Re: Vodafone glasvezel: een en al ellende
Geplaatst: 18 dec 2012 19:29
Goede dag,
Helaas hebben ook wij problemen met Vodafone. Om een lang verhaal kort te houden hieronder de opsomming. Hopelijk dat ze nu wel actie zullen ondernemen, want ook wij hebben de negatieve ervaring van het niet nakomen van afspraken
-eind januari/begin februari ingeschreven voor glasvezel in ons dorp. Keuze provider; Vodafone
-16okt 2012; glasvezel wordt binnen afgemonteerd door Reggefiber (ondertussen hebben alle KPN klanten hun doe-het-zelf installatiepakket al binnen. Het is ook makkelijk, dus ik snap al helemaal niet waarom Vodafone niet voor de makkelijke weg kiest om het pakket vooruit te sturen)
-begin November; contact gezocht met Reggefiber wanneer wij aangesloten zullen worden. Zij verwezen ons door naar de installateurs
-contact gezocht met deze installateur, echter verwezen deze ons weer door naar Vodafone. Vodafone gebeld en de opmerking gekregen dat zsm zal gebeuren
-een monteur, welke bij ons in de straat bezig was, aangesproken. Hij heeft direct gecontroleerd en gebeld naar kantoor. Direct een afspraak kunnen maken
-op die dag thuis gewacht, echter nooit een monteur gezien. Zelfs op het einde van de dag geen briefje of id in de brievenbus gevonden
-wederom gebeld met installateur. Hun verontschuldigingen aan mogen horen en een nieuwe afspraak kunnen maken. In de middag voor de afspraak(volgende ochtend) hebben ze ons op het vaste nummer gebeld om de afspraak te annuleren (hoorde we dus via de voicemail. Natuurlijk is iedereen heel de dag thuis en hoeft er nooit iemand te werken). Het vrij vragen was natuurlijk allang geregeld.
-wederom naar de installateur gebeld. Volgens hun mochten ze ons niet meer aansluiten van Reggefiber en moest ik contact opnemen met Reggefiber of Vodafone.
-Reggefiber gebeld ivm het hoe en wat; onze status was "omhoog," rede; omdat we zouden zijn overgestapt?!?!?!? (mooi, overstappen terwijl je nog nooit een actief contract hebt gehad)
-Vodafone maar eens gaan bellen. Nadat ze het systeem waren ingedoken constateerde ze dat er inderdaad een fout was gemaakt, nooit hebben we het contract geannuleerd. Ik zou diezelfde middag nog teruggebeld worden mbt de oplossing. Een keer raden; niet teruggebeld
-Toen maar eens gestart met mailen, dit aangezien je zelf alle belkosten mag gaan ophoesten. Verder voordeel is dat je alles ook zwart op wit hebt.
-Alleen maar trage reacties maar wel met excuses en ze gaan ook kijken naar het feit dat we vrij hebben genomen en of ze er iets mee kunnen doen.
-Uiteindelijk vorige week een mail gekregen met de opmerking dat het ze spijt hoe alles loopt e.d.(dit in de eerste waarschijnlijk standaard alinea).
In de tweede alinea het volgende; wij zijn zelf de veroorzaker van de problemen omdat wij blijkbaar 2x het modem zouden hebben geweigerd omdat we geen diensten af zouden willen nemen en als we dit nogmaals zullen doen we een boete krijgen met de waarde van het afgenomen abonnement.
-heb hierop gereageerd dat ze eens hun klanten in bescherming moeten nemen ipv de veelal lakse en trage installateurs. Van ons uit kunnen ze geld verdienen, niet vanuit hun leveranciers. Heb ze ook gemeld dat waarschijnlijk de installateur een fout/vergissing maakt, waarom zou ik anders al voorafgaand aan het eerst geplande bezoek zijn gaan vragen naar het moment dat we aangesloten zullen worden. Tot op heden geen reactie.......
-zojuist nogmaals een mail gestuurd met de vraag wanneer ze zullen gaan reageren. Ben benieuwd
-als volgende stap zal ik een deadline gaan stellen waarna ik, als ze deze niet na zullen komen, over zal gaan stappen naar een andere provider. Ik vrees dat we in een cyclus zitten die voor Vodafone heel ingewikkeld is terwijl er bijna niets aan de hand is.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
19-1-2013
Bovenstaande stappen nog niet ondernomen, ga hier wel in no-time mee aan de slag. Ga iig al mezelf informeren welke stappen er uberhaupt te nemen zijn in zo'n zaak. ALS ER IEMAND TIPS HEEFT ZIJN ZE WELKOM!!!
Gedurende de eerste weken van dit jaar menig mail welke ik verzonden had aan Vodafone verwijdert zien worden zonder te hebben gelezen, aldus mijn Outlook........
