Dankje voor deze heldere uitleg
Je schreef dat ik een reisbureau moet vergeten, maar als ik zonder hun een hotel wil boeken ben ik 2 keer zo duur uit. Dit heb ik al ondervonden.
Ook weet ik dat ze me niet mogen helpen met toiletgang, maar daar had ik al wat op gevonden.
Met wie heb je tot op heden gecommuniceerd bij KLM? met KLM cares.
Ook heb ik inmiddels bericht gekregen van de KLM.
Geachte heer,
Onze excuses voor de ontstane verwarring,
De medische dienst heeft uw medische formulieren wel correct ontvangen.
Hierbij de uitkomst:
Onze medische dienst heeft besloten op basis van de medische formulieren, dat u enkel met een medisch escort of een begeleider die u kan assisteren gedurende de vlucht.
Wij willen u een voorbeeld geven waarbij het cabine personeel niet kan en mag assisteren:
c) De toiletbezoeken
De vluchtduur is 16 uur naar Bali en aangezien binnen 16 uur u naar het toilet moet gaan en u zichzelf hiermee niet kunt redden aan boord was het advies dat u wel met ons kunt reizen, maar enkel met begeleiding.
Met vriendelijke groeten
KLM Cares
Toen heb ik de volgende mail gestuurd:
Bedankt voor deze uiteenzetting.
U zult begrijpen dat ik geen gebruik kan maken van het toilet omdat deze te smal is.
Daarom heb ik het volgende voorstel:
ik neem een doosje met 5 plaszakken mee, en zal dit gebruiken
De plaszak is zo gefrabriseerd dat er urine in gaat en 10 seconde later het hard word.
Daarna kan deze plazzak weg gegooid worden.
Ik denk als ik uitleg aan mijn medepassagier dat ik een plaszak gebruik , dat de passagier dan eventjes van zijn stoel gaat zodat ik gebruik kan maken van mijn voorziening.
Wat vind u van dit voorstel, wilt u dit met de medische dienst overleggen?
Mijn mening is als een passagier ziek word en moet overgeven hij meer last veroorzaakt, dan dat ik een paar seconde gebruik maak van een plaszak.
Hoogachtend
toen kreeg ik het volgende antwoord:
Geachte heer
Wij danken u voor uw e-mail.
De medische dienst heeft een unaniem besluit gevormd, waar helaas niet van af valt te wijken.
Daarop kunnen wij u op dit moment niet verder goedkeuring geven, als u gaat reizen zonder een medisch escort.
Met vriendelijke groeten
KLM Cares
Ook wat de europeesche wetgeving heb ik dit gevonden
Dit is vrij nieuw
http://www.nu.nl/politiek/2833828/vlieg ... diger.html
Maar goed ik ben niet voor een gat te vangen, nu ga ik het via Singapore Airlines proberen. Ik heb al gegoogled en dit stond op hun site:
Mobility aids
We offer a range of services for passengers who require special assistance. Read on for the services offered and contact us if you need assistance with any of the services outlined here. We recommend that you make your travel plans early to enable us to serve you better.
Wheelchair, mobility aids and assistive devices
If you require the use of wheelchairs (both manual and electric) or mobility aids (canes, crutches, walkers, mobility scooters etc.), please make your travel plans as early as possible.
Please note that the carriage of assistive devices does not count towards your free baggage allowance.
Our aircraft are also designed to accommodate your basic needs. They are all equipped with an onboard wheelchair that can be used to shuttle between the seat and the lavatory and have wheelchair-friendly lavatories. Our seats also have movable armrests to facilitate the transfer between the onboard wheelchair and the seat.
Please note that we will not be able to offer you seats at the emergency exit row and seats on the upper deck of the Boeing 747-400 aircraft.
vrij vertaald staat er volgens mj dit:
Onze vliegtuigen zijn ook ontworpen om je basisbehoeften tegemoet te komen. Ze zijn allemaal uitgerust met een onboard rolstoel die kan worden gebruikt om pendeldienst tussen de zitting en het toilet en hebben rolstoelvriendelijke toiletten. Onze stoelen hebben ook beweegbare armleuningen om de overdracht tussen de onboard rolstoel en de stoel te vergemakkelijken.
Met andere woorden deze toilet is ruim genoeg om er gebruik van te maken.
Dus nu ga ik informeren bij het reisbureau of heb je andere voorstellen?
OOk zal ik eens kijken bij flyertalk