LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] netwerkmarketing versus franchise

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
c2000

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door c2000 »

boer je toch lekker door met je supermarkt.......Olaf daar heb jij verstand van maar niet van mlm. Dat blijkt al uit je reactie .

in de krant /tv etc word je door de merken die in uw supermarkt staan doodgegooid met reclame waarvan de meesten ook niet nodig hebt.

succes met ondernemen

mrtelecom

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Hier dan mijn reactie op Olaf:
Voor het gebruik maken van deze faciliteiten betaal ik uiteraard een bedrag.
Bij een aantal MLM bedrijven (waaronder Euphony) is dit niet anders.
M.i. is MLM inderdaad primair gericht op het verkopen van (zinvolle?) producten of merken die via de normale distributie kanalen niet of nauwelijks verkocht worden.
Mensen worden door vrienden en bekenden overgehaald om iets te kopen wat ze diep in hun hart niet willen. Dezelfde producten of merken zouden normaal gesproken namelijk niet zijn gekocht(vraag je eens af waarom dat zo is), echter om de vriendschap niet op het spel te zetten (of uit medelijden) wordt er tot koop overgegaan.
Ik ben het volkomen met je eens als je producten aan de man moet brengen aan je vrienden, die anders niet te verkopen zijn, dat dat dan een treurige zaak is. Het verkopen aan vrienden en kenissen is echter primair omdat vrienden en kenissen eerder naar je zullen luisteren. Ik zit in de telecom; hoeveel van jullie nemen ook daadwerkelijk op wat de advertenties van Tele2 daadwerkelijk te zeggen hebben?! Als een kennis het echter verteld, luister je echter wel. Als het product dan interessant is, dan volgt de verkoop vanzelf. Is het niet interessant, dan ben ik de eerste die zegt dat het ethisch niet verantwoord is dat aan je vrienden en familie proberen aan te smeren.

Echter in een supermarkt is er geen psychologische druk om iets te kopen, bij MLM is die druk er wel
Ik kan je verzekeren dat mensen die op die wijze met MLM bezig zijn GEEN langdurig succes zullen hebben.
Vraag je eens af waarom bedrijven amateurs (je neef of je buurman) nodig hebben om stroom te verkopen.
Die vraag is al beantwoord; omdat je eerder naar een kennis luistert dan naar een anonieme verkoper/advertentie.
Wellicht zou je eens wat informatie kunnen verzamelen over de grote en financiële situatie van zo'n bedrijf. Als nu blijkt dat er achter je buurman of neef een bedrijf staat van 10 medewerkers moet je je wellicht afvragen of je er goed aandoet om hiermee in zee te gaan.
Dat is niet anders of je nu voor een traditioneel of voor een MLM bedrijf kiest.
EurExcel is bijvoorbeeld officieel niet eens in Nederland ingeschreven, Heb je een probleem, mag je in Oostenrijk naar een rechtbank).
Dat geldt voor ieder bedrijf, MLM of niet. Ik vind dat als een bedrijf op de Nederlandse markt opereert het onder Nederlandse wet moet opereren of het op zijn minst ZEER duidelijk moet maken als het niet zo is.
In ieder geval stop met de vergelijking tussen franchise en MLM, deze zaken hebben niets met elkaar te maken, tenzij er onder franchise iets anders wordt verstaan dat hetgeen ik hier boven het geprobeerd uit te leggen.
Ik heb inhoudelijk geen enkele reden gezien om die vergelijking niet te maken. Bovendien zijn er ook in de traditionele franchiseformules werelden van verschil. Bij ieder bedrijf geldt: Doe je research
En tot slot: Zoals vooral Olaf ontdekt zou moeten hebben; in elke bedrijfstak komt oplichterij voor, zelf bij onze grootgrutter die NIET op de kleintjes bleek te letten.

Groet,
René

gast111

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door gast111 »

Ik heb zowel een franchise als een mlm (telecom)

Overeenkomst:
je betaalt voor het gebruik van een succesformule!
je maakt gebruik van de voorzieningen van het bedrijf
Zonder klanten, geen inkomsten!!

