| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] http://www.itunit.nl
Re: http://www.itunit.nl
Ik heb gevraagd ze gelijk maar te blokkeren.
Omschrijving: Software abonnement.
Als mijn geheugen me niet in de steek laat, berustte deze film op ware gebeurtenissen......
Omschrijving: Software abonnement.
Als mijn geheugen me niet in de steek laat, berustte deze film op ware gebeurtenissen......
-
electomonteur
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16
Re: http://www.itunit.nl
wonen alle gedupeerden niet toevallig in dezelfde provincie als dat bedrijf?
mischien dat het daar aan ligt ze eerst klant waren bij een ander bedrijf of klant bij een bedrijf wat pas gehackt is of iets in die geest
mischien dat het daar aan ligt ze eerst klant waren bij een ander bedrijf of klant bij een bedrijf wat pas gehackt is of iets in die geest
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: http://www.itunit.nl
Ik heb itunit opmerkzaam gemaakt op dit forum - en ze gevraagd om een reactie.
Mailtje:
(mijn berichtje:
Uw vraag: Beste mensen, gelieve eens hier te kijken: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=117810 Uw bedrijf voert onterechte incasso`s uit - dit is, behalve fraude, ook diefstal. Omdat het mogelijk om een eerlijke fout gaat - bij deze de uitnodiging om op het forum te reageren en tekst en uitleg te geven Noot: ik ben zelf geen 'slachtoffer' - maar vind het wel zo netjes als u zelf reageert. Het lijkt mij verstandig hier niet te lang mee te wachten. )
Mailtje:
Geachte heer mevrouw,
Dank u voor het doorgeven.
Onze afdeling administratie zal vandaag op het forum reageren.
Voorduidelijkheid gaat het om storing en niet om fraude, wij hebben afgelopen maanden groot storing gehad waar door sommige gegevens van onze klanten niet meer correct.
Ik hoop dat ik u voldoende het geïnformeerd, (Onze excuus voor ongemak).
(mijn berichtje:
Uw vraag: Beste mensen, gelieve eens hier te kijken: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 6&t=117810 Uw bedrijf voert onterechte incasso`s uit - dit is, behalve fraude, ook diefstal. Omdat het mogelijk om een eerlijke fout gaat - bij deze de uitnodiging om op het forum te reageren en tekst en uitleg te geven Noot: ik ben zelf geen 'slachtoffer' - maar vind het wel zo netjes als u zelf reageert. Het lijkt mij verstandig hier niet te lang mee te wachten. )
Re: http://www.itunit.nl
Ongelooflijk, deze reactie van IT Unit Technology....
BLIJFT toch de vraag, HOE ze aan mijn juiste gegevens zijn gekomen, als ik daar GEEN klant was. WAAROM ik nooit een rekening mocht ontvangen?
Sorry, ik vind het een zeer knullige en ongeloofwaardige reactie.
Guardian bedankt voor de moeite!
BLIJFT toch de vraag, HOE ze aan mijn juiste gegevens zijn gekomen, als ik daar GEEN klant was. WAAROM ik nooit een rekening mocht ontvangen?
Sorry, ik vind het een zeer knullige en ongeloofwaardige reactie.
Guardian bedankt voor de moeite!
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: http://www.itunit.nl
Kan ik me wat bij voorstellen - maar dan zou je dus inderdaad aangifte moeten doen, en jusitie maar laten uitzoeken waar precies de storing door is onstaan.Eliva schreef:Ongelooflijk, deze reactie van IT Unit Technology....
BLIJFT toch de vraag, HOE ze aan mijn juiste gegevens zijn gekomen, als ik daar GEEN klant was. WAAROM ik nooit een rekening mocht ontvangen?
Sorry, ik vind het een zeer knullige en ongeloofwaardige reactie.
Guardian bedankt voor de moeite!
