LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bank informatie via e-mail

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Emmy75

Re: Bank informatie via e-mail

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tenormin schreef:Aan alle mensen die wel /size] mails van hun bank ontvangen een vraag: waarom staat er dan zo vaak in de krant dat banken geen emails versturen. Veelal bij bericht als er weer "echt lijkende" mails de ronde doen? Mijn bank stuurt mij gewoon per post iets toe, indien nodig. Kan toch niet de enige zijn?

Sommige banken sturen zoiets als nieuwsbrieven per mail.

Maar nee ze zullen helemaal niet, never, nooit naar de gegevens of wat dan ook vragen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef:
wat is er mis mee van een mail van je bank ?
Alles, zolang de gemiddelde PC gebruiker het verschil niet ziet tussen echt of onecht.
Wordt het dan ondertussen niet eens tijd voor een "internetrijbewijs" om digibeten een beetje bij te scholen? Gebruik van ICT wordt alleen maar intensiever, en als mensen niet al het verschil tussen een phishingmail en een "echte" mail niet kunnen zien dan is er echt een probleem wat opgelost moet worden.

Het zijn niet alleen ouderen die problemen hebben, maar ook mensen die dagelijks met ICT te maken hebben op hun werk trappen in dit soort dingen, maar ook de klachten rondom de vele ticketresellers zijn hier aan gerelateerd. De computerskills van veel mensen zijn gewoon ver onder wat je zou mogen verwachten en wat je nodig hebt.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik moet je gelijk geven.
Maar weet je ,je wordt zo gewaarschuwd,tv! Kranten,internet,zelfs soms als ik telebankier open staat het er Al.
Met voorbeelden van mails,,,,dan denk ik....kan je nu níet nadenken of??

Zelfde is of topic,van de week stond er iemand te pinnen,,hoppa iedereen kon het gewoon zien,wat hij intikte...
Je hoeft ook niet al te paranoïde te zijn,maar tegenwoordig wel op je hoede te zijn en opletten!!!

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
bprosman schreef:
Alles, zolang de gemiddelde PC gebruiker het verschil niet ziet tussen echt of onecht.

Precies , maar dat snapt Henri niet. :mrgreen:

Nee Tennis dat snap ik niet, op de bankmail is de echtheid ervan te herkennen als je dat althans wilt, verder bijt een mail niet :mrgreen:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

op de bankmail is de echtheid ervan te herkennen
Tuurlijk is dat te herkennen maar zolang de gemiddelde computer nitwit nog in staat is om op "JA" te klikken op een mail met het onderwerp/inhoud :

"Klik op JA als u in aamerking wil komen voor de gratis aanbieding om al uw prive gegevens nu door te sturen naar de Nigeriaanse maffia"

zie ik het zwaar in.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:
Je bank stuurt je nooit een e-mail waarin het vraagt gegevens online te bevestigen, te wijzigen, of in te vullen. Bovendien zij het altijd informatieve mails met algemene strekking, nooit specifiek. Wantrouw dus alle berichten van dat type.

Har06

Digibeten zijn er altijd op hun hoede en bij de tijd.

Natuurlijk geeft geen zinnig mens per mail prive info af aan derden.