LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoever mag een provider gaan? Wie gaat hen stoppen?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Har06

Re: Hoever mag een provider gaan? Wie gaat hen stoppen?

Ongelezen bericht door Har06 »

voor veel mensen is de kwaliteit van het analoge beeld prima, dat heeft weinig met de prehistorie van doen.

wat een onzin,:

er worden geen tv meer verkocht die geen HD kwaliteit hebben,op zo,n TV zet je toch geen pre historische analoge kanalen meer op, ik geef de provoders groot gelijk dat ze met de tijd en de daarbij behorende ontwikkelingen meegaan.
De paar Euro extra p/maand moeten toch geen probleem zijn voor een perfecte digitale hd performance van je TV :idea:

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Even een tip voor TS. Als je bij Ziggo zit hoeft digitaal echt niet duur te zijn. Het signaal heb je namelijk al. Koop op Marktplaats, een rommelmarkt of bij een kringloop een 'kastje'. Als je een SD kastje koopt (beeldkwaliteit daarvan is nog altijd beter dan analoog) kost dat bijna niets. Ik heb er pas één gekocht voor 2 euro. Koop bij een fotozaak in Rotterdam (mag geen reclame maken) een smartcard voor € 14,99 en voor nog minder dan 20 euro kijk je digitaal.

I'll be back!

Ongelezen bericht door I'll be back! »

Soms is het de keuze van de zender zelf om niet meer analoog uit te zenden. De provider dient dat dan te respecteren.

Een paar jaar geleden wilde Cartoon Network ook alleen achter een decoder.

Ziggo-webteam_Alex

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo forumlezers,

Om het zenderaanbod zo interessant mogelijk te houden wijzigt Ziggo soms het zenderaanbod. Er komen steeds nieuwe zenders komen bij. Sommige zenders houden op met bestaan en zenders verdwijnen uit het aanbod.

De laatste wijzigingen in tv- en radiozenders vindt u op deze pagina.
https://www.ziggo.nl/producten/televisi ... jzigingen/

Soms veranderen hierdoor de kanaalnummers en frequenties van bestaande zenders.

Analoge tv instellen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/hul ... instellen/

Voor digitale tv wil ik je verwijzen naar de volgende pagina:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/han ... overzicht/

Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

steve1970 schreef: Als er een zender uit het analoge pakket verdwijnt haal ik meestal mijn schouders op, maar Ziggo speelt het nu over de rug van de kinderen, dat is echt een rotstreek. Ketnet en Zapp zijn naar naar de smaak van onze kinderen veruit het leukst, daar is nu de helft van geschrapt.
Nogmaals Ziggo haalt helemaal geen zender uit het pakket. Ziggo heeft alleen (nog) niet een nieuwe zender in het analoge pakket erbij gedaan. Het is daarbij dus niet Ziggo die het 'over de rug van de kinderen' speelt, maar de VRT die de keuze heeft gemaakt om ketnet van het tweede net af te halen en op een nieuw, derde, net uit te gaan zenden.

En je kunt niet van Ziggo of de programmaraad verwachten dat zij à la minute een andere zender uit het pakket gooit om ruimte te maken voor die nieuwe VRT zender. Maar het kan best zijn dat ze alsnog besluiten om dat derde net op de analoge kabel te zetten.
natuurlijk is het alleen maar een centenkwestie, zoals iemand terecht opmerkt, denken jullie echt dat het Ziggo iets interesseert dat het beeld beter is? voor veel mensen is de kwaliteit van het analoge beeld prima, dat heeft weinig met de prehistorie van doen.
Het interesseert ze inderdaad weinig dat het beeld stabieler is. Het interesseert ze wél dat je met digitale televisie op de plek van één analoge zender minstens zes digitale zenders kunt zetten.

Dus wat je dan eigenlijk zegt is bijvoorbeeld: sorry mensen, we zullen zes kinderzenders uit het digitale pakket moeten halen, omdat een klein groepje mensen het belangrijk vindt om één analoge kinderzender erbij te hebben.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kweenie schreef:
Dus wat je dan eigenlijk zegt is bijvoorbeeld: sorry mensen, we zullen zes kinderzenders uit het digitale pakket moeten halen, omdat een klein groepje mensen het belangrijk vindt om één analoge kinderzender erbij te hebben.
Wat TS eigenlijk zegt is: doordat andere mensen meer keuze willen hebben moet ik nu voor mijn eigen kind zorgen....

Har06

GJvdZ schreef:
kweenie schreef:
Wat TS eigenlijk zegt is: doordat andere mensen meer keuze willen hebben moet ik nu voor mijn eigen kind zorgen....[/quote]

Tja toch beter tv kanalen dan een kind ????? :lol:

kweenie

GJvdZ schreef: Wat TS eigenlijk zegt is: doordat andere mensen meer keuze willen hebben moet ik nu voor mijn eigen kind zorgen....
Wat een kortzichtige gedachte. Alsof je kind alleen TV zou kijken als je zelf niet voor je kind zou willen zorgen. Als je die redenering doortrekt, dan zou dat dus ook betekenen dat als je als stel een TV hebt, die TV er alleen maar is om ervoor te zorgen dat je geen aandacht aan elkaar hoeft te besteden.

