LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalingsregeling Dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Waarom betalen kijk eens naar de uitspraken van de rechters Dexia is aan zijn laatste stuiptrekkingen bezig. de scheurtjes in het dexiagebouw worden al scheuren en de aardbevig is niet meer verweg.

Westlander
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 nov 2003 17:04

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Westlander »

Goede middag Joost 1
Waarom betalen? Zoals ik het al eerder omschreef: het gedoe met deurwaardes en de gang naar de rechtbank en omdat stichting Lease verlies het nog steeds adviseert.
En ik moet je eerlijk zeggen dat het eventueel ook een soort van rust creeert indien je in zoals mijn geval "eventueel" dus in maandelijkse termijnen gaat betalen.
Ik schrijf eventueel daar ik nog de betalingsregelingen van Dexia onder ogen moet krijgen. En misschien zijn die regelingen ook voor mij niet op te brengen.
Dus ik wacht 5 dec (mooi Sinterklaas cadeautje) want dan is mijn WVD afgelopen.

Groetjes

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Ik lees in deze topic dat er mensen zijn die vernietigt hebben en dan toch door betalen volgens diverse advocaten betekent dit dat je egaa willens en wetens de vernietiging niet accepteerd en dat je indien je voor derechter moet komen je zaak heel zwak staat.

Want vernietiging is gen contract meer dus ook geen BKR en geen schuld tot dat Dexia het tegendeel heeft aangetoond . Tot heden hebben ze dit nog niet gedaan, en in de eerste huurkoop zaak hebben ze voorlopig bakzeil gehaald. Dus waarom nu betalen zelfs kunnen ze geen rente kosten en of incasso kosten in rekening brengen omdat ze geen actie ondernemen.

Joost

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Joost1,

Helemaal mee eens.
Mijn mening is ook, contract vernietigt niet meer betalen punt.
Je advocaat doet de rest.
Een uitzondering voor die mensen die door een BKR notering in de problemen komen. Bedankt dexia tuig!!

In het geval van Eegalease en je wordt gedagvaard voor de gewone rechter, dit niet accepteren en eisen dat dit door de kantonrechter wordt afgedaan omdat het huurkoop is.

Groeten,
Piet

peter57
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 sep 2003 20:22

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door peter57 »

Hallo Joost1 en Piet,

Ik sluit mij volledig bij jullie verhaal aan. Wanneer je je contract vernietigd hebt moet je niet meer betalen.
Betalen onder protest wanneer je vernietigd hebt is volgens mij niet juist.
Je moet wel goede redenen hebben om je contract te vernietigen en dit niet op eigen houtje doen, maar met een advocaat.
Ik betaal zelf al vanaf eind juni mijn maandbedragen niet meer.

Groeten,

Peter

Henk Blinker
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:19

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Henk Blinker »

Door de rechtzaken die Dexia de laatste weken verliest wordt de afweging om te gaan betalen of niet steeds lastiger. Ik ben er nu wel uit om zeker niet te gaan aflossen terwijl ik mijn rechten moet opgeven. Ook op de site van de commissie geschillen aandelenlease zie ik dat de partijen van twee kanten genegen zijn tot in ieder geval communicatie over de gerezen problemen. De vraag blijft wanneer het één en ander concreet gaat worden. Ondertussen blijft Dexia me verzoeken om toch maar te gaan betalen. Wat te doen?

Henk Blinker
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 nov 2003 17:19

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Henk Blinker »

Dexia wijzigt blijkbaar haar koers. Na een nette brief mijnerzijds waarin ik aangaf de 99 termijnen te willen betalen echter zonder af te zien van mijn rechten kreeg ik een telefoontje terug van Dexia. Ik had het aanbod niet binnen 10 dagen ondertekend (terwijl ik wel binnen 10 dagen gereageerd had) en dus verviel het aanbod meteen. Ik kan nu kiezen uit het betalen van de restschuld in maximaal 60 termijnen met of zonder behoud van mijn rechten. Met behoud wordt er een rente gerekend van 8,75 % en zonder behoud van rechten mag ik betalen met een jaarlijkse rente van 6,25%. Dat komt dan altijd nog neer op zo'n € 1800 aan rente terwijl ik in het oude voorstel maar zo'n € 500 meer moest betalen.

Maar nee, dat voorstel is reeds verlopen en die voorstellen worden niet meer gedaan. We denken nu (zegt Dexia) meer in het straatje van de Stichting Leaseverlies, want je kunt je rechten behouden (kost je wel € 2600 aan rente).

