Bob Schurkjens schreef:Net als Mikado80 heeft Dries de koffie ook klaar staan: http://www.youtube.com/watch?v=YHSqBB4i ... ure=relmfu
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] nuon aan de deur
Re: nuon aan de deur
Re: nuon aan de deur
Dank voor je reactie Isabel, ik denk dat het goed is dat je niet op de aanbieding bent in gegaan. Het is toch wel vreemd dat je de voorwaarden en de aanbieding niet mocht zien. Ingaan op een actie onder het mom u mag toch binnen 8 dagen annuleren als het aanbod niet bevalt geeft mij het gevoel dat ze vooral willen scoren.
Als je telefonisch met een energiemaatschappij een contract verlengt of voor het eerst afsluit, dan lopen ze altijd het contract met je door. (leveringsadres, tarieven, soort contract, termijnbedrag etc) Dat moet dan volgens de wet zegt de medewerker altijd.
Vreemd dat dit aan de deur klaarblijkelijk niet gebeurt. Weet iemand of dat bij deurverkoop idd niet hoeft?
Als je telefonisch met een energiemaatschappij een contract verlengt of voor het eerst afsluit, dan lopen ze altijd het contract met je door. (leveringsadres, tarieven, soort contract, termijnbedrag etc) Dat moet dan volgens de wet zegt de medewerker altijd.
Vreemd dat dit aan de deur klaarblijkelijk niet gebeurt. Weet iemand of dat bij deurverkoop idd niet hoeft?
Re: nuon aan de deur
Dat moet jij toch wel weten? jij maakt graag een praatje met zeWeet iemand of dat bij deurverkoop idd niet hoeft?
Re: nuon aan de deur
Ciske is de leukste thuis hoor ! Ik stel volgens mij een serieuze vraag.
Omdat ik nooit een contract aan de deur afsluit, zou ik het niet weten. Ik weet alleen dat het altijd gebeurt als ik mijn contract bij Essent verleng. Als ik dan aangeef dat we het tijdens het gesprek toch allemaal al hebben besproken dan krijg ik het antwoord dat het moet i.v.m. wettelijk regelgeving m.b.t. verkoop via telefonie.
Wellicht kan Maxiem hier haar licht op schijnen, volgens meer heeft zij meer inzicht in wet en regelgeving.
Omdat ik nooit een contract aan de deur afsluit, zou ik het niet weten. Ik weet alleen dat het altijd gebeurt als ik mijn contract bij Essent verleng. Als ik dan aangeef dat we het tijdens het gesprek toch allemaal al hebben besproken dan krijg ik het antwoord dat het moet i.v.m. wettelijk regelgeving m.b.t. verkoop via telefonie.
Wellicht kan Maxiem hier haar licht op schijnen, volgens meer heeft zij meer inzicht in wet en regelgeving.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: nuon aan de deur
Dit is bij wet verboden!Het is toch wel vreemd dat je de voorwaarden en de aanbieding niet mocht zien.
Re: nuon aan de deur
Ik heb inmiddels het volgende gevonden!
Aan welke eisen moet colportage verkoop voldoen
Een colportageverkoop moet aan een aantal voorwaarden voldoen om geldig te zijn, zoals:
Er moet een koopovereenkomst worden opgemaakt die door de koper en de colporteur moet worden ondertekend.
In deze overeenkomst moet informatie zijn opgenomen over het totaalbedrag van de verkoop, de gegevens van de colporteur en het bedrijf waarvoor men werkt en de handtekening van colporteur en koper. Daarnaast moet ook in de overeenkomst duidelijk de clausule zijn opgenomen, dat de koper de overeenkomst binnen acht dagen ongedaan mag maken in het kader van wettelijke bedenktijd die is opgenomen in de Wet op de Colportage.
De koper dient een exemplaar van de overeenkomst te krijgen.
De colporteur moet ervoor zorgen dat zijn exemplaar door de Kamer van Koophandel wordt gedagtekend.
als dit op het papier staat wat de mensen tekenen dan lijkt het me dat er sprake is van eerlijke verkoop.
Staat het er niet op dan zijn ze in overtreding met de wet.
Ik heb het formulier van de colporteur niet gezien, dus weet ook niet of het er op staat.
Het praatje zelf is volgens mij niet in strijd met de wet, m.i. gaat het om het getekende contract wat in strijd met de wet kan zijn.
