Die analoge lijnen bestaan al lang niet meer (enkel het laatste stukje van de KPN aansluiting tot de verdeelkast). Vanaf dat punt is alles al jaren digitaal.Emmy75 schreef:Nu geloof ik alleen niet zo in eenmalige investeringen, ooit zal ook dat weer achterhaald zijn of tegen grenzen aanlopen. Of wij dat nog meemaken is dan weer een heel ander verhaal.
Natuurlijk is dit niets iets wat van vandaag op morgen gerealiseerd is. Het geval wat ik schetste van de alarmeringen is er wel nog een dat daar nog weinig geschikte alternatieven voor zijn. Toch is dat oude analoge systeem nog steeds minder kwetsbaar daarom moet daar een analoge lijn voor zijn.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Worden tijdelijke nummers vaker gebruikt?
Re: Worden tijdelijke nummers vaker gebruikt?
Dat kleine stukje (relatief gezien) is wel nog steeds broodnodig omdat andere systemen nog te kwetsbaar zijn.GJvdZ schreef:Die analoge lijnen bestaan al lang niet meer (enkel het laatste stukje van de KPN aansluiting tot de verdeelkast). Vanaf dat punt is alles al jaren digitaal.Emmy75 schreef:Nu geloof ik alleen niet zo in eenmalige investeringen, ooit zal ook dat weer achterhaald zijn of tegen grenzen aanlopen. Of wij dat nog meemaken is dan weer een heel ander verhaal.
Natuurlijk is dit niets iets wat van vandaag op morgen gerealiseerd is. Het geval wat ik schetste van de alarmeringen is er wel nog een dat daar nog weinig geschikte alternatieven voor zijn. Toch is dat oude analoge systeem nog steeds minder kwetsbaar daarom moet daar een analoge lijn voor zijn.
Heeft niks met kwetsbaarheid te maken. Heeft te maken met oude systemen die soms stroom nodig hebben van het telefonienetwerk om te werken. Veel digitale system leveren dat niet en analoog wel. Meestal zijn er wel converters of andere oplossingen voor beschikbaar.Emmy75 schreef:Dat kleine stukje (relatief gezien) is wel nog steeds broodnodig omdat andere systemen nog te kwetsbaar zijn.GJvdZ schreef:Die analoge lijnen bestaan al lang niet meer (enkel het laatste stukje van de KPN aansluiting tot de verdeelkast). Vanaf dat punt is alles al jaren digitaal.Emmy75 schreef:Nu geloof ik alleen niet zo in eenmalige investeringen, ooit zal ook dat weer achterhaald zijn of tegen grenzen aanlopen. Of wij dat nog meemaken is dan weer een heel ander verhaal.
Bij de diverse alarmeringssysteem is juist diezelfde stroom een van de kwetsbaarheden. In het geval van calamiteiten in een gebouw en de stroom valt uit dan is er een gedegen kans dat de alarmering nog werkt, bij inbraak wert de alarmering dan los van de stroomvoorziening. Bij medische alarmering voor ouderen kan werkt dit nog gewoon ook als er stroomuitval is. Stroomuitval is woonhuizen kan door zoveel oorzaken snel gebeuren. De digitale backing is meestal beter beschermd en heeft vaak noodstroomvoorzieningen dan wel een redundant systeem. De kans dat bij calamiteiten stroom en alarm neil meer werken is veel kleiner dan dat alleen stroom niet meer werkt.
Bijvoorbeeld ik ken een nieuwbouwcomplex van seniorenwoningen die gebouwd worden voor mensen met een medische indicatie. Zij kunnen zich laten aansluiten op een alarmeringssysteem. Met een druk op de knop wordt er verbinding gemaakt met een meldkamer. Daarvoor moeten zij een aparte analoge lijn laten aanleggen. Dit functioneert niet met de telefoonlijnen van allerlei alles in een pakketten.
Bijvoorbeeld ik ken een nieuwbouwcomplex van seniorenwoningen die gebouwd worden voor mensen met een medische indicatie. Zij kunnen zich laten aansluiten op een alarmeringssysteem. Met een druk op de knop wordt er verbinding gemaakt met een meldkamer. Daarvoor moeten zij een aparte analoge lijn laten aanleggen. Dit functioneert niet met de telefoonlijnen van allerlei alles in een pakketten.
-
Nicole1971
Wauw, zoveel reacties had ik niet verwacht
De provider heeft inderdaad aangegeven dat tijdelijke nummers verkocht blijven worden. Ze waren wel geschrokken dat het incassobureau zoveel had gebeld en wilden meteen een nieuw nummer toewijzen, maar daarvoor heb ik bedankt.
Ik had namelijk net voor die toezegging een mail van hen gehad waarin de datum van overzetting vermeld stond. Ze krijgt dus haar eigen nummer terug.
Van het incassobureau heb ik niets (meer) gehoord, ook niet als reactie op mijn mail.
De provider heeft inderdaad aangegeven dat tijdelijke nummers verkocht blijven worden. Ze waren wel geschrokken dat het incassobureau zoveel had gebeld en wilden meteen een nieuw nummer toewijzen, maar daarvoor heb ik bedankt.
Ik had namelijk net voor die toezegging een mail van hen gehad waarin de datum van overzetting vermeld stond. Ze krijgt dus haar eigen nummer terug.
Van het incassobureau heb ik niets (meer) gehoord, ook niet als reactie op mijn mail.
Ligt er een beetje aan welk incassobureau het is, bij sommige zegt het niks dat ze niet meer gebeld hebben want sommige zijn nogal hardnekkig als we sommige topics hier lezen.
In ieder geval gaat ze binnenkort haar definitieve nummer krijgen en dan hopen dat deze niet nog teveel voorkomt her en der.
In ieder geval gaat ze binnenkort haar definitieve nummer krijgen en dan hopen dat deze niet nog teveel voorkomt her en der.
-
Nicole1971
Ze krijgt gewoon haar oude nummer terug Emmy.Emmy75 schreef:Ligt er een beetje aan welk incassobureau het is, bij sommige zegt het niks dat ze niet meer gebeld hebben want sommige zijn nogal hardnekkig als we sommige topics hier lezen.
Ze had hiervoor een prepaid pakket bij T-mobile, en het duurt altijd even voordat de nieuwe provider het oude nummer over mag nemen. Maar die is nu dus vrijgegeven en morgen heeft ze gewoon haar eigen nummer weer terug.
[off topic] Vergeet ook niet dat we hier maar de helft van ieder verhaal horen....Emmy75 schreef:Ligt er een beetje aan welk incassobureau het is, bij sommige zegt het niks dat ze niet meer gebeld hebben want sommige zijn nogal hardnekkig als we sommige topics hier lezen.