LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] van der zee 80 procent vooruit betalen? kozijnen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
angel1978

Re: van der zee 80 procent vooruit betalen? kozijnen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ze kunnen voor een kleiner raam hersneden worden.
Dus dan krijg je kozijnen waarbij 2x bewerkingen zijn uitgevoerd ( en die je ook nog hebt moeten laten doen als je dit niet zelf kan ).
Dit betekent dus zowel de kosten van het grotere kozijn, als voor het versnijden.. En dat voor kleinere kozijnen.. Onverkoopbaar dus.. Wellicht zelfs goedkoper om die maat gewoon opnieuw te laten maken.. Gewoon een verliespost.
Ik merk overigens op dat je niet in gaat op de door mij genoemde oplossingen.
Verkoper biedt een reële overeenkomst die ook nog eens aan de wet voldoet.
Ik vind het nergens voor nodig dat de verkoper dan daarboven nog eens extra oplossingen moet bieden..

Wil je dit niet, koop daar dan niet.. maar ga niet op een forum lopen zieken..
DAT is de basis van dit topic. Ik heb geen interesse in een semantische discussie met je verder.

felicitas

Ongelezen bericht door felicitas »

Kozijn kleiner snijden? Nou het is maatwerk en niemand zou dit toch niet willen.
Als een bedrijf failliet ben je gewoon je held kwijt, een bedrijf kan toch nooit garanderen dat je je geld niet kwijt bent als ze omvallen, sterker al beloven ze dat kunnen ze dat natuurlijk niet waarmaken.
Er is meestal bijna niks meer en een curator waakt er voor dat sommige partijen bevoordeeld worden tov andere, een curator kan zelfs tot een jaar terug geld terug vorderen als blijkt dat er mensen bevoordeeld worden.

Maar als het omvalt kun je er gewoon van uit gaan dat je je geld kwijt bent, dat geld natuurlijk ook voor het bedrijf als zijn klant omvalt Dan heeft die ook niks meer en kan ook hij fluiten naar zijn geld.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

In deze industriële tijd kan ik me niet voorstellen dat er voor de kozijnen geen bestemming gevonden zou kunnen worden, mits daar de juiste voorwaarden aan verbonden zijn. Dat dezelfde kozijnen minder zullen opbrengen dat staat m.i. wel vast.
felicitas schreef:Als een bedrijf failliet ben je gewoon je held kwijt, een bedrijf kan toch nooit garanderen dat je je geld niet kwijt bent als ze omvallen, sterker al beloven ze dat kunnen ze dat natuurlijk niet waarmaken.
Dit kan door het geld over te boeken op een derdenrekening. Je betaald dan aan een tussenpersoon. Als de verkoper failliet gaat krijg je het geld weer terug. Als de verkoper levert dan wordt het geld uitbetaald aan de verkoper. Dit is een hele reële oplossing.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

alfatrion

Je schreef:
Dit kan door het geld over te boeken op een derdenrekening. Je betaald dan aan een tussenpersoon. Als de verkoper failliet gaat krijg je het geld weer terug. Als de verkoper levert dan wordt het geld uitbetaald aan de verkoper. Dit is een hele reële oplossing.
Dat is inderdaad een hele reële en afdoende oplossing, maar ik geef je op een briefje dat geen enkele kozijnenleverancier hiermee accoord gaat.

Met collegiale groet, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 17 jun 2012 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Het gaat hier om kozijnen maar ik weet uit eigen ervaring dat je bij Keukenwarenhuis.nl helemaal niets vooruit hoeft te betalen.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Van der Zee B.V. schreef: Bij deze kunnen wij u mededelen, dat wij geen interesse hebben in uw opdracht en hebben deze ook niet nodig. Wij raden u aan, om een aanvraag te plaatsen bij een andere leverancier, met de hoop dat u
niet opgelicht zal worden… Veel succes!
Kijk dat vind ik nog eens ballen hebben.

Persoonlijk vind ik de voorwaarden ook niet bepaald onredelijk. Temeer omdat de helft vooruitbetaling gewoon gevraagd mag worden.

Men wil de consumenten ook niet de kost hoeven geven die vanalles zouden gaan bestellen en als het erop aankomt helemaal niets betalen. Dit soort wanbetalers kunnen elk gezond bedrijf doen omvallen. Het bedrijf kan dan vaak weer heel lang achter het geld aanzitten in de hoop daar ooit nog wat van terug te zien. Eenmaal gemonteerde op maat gemaakte kozijnen terughalen is ook niet echt een optie.