Maar correct me if i am wrong.
Aan welke eisen moet colportage verkoop voldoen
Een colportageverkoop moet aan een aantal voorwaarden voldoen om geldig te zijn, zoals:
Er moet een koopovereenkomst worden opgemaakt die door de koper en de colporteur moet worden ondertekend.
In deze overeenkomst moet informatie zijn opgenomen over het totaalbedrag van de verkoop, de gegevens van de colporteur en het bedrijf waarvoor men werkt en de handtekening van colporteur en koper. Daarnaast moet ook in de overeenkomst duidelijk de clausule zijn opgenomen, dat de koper de overeenkomst binnen acht dagen ongedaan mag maken in het kader van wettelijke bedenktijd die is opgenomen in de Wet op de Colportage.
De koper dient een exemplaar van de overeenkomst te krijgen.
De colporteur moet ervoor zorgen dat zijn exemplaar door de Kamer van Koophandel wordt gedagtekend.
als dit op het papier staat wat de mensen tekenen dan lijkt het me dat er sprake is van eerlijke verkoop.
Staat het er niet op dan zijn ze in overtreding met de wet.
Ik heb het formulier van de colporteur niet gezien, dus weet ook niet of het er op staat.
Het praatje zelf is volgens mij niet in strijd met de wet, m.i. gaat het om het getekende contract wat in strijd met de wet kan zijn.
Maar correct me if i am wrong.
Re: nuon aan de deur
@@@
Wettelijk is het niet verboden om de voorwaarden voorafgaande aan het tekenen van de aanbieding, niet te verstrekken. Op zich zou dat natuurlijk al voldoende reden zijn om niet verder in gesprek te gaan met de colporteur. Wat wél wettelijk verplicht is bij colportage, is, dat de aanbieding die gedaan wordt in de beginfase van het gesprek volstrekt helder verwoord wordt door de colporteur en ik krijg uit het bericht van de TS de indruk dat dat hier niet het geval is/was. Dan is het niet onverstandig om met de colporteur geen zaken te doen en hem de deur te wijzen.
Maxiem.
Wettelijk is het niet verboden om de voorwaarden voorafgaande aan het tekenen van de aanbieding, niet te verstrekken. Op zich zou dat natuurlijk al voldoende reden zijn om niet verder in gesprek te gaan met de colporteur. Wat wél wettelijk verplicht is bij colportage, is, dat de aanbieding die gedaan wordt in de beginfase van het gesprek volstrekt helder verwoord wordt door de colporteur en ik krijg uit het bericht van de TS de indruk dat dat hier niet het geval is/was. Dan is het niet onverstandig om met de colporteur geen zaken te doen en hem de deur te wijzen.
Maxiem.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: nuon aan de deur
Een colportageverbod: ik zie het er wel van komen. Ook al kan het nog jaren duren. De Wet Oneerlijke Handelspraktijken wordt het meest overtreden door colporteurs.
Re: nuon aan de deur
Bob Schurkjens schreef:Een colportageverbod: ik zie het er wel van komen. Ook al kan het nog jaren duren. De Wet Oneerlijke Handelspraktijken wordt het meest overtreden door colporteurs.
Klopt en van mij mag dat ook zo'n verbod.
Re: nuon aan de deur
Ook ik heb vorige week een NUON-boy aan de deur gehad. Ik vind het (net als Mikado80) prima om ze hun verhaal te laten doen, al geef ik ze geen koffie.
Deze jongen kon mij ook niet de voorwaarden van het contract laten lezen, maar wist mij te verzekeren dat ik veel goedkoper uit was dan met mijn huidige contract (van Greenchoice). Verder probeerde hij mij te overtuigen door de adressen in de straat te noemen die hij al had overgehaald. (op 1 na allemaal 65+ers)
Ik vond het heerschap erg opdringerig en zelfs nadat ik duidelijk gezegd had dat ik geen gebruik van zijn aanbieding wilde maken, omdat ik zeer tevreden ben over mijn huidige leverancier, bleef hij doorgaan.
Uiteindelijk heb ik de deur voor zijn neus gesloten.
Mijn indruk was dat hij graag wilde scoren zonder veel kennis van zaken te hebben. Hij had een vlotte babbel en weigerde een 'nee' te accepteren.
Ik vond hem zeker geen reclame voor de NUON.