Nu reageer ik heel netjes en krijg ik een dergelijke behandeling. Zo'n reactie zet wel kwaad bloed zeg. Nee, dan had u maar moeten tekenen!!
Dus mooi niet!!!

Carla Hedel
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2003 00:58

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Carla Hedel »

Hallo Henk,
Begin deze week heb ik na lang wikken en wegen ook een betalingsregeling met Dezia gesloten. 100 x 143.00. Tel uit je winst.
Ik ben wel aangesloten bij LV., maar daar hoor ik erg weinig van en ikheb begrepen dat je toch ook zelf voor een advocaat moet zorgen. Al die rompslomp wil ik niet. Ik heb overigens ook geen folders meer uit de tijd dat ik met Dexia in zee ben gegaan.
Het is voor mij heel veel geld, maar ik kan nu wel weer rustig slapen.

Groetjes Carla

EEE

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door EEE »

Beste mensen wij betalen al langer dan een jaar onze restschuld niet en gaan dat ook niet doen, laat je aub niet bang maken door die boeven en hou je poot stijf en betaal niet.

groet en sterkte

Gast

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Gast »

als ik onder protest betaal moet ik 7 jaar lang en kleine € 200,- p.m betalen.

ik heb een uitkering waar ik nu net mee rond kan komen(geen vacantie,geen courant geen verjaardagen of anderszins geen hobby's geen vlees geen tv abonnement , geen auto geen ... LEVEN)

RENTE IS DAN 8,7 % ! OP JAARBASIS.

ik citeer dhr d bruneel> sociale gevallen en mensen die werkelijk problemen ondervinden om te betalen worden ontzien! waarmee....
met de hh clausule ,nou die is bij voorbaat mislukt ook in mijn geval want als je 3 jaar geleden nog geld had,wat dus opgegaan is omdat je elke maand tekort kwam ,en je kunt dit op papier niet hard maken via aangifte belastingdienst ben je de pineut!

dus de zg hh clausule is een sigaar uit eigen doos(toch betalen)

gr

pechvogel

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Henk Blinker en andere gedupeerden,

Heb je al eens informatie en advies gevraagd aan een advocaat?

Wil je ooit je geld willen terugkrijgen zal je dit toch via de rechter (met behulp van een deskundige advocaat) moeten doen.

Of denk je dat "ze" (overheid, dexia, stichting, CGA enz.)het wel voor je regelen en je het geld komen brengen!

Henk, zoals jij zit te piekeren en niet weet wat te doen, zo speelt dit ook bij duizenden andere gedupeerden.

Ik weet ook dat het voor een heleboel mensen een hoge drempel is om een advocaat te bellen.

Ik bel zelf nu dagelijks met advocaten en ervaar dat het gewone mensen zijn die jouw/ ons verhaal serieus nemen en goede adviezen en raad kunnen geven.

Bel ze, dan weet je waar je aan toe bent en raak je ook je onzekerheid kwijt.
Zoek wel een advocaat die al meer dexia zaken in behandeling heeft.

Ook kan een advocaat wat meer vertellen over de kosten.
Heb je recht op toevoeging? Dit kun je zelf ook uitrekenen.
Kijk op www.rvr.org bij infobalie

Kijk ook eens op www.pay-back.nl

Alle leden kunnen om dit soort advies en begeleiding vragen.
Er wordt dagelijks veel advies gegeven, zowel via e-mail als telefonisch.

Zelfs de Stichting de Ombudsman, Ordes van Advocaten, Bureaus voor Rechtshulp, Maatschappelijke dienstverlening enz. verwijzen mensen naar ons door als het gaat om aandelenlease.

Voel je je alleen, de Vereniging PAYBACK is er voor ons allemaal.
SAMEN STAAN WE STERK.

vragen, [email protected] of mail me, klik op het envelopje naast mijn naam.

Succes en groeten,

Piet

Westlander
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 nov 2003 17:04

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door Westlander »

Beste Piet, waarom denk jij dat de stichting LV nog steeds adviseert om indien mogelijk de restschuld te betalen.
Dat zal toch ook met een bepaalde reden bedoelt zijn, misschien dat je daardoor rechtskundig beter in je schoenen staat??

bennieal

Re: Betalingsregeling Dexia

Ongelezen bericht door bennieal »

Hallo gedupeerden,

Mijn leasecontract met dexia is in december2003 afgelopen,en ik
moet nu bijna 13.000 euro betalen.
Ik ben dit niet van plan en wil een advocaat inschakelen,
echter de kosten hiervan zijn zeer hoog.
Wie wil dit samen met mij doen ,
afzender Ben

Gesloten