Ik vraag me af hoeveel mensen ook onterechte incasso`s hebben door deze fout - en die het (nog) niet gemerkt hebben. Gaan zij ook zonder zich te melden het geld terugkrijgen? Want daaruit zal een en ander blijken of dit inderdaad een foutje is.
(die optie houd ik vooralsnog open)
-
IT UNIT Technology
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 aug 2012 13:00
Re: http://www.itunit.nl
Hierbij volgt de mededeling over de foutieve afschrijving:
Beste mensen,
Wij hebben de afgelopen maanden een storing gehad waardoor sommige gegevens van onze klanten niet meer correct zijn, hierdoor zijn beperkte foutieve afschrijving gebeurt waarbij wij klachten van mensen hebben gekregen. Zeker hebben wij de klachten snel hersteld en sommige hebben wij achteraf ontdekt een natuurlijk hersteld.
Wij begrijpen dat het zeer vervelend is daarom bieden wij onze excuus aan en vragen wij u begrip hiervoor. Natuurlijk kunt u bij ons schadevergoeding aanvragen.
Wij zijn op dit moment bezig met meerdere maatregelingen waardoor zulke fouten niet meer mogelijk zullen zijn.
Hiervoor hebben wij een nieuw systeem ontwikkeld die rond 21-08-2012 actief wordt gezet.
Hebt u meer toelichtingen nodig verzoeken wij u contact met ons op te nemen via onze telefoonnummer of via onze email. U kunt natuurlijk ook langs komen bij onze hoofdkantoor.
Wat te doen bij foutieve afschrijving:
Hebt u foutieve afschrijving gehad dan kunt u contact met ons opnemen via onze telefoonnummer of via onze email ( wij adviseren u om gebruik te maken van het contact formulier op onze site ) wij helpen u dan verder.
Beste mensen,
Wij hebben de afgelopen maanden een storing gehad waardoor sommige gegevens van onze klanten niet meer correct zijn, hierdoor zijn beperkte foutieve afschrijving gebeurt waarbij wij klachten van mensen hebben gekregen. Zeker hebben wij de klachten snel hersteld en sommige hebben wij achteraf ontdekt een natuurlijk hersteld.
Wij begrijpen dat het zeer vervelend is daarom bieden wij onze excuus aan en vragen wij u begrip hiervoor. Natuurlijk kunt u bij ons schadevergoeding aanvragen.
Wij zijn op dit moment bezig met meerdere maatregelingen waardoor zulke fouten niet meer mogelijk zullen zijn.
Hiervoor hebben wij een nieuw systeem ontwikkeld die rond 21-08-2012 actief wordt gezet.
Hebt u meer toelichtingen nodig verzoeken wij u contact met ons op te nemen via onze telefoonnummer of via onze email. U kunt natuurlijk ook langs komen bij onze hoofdkantoor.
Wat te doen bij foutieve afschrijving:
Hebt u foutieve afschrijving gehad dan kunt u contact met ons opnemen via onze telefoonnummer of via onze email ( wij adviseren u om gebruik te maken van het contact formulier op onze site ) wij helpen u dan verder.
Laatst gewijzigd door IT UNIT Technology op 06 aug 2012 15:35, 3 keer totaal gewijzigd.
-
renegade66
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: http://www.itunit.nl
of dit is een buitenlands bedrijf of ze zijn gewoon behoorlijk slecht in de nederlandse taal.
wat een taalfouten zeg!!!!
wat een taalfouten zeg!!!!
Re: http://www.itunit.nl
Beste IT UNIT TECHNOLOGY ,
U maakt al vanaf 15 mei fouten, schrijft her en der ongeoorloofd bedragen van rekeningen af, en verwacht dat consumenten u gaan BELLEN om het e.e.a. recht te zetten? Omgekeerde wereld! Elke klant zou de bank moeten bellen en de zaak moeten storneren hoe meer hoe beter, kost u namelijk straks veel meer dan het oplevert. Boetes en opzegging van uw contract aldaar!
