LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
kuklos
Berichten: 9918
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door kuklos »

Hoezo valt de pompbediende iets te verwijten? Is die nu ineens verantwoordelijk voor bijhouden wie welke auto heeft en of die persoon getankt heeft? Wordt leuk als het een grote pomp is met 10 of meer pompen en ook nog eens op een druk moment.

Wat mij betreft is er maar 1 verantwoordelijke en dat is TS.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door nevermind »

puma73 schreef: Gewoon betalen en niet zeuren, dit onderwerp is al in vele variaties hier voorbij gekomen.

Ook u hebt een verantwoordelijk te controleren of u de juiste bedragen afrekent, moe of nog niet wakker.
Duidelijke taal.
Ik vraag mij af, waarom mensen altijd de fout bij anderen zoeken, en niet bij zichzelf.
Maak je een fout, dan sta er ook voor in, heel simpel.
Tanken en een koffie drinken voor 2 euro, is tegenwoordig nergens meer verkrijgbaar.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou dat laaste wat je zegt is wel jammer :lol: :lol:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door snepke »

alfatrion schreef:Er zijn 85 euro aan buitengerechtelijke kosten in rekening gebracht. Dit is veel te hoog. Volgens Rapport Voorwerk hoeft mevrouw hooguit 37 euro te voldoen en moet er meer werk zijn verricht dan het sturen van een of twee aanmaningen.
Er is een deurwaarder ingeschakeld, geen incassoburo.
Een deurwaarder berekend die kosten.

http://www.tiptoptank.nl/NL/denk-tank/doorrijders/

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door Emmy75 »

snepke schreef:
alfatrion schreef:Er zijn 85 euro aan buitengerechtelijke kosten in rekening gebracht. Dit is veel te hoog. Volgens Rapport Voorwerk hoeft mevrouw hooguit 37 euro te voldoen en moet er meer werk zijn verricht dan het sturen van een of twee aanmaningen.
Er is een deurwaarder ingeschakeld, geen incassoburo.
Een deurwaarder berekend die kosten.
Maakt voor de hoogte wat redelijk is voor buitengerechtelijke incassokosten weinig uit.

alfatrion
Berichten: 21954
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door alfatrion »

snepke schreef:Er is een deurwaarder ingeschakeld, geen incassoburo.
Dat zegt niets. Gerechtsdeurwaardes kunnen ook werkzaamheden uitvoeren die door incassobureaus worden uitgevoerd en doen dat ook daadwerkelijk.

Het is van twee een: hetzij de schuldeiser tracht het bedrag te innen zonder tussenkomst van de rechten, hetzij de schuldeiser tracht dit met tussenkomst van de rechter. In het eerste geval is Rapport Voorwerk II van toepassing en in het tweede geval het besluit tarieven ambtshandelingen gerechtsdeurwaarders. In het eerste geval is het bedrag in beginsel 37 euro en in het tweede geval heeft de schuldeiser geen recht op de administratiekosten en zijn de kosten € 76,17. In dat geval zou ik ook nog griffiekosten verwachten. Voorlopig hou ik het er even op dat het hier buitengerechtelijke kosten betreft.
snepke schreef:Een deurwaarder berekend die kosten.
Als een schuldeiser een brief wil versturen via een gerechtsdeurwaarde is dat zijn goed recht, maar de kosten daarvoor zijn wel voor rekening van de schuldeiser.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door kokka »

Ik kan me heel goed voorstellen dat als je altijd met een (tank)pas betaald, je helemaal niet kijkt naar het bedrag dat je moet betalen.

Ik vind het bedrag ook erg hoog, maar het zou ook wel een beetje raar zijn als de pomphouder zelf voor de kosten van opsporing moet opdraaien.

goede en vooral dure les dus.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Bij heel veel tankpassen van de baas is het juist zo dat er alleen brandstof mee afgerekend kan worden. De mensen voor wie dit geldt zijn juist gewend de brandstof en de shopaankopen apart af te rekenen. Dan zou er juist een lampje moeten gaan branden dat de brandstof vergeten is.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door Linoge »

RKeano schreef: Bij een brief met een herinnering zou ik ook hebben betaald.
Te zot voor woorden. Jij betaald niet en dan moeten ze moeite doen om het jou naar de zin te maken zodat je alsnog probleemloos kan betalen. Dat dat hun geld kost is niet van belang. Zolang jij maar niet extra hoeft te betalen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Wat hadden ze eigenlijk moeten doen ? U netjes een briefje sturen en vragen of u genegen bent wanneer het schikt de rekening te voldoen ?