GJvdZ

kweenie schreef:
GJvdZ schreef: Wat TS eigenlijk zegt is: doordat andere mensen meer keuze willen hebben moet ik nu voor mijn eigen kind zorgen....
Wat een kortzichtige gedachte. Alsof je kind alleen TV zou kijken als je zelf niet voor je kind zou willen zorgen. Als je die redenering doortrekt, dan zou dat dus ook betekenen dat als je als stel een TV hebt, die TV er alleen maar is om ervoor te zorgen dat je geen aandacht aan elkaar hoeft te besteden.
Daar wordt TV toch ook heel veel voor mis/gebruikt? Loop 's avonds maar eens door een gemiddelde woonwijk en kijk wat mensen doen. De meeste mensen hangen op de bank voor de buis. Slechts een enkele keer zie je mensen met elkaar in gesprek.

kweenie

Maar als een kind een kwartier of halfuurtje TV kijkt, dan zegt dat toch niets over de overige 24 uur? En speelgoed is dan zeker ook overbodig, omdat kinderen zich daarmee ook zonder de ouders kunnen vermaken.

I'll be back!

Als een kind aan het spelen is, waarom MOET de tv dan eigenlijk aanstaan?

Linoge

Ongelezen bericht door Linoge »

I'll be back! schreef:Als een kind aan het spelen is, waarom MOET de tv dan eigenlijk aanstaan?
Om dezelfde reden dat mensen die de deur uit gaan de radio aanzetten voor de hond.

I'll be back!

Linoge schreef:
I'll be back! schreef:Als een kind aan het spelen is, waarom MOET de tv dan eigenlijk aanstaan?
Om dezelfde reden dat mensen die de deur uit gaan de radio aanzetten voor de hond.
Misschien een zeer domme vraag, maar wat is het nut daarvan?

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Sowieso heeft niemand er iets mee te maken dat jij je kind een uurtje per dag TV laat kijken....

De meeste zitten duidelijk niet in de (kleine ) kinderen en je weet het de beste stuurlui....

Een uurtje samson en gert of kabouter Plop heeft echt nog geen kind kwaad gedaan en het is juist goed voor de ontspanning....

Maar jou instelling over analoog digitaal deel ik niet , wat maakt het nou uit?? Het is nu eenmaal 2012, je moet wel met de tijd mee gaan.

Digitenne bevalt mij heel goed ( ik weet wel dat er ook veel mensen met klachten zijn) is echt niet veel duurder dan analoog en je hebt gewoon Ketnet

Of een paar DVD's vragen voor de verjaardag ook op tv worden de uitzendingen eindeloos herhaald..vinden kinderen vaak helemaal niet erg dus met een DVD of 10 (12 afleveringen per dvd) kun je wel een hele tijd doen

Har06

I'll be back! schreef:
Linoge schreef:
Misschien een zeer domme vraag, maar wat is het nut daarvan?
een hond danst op muziek :) mag ook via een analoog kanaal als daar nog apperatuur voor te krijgen is :?

kweenie

De TV hoeft helemaal niet aan te staan als het aan het spelen is. Net als dat de TV niet aan hoeft te staan als jij zelf bijvoorbeeld slaapt. Maar dat is nog geen reden dat een kind of jij geen TV zou moeten kunnen kijken? Of moeten we dan maar de TV helemaal in de ban doen en alle zenders van de kabel gooien?

Een kind doet allerlei verschillende dingen op een dag. Die afwisseling is juist goed voor een kind. Soms doet een kind dingen alleen, soms met andere kinderen, soms met volwassenen. Soms inspannend, soms ontspannend. Soms fysiek inspannend, soms mentaal inspannend. En ga zo maar door. Een kwartier of een halfuurtje TV kijken past ook in zo'n gevarieerd 'menu' en is dan helemaal niet slecht, in tegendeel. Bovendien kan het ook juist een stabiel 'anker' in de dag zijn als het bv. elke dag op een bepaald vast tijdstip een bepaald programma kan zien.

Dat een kind TV kijkt en aan een bepaald programma is gehecht betekent dus helemaal niet dat het de hele dag voor de TV zit of dat de TV constant aan staat.

King Koopa

Ongelezen bericht door King Koopa »

Wat mij in deze topic opvalt, is dat er veel mensen gaan roepen over TV kijken en kinderen.
TV is tot op zekere hoogte goed voor de ontwikkeling.

Daarbij roept iedereen hier doodleuk 'welkom in 2012' en dat TS maar digitaal moet gaan.

