LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hema verkoopt geruilde taart

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Gilbert Delahaye
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mei 2012 21:34

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door Gilbert Delahaye »

Dit geeft dus duidelijk aan dat je voor kwaliteitsprodukten het beste bij de betere bakker moet zijn. Betaal je wel een stuk meer, maar loop je niet dit soort risico's. Ik ga zelf nooit naar de hema maar laat de banketbakker het naar mij bezorgen. De extra bezorgkosten heb ik er graag voor over.

Om dit soort reden eet of drink ik ook nooit bij mensen waarvan ik weet dat ze het niet kunnen of willen betalen om kwaliteit in huis te halen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door nevermind »

Gilbert Delahaye schreef:Dit geeft dus duidelijk aan dat je voor kwaliteitsprodukten het beste bij de betere bakker moet zijn. Betaal je wel een stuk meer, maar loop je niet dit soort risico's. Ik ga zelf nooit naar de hema maar laat de banketbakker het naar mij bezorgen. De extra bezorgkosten heb ik er graag voor over.

Om dit soort reden eet of drink ik ook nooit bij mensen waarvan ik weet dat ze het niet kunnen of willen betalen om kwaliteit in huis te halen.

Je hebt gelijk, ook ik laat van de banketbakker bezorgen, maar dan met de limousine, want ik wil geen spullen met een bestelwagen geleverd krijgen. :wink:

Gilbert Delahaye
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 mei 2012 21:34

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door Gilbert Delahaye »

nevermind schreef:Je hebt gelijk, ook ik laat van de banketbakker bezorgen, maar dan met de limousine, want ik wil geen spullen met een bestelwagen geleverd krijgen. :wink:
Met een limousine krijg je geen gekoelde waar. Onzinbericht dus!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door Jolijn »

Gilbert Delahaye schreef:Dit geeft dus duidelijk aan dat je voor kwaliteitsprodukten het beste bij de betere bakker moet zijn. Betaal je wel een stuk meer, maar loop je niet dit soort risico's. Ik ga zelf nooit naar de hema maar laat de banketbakker het naar mij bezorgen. De extra bezorgkosten heb ik er graag voor over.
Met de klantenkaart van Van Vessem heb je leuke voordeeltjes.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door Jolijn »

snepke schreef:
juney schreef: De doos was trouwens niet doorschijnend, maar ook niet afgeplakt met een plakbandje, zoals ze meestal doen.
Dus iedereen kan met zijn vingers aan die taart,
Ben ik blij dat hier de doorzichtige dozen dichtgeplakt zijn.
:mrgreen:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door nevermind »

Gilbert Delahaye schreef:
nevermind schreef:Je hebt gelijk, ook ik laat van de banketbakker bezorgen, maar dan met de limousine, want ik wil geen spullen met een bestelwagen geleverd krijgen. :wink:
Met een limousine krijg je geen gekoelde waar. Onzinbericht dus!

Mijn banketbakker heeft een koeling in de limo!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door snepke »

nevermind schreef:
Gilbert Delahaye schreef:
nevermind schreef:Je hebt gelijk, ook ik laat van de banketbakker bezorgen, maar dan met de limousine, want ik wil geen spullen met een bestelwagen geleverd krijgen. :wink:
Met een limousine krijg je geen gekoelde waar. Onzinbericht dus!

Mijn banketbakker heeft een koeling in de limo!
:lol: :lol:

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Uit de oude doos.

H - hier
E - eet
M -men
A- afval


Lees ook dat sommige hekel hebben wanneer mensen fruit pakken en weer teurg leggen hahahahahahaha.....komen zeker nooit op de markt ?

Fruit is reeds tig keer door handen geweest voordat in de winkel ligt.
Daarom wordt aangeraden om fruit voor gebruik te wassen.

Geld is pas smerig.....maar das een ander topic.

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door I'll be back! »

sephora30 schreef:Dat ts de taart terug moet geven vind ik niet zo vreemd, ze kreeg immers de juiste taart ervoor in retour.
Wat ik wel goor vind en ook onverantwoordelijk is dat zij deze taart gewoon weer in de verkoop gooien.

Ze hadden de taart moeten vernietigen.
Daar ben ik het zeker mee eens.

Ik heb zelf bij een zorginstelling gewerkt, en alle voedsel dat overbleef na het eten dient vernietigd te worden. De cliënten mochten het niet opgegeten toetje niet mee naar de kamer nemen. Daar zijn regels voor.

Hema had de taart wel om moeten ruilen, maar de ingenomen taart diende vernietigd te worden.

I'll be back!
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 mar 2012 02:29

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door I'll be back! »

Gilbert Delahaye schreef: Om dit soort reden eet of drink ik ook nooit bij mensen waarvan ik weet dat ze het niet kunnen of willen betalen om kwaliteit in huis te halen.
Onder je stand? :shock:

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door trebelski »

Gilbert Delahaye schreef: Om dit soort reden eet of drink ik ook nooit bij mensen waarvan ik weet dat ze het niet kunnen of willen betalen om kwaliteit in huis te halen.
Onder welke steen bij jij in vredesnaam vandaan gekropen. Jij bent echt het type van ''Slager mag ik van u een ons biefstuk in drieën'' en misschien kunt u het even thuis bezorgen. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 31964
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door witte angora »

Gilbert Delahaye schreef:Dit geeft dus duidelijk aan dat je voor kwaliteitsprodukten het beste bij de betere bakker moet zijn. Betaal je wel een stuk meer, maar loop je niet dit soort risico's. Ik ga zelf nooit naar de hema maar laat de banketbakker het naar mij bezorgen. De extra bezorgkosten heb ik er graag voor over.

Om dit soort reden eet of drink ik ook nooit bij mensen waarvan ik weet dat ze het niet kunnen of willen betalen om kwaliteit in huis te halen.
Maar je gaat wel met de trein, Gilbert?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door nevermind »

Teunbosseman schreef:Uit de oude doos.

H - hier
E - eet
M -men
A- afval


Lees ook dat sommige hekel hebben wanneer mensen fruit pakken en weer teurg leggen hahahahahahaha.....komen zeker nooit op de markt ?

Fruit is reeds tig keer door handen geweest voordat in de winkel ligt.

Daarom wordt aangeraden om fruit voor gebruik te wassen.

Geld is pas smerig.....maar das een ander topic.

Het is zeker tig handen, als alle met hun vingers aanzitten.
Maar blijkbaar ken je de procedure van het plukken tot op de veiling niet, anders wist je dat het maar 2 handen zijn tot in de winkel.
Wat in de winkel gebeurd moet jij als AGF invullen! :wink:
Dit sluit niet uit, dat je etenswaren niet met je handen aanpakt om dan terug te leggen.
Dit behoort bij een soort etiquette , welke vele na hun opvoeding hebben verleert.
Maar heeft helaas niets met het topic te doen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef:Lees ook dat sommige hekel hebben wanneer mensen fruit pakken en weer teurg leggen hahahahahahaha.....komen zeker nooit op de markt ?
een beetje marktkoopman zegt tegen de klanten die met de handjes kijken dat het niet de bedoeling is alles in de handen te pakken.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:Het is zeker tig handen, als alle met hun vingers aanzitten.
Maar blijkbaar ken je de procedure van het plukken tot op de veiling niet, anders wist je dat het maar 2 handen zijn tot in de winkel.
Wat in de winkel gebeurd moet jij als AGF invullen! :wink:
Dit sluit niet uit, dat je etenswaren niet met je handen aanpakt om dan terug te leggen.
Dit behoort bij een soort etiquette , welke vele na hun opvoeding hebben verleert.
Maar heeft helaas niets met het topic te doen.

Ik weet wel degelijk de procedures, zekers jij zou moeten weten dat ik die weet :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: daarbij ben ik al een tijdje niet meer werkzaam in AGF, als je uitspraken / topics / meldingen uit verleden aanhaalt nevermind, moet je het wel goed doen he...... :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

En hoe ga jij bv watermeloenen controleren of ze rijp zijn ? Door er naar te kijken ofzo ?
Dat fruit met de handen pakken is niet iets sinds kort nevermind, gebeurde reeds toen ik nog een klein jochie was.
De soort etiquette waar jij op doelt is - kijken doe je met je ogen - maar daarentegen kopen doe je o.a. met je handen...maar ind das ook weer een ander verhaal.
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 18 mei 2012 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Emmy75 schreef:
Teunbosseman schreef:Lees ook dat sommige hekel hebben wanneer mensen fruit pakken en weer teurg leggen hahahahahahaha.....komen zeker nooit op de markt ?
een beetje marktkoopman zegt tegen de klanten die met de handjes kijken dat het niet de bedoeling is alles in de handen te pakken.
Een beetje marktkoopman in groente en fruit is ( semi ) zelfbediening geworden.
Daarbij zie ik bar bar weinig groente en fruit verkopers welke met handschoenen werken om maar niet te spreken over onze buitenlandse medelanders welke groente en fruit verkopen......daarom dus - wassen voor gebruik -

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Maar weer ontopic, heb 2 gratis appeltaarten gewonnen met de postcode loterij......van de hema......hoop maar dat ze niet zijn omgeruild geweest... :mrgreen:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Teunbosseman schreef:Een beetje marktkoopman in groente en fruit is ( semi ) zelfbediening geworden.
Daarbij zie ik bar bar weinig groente en fruit verkopers welke met handschoenen werken om maar niet te spreken over onze buitenlandse medelanders welke groente en fruit verkopen......daarom dus - wassen voor gebruik -
Daar waar semi zelfbediening is bij de marktkoopman, liggen vaak ook artikelen voorverpakt in bepaalde hoeveelheden. Het geval van meloenen is wel even iets anders, immers de schil van de meloen eet men niet op. Zeker moet men de groente en het fruit wassen voor gebruik, maar dat is wel even iets anders dan dat tig mensen eerst in de tomaten en nectarines hebben staan knijpen. Je kunt dit wel wassen, maar ook niet echt onder een hete kraan met zeepsop staan schoonmaken.

Bovendien is het niet altijd even handig om alle fruit heel rijp te kopen. Veel fruit rijpt thuis verder na dus kan ook na de aankoop best even thuis blijven liggen alvorens deze te consumeren.

Dat een marktkoopman daar een opmerking over maakt, kan ik best goed begrijpen. Als men wekelijks aan dezelfde kraam komt, kennen ze de klanten ook doorgaans wel en mag men best vaak een exemplaar van iets proeven gratis of voor een habbekrats. Dan hoeven ze niet eerst in de hele kist tomaten te lopen knijpen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door sephora30 »

Maakt mij echt helemaal niks uit hoeveel mensen met hun tengels aan de groente en fruit zitten, was het toch voor gebruik :D

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hema verkoopt geruilde taart

Ongelezen bericht door bprosman »

maar ook niet echt onder een hete kraan met zeepsop staan schoonmaken.
En ons maar afvragen waar al die allergieen tegenwoordig vandaan komen als niemand meer antistoffen opbouwt :wink: .
Mijn collega heeft een theorie dat zijn dochter nooit echt ziek is geweest als kind, (ze inmiddels 16) omdat ze vroeger de kauwgom van de straap opraapte en opat.

Overigens is het vastpakken van etenswaren wel iets typisch Nederlands... in het buitenland zag je 20 jaar geleden al latex handschoentjes en tangen om broodjes oid in een zak te stoppen voor de klant terwijl de verkopers ze hier nog vrolijk met de in stonden te pakken. En in geval van bankerbakker nog even de vingers aflikken als er slagroom op hun handen zat.

Gesloten