Deze jongen kon mij ook niet de voorwaarden van het contract laten lezen, maar wist mij te verzekeren dat ik veel goedkoper uit was dan met mijn huidige contract (van Greenchoice). Verder probeerde hij mij te overtuigen door de adressen in de straat te noemen die hij al had overgehaald. (op 1 na allemaal 65+ers)
Ik vond het heerschap erg opdringerig en zelfs nadat ik duidelijk gezegd had dat ik geen gebruik van zijn aanbieding wilde maken, omdat ik zeer tevreden ben over mijn huidige leverancier, bleef hij doorgaan.
Uiteindelijk heb ik de deur voor zijn neus gesloten.
Mijn indruk was dat hij graag wilde scoren zonder veel kennis van zaken te hebben. Hij had een vlotte babbel en weigerde een 'nee' te accepteren.
Ik vond hem zeker geen reclame voor de NUON.
Re: nuon aan de deur
Als je graag het verhaal wilt horen, moet je achteraf ook niet zeuren dat het geen reclame voor NUON is.Ik vond hem zeker geen reclame voor de NUON
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 okt 2012 05:04
Re: nuon aan de deur
Ik word zo moe van die mensen van Nuon die aan de deur komen.
Ik woon in een appartement 4 hoog, eind November 2011 kwamen er 2 mensen aan de deur aanbellen waarop ik open deed. Het bleken mensen van Nuon te wezen met een mooie aanbieding,ik heb ze hun verhaal aan tafel laten doen en vervolgens gezegt dat ik geen interesse heb.
Dan krijg je uiteraard de vragen ''Waarom niet'' toen heb ik gezegt dat ik pas sinds Oktober 2011 op mijn eigen woon en voorlopig prima zit bij Eneco! En vervolgens gaan ze weer door vragen.....Vervolgens heb ik ze de deur gewezen dat ik wilde eten en dat ik prima zit bij waar ik nu zit. Tot op heden zit ik nog bij Eneco en dat wil ik graag zo houden,en sinds de laatste weken is die gedachte alleen maar sterker geworden! Ik zal vertellen waarom,en dit zullen sommige niet leuk gaan vinden maar het is niet anders:
Zoals gezegt woon ik 4 hoog in een appartment met 8 andere appartementen in dit blok. Het probleem hierbij is,dat als er deur aan deur verkopers beneden aan de deur staan en ze gaan aanbellen,dat er altijd wel iemand is die die mensen binnen laat. Dat is allemaal prima alleen ze gaan direct alle deuren ongevraagt langs! Ik heb de laatste 6 weken 4x bezoek aan de deur gehad van Nuon,jah ik kan het prima volgen via het kijkgaatje in de deur. Ik zal ook niet meer open doen voor deze mensen,aangezien het 2x is voorgekomen dat de zelfde mensen voor de deur staan en gewoon ook blijven volhouden tot ik open doe,terwijl er bij Nuon bekend is dat ik er niet meer van gedient ben! Dit heb ik telefonisch laten blijken.
Ik ben de rotste niet,maar mocht het nog 1 keer voorkomen dat er mensen met Nuon mapjes voor mijn deur staan terwijl ik lig te slapen na mijn nachtdienst dan zal ik niet zo vriendelijk meer zijn. Ik word hier geestelijk een beetje moe van van dat aandringen. het doet me denken aan verkopers op de Dominicaanse Republiek die ook niet van opgeven weten!!!
Overigens doe ik voor niemand open die ik niet ken en die niet via de intercom beneden aanbelt,wil je contact dan bel je maar beneden eerst aan!
Met vriendelijke groet,
Stormpje.
Ik woon in een appartement 4 hoog, eind November 2011 kwamen er 2 mensen aan de deur aanbellen waarop ik open deed. Het bleken mensen van Nuon te wezen met een mooie aanbieding,ik heb ze hun verhaal aan tafel laten doen en vervolgens gezegt dat ik geen interesse heb.