Vraagje aan Olaf:
Hoeveel vrienden, kennissen, etc komen NIET in jouw winkels om hun dagelijkse benodigdheden te kopen? Waarom zouden ze niet bij jou willen kopen? Dit is geen kwestie van opdringerig zijn. I

k vraag gewoon of ze klant willen worden. Zo ja, prima, super. Zo nee, even goede vrienden, want de volgende staat al te wachten en die wil wel klant worden :)

Verschil:

franchise:
> 15000 euro eenmalig + > 500 per maand + percetage maandelijkse omzet (niet over de winst, maar over de omzet!!!) + na 5 jaar verlengen voor hetzelfde bedag + als je niet produceert, heeft de franchisegever het recht de overeenkomst te ontbinden (dus werk aan de winkel). Breakeven investering: na 18 maanden!!

MLM:
< 1000 euro eenmalig, geen maandelijks bedrag + na 1 jaar verlengen voor < 100 euro, breakeven : < 2 maanden!


suc6 allemaal

Gast

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door Gast »

[email protected] is een ongeldig emailadres dus weer zo'n loser die dom bezig is reclame te maken en negatief doet over andere bedrijven.


conjo I puta

Gast

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door Gast »

[email protected] is ook zo'n iemand die alle ads afloopt.

Raar maar waar !

camel p

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door camel p »

Geplaatst op 23 Dec 2003 17:01 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Zelf heb ik een vergelijk gemaakt tussen ACN en Eurexcel.
Naar mijn idee zijn de mogelijkheden bij beide bedrijven goed, mits je je inzet. Bij Eurexcel kun je wel op een eenvoudigere wijze je inleg terugverdienen.


ACN staat WEL op de belangen vereniging van bedrijven die zich op Directe verkoop richt. EurExcel NIET. Moet toch wat betekenen lijkt me...

thnx

Gast

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door Gast »

EurExcel is alleen op de markt om euphony te doen vallen.

Succes allemaal

mrtelecom

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Gut, laat ik nou gedacht hebben dat de bedoeling van Eurexcel was om mensen geld te laten besparen op de telefoonrekening en om mensen een extra inkomen te laten verdienen...dat had ik dus helemaal mis :wink:

Gast

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door Gast »

Tuurlijk is het zo bedoelt ! Maar vertel mij dan eens waarom Eurexcel topmensen heeft "weggekocht" bij euphony.

Leg dat eens nader uit.

camel-p

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door camel-p »

topmensen weggekocht bij Euphony?

respects

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door respects »

Maar waar blijven nu al die mensen die zo ongelofelijk tegen MLM zijn???

Het lijkt er toch wel op dat zodra ze met echte argumenten moeten komen, het opeens doodstil blijft.

Jacky

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door Jacky »

Dat domme geklets over Franchise:

Er moet inderdaad een bedrag betaald worden, b.v. aan AH. De hele winkel wordt voor dat geld verbouwd. Daarnaast maakt de filiaalhouder gebruik van de landelijke advertentiecampagnes, de huis aan huis-bladen etc. die centraal vanuit de organisatie worden verzorgd. Waarom denk je dan de zelfstandige supermarkten op 2 vingers te tellen zijn? Het is gewoon voordeliger om gezamenlijk in te kopen. Daarnaast ben ik als winkelier niet verplicht om een paar door het bedrijf aangewezen artikelen te verkopen, maar ik kan uit alle A-merken kiezen plus meestal nog een scala huismerken.

Goed, MLM. Ik heb nog nooooooit gehoord van ACL??? of die andere merken. Herbalife?????? Nooit een advertentie van gezien dat het zo goed is of wat het precies is. Typisch, wel altijd negatief in het nieuws. Hoe zou dit nou komen?

Alle artikelen en producten die niet in de vrije markt te verkrijgen zijn, daar zit een luchtje aan (rotzooi, te duur, gebakken lucht).

Persoonlijk heb ik geen ervaring met MLM dus mijn weerzin is niet te danken aan nare ervaringen. Gewoon gezond verstand. Wel kan ik mij voorstellen, te lezen aan alle berichten die pro-MLM'ers schrijven, dat zij op geen enkele wijze op de negatieve zaken ingaan.