Ze moeten er nu eenmaal een deurwaarder opzetten omdat de pomphouder zelf de adresgegevens van de kentekenhouder niet krijgt. Deze gegevens opvragen kost geld, de arbeidstijd van de deurwaarder kost geld. Die wil ook graag betaald worden voor zijn werk of werkt u gratis voor de baas ?

U bent gewoon vergeten te betalen, met een beetje oplettendheid had u het net zo makkelijk kunnen voorkomen. Zie het als een dure les en het gebeurt u geen tweede keer meer.

Wees blij dat het op deze manier gaat en niet via een diefstalaangifte want dan wordt het een stukkie duurder.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door sephora30 »

kuklos schreef:Hoezo valt de pompbediende iets te verwijten? Is die nu ineens verantwoordelijk voor bijhouden wie welke auto heeft en of die persoon getankt heeft? Wordt leuk als het een grote pomp is met 10 of meer pompen en ook nog eens op een druk moment.

Wat mij betreft is er maar 1 verantwoordelijke en dat is TS.
Uiteraard is hij/zij verantwoordelijk, hij werkt daar en moet ook opletten. Als er meer dan 10 pompen zijn is er ook meer dan 1 medewerker achter de kassa.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door nevermind »

Ze moeten er nu eenmaal een deurwaarder opzetten omdat de pomphouder zelf de adresgegevens van de kentekenhouder niet krijgt.
Dit vergeten de meest wegrijders zonder te betalen, dat de pomphouder net zoals iedere ander Nederlander de NAW gegevens van een kenteken niet krijgt en dan de procedure gaat starten.
Dit is de procedure welke moet aangespannen worden om de "Nietbetaler", andere zeggen benzine dief, te achterhalen.

https://www.tankenzonderbetalen.nl/Content/

De titel van dit topic klopt dus niet, moet zijn:
Hoe kan ik mijn fout na het niet betalen aan de pomp het beste herstellen.
Uiteraard is hij/zij verantwoordelijk, hij werkt daar en moet ook opletten. Als er meer dan 10 pompen zijn is er ook meer dan 1 medewerker achter de kassa.
En kassamedewerker is er voor de afrekening en niet voor het opletten wie wat betaald.
In een warenhuis, moet je het spul wat je gekocht hebt, ook netjes aan een kassa afrekenen, en niet gewoon door de deur lopen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sephora30 schreef:
Uiteraard is hij/zij verantwoordelijk, hij werkt daar en moet ook opletten. Als er meer dan 10 pompen zijn is er ook meer dan 1 medewerker achter de kassa.
Dus de persoon achter de kassa moet:
- de klant netjes bedienen
- tegerlijkertijd de winkel in de gaten houden
- kijken wie er tankt
- onthouden bij welke auto iemand hoort die de winkel binnenstapt, ook als die klant nog even wat ander gaat doen in de winkel.

En dat allemaal tegelijkertijd. KLinkt niet erg realistisch, toch?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door Guardian72 »

RKeano schreef:Bij een brief met een herinnering zou ik ook hebben betaald.
Probleem is, de pomphouder weet alleen je kenteken, en verder geen adresgegevens. Hij mag niet het RDW bellen of kenteken 12-34-56 bekend is bij hen, en wie de eigenaar/bereider van de auto is.
Daarom is een deurwaarder ingeschakeld - die mag dit wel.
Daarom dus ook direct de deurwaarderskosten.

Ik ben trouwens van mening dat men een soort wegrijblokkade zou moeten invoeren - dat je het tankstation pas kan verlaten nadat je betaald hebt..

