LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.

Snapt u nu hoe Herleid gebruik in elkaar zit?

ja
1
17%
nee
5
83%
zo ongeveer
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 6

Zi

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door Zi »

Zie!!! Dat dacht ik ook al. En onder nog veel meer namen. Is altijd met zichzelf een het lu**** op het forum, bij welk een onderwerp dan ook!

Daarom kom ik ook al een tijd niet meer want je krijgt vaak zulke stomme reacties. Slaan nerges meer op!

Adios. Zi.

Zi

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door Zi »

Oh, is dat zo Nelly? Had ik niet opgelet. Dan denk ik ook wel dat ik weet wie of dat is!
Zi!

Beurs

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door Beurs »

Luc, moet je eens op dat profiel kijken , blijkt het een travestiet te zijn.

aandeel
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 nov 2003 12:08

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door aandeel »

Toch typisch voor de hele "Sinterklaas-bv" dat hij veel van zijn berichten op 30 nov rond 12.30 gaat verwijderen en wijzigen. De meest grievende opmerkingen zijn nu uit de tekst verdwenen.

Gast

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door Gast »

Was dat soms jouw aandeel in de Sinterklaas-bv. Dat krijg je als je zo laat nog op het forum komt ! Dan word je wakker en denkt..... was, dat nou mijn Aandeel in deze topic hup fort weg ermee.

Wat ben jij een grapjas :roll: :roll: :shock:

krissie

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door krissie »

sorrie maar ik vraag me eigenlijk af of dit wel mag ik weet nu niet of je nu wel of niet e v.d. laar heet of wel dat maakt me ook eigenlijk niks uit maar mag je naam wel genoemd worden als je er zelf geen toestemming voor hebt gegeven?

ik zag namelijk net even eerder vanavond op de site van bert-f dat er een paar namen van medewerkers van essent genoemd werden.
en nu vroeg ik me af dat wanneer je met iemand van essent gebelt hebt dat je zomaar hun naam op een site kunt zetten?
zomaar even een vraag.

Bert_F

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door Bert_F »

Krissie,

Lig er nou maar niet wakker van en laat dat mijn zorg zijn. Tenzij je natuurlijk enig belang hierin hebt. In dat geval kun je altijd kontakt op nemen. :wink:

http://www.geocities.com/grayfox_nl/ess ... meset.html

krissie

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door krissie »

:shock:
ik vraag het me alleen maar af bert en het leidt ook heel erg af van waar het hier over begon.

ik geloof dat ik nu het herleid verbruik wel snap, het lijkt nl. op dit onderwerp!

FG

Re: Uitleg herleid verbruik op rekening Essent!

Ongelezen bericht door FG »

Het bezwaar is, dat Essent zich nog steeds als monopolist kan gedragen. Kijk maar hoe wordt omgesprongen met de nieuwste uitvinding 'herleid verbruik'.
1. De heffing voor 'herleid verbruik' bovenop het werkelijke verbruik in kuubs komt onaangekondigd uit de lucht vallen. Het foldertje 'Balangrijke informatie over uw jaarafrekening', dat Essent meestuurde met de afrekening, is in dit verband een belediging van alles wat eerlijke voorlichting heet. Over 'herleid verbruik' geen woord. Wel een ronkende tekst onder het kopje 'Weten waarvoor u betaalt'. Citaat: 'Uw nieuwe jaarafrekening biedt u meer overzicht. U ziet in één oogopslag welke bedragen u voor welk product betaalt. De jaarafrekening is een verzamelfactuur van producten en diensten van Essent. Dat was zo en dat blijft zo. Met dit verschil: u ziet nu uit welke onderdelen de jaarafrekening bestaat.'
2. Als er nu een toelage moet worden betaald voor de kwaliteit van het gas die in alle voorgaande jaren niet werd geheven, zou dat alleen maar verdedigbaar zijn als het gas in al die vorige jaren minder van kwaliteit was. Dat maakt Essent op geen enkele manier aannemelijk.
3. 'Herleid verbruik' is voor de consument al met al niets anders dan een opgelegde extra heffing, bovenop de 'gewone' tariefsverhoging van ruim anderhalve eurocent per kuub.
4. In de nieuwe benadering wordt onderscheid gemaakt tussen de vergoeding voor het verbruikte gas en de vergoeding voor het gebruik van het netwerk. Het netwerkgebruik betaal je aan de hand van de hoeveelheid kuubs die je via de leidingen van Essent naar je woning hebt laten stromen. Maar, zegt Essent, het gebruik van het netwerk kost meer (via fictieve extra kuubs), als de doorgesluisde kuubs uit beter gas bestonden. Hoe bedenk je het?
5. Geen enkele klant heeft de mogelijkheid zelf tussen gaskwaliteiten te kiezen, zelfs niet als hij straks een andere leverancier mag kiezen. Dit blijft dus een oncontroleertbare trukendoos in handen van de leverancier. Met een normale marktwerking, waar men zo vóór is, heeft dit allemaal niets te maken.

Gesloten