Maxiem,MAXIEM schreef:GJvdZ
Democratisch denken en handelen is een utopie. De kleinst mogelijke meerderheid kan de grootst mogelijke minderheid alles wat hun goeddunkt door de strot duwen. Dat heeft helemaal niets te maken met democratisch handelen. Het is niet meer, maar ook niet minder dan: puur machtsmisbruik. Uit een recent onderzoek bleek in de afgelopen week zonneklaar dat meer dan 70% van de Nederlanders tegen het verkwanselen van bevoegdheden ter zake het onderhave onderwerp is/was (wat een mooi voorbeeld is van hoe ziek onze huidige democratie is). Overigens is het gebruik van het scheldwoord "idioot" in dit verband walgelijk en volstrekt misplaatst. Je zult zelf maar een echte idioot zijn, dan wordt je hier door GJvdZ toch mooi te kakken gezet.
Met collegiale groet, Maxiem.
Je bijdrage is keurig verwoord moet ik zeggen.
Het noodfonds is waarschijnlijk niet eens genoeg is.
Jan Kees gaat er uiteraard nog wel wat bij storten. Als Italië en Spanje gezamenlijk een beroep moeten doen op het fonds. Dan hebben alleen zij al 900 miljard nodig. En ik meen te hebben gelezen dat dit "potje" 700 miljard bevat.
Waaronder die 40 miljard van Nederland.
Eerst maar even die 15 miljard op Griekenland afschrijven.
Maar we zijn een rijk land met een schuld van meer dan 400 miljard.
Wat wil je nog meer! Oh ja natuurlijk meer schuld! Op naar de 500 miljard in 2015.
Ik snap je prima Maxiem.
Erg interessant om jouw bijdrage te lezen.