Dit vind ik heel erg vreemd eigenlijk.
Want hoe de providers met hun klanten om gaan is natuurlijk van de zotten!

Zelf heb ik het geluk dat ik helemaal niets voor televisie betaal en prima ontvang (ROFLOL)

Maar ik heb eens wat reken werk gedaan.
En als ik van alles een beetje zou willen, lekker digitaal pakket, wat voor de kids d'r bij, beetje educatie, knappe HD animal planet etc, paar kanalen 18+ voor de lol, beetje sport etc.
Dan betaal ik (ik zit bij XS4ALL) gewoon ruim €150 euro in de maand alleen voor internet + televisie.

Het is gewoon van de mallen dat dit zo werkt.
En dan koop je een pakket (bij wijze van) en dan trekken ze ook dat pakket weer uit elkaar want er moet meer geld in het laatje komen.

Het is toch gewoon belachelijk dat dit zomaar kan, mag en gebeurt.
En de mensen die ik hier lees allemaal maar braaf 'ja' zeggen en toegeven.

Vreemd.

kweenie

Dan maak je een dure keuze uit wat er beschikbaar is. Als je inderdaad abonneezenders voor films of sport of series erbij wil, dan ben je per abonneepakket zo een paar tientjes per maand extra kwijt. Maar dat gaat dan bijna allemaal naar die zenders/aanbieders en niet naar de kabelaanbieder. En dat zijn grotendeels je individuele keuzes die je maakt.

Maar met bijvoorbeeld het extra-pakket van Ziggo heb je 120 zenders, waaronder een
lekker digitaal pakket, wat voor de kids d'r bij, beetje educatie, knappe HD animal planet etc, paar kanalen 18+ voor de lol, beetje sport etc.
OK, niet heel veel 18+ er tussen, maar dat zou je evt. nog extra kunnen nemen. Dan heb je voor 30 euro per maand zo'n 120 zenders. Doe er 25 euro voor een internetpakket bij en je bent voor 55 euro klaar.

Natuurlijk kun je het zo duur maken als je zelf wilt, met extra pakketten naar keuze en een internetsnelheid naar keuze. Maar blijkbaar is 25 cent per zender (bij 120 digitale zenders voor 30 euro) belachelijk duur, terwijl 50 cent per zender (zoals het bij analoge TV was) prima was.

GJvdZ

King Koopa schreef:Wat mij in deze topic opvalt, is dat er veel mensen gaan roepen over TV kijken en kinderen.
TV is tot op zekere hoogte goed voor de ontwikkeling.

Daarbij roept iedereen hier doodleuk 'welkom in 2012' en dat TS maar digitaal moet gaan.

Dit vind ik heel erg vreemd eigenlijk.
Want hoe de providers met hun klanten om gaan is natuurlijk van de zotten!

Zelf heb ik het geluk dat ik helemaal niets voor televisie betaal en prima ontvang (ROFLOL)

Maar ik heb eens wat reken werk gedaan.
En als ik van alles een beetje zou willen, lekker digitaal pakket, wat voor de kids d'r bij, beetje educatie, knappe HD animal planet etc, paar kanalen 18+ voor de lol, beetje sport etc.
Dan betaal ik (ik zit bij XS4ALL) gewoon ruim €150 euro in de maand alleen voor internet + televisie.

Het is gewoon van de mallen dat dit zo werkt.
En dan koop je een pakket (bij wijze van) en dan trekken ze ook dat pakket weer uit elkaar want er moet meer geld in het laatje komen.

Het is toch gewoon belachelijk dat dit zomaar kan, mag en gebeurt.
En de mensen die ik hier lees allemaal maar braaf 'ja' zeggen en toegeven.

Vreemd.
Jij gebruikt ook nog een analoog telefoonmodem om in te bellen voor internettoegang?

King Koopa

Ongelezen bericht door King Koopa »

@ Kweenie;

Ik heb idd alle pakketten d'r bij gepakt.
Al gaat het naar de sint, het is gewoon belachelijk toch.

Naar Zuigo zal ik nooit meer overstappen.
Daardoor ben ik naar XS4all gegaan omdat Zuigo toch wel zo'n ontiegelijke belachelijke rot service heeft met asociaal personeel die nog dom is ook.
Nee, daar zullen ze mij niet terug zien.

Het is gewoon krom, voorheen had je voor een klein bedrag alles wat je wilde.
Je hoefte niet extra te betalen voor aparte zenders.
Je had kabel of je had NED 123, meer had je niet.

@ Vogels;

Ze moeten gewoon niet alles opsplitsen in groepen.
Je hebt kabel/HD of je hebt het niet.
Je moet niet abonnementen gaan uitmelken zodat ze voor iedere zender apart wat kunnen krijgen, het is gewoon melkerij.

@ GJvdZ;

Nee, ik heb geen thuis telefoon maar een mobiel, en heb gewoon kabelinternet.

Gesloten