationale AdviesBalie" en ze hebben me doorverwezen naar een advocatenbureau en hebben gezegd dat ik gezien mijn salaris waarschijnlijk in aanmerking kom voor gesubsidieerd rechtshulp.
Stel, dat de rechter je gelijk geeft en de baas moet je een contract voor een jaar geven, heb je nog zin om voor hem te werken???

Gesloten