U zorgt maar dat het geld teruggestort wordt, het kan er ook "per ongeluk" af, dus kunt het het ook "per ongeluk" bijstorten. Gewoon een kwestie van uw klantenbestand met rekeningnummers en de onterecht afgeschreven bedragen naast elkaar leggen. Kost tijd, maar het is ook UW verantwoording!
Als ik u was, zou ik snel zorgen voor een speciaal aangepast contact-formulier op uw site, een alleen bedoelt om de ONTERECHTE DIEFSTAL van geld ( want meer is het niet), per omgaande recht te zetten! En dan is de klant nog coulant, om aan dit belachelijke verzoek mee te werken.
U maakt al vanaf 15 mei fouten, schrijft her en der ongeoorloofd bedragen van rekeningen af, en verwacht dat consumenten u gaan BELLEN om het e.e.a. recht te zetten? Omgekeerde wereld! Elke klant zou de bank moeten bellen en de zaak moeten storneren hoe meer hoe beter, kost u namelijk straks veel meer dan het oplevert. Boetes en opzegging van uw contract aldaar!
U zorgt maar dat het geld teruggestort wordt, het kan er ook "per ongeluk" af, dus kunt het het ook "per ongeluk" bijstorten. Gewoon een kwestie van uw klantenbestand met rekeningnummers en de onterecht afgeschreven bedragen naast elkaar leggen. Kost tijd, maar het is ook UW verantwoording!
Als ik u was, zou ik snel zorgen voor een speciaal aangepast contact-formulier op uw site, een alleen bedoelt om de ONTERECHTE DIEFSTAL van geld ( want meer is het niet), per omgaande recht te zetten! En dan is de klant nog coulant, om aan dit belachelijke verzoek mee te werken.
Re: http://www.itunit.nl
reactie IT:
SOMMIGE gegevens van onze klanten.... Maar ik WAS helemaal geen klant,
dus hoe KOMEN jullie aan mijn gegevens dan????
Ik probeer eea te begrijpen, maar het lukt me niet echt!!
Voor de "storing" ben ik geen klant, en na de "storing" ineens wel???
Ergens moeten jullie mijn gegevens vandaan hebben gehaald, maar WAAR?
Snapt u dat de hele gang van zaken NIET recht te praten valt??
SOMMIGE gegevens van onze klanten.... Maar ik WAS helemaal geen klant,
dus hoe KOMEN jullie aan mijn gegevens dan????
Ik probeer eea te begrijpen, maar het lukt me niet echt!!
Voor de "storing" ben ik geen klant, en na de "storing" ineens wel???
Ergens moeten jullie mijn gegevens vandaan hebben gehaald, maar WAAR?
Snapt u dat de hele gang van zaken NIET recht te praten valt??
Re: http://www.itunit.nl
Gruningers he.renegade66 schreef:of dit is een buitenlands bedrijf of ze zijn gewoon behoorlijk slecht in de nederlandse taal.
wat een taalfouten zeg!!!!
Re: http://www.itunit.nl
Tsja, banken zijn leuke instanties. Als je als bedrijf plechtig beloofd geen fraude te plegen kun je in principe een onbeperkt incasso contract krijgen. Daarmee kun je incasso's doen zonder ooit ook maar 1 handtekening te hebben gehad.Eliva schreef:reactie IT:
SOMMIGE gegevens van onze klanten.... Maar ik WAS helemaal geen klant,
dus hoe KOMEN jullie aan mijn gegevens dan????
Ik probeer eea te begrijpen, maar het lukt me niet echt!!
Voor de "storing" ben ik geen klant, en na de "storing" ineens wel???
Ergens moeten jullie mijn gegevens vandaan hebben gehaald, maar WAAR?
Snapt u dat de hele gang van zaken NIET recht te praten valt??
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: http://www.itunit.nl
Vandaag (8/8/12) op de telegraaf site:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1271 ... sso__.html
Zaak is - los dit zo snel mogelijk op - en betaal iedereen terug die nog niet het zelf al teruggehaald heeft.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1271 ... sso__.html
Dus, beste mensen van Itunit - door die "fout" pleegt u dus wel degelijk diefstal.Diefstal via incasso
AMSTERDAM - Omdat veel automatische incasso's worden uitgevoerd zonder dat hiervoor een rechtsgeldige machtiging is, wordt diefstal gemakkelijk gemaakt.
Dat blijkt uit onderzoek van Sp!ts. Wie bijvoorbeeld een krantenabonnement of een verzekering afsluit, doet dat tegenwoordig via internet. Instellingen nemen daarbij genoegen met een online ingevuld formulier, maar officieel moeten ze beschikken over een getekende machtiging van de klant.
Een machtiging via internet is dus niet rechtsgeldig, bevestigt Jannemieke Zandee van Currence, de eigenaar van collectieve nationale betaalproducten als incasso
Zaak is - los dit zo snel mogelijk op - en betaal iedereen terug die nog niet het zelf al teruggehaald heeft.
Re: http://www.itunit.nl
Dat van die handtekening lijkt me bepaald door een overeenkomst tussen Currence, PSPs en banken, immers tussen de koper en verkoper is dit nergens verplicht gesteld.
Re: http://www.itunit.nl
Hoe het ook allemaal zit met machtigingen, feit blijft, dat ik me NOOIT bij IT heb aangemeld als klant. Dus hoe komen zij aan mijn adresgegevens dan?
Een banknummer is niet eens nodig hoorde ik van de dame van de INGbank, als de naam en adres gegevens maar kloppen, en IT een overeenkomst heeft met ING, kunnen ze incasseren....
Ik denk wel dat we dit diefstal kunnen noemen.
Een banknummer is niet eens nodig hoorde ik van de dame van de INGbank, als de naam en adres gegevens maar kloppen, en IT een overeenkomst heeft met ING, kunnen ze incasseren....
Ik denk wel dat we dit diefstal kunnen noemen.
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: http://www.itunit.nl
Eliva schreef:Hoe het ook allemaal zit met machtigingen, feit blijft, dat ik me NOOIT bij IT heb aangemeld als klant. Dus hoe komen zij aan mijn adresgegevens dan?
Een banknummer is niet eens nodig hoorde ik van de dame van de INGbank, als de naam en adres gegevens maar kloppen, en IT een overeenkomst heeft met ING, kunnen ze incasseren....
Ik denk wel dat we dit diefstal kunnen noemen.
Zegt de ING dat?
Dat zou dus betekenen dat ALLE incasso`s door iedere rekeninghouder tegen het licht gehouden moeten worden - en bij twijfel - vergunning/machtiging opvragen.
Het hele automatische incasso systeem is dus in principe zo lek als een mandje
Re: http://www.itunit.nl
Ook bij mij blijkt in juli 2012 een bedrag van € 18,- van mijn rekening te zijn afgeschreven, terwijl dit bedrijf mij volledig onbekend is. Meteen maar even met IT Unit gebeld. De medewerker achter het knopje "administratie" gaf mij aan dat het bedrag een kwartaalafschrijving is voor een abonnement van een meneer in Groningen. Men zou in februari 2012 een storing hebben gehad en als gevolg daarvan zou bij het abonnement van deze meneer per ongeluk mijn rekeningnummer zijn vermeld.
Wat mij betreft een dubieuze verklaring voor dit "foutje": juli is 5 maanden ná februari. Als de storing in februari plaatsvond hadden dus inmiddels al twee afschrijving moeten hebben plaatsgevonden... Ook geeft IT Unit op dit forum op 3 augustus 2012 aan op de hoogte te zijn van het probleem en ook zelf de ontdekte fouten te herstellen. Van deze proactieve houding heb ik echter niets gemerkt, het is dat ik er zelf achter kom dat deze fout is gemaakt.
Ook vind ik het opmerkelijk dat er een hoop veel oudere berichten op dit forum staan, dat geeft te denken dat geen sprake is van een éénmalig "foutje".
De medewerker die ik sprak heeft mij in ieder geval toegezegd dat het bedrag (inclusief) schadevergoeding morgen op mijn rekening wordt teruggestort. Het zal mij benieuwen.....
Wat mij betreft een dubieuze verklaring voor dit "foutje": juli is 5 maanden ná februari. Als de storing in februari plaatsvond hadden dus inmiddels al twee afschrijving moeten hebben plaatsgevonden... Ook geeft IT Unit op dit forum op 3 augustus 2012 aan op de hoogte te zijn van het probleem en ook zelf de ontdekte fouten te herstellen. Van deze proactieve houding heb ik echter niets gemerkt, het is dat ik er zelf achter kom dat deze fout is gemaakt.
Ook vind ik het opmerkelijk dat er een hoop veel oudere berichten op dit forum staan, dat geeft te denken dat geen sprake is van een éénmalig "foutje".
De medewerker die ik sprak heeft mij in ieder geval toegezegd dat het bedrag (inclusief) schadevergoeding morgen op mijn rekening wordt teruggestort. Het zal mij benieuwen.....
-
Tacowansinck
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 23 aug 2012 15:07
Re: http://www.itunit.nl
Hier ook een afschrijving van 18 euro op 27 juli jl., en ook nooit klant geweest.
Gisteren tijdens een kort telefoontje (optie administratie) is mij beloofd het geld dezelfde dag nog terug te storten.
Dit is ook gebeurd.
Vandaag stond het geld al op de rekening.
Gisteren tijdens een kort telefoontje (optie administratie) is mij beloofd het geld dezelfde dag nog terug te storten.
Dit is ook gebeurd.
Vandaag stond het geld al op de rekening.
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: http://www.itunit.nl
Dan is het zaak dat elke benadeelde melding doet van incassofraude, en een selectieve blokkade laat aanbrengen wegens incassofraude - dan moet men op een gegeven moment de vergunning intrekken.GewwiT schreef: De ING gaf ook aan dat wanneer een dergelijk bedrijf eenmaal een vergunning voor machtiging heeft, dit gewoon heel eenvoudig wordt gemaakt voor ze.
Anders is de organisatie die deze vergunningen afgeeft (Sepay meen ik) toch 'onzorgvuldig' bezig.
Re: http://www.itunit.nl
Ook bij mij is 17,95 EUR afgeschreven, zonder dat ik ooit eerder van het bedrijf gehoord had.
Laatst gewijzigd door hanszelf op 23 okt 2012 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: http://www.itunit.nl
@ Hanszelf:
Heb je een en ander gestorneerd?
Ik zou ook bij de bank een selectieve blokkade laten aanbrengen - met als reden incassofraude en gebrek aan controle door de bank (geen machtiging afgegeven).
Gezien alle voorgaande meldingen denk ik dat toch ook melding bij de politie wenselijk is - want zoveel fouten lijkt me niet echt mogelijk - klinkt mij meer als "laten we willekeuring dingen afschrijven (is niet zo`n hoog bedrag) en als mensen beginnen te zeuren krijgen ze het terug".
En als ze bij 100 man afschrijven, en 50 klagen.. tja - dan toch 50x 17,95 winst ...
(of is dat een te hoog gehalte aan conspiracy-theory?)
Heb je een en ander gestorneerd?
Ik zou ook bij de bank een selectieve blokkade laten aanbrengen - met als reden incassofraude en gebrek aan controle door de bank (geen machtiging afgegeven).
Gezien alle voorgaande meldingen denk ik dat toch ook melding bij de politie wenselijk is - want zoveel fouten lijkt me niet echt mogelijk - klinkt mij meer als "laten we willekeuring dingen afschrijven (is niet zo`n hoog bedrag) en als mensen beginnen te zeuren krijgen ze het terug".
En als ze bij 100 man afschrijven, en 50 klagen.. tja - dan toch 50x 17,95 winst ...
(of is dat een te hoog gehalte aan conspiracy-theory?)