Dan krijg je uiteraard de vragen ''Waarom niet'' toen heb ik gezegt dat ik pas sinds Oktober 2011 op mijn eigen woon en voorlopig prima zit bij Eneco! En vervolgens gaan ze weer door vragen.....Vervolgens heb ik ze de deur gewezen dat ik wilde eten en dat ik prima zit bij waar ik nu zit. Tot op heden zit ik nog bij Eneco en dat wil ik graag zo houden,en sinds de laatste weken is die gedachte alleen maar sterker geworden! Ik zal vertellen waarom,en dit zullen sommige niet leuk gaan vinden maar het is niet anders:
Zoals gezegt woon ik 4 hoog in een appartment met 8 andere appartementen in dit blok. Het probleem hierbij is,dat als er deur aan deur verkopers beneden aan de deur staan en ze gaan aanbellen,dat er altijd wel iemand is die die mensen binnen laat. Dat is allemaal prima alleen ze gaan direct alle deuren ongevraagt langs! Ik heb de laatste 6 weken 4x bezoek aan de deur gehad van Nuon,jah ik kan het prima volgen via het kijkgaatje in de deur. Ik zal ook niet meer open doen voor deze mensen,aangezien het 2x is voorgekomen dat de zelfde mensen voor de deur staan en gewoon ook blijven volhouden tot ik open doe,terwijl er bij Nuon bekend is dat ik er niet meer van gedient ben! Dit heb ik telefonisch laten blijken.
Ik ben de rotste niet,maar mocht het nog 1 keer voorkomen dat er mensen met Nuon mapjes voor mijn deur staan terwijl ik lig te slapen na mijn nachtdienst dan zal ik niet zo vriendelijk meer zijn. Ik word hier geestelijk een beetje moe van van dat aandringen. het doet me denken aan verkopers op de Dominicaanse Republiek die ook niet van opgeven weten!!!
Overigens doe ik voor niemand open die ik niet ken en die niet via de intercom beneden aanbelt,wil je contact dan bel je maar beneden eerst aan!
Met vriendelijke groet,
Stormpje.
Re: nuon aan de deur
Waarom in vredesnaam?Stormpje85 schreef:ik heb ze hun verhaal aan tafel laten doen
En hoe zou die colporteur dat moeten weten?Stormpje85 schreef:terwijl er bij Nuon bekend is dat ik er niet meer van gedient ben! Dit heb ik telefonisch laten blijken.
Bellen heeft geen enkele zin als je last hebt van colporteurs, het enige wat ze doen is beleefd je verhaal aanhoren om er vervolgens niks mee te doen. Een sticker op de deur plakken (even googelen) is effectiever.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: nuon aan de deur
Je hebt daar zelf positieve ervaringen mee?Een sticker op de deur plakken (even googelen) is effectiever.
Re: nuon aan de deur
Nee, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik ook zelden tot nooit last heb van colporteurs. Kennelijk heeft men de ervaring dat er in mijn wijk niet zo veel te verkopen valt.Bob Schurkjens schreef:Je hebt daar zelf positieve ervaringen mee?Een sticker op de deur plakken (even googelen) is effectiever.
Maar vanuit de colporteur geredeneerd kan ik me toch niet voorstellen dat je tijd gaat besteden aan een huis waar ze zo duidelijk niet gediend zijn van verkoop.
-
- verified
- Berichten: 356
- Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49
Re: nuon aan de deur
Beste Stormpje85,
Op dit forum lezen wij uw klacht over onze verkopers die bij u aan de deur komen.
Als u ons een e-mail stuurt met daarin uw adresgegevens, dan zorg ik ervoor dat wij uw adres voortaan niet meer bezoeken. Wij plaatsen uw adres dan op de lijst van adressen waar de verkopers niet mogen aanbellen. Ons e-mailadres is [email protected]. Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
Op dit forum lezen wij uw klacht over onze verkopers die bij u aan de deur komen.
Als u ons een e-mail stuurt met daarin uw adresgegevens, dan zorg ik ervoor dat wij uw adres voortaan niet meer bezoeken. Wij plaatsen uw adres dan op de lijst van adressen waar de verkopers niet mogen aanbellen. Ons e-mailadres is [email protected]. Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: nuon aan de deur
Dat dacht ik al: een aannameMaar vanuit de colporteur geredeneerd kan ik me toch niet voorstellen dat je tijd gaat besteden aan een huis waar ze zo duidelijk niet gediend zijn van verkoop.
Je zit er naast. Colporteurs laten zich niet weerhouden door een sticker. Heb ik zelf ervaring mee. Colporteurs worden niet voor niets door zeer velen als agressief en opdringerig ervaren.
Vara Kassa heeft in 2010 een undercover-reportage gemaakt over o.a. Nuon-colportage waarin alle vuile streken van Nuon colporteurs goed in beeld kwam.