-Deze week weer bericht ontvangen dat ze de uitvoerder (BAM blijkbaar, voorheen 99% zeker ook met anderen aan de lijn gehangen, maar goed.....) opdracht hebben gegeven om met spoed kontakt met me op te nemen. Direct op die mail gereageerd met de vraag wat zij onder "spoed" verstaan. Spoed bij ons in de branche is toch eigenlijk nog op de dag zelf, maar ik kreeg van Vodafone de reactie dat dit bij hen inhoudt dat dit binnen 5 werkdagen is.
-1x raden; na die 5 werkdagen geen enkele reactie gehad. Heb ze gisteren zelf nog proberen te bellen maar dan krijg je de voicemail dat ze tussen 9uur en 11uur en 13uur en 16uur bereikbaar zijn, en de rest van de tijd???? Achterover hangen en niets doen waarschijnlijk.
-Heb Vodafone de vraag gesteld om eens een enquete af te laten nemen onder hun klanten mbt de ervaring met hun aannemer(s). Ik krijg sterk het gevoel dat daar een groot deel van de problemen zit. Ze zijn ook totaal niet efficient en snel te noemen hoe ik ze tot op heden heb meegemaakt. Wacht nu de reactie van Vodafone af, waarschijnlijk maandag meer.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
14-02-2013
Goed nieuws!
-Na uiteindelijk de monteurs netjes conform afspraak op bezoek te hebben gehad, was het in 10minuten klaar. Ze waren er zelfs verbaasd over dat alle lijnen hoe het er naar uit zag ook al geactiveerd waren.
-Uiteindelijk 3 dagen later het installatiepakket mogen ontvangen. Niet meer gewacht op telefoontjes e.d. dus zelf maar aan de slag gegaan en jawel, alles was geactiveerd en werkte dus direct!
-wederom een aantal dagen later het telefoontje gekregen voor de afspraak met de monteur.
-gisteren de monter op bezoek gehad. Hij zag dat in principe alles al werkte echter had ik een aantal kleine problemen; DVB-T tuners werkten nog niet, af en toe uitval van de router
-DVB-T tuners heeft ie de codes van gegeven en deze werken nu. De router verzet naar een vast kanaal, dus niet meer op automatisch, en deze lijkt tot op heden ook goed te werken!
-een ding heb ik nog wel open staan; de app mbt thuis TV-kijken op je mobiel, tablet, laptop
Ik merk dat ze het dus wel kunnen, echter duurt het frustrerend lang. Nu kan ik er weer ff tegen, nog even wachten dat mijn telefoonnummer is doorgezet en dan zou het zo'n beetje allemaal moeten kloppen
Gilian
Helaas hebben ook wij problemen met Vodafone. Om een lang verhaal kort te houden hieronder de opsomming. Hopelijk dat ze nu wel actie zullen ondernemen, want ook wij hebben de negatieve ervaring van het niet nakomen van afspraken
-eind januari/begin februari ingeschreven voor glasvezel in ons dorp. Keuze provider; Vodafone
-16okt 2012; glasvezel wordt binnen afgemonteerd door Reggefiber (ondertussen hebben alle KPN klanten hun doe-het-zelf installatiepakket al binnen. Het is ook makkelijk, dus ik snap al helemaal niet waarom Vodafone niet voor de makkelijke weg kiest om het pakket vooruit te sturen)
-begin November; contact gezocht met Reggefiber wanneer wij aangesloten zullen worden. Zij verwezen ons door naar de installateurs
-contact gezocht met deze installateur, echter verwezen deze ons weer door naar Vodafone. Vodafone gebeld en de opmerking gekregen dat zsm zal gebeuren
-een monteur, welke bij ons in de straat bezig was, aangesproken. Hij heeft direct gecontroleerd en gebeld naar kantoor. Direct een afspraak kunnen maken
-op die dag thuis gewacht, echter nooit een monteur gezien. Zelfs op het einde van de dag geen briefje of id in de brievenbus gevonden
-wederom gebeld met installateur. Hun verontschuldigingen aan mogen horen en een nieuwe afspraak kunnen maken. In de middag voor de afspraak(volgende ochtend) hebben ze ons op het vaste nummer gebeld om de afspraak te annuleren (hoorde we dus via de voicemail. Natuurlijk is iedereen heel de dag thuis en hoeft er nooit iemand te werken). Het vrij vragen was natuurlijk allang geregeld.
-wederom naar de installateur gebeld. Volgens hun mochten ze ons niet meer aansluiten van Reggefiber en moest ik contact opnemen met Reggefiber of Vodafone.
-Reggefiber gebeld ivm het hoe en wat; onze status was "omhoog," rede; omdat we zouden zijn overgestapt?!?!?!? (mooi, overstappen terwijl je nog nooit een actief contract hebt gehad)
-Vodafone maar eens gaan bellen. Nadat ze het systeem waren ingedoken constateerde ze dat er inderdaad een fout was gemaakt, nooit hebben we het contract geannuleerd. Ik zou diezelfde middag nog teruggebeld worden mbt de oplossing. Een keer raden; niet teruggebeld
-Toen maar eens gestart met mailen, dit aangezien je zelf alle belkosten mag gaan ophoesten. Verder voordeel is dat je alles ook zwart op wit hebt.
