LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Openingstijden tandartsen

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Miepje1

Re: Openingstijden tandartsen

Ongelezen bericht door Miepje1 »

vroem schreef:dat doet in zoverre ter zake dat ruimere openingstijden gewoon op logistieke problemen stuit wanneer je inderdaad altijd door dezelfde tandarts egzien wilt worden. Bij een grote toko waar het de patient niet uitmaakt is het geen probleem, maar voor de solotandarts is het wel iets anders. Die moet echt extra mensen in dienst gaan nemen, ook tandarts, of samen gaan werken (wat niet iedere tandarts wil) anders kan het gewoon niet. Of avonden omruilen voor dagdelen, maar daar is ook niet iedere patient blij mee.
O bedoel je het zo. Ja, dat klopt. Een solotandarts heeft dan een probleem. Ach, ik werkte begin jaren '80 als assistente voor een tandarts. Van 08.00-17.00 stroomden de patiënten binnen - er was toen een tekort aan tandartsen. Maar op vrijdagmiddag werkte hij niet en hij nam 6 weken zomervakante (die ik wel werkend doorbracht trouwens).

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

als er niet meer patienten door komen heeft het dus geen zin, want dan is het blijkbaar daadwerkelijk geen probleem.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vroem schreef:dat doet in zoverre ter zake dat ruimere openingstijden gewoon op logistieke problemen stuit wanneer je inderdaad altijd door dezelfde tandarts egzien wilt worden. Bij een grote toko waar het de patient niet uitmaakt is het geen probleem, maar voor de solotandarts is het wel iets anders. Die moet echt extra mensen in dienst gaan nemen, ook tandarts, of samen gaan werken (wat niet iedere tandarts wil) anders kan het gewoon niet. Of avonden omruilen voor dagdelen, maar daar is ook niet iedere patient blij mee.
Mischien wat meer uren werken zoals hele velen andere mensen ook moeten doen Vroem. :wink:
Service voor de klant.

vroem

ik weet niet hoeveel uren jij werkt, maar ik werk er zat vind ik zelf.
Veel mensen vergeten dat alle curssusen, administratieuren etc er ook nog bijkomen , naast de stoeluren. En die zijn ook goed voor minimaal 1 werkdag in de week.
naast het werk heb ik ook nog een leven. ik weet het, dat geldt niet voor iedereen, maar dat mogen zij lekker zelf weten. Ik hoef niet zo nodig op mijn 50ste aan de hartmedicatie.. :wink:

Chocomelk

vroem schreef: ik weet het, dat geldt niet voor iedereen, maar dat mogen zij lekker zelf weten. Ik hoef niet zo nodig op mijn 50ste aan de hartmedicatie.. :wink:
Dat mogen vele andere niet zelf weten......moeten ze wel, geen keuze.

vroem

Dat mogen vele andere niet zelf weten......moeten ze wel, geen keuze.
dat zijn altijd van die dooddoeners... onzin, er is altijd een keuze, alleen willen de meeste mensen om welke reden dan ook niet aan de consequenties van de keuzemogelijkheden. maar dat is iets anders.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Hoeveel tandartsen werken, heb ik geen idee.
Als het meerdere zijn in en praktijk, dan wordt het werk verdeeld, maar een solo tandarts hoe doet hij/zij dat dan, om van half 9 morgens tot half 7 avonds op een forum schrijven.
Wie doet het werk dan, misschien zoals Miepje schrijft:
Maar op vrijdagmiddag werkte hij niet en hij nam 6 weken zomervakante (die ik wel werkend doorbracht trouwens).
Dus de assistente , of wie anders?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Er van uitgaand dat je niet elke maand bij de tandarts hoeft te zijn, lijkt mij een openingstijd van gemiddeld 39,1 uur p/week voldoende om niet speciaal vrij voor hoeven te nemen.

Chocomelk

vroem schreef: dat zijn altijd van die dooddoeners... onzin, er is altijd een keuze, alleen willen de meeste mensen om welke reden dan ook niet aan de consequenties van de keuzemogelijkheden. maar dat is iets anders.
Verstandig voor me om hier verder niet op in te gaan........ :twisted: :evil: :twisted:

nevermind

Jolijn schreef:Er van uitgaand dat je niet elke maand bij de tandarts hoeft te zijn, lijkt mij een openingstijd van gemiddeld 39,1 uur p/week voldoende om niet speciaal vrij voor hoeven te nemen.

Een keer per half jaar op controle.
Voor de werkenden een tip:
Maak een afspraak morgen als eerste, of avonds als laatste, dan hoef je niet een halve dag vrij te nemen, behalve als de werkgever dit accepteert en betaald.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

witte angora schreef:Niet de zorgverleners zouden zich aan moeten passen aan de werkenden, maar degenen die de hele dag gelegenheid hebben om naar een arts te gaan. Maar goed, dat is mijn mening.
dat de mensen die de hele dag de tijd hebben zich moeten aanpassen lijkt misschien een goed idee, maar hoe werkt dat als de tandarts om 5 uur naar huis gaat???

nevermind

ruud_a schreef:
dat de mensen die de hele dag de tijd hebben zich moeten aanpassen lijkt misschien een goed idee, maar hoe werkt dat als de tandarts om 5 uur naar huis gaat???
Dan denk ik is de praktijk dicht, en kunnen de mensen welke niet werken niet meer gaan! :lol:

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

Chocomelk schreef:
Mischien wat meer uren werken zoals hele velen andere mensen ook moeten doen Vroem. :wink:
Service voor de klant.

wat meer amalgaanvullingen vervangen die nog prima in orde zijn bijvoorbeeld???

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

nevermind schreef:
ruud_a schreef: dat de mensen die de hele dag de tijd hebben zich moeten aanpassen lijkt misschien een goed idee, maar hoe werkt dat als de tandarts om 5 uur naar huis gaat???
Dan denk ik is de praktijk dicht, en kunnen de mensen welke niet werken niet meer gaan! :lol:
Werkend Nederland bestaat natuurlijk niet alleen uit fulltimers met een 8-5 baan.
Mensen met een baan (buitenshuis) van 8-5 hebben wellicht per week/2 weken/maand een (halve) vrije dag. Daarnaast natuurlijk ook de gewone vrij op te nemen vrije uren. Wellicht enige flexibiliteit in de werktijden?
Laatst gewijzigd door Jolijn op 14 mei 2012 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

ruud_a schreef:

Dat is het probleem wat de patient zelf niet kan beoordelen en er maar
vanuit moet gaan of het nodig is ja of nee.

vroem

ruud_a schreef:
Chocomelk schreef:
Service voor de klant.
ik snap de filosofie niet... zal wel aan mij liggen.

Gesloten