Hersnijden van dit soort dingen is een dermate verliespost dat opnieuw vervaardigen al snel goedkoper is. Kunststof kozijnen zijn er in tal van uitvoeringen en kleuren. Het aanhouden van een voorraad vervaardigde kozijnen tot er weer een geïntresseerde koper is die net die maat, kleur en uitvoering wil kost kapitalen.

Het bedrijf gaf tevens aan dat levertijd slechts 2 a 3 weken bedraagt. Doorgaans is een faillissement niet van vandaag op morgen uitgesproken en gaat er nog een surseance aan vooraf. Daarbij zodra de kozijnen al geproduceerd zijn, is er een grote kans dat men de bestelde en aanbetaalde kozijnen alsnog kan verkrijgen via de curator met betaling van de rest. Zo leveren ze tenminste nog iets op ten gunste van de boedel en de schuldeisers.

MAXIEM

Emmy75

Of er werkelijk een probleem is, zou je kunnen afmeten aan het aantal consumenten die bijvoorbeeld de laatste 5 jaar door een faillissement achter het net gevist hebben (mijn inschatting is meer dan 100). Die cijfers krijg je echter niet boven water. Het blijft dus koffiedik kijken. Wel weet ik, dat als je bijvoorbeeld ooit het schip in bent gegaan voor pakweg 12000 euro, je nooit meer een grote uitgave vooruit betaald.

Emmy75

MAXIEM schreef:Wel weet ik, dat als je bijvoorbeeld ooit het schip in bent gegaan voor pakweg 12000 euro, je nooit meer een grote uitgave vooruit betaald.
12000 euro ? voor een vooruitbetaling van kozijnen ? Oftewel het aankoopbedrag was 24000 voor kozijnen ? Zijn we een villa aan het verbouwen geslagen ofzo.

Of men veel of weinig risico loopt ligt ook een beetje aan de branche, levertijd enz. Bij een levertijd van 2 a 3 weken van kozijnen is de kans dat een bedrijf net dan omvalt vrij klein en de kans dat als het al omvalt de kozijnen al (bijna) klaar zijn als het al gebeurd. Als de kozijnen al zo goed als af zijn, kan de curator vaak beter gewoon tot levering overgaan.

Bovendien hebben we in dit topic met een BV te maken. Een klant zou ook eens kunnen vragen of hij het jaarverslag mag inzien. Zo gek is die vraag dan ook weer niet want ze zijn toch op te vragen via de KvK.

Emmy75

Bovendien een bedrijf dat al een paar keer het schip is ingegaan met consumenten die de rekening niet betalen, werken nooit meer zonder aanbetaling.

MAXIEM

Emmy75

Het gaat natuurlijk niet alleen om de kozijnenbranche. Ik heb voldoende feiten achter de hand, waarbij consumenten voor meer dan 25000 euro het schip in zijn gegaan. Als je 40 jaar in de bouw/glaszetterij gezeten hebt, dan weet je echt wel waar Abraham de mosterd haalt.

Emmy75

Het bedrag verdubbelt met elke post ?
We hebben het in dit topic over kozijnen met een levertijd van 2 à 3 weken en niet over een bouwproject van een half of heel huis welke maanden duurt. Grotere bouwprojecten zijn andere betalingsafspraken gebruikelijk, zijn er ook bepaalde verzekeringen voor en dus dat is appels met peren vergelijken.

alfatrion

MAXIEM schreef:Dat is inderdaad een hele reële en afdoende oplossing, maar ik geef je op een briefje dat geen enkele kozijnenleverancier hiermee accoord gaat.
Ach, dat weet ik zo net nog niet. De verkoper wil dit vanwege een belang dat hij heeft. Als dat zelfde belang ook gediend kon worden met een iets andere opzet dan was daar wellicht wel over te onderhandelen geweest met Van der Zee B.V. onder andere omstandigheden.

MAXIEM

Emmy75

Bij grotere bouwprojecten spreken we over 5 tot 6 nullen. Het bedragje van 25000 als voorbeeld, gaat toch echt over een kleine particuliere opdracht. Je geeft er wel blijk van (in dit geval) dat je niet op de hoogte bent van het reilen en zeilen in de keuken/badkamerbranche en de aannemerswereld.

Emmy75

MAXIEM schreef:Emmy75

Bij grotere bouwprojecten spreken we over 5 tot 6 nullen. Het bedragje van 25000 als voorbeeld, gaat toch echt over een kleine particuliere opdracht. Je geeft er wel blijk van (in dit geval) dat je niet op de hoogte bent van het reilen en zeilen in de keuken/badkamerbranche en de aannemerswereld.

Aangezien het een consumentenforum is heb ik het uitsluitend over particuliere bouwprojectjes en níet over een nieuw te bouwen ziekenhuis of appartementencomplex. Bedragen van 25k komen al aardig in de richting als we praten over een kleinere aanbouw en dan hebben we met aannemers te maken. Deze projecten duren ook veel langer en dan zijn andere betalingsafspraken gebruikelijk zoals ik eerder stelde. We hebben het hier niet over keukens, badkamer en aannemer maar over kozijnen met een levertijdje van 2 à 3 weken waarbij TS niets heeft losgelaten over de omvang van het project, mogelijk praten we over hooguit 4000 eurootjes voor het totale project. Daar heeft men al een aantal kozijnen voor gemonteerd.

Het op de persoon gaan spelen is nog steeds geen argument om appels met peren te vergelijken maar bij gebrek aan inhoudelijke argumenten zult u wel weer met de eeuwige dooddoener om de hoek komen zetten dat we het niet eens zijn.

alfatrion

Van der Zee B.V. schreef:Wij zijn geen bedrijf, die u zomaar kan proberen zwart te maken op internet.
Ik heb er alle respect voor dat u dit zo voelt. Echter, als ik objectief kijk dan schrijft TS dat u 50% vooraf verlangt, 30% bij aanvang van de werkzaamheden en 20% bij de oplevering, dat dit haar niet reëel lijkt en (even later) niet van plan is bij u te bestellen. Ik zie daar geen echte negatieve schade in.
Van der Zee B.V. schreef:Of u met ons in zee wilt gaan is natuurlijk uw eigen keuze, maar u kunt uw vraagtekens natuurlijk eerst altijd biij ons neerleggen om gezamenlijk tot een mogelijjke oplossing te komen.
De koper heeft er belang bij om vooraf elders om (juridisch) om informatie te vragen en mag dat ook doen. Het is niet onrechtmatig dan tevens de naam te verstrekken van het bedrijf waar het over gaat.

MAXIEM

IAD

Je hebt wél een 2de topic gestart vriend en dat is niet handig voor de respondenten.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

mafvogeltje

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

@Emmy75
Het op de persoon gaan spelen is nog steeds geen argument om appels met peren te vergelijken maar bij gebrek aan inhoudelijke argumenten zult u wel weer met de eeuwige dooddoener om de hoek komen zetten dat we het niet eens zijn.
Emmy uw analyse is zoals gewoonlijk wederom sterk onderbouwd, complimenten hoe u altijd alles goed kunt verwoorden.

angel1978

alfatrion schreef:Ik heb er alle respect voor dat u dit zo voelt. Echter, als ik objectief kijk dan schrijft TS dat u 50% vooraf verlangt, 30% bij aanvang van de werkzaamheden en 20% bij de oplevering, dat dit haar niet reëel lijkt en (even later) niet van plan is bij u te bestellen. Ik zie daar geen echte negatieve schade in.
Maar dan komen er reacties als:
Ik zou niets vooruit betalen. Het is vreemd dat ik op hun niet al te professionele website niet de garantieregeling kan vinden. Het kan zijn dat ik er overheen kijk, maar als het werkelijk zo is dat die regeling niet op de site staat, dan zou dat voor mij een voldoende reden zijn om daar geen bestelling te plaatsen.
En dan wordt het opeens heel anders.. De vraag kan ook gesteld worden zonder daarbij meteen een naam te noemen.. Deze was namelijk helemaal niet relevant in 1e instantie.
Mensen lezen nu eenmaal slecht en onthouden alleen de koppen.. De links die dan met een bedrijf gelegd worden kunnen wel degelijk negatief zijn.

angel1978

Zoals altijd laat je weer zien totaal niet te weten waar het over gaat ...
Is je groentetuintje uitgedroogd ? Volgens mij wordt het dan tijd voor de begonia's !

angel1978

Emmy75 schreef:

Aangezien het een consumentenforum is heb ik het uitsluitend over particuliere bouwprojectjes en níet over een nieuw te bouwen ziekenhuis of appartementencomplex. Bedragen van 25k komen al aardig in de richting als we praten over een kleinere aanbouw en dan hebben we met aannemers te maken. Deze projecten duren ook veel langer en dan zijn andere betalingsafspraken gebruikelijk zoals ik eerder stelde. We hebben het hier niet over keukens, badkamer en aannemer maar over kozijnen met een levertijdje van 2 à 3 weken waarbij TS niets heeft losgelaten over de omvang van het project, mogelijk praten we over hooguit 4000 eurootjes voor het totale project. Daar heeft men al een aantal kozijnen voor gemonteerd.

helemaal mee eens Emmy75

Gesloten