Nog een laatste opmerking:
Verkoop via de televisie: Riekt ook naar MLM. Rotzooi dus, ik weet 100% zeker dat alles rotzooi is en dat je veel te veel betaald voor troep. Ik zal dus ook nooit van mijn leven hier iets kopen.

johan heikoop

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door johan heikoop »

u geeft aan dat alles wat niet gewoon op de markt te verkrijgen is rotzooi te duur of wat dan ook is. Kijk eens in een willekeurige keukenkast. wedden dat er tupperware in staat. en dat spul is zeer goed. het gaat erom hoe je het op de markt wil brengen

slimmerik

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door slimmerik »

Nog nooit van herbalife gehoord???? Je hebt toch een winkel??? Kijk dan eens op je eigen prikbord!!!

respects

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door respects »

Dom geklets over franchise??

MLM is precies hetzelfde als franchise, alleen voor de minder kapitaalkrachtige mensen. Vroeger werd het vooral door huisvrouwen gedaan, zie bijvoorbeeld tupperware.

Dus hoe je het ook went of keerd, MLM is franchise voor iedereen. Dat dit nou helaas ook allerlei egoïstische, domme en minder intelligente mensen aantrekt die ALLEEN maar reageren omdat ZIJ denken dat ze SNEL RIJK zullen worden, daar kan de MLM branche niets aan doen.

Geld moet je maken, het komt niet uit zichzelf naar je toe.
Ik lig altijd dubbel als ik mensen hoor dat ze zijn gehersenspoeld, dat ze in een sekte terecht waren gekomen... :lol: zo grappig. Laat ik het zo zeggen. Degenen die het dus niet worden EN er toch geld meeverdienen, zijn de bedoelde doelgroep. De andere hadden dus gewoon niet moeten beginnen, dan hoeven ze nu ook nooit hoeven te zeuren over HUN eigen nederlaag.

Gast

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door Gast »

Weinig respects... Als je dat ook bij de MLN-vrienden en kennissen zo doet, dan ben je zo uitgeMLNd, kun je weer bij een gewone baas gaan werken, mischien wel een franchiseondernemer.

paulusdeboskabouter
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2004 00:24

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door paulusdeboskabouter »

Ja leuke tekst respects recht over getyped uit een MLM boekje ik ken ze want ik las ze 15 jaar geleden al over MLM.

Dit is iets te makkelijk.

Bij een franchise verkoop je produkten en niet zoals ik in veel gevallen hier lees LUCHT.

Tip voor je: probeer mensen te overtuigen met een goed plan ( want ik denk ook dat MLM werkt maar onder bepaalde voorwaarden) en niet met soundbites die je uit een boekje haalt!!!!

Consument
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:39

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door Consument »

Tip voor je: probeer mensen te overtuigen met een goed plan ( want ik denk ook dat MLM werkt maar onder bepaalde voorwaarden) en niet met soundbites die je uit een boekje haalt!!!!
Beste paulusdeboskabouter,

Je kan een ander niet overtuigen, mensen kunnen alleen zichzelf overtuigen. Natuurlijk kun je wel overtuigend klinken cq overkomen en daarna kan iemand zichzelf overtuigen.

Ik heb mezelf inmiddels overtuigd dat MLM gewoon werkt en inderdaad als je een goed plan hebt. Nu nog overtuigend overkomen met dit plan en laat de mensen de mogelijkheden zien waar ze iets mee kunnen.
Laat ze zelf berekenen hoeveel ze kunnen verdienen met hun eigen inzet en dan komen ze vanzelf. Laat vooral de luchtkastelen achterwege over met niks doen rijk worden ezv., want hiermee schiet je alleen bok!
Dit is mijn manier van werken met MLM en ik ben niet ontevreden over het resultaat. Het plan is goed, er zijn vele mogelijkheden, het is legaal, want het valt onder de Nederlandse wetgeving waar ik mee werk.

burtie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mar 2004 14:53

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door burtie »

CON TOCH

Dit is het nu net wat je zegt : Ze gaan er van uit dat je je zelf overtuigd en dan heb je het zelf gedaan toch.

Hun wassen hun handen in onschuld WANT JE HEBT HET ZELF GEDAAN. :!: :!: :!:

Consument
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:39

Re: netwerkmarketing versus franchise

Ongelezen bericht door Consument »

Dit geldt voor alles in het leven!
Is men volwassen, dan draagt men zelf de verantwoording voor elke keus of actie die men onderneemt en elke ervaring is een levensles.
Is het resultaat van een keus of een actie een tegenvaller, geef dan daar niet een ander de schuld van. Kijk eerst naar jezelf en vraag je dan eens af wat je misschien beter had kunnen doen, zodat je wel een goed resultaat had gekregen.

Gesloten