LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afwijzing UWV uitkering

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Ex-beheerder

Re: afwijzing UWV uitkering

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Het UWV zal toch moeten onderbouwen op basis van welk artikel geconcludeerd kan worden dat er geen gezagsverhouding zou zijn.

U kunt aantonen dat bij aanvang van uw arbeidsovereenkomst er geen sprake was van enige relatie met de DGA en er dus sprake is en was van een gezagsverhouding. Die gezagsverhouding eindigt niet bij samenwonen met de DGA en ontbindt niet de reeds bestaande arbeidsovereenkomst met de BV.

Zoals eerder aangegeven wel bezwaar maken en dat kunt u zelfs zonder jurist doen, maar een jurist is wel aan te raden. Elke jurist kunt u op basis van alle gegevens een redelijke inschatting geven van uw kansen en die lijken mij zeer groot.

esterix58

Ongelezen bericht door esterix58 »

Het is inmiddels meer dan een jaar geleden dat ik dit bericht op het formum plaatste.
Maar het UWV heeft mij een uitkering toegekend met terugwerkende kracht maar dat is vooraf gegaan aan zoveel klachtenformulieren (online). Ik heb digitaaleen concept brief (dossier) opgesteld, verzonden naar het UWV met de mededeling dat ik het naar de Nationale Ombudsman zou sturen.
Na twee weken na ontvangst van mijn dossier heeft UWV dan uiteindelijk een uitkering toegekend.
Dat is in mei dit jaar geweest. Dus de aanhouder wint.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

:) Bedankt voor het melden! Wordt op prijs gesteld.

Gesloten