-Alleen maar trage reacties maar wel met excuses en ze gaan ook kijken naar het feit dat we vrij hebben genomen en of ze er iets mee kunnen doen.
-Uiteindelijk vorige week een mail gekregen met de opmerking dat het ze spijt hoe alles loopt e.d.(dit in de eerste waarschijnlijk standaard alinea).
In de tweede alinea het volgende; wij zijn zelf de veroorzaker van de problemen omdat wij blijkbaar 2x het modem zouden hebben geweigerd omdat we geen diensten af zouden willen nemen en als we dit nogmaals zullen doen we een boete krijgen met de waarde van het afgenomen abonnement.
-heb hierop gereageerd dat ze eens hun klanten in bescherming moeten nemen ipv de veelal lakse en trage installateurs. Van ons uit kunnen ze geld verdienen, niet vanuit hun leveranciers. Heb ze ook gemeld dat waarschijnlijk de installateur een fout/vergissing maakt, waarom zou ik anders al voorafgaand aan het eerst geplande bezoek zijn gaan vragen naar het moment dat we aangesloten zullen worden. Tot op heden geen reactie.......
-zojuist nogmaals een mail gestuurd met de vraag wanneer ze zullen gaan reageren. Ben benieuwd
-als volgende stap zal ik een deadline gaan stellen waarna ik, als ze deze niet na zullen komen, over zal gaan stappen naar een andere provider. Ik vrees dat we in een cyclus zitten die voor Vodafone heel ingewikkeld is terwijl er bijna niets aan de hand is.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
19-1-2013
Bovenstaande stappen nog niet ondernomen, ga hier wel in no-time mee aan de slag. Ga iig al mezelf informeren welke stappen er uberhaupt te nemen zijn in zo'n zaak. ALS ER IEMAND TIPS HEEFT ZIJN ZE WELKOM!!!
Gedurende de eerste weken van dit jaar menig mail welke ik verzonden had aan Vodafone verwijdert zien worden zonder te hebben gelezen, aldus mijn Outlook........
-Deze week weer bericht ontvangen dat ze de uitvoerder (BAM blijkbaar, voorheen 99% zeker ook met anderen aan de lijn gehangen, maar goed.....) opdracht hebben gegeven om met spoed kontakt met me op te nemen. Direct op die mail gereageerd met de vraag wat zij onder "spoed" verstaan. Spoed bij ons in de branche is toch eigenlijk nog op de dag zelf, maar ik kreeg van Vodafone de reactie dat dit bij hen inhoudt dat dit binnen 5 werkdagen is.
-1x raden; na die 5 werkdagen geen enkele reactie gehad. Heb ze gisteren zelf nog proberen te bellen maar dan krijg je de voicemail dat ze tussen 9uur en 11uur en 13uur en 16uur bereikbaar zijn, en de rest van de tijd???? Achterover hangen en niets doen waarschijnlijk.
-Heb Vodafone de vraag gesteld om eens een enquete af te laten nemen onder hun klanten mbt de ervaring met hun aannemer(s). Ik krijg sterk het gevoel dat daar een groot deel van de problemen zit. Ze zijn ook totaal niet efficient en snel te noemen hoe ik ze tot op heden heb meegemaakt. Wacht nu de reactie van Vodafone af, waarschijnlijk maandag meer.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
14-02-2013
Goed nieuws!
-Na uiteindelijk de monteurs netjes conform afspraak op bezoek te hebben gehad, was het in 10minuten klaar. Ze waren er zelfs verbaasd over dat alle lijnen hoe het er naar uit zag ook al geactiveerd waren.
-Uiteindelijk 3 dagen later het installatiepakket mogen ontvangen. Niet meer gewacht op telefoontjes e.d. dus zelf maar aan de slag gegaan en jawel, alles was geactiveerd en werkte dus direct!
-wederom een aantal dagen later het telefoontje gekregen voor de afspraak met de monteur.
-gisteren de monter op bezoek gehad. Hij zag dat in principe alles al werkte echter had ik een aantal kleine problemen; DVB-T tuners werkten nog niet, af en toe uitval van de router
-DVB-T tuners heeft ie de codes van gegeven en deze werken nu. De router verzet naar een vast kanaal, dus niet meer op automatisch, en deze lijkt tot op heden ook goed te werken!
-een ding heb ik nog wel open staan; de app mbt thuis TV-kijken op je mobiel, tablet, laptop
Ik merk dat ze het dus wel kunnen, echter duurt het frustrerend lang. Nu kan ik er weer ff tegen, nog even wachten dat mijn telefoonnummer is doorgezet en dan zou het zo'n beetje allemaal moeten kloppen
Gilian