LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzeggen LOI-opleiding op grond van de Wet van Dam
Re: Opzeggen LOI-opleiding op grond van de Wet van Dam
Niet kwijt, wel verschuldigd. Zoalsik al zei,probeer het eens via het juridisch loket. Ze bieden de ogelijkheid ook om je opleiding op te schorten, hier zit ik zelf ook aan te denken. Merk voor mezelf dat het runnen van mijn eige bedrijf en hetmdoen van een volledige hbo opleiding toch wel wat druk met zich mee brengt.
Dankje. Dat ga ik dan maar proberen. Wellicht dat ze me daar ook kunnen vertellen of de LOI wel onder de wet van dam valt. Aangezien dit onduidelijk zal blijven tot er een keer een uitspraak over een soortgelijke kwestie zal worden gedaan, denk ik niet dat ze veel meer kunnen vertellen, dan wat op internet staat.
-
Geachte heer/mevrouw ,
Wij hebben uw bericht met belangstelling gelezen.
Graag willen wij contact met u opnemen; wilt u zo vriendelijk zijn om uw contactgegevens te mailen/sturen naar: [email protected]
We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groeten,
Webcare Team Leidse Onderwijsinstellingen
Wij hebben uw bericht met belangstelling gelezen.
Graag willen wij contact met u opnemen; wilt u zo vriendelijk zijn om uw contactgegevens te mailen/sturen naar: [email protected]
We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groeten,
Webcare Team Leidse Onderwijsinstellingen
Beiden partijen moeten de overeenkomst uitvoeren. Als de tegenpartij niet kan leveren, dan hoef je niet te betalen. Echter als je er zelf voor kiest om geen gebruik te maken van hun diensten, dan moet je wel betalen.
Overigens wil ik recht zetten dat de Wet van Dam niet gaat over de duur van de overeenkomst, maar over algemene voorwaarden waarin een stilzwijgende verlenging is bedongen. Je kunt bijvoorbeeld heel goed een overeenkomst sluiten van vijf jaar met een provider, en dat hoeven ze niet te motiveren.
Overigens wil ik recht zetten dat de Wet van Dam niet gaat over de duur van de overeenkomst, maar over algemene voorwaarden waarin een stilzwijgende verlenging is bedongen. Je kunt bijvoorbeeld heel goed een overeenkomst sluiten van vijf jaar met een provider, en dat hoeven ze niet te motiveren.
In dit geval is er geen sprake van een stilzwijgende verlenging maar een totaal pakket wat in 3 of 4 jaar wordt afgewerkt en waar 1 totaalprijs voor staat. Die totaalprijs kan je dan op verschillende manieren betalen, namelijk in maandelijkse of jaarlijkse termijnen of in 1 keer.alfatrion schreef:Beiden partijen moeten de overeenkomst uitvoeren. Als de tegenpartij niet kan leveren, dan hoef je niet te betalen. Echter als je er zelf voor kiest om geen gebruik te maken van hun diensten, dan moet je wel betalen.
Er is uiteindelijk contact met mij opgenomen door LOI webcare.
Zij gaan wat persoonlijker met je om en hebben als doel er samen uit te komen.
Dat is uiteindelijk ook gelukt.
Zij gaan wat persoonlijker met je om en hebben als doel er samen uit te komen.
Dat is uiteindelijk ook gelukt.