Maar dat terzijde :|

witte angora
Berichten: 31159
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ben trouwens van mening dat men een soort wegrijblokkade zou moeten invoeren - dat je het tankstation pas kan verlaten nadat je betaald hebt..
Dat zou een stuk schelen. Maar zo'n wegrijblokkade wordt betaald door het tankstation zelf, en dat leidt waarschijnlijk tot hogere benzineprijzen. Een actie via de deurwaarder, dat wordt betaald door de wegrijder zelf.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door Guardian72 »

witte angora schreef:
Ik ben trouwens van mening dat men een soort wegrijblokkade zou moeten invoeren - dat je het tankstation pas kan verlaten nadat je betaald hebt..
Dat zou een stuk schelen. Maar zo'n wegrijblokkade wordt betaald door het tankstation zelf, en dat leidt waarschijnlijk tot hogere benzineprijzen. Een actie via de deurwaarder, dat wordt betaald door de wegrijder zelf.
Kan.
Maar als de regering eens eerlijk word ( :lol: ) en dat 'kwartje van kok' eens teruggeeft.. (wat is dat nu, 12/13 eurocent ondertussen?) ..
Doorrijders die niet betalen worden uiteindelijk ook aan ons doorberekend.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@ nevermind,
Ik denk dat dit ook te makkelijk vergeten wordt, bovendien als de pomphouder deze informatie wel simpel zou krijgen met een belletje sprak half Nederland er schande van ivm de privacy. Ik vind het dan niet meer dan logisch dat de deurwaarder meteen kosten berekent, hij leeft immers ook niet van de lucht en wil net als elke ander gewoon betaald krijgen voor zijn werk.

@ guardian,
Van de echte bezinedieven met valse platen betalen wij inderdaad allemaal aan mee. De mensen die zelf zo slordig zijn en het even vergeten of denken oh dat is even goedkoop ( is ook een topic van geweest ) krijgen de rekening en eigenlijk zit daar ook wel weer wat in.

Zo'n wegrijblokkade zou niet al te moeilijk moeten zijn, een goede stevige slagboom of palen die naar de grond in zinken en een uitrijkaartje krijgen bij de kassa. Evengoed blijft hier wel het gevaar schuilen dat iemand de aankopen in de winkel betaald een uitrijkaartje krijgt en nog steeds vergeten heeft de brandstof af te rekenen.

@sephora,
Het is niet de taak van de winkelier de klant achterna te hollen of deze alsjeblieft genegen is ook te betalen, die verantwoordelijkheid ligt bij de klant.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door sephora30 »

GJvdZ schreef:
Dus de persoon achter de kassa moet:
- de klant netjes bedienen
- tegerlijkertijd de winkel in de gaten houden
- kijken wie er tankt
- onthouden bij welke auto iemand hoort die de winkel binnenstapt, ook als die klant nog even wat ander gaat doen in de winkel.

En dat allemaal tegelijkertijd. KLinkt niet erg realistisch, toch?
Voor mij wel. Als je dat niet kan moet je niet bij een pomp gaan werken (heb er zelf ook gewerkt). Je kunt niet alle verantwoordelijkheid op de klant afschuiven.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door sephora30 »

@sephora,
Het is niet de taak van de winkelier de klant achterna te hollen of deze alsjeblieft genegen is ook te betalen, die verantwoordelijkheid ligt bij de klant.


Ben ik totaal niet met je eens. Het is absoluut wel de verantwoordelijkheid van de winkelmedewerker om er op toe te zien dat er wordt betaald. Doe je dat niet goed dan ook hand in eigen boezem steken.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Per ongeluk wegrijden bij tankstation...

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sephora30 schreef:@sephora,
Het is niet de taak van de winkelier de klant achterna te hollen of deze alsjeblieft genegen is ook te betalen, die verantwoordelijkheid ligt bij de klant.


Ben ik totaal niet met je eens. Het is absoluut wel de verantwoordelijkheid van de winkelmedewerker om er op toe te zien dat er wordt betaald. Doe je dat niet goed dan ook hand in eigen boezem steken.
Daar kunt u het niet mee eens zijn, maar is wel een verplichting van de consument voortvloeiend uit de overeenkomst.

Om de wegrijden te kunnenachterhalen moeten er nu eenmaal kosten gemaakt worden. Ik vind het veel eerlijker die te verhalen op die consument dan dat iedereen eraan mee moet betalen. Als ze de kosten niet de consument zouden verhalen is het doorberekend in de prijs die u ook moet betalen aan de pomp.
Laatst gewijzigd door Emmy75 op 12 jun 2012 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten