LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte aannemer, die zwart is betaald naar incassobureau!

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Slechte aannemer, die zwart is betaald naar incassobureau!

Ongelezen bericht door bprosman »

ik vind dat zwart zo saai
TS en de aannemer niet :wink:

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Slechte aannemer, die zwart is betaald naar incassobureau!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Wat een heerlijk gepruts is dit toch weer. Niks schriftelijk vastleggen, alles zwart laten uitvoeren, (misschien zelfs ook nog contant betaald )en als er dan onenigheid is verontwaardigd uitroepen : Ik sta toch volledig in mijn recht !
Heeft iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen! volgens mij sta ik volledig in mijn recht! en hij moet als het goed is dingen bewijzen aan een incassobureau, willen ze de zaak aannemen (toch?)
Een incassoburo neemt alles aan, en hoeft helemaal niks te bewijzen. Pas bij de kantonrechter zullen beide partijen met bewijzen moeten komen

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Slechte aannemer, die zwart is betaald naar incassobureau!

Ongelezen bericht door Jolijn »

saartje123 schreef:Ik wilde het wit doen, het maakt voor mij niet uit!
Maar tijdens de klus (toen de huiskamer er al uit lag) melde hij dit aan ons.
We kregen geen factuur.

Dus de opmerkingen: geen medelijden en eigen schuld etc... heb ik niet nodig in deze!

ik heb een offerte gekregen van hem, maar we hebben wat onderhandeld over de prijs.
en zoals vermeld geen nota voor het werk zoals verricht.
Hij stuurde mij in eerste instantie een geschreven factuur voor de "extra" kosten en toen wij hem melden dat we het niet eens waren met de kosten, kwamen de nota's incl BTW.
Is die offerte ondertekend?

Mocht je er niet uitkomen met de gegeven tips en toch kiezen voor betalen als oplossing, zou ik een duidelijk bewijs van betaling van die €6250 willen. En dan nog de uitvoering van het werk zoals gesteld in de offerte. Dan is 'ie nog niet klaar begrijp ik?
Ondertussen kun je je vast eens inlezen betr. incassobureau's.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Slechte aannemer, die zwart is betaald naar incassobureau!

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

ik heb een offerte gekregen van hem, maar we hebben wat onderhandeld over de prijs
hieruit begrijp ik dat er geen ondertekende offerte is, laat staan een orderbevestiging.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Slechte aannemer, die zwart is betaald naar incassobureau!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jolijn schreef:ik constateer wel dat u de samenleving probeert op te lichten door werkzaamheden te laten doen zonder btw te betalen


Dan zal Nederland ong. 17.000.000 oplichters hebben.
Ja, dat klopt. Iedereen zal wel eens een klusje zwart betaald hebben, of zwart betaald zijn. Maar probeer je nu goed te praten dat mensen belasting ontduiken?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Slechte aannemer, die zwart is betaald naar incassobureau!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik zou het overigens gewoon voor de rechter laten komen. Houdt ons wel op de hoogte van de uitspraak...

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Slechte aannemer, die zwart is betaald naar incassobureau!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Zwart is beter.

Gesloten