LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank en privacy recht

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
CB

Re: Rabobank en privacy recht

Ongelezen bericht door CB »

Aussie23 schreef:Heeft de Rabobank het recht om (onder bepaalde omstandigheden) privacy gevoelige informatie kenbaar te maken aan derden?
Nee dat recht hebben ze in mijn optiek niet, maar ik vind hun gedrag minder verwerpelijk dan jou gedrag in deze zaak.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Aussie23 schreef:
finadleo schreef:Het kan best zijn, dat de handelswijze van aussie bij sommigen verkeerd valt, echter dat is natuurlijk totaal niet van belang. De rabobank mag zeker niet anderen - al dan niet familie - benaderen met privacy gevoelige info. Klachtwaardig, dus als ik aussie was zou ik zeker een klacht indienen.
Bedankt voor deze nuchtere reaktie en voor het geven van een antwoord op mijn vraag (de enige tot nu toe).
Dat is ook een tactiek: net zolang wachten tot er een antwoord komt dat in jouw straatje past, en dan is het goed. En dan "jouw recht" claimen omdat iemand het met je eens was op een forum....

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Heeft de Rabobank het recht om (onder bepaalde omstandigheden) privacy gevoelige informatie kenbaar te maken aan derden?
JA , als jij niet over de brug komt en een regeling treft mogen ze vrij ver gaan. En voor diegenen die in dit draadje roepen dat het NIET mag,.... graag een referentie naar een wetsartikel of naar de WBP.

Mocht je dat niet bevallen "Sue them !" en dan verneem ik graag de uitslag.

CB

Ongelezen bericht door CB »

bprosman schreef:JA , als jij niet over de brug komt en een regeling treft mogen ze vrij ver gaan. En voor diegenen die in dit draadje roepen dat het NIET mag,.... graag een referentie naar een wetsartikel of naar de WBP.
Is dat een verzoek of een bevel.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Een verzoek... vandaar het woord "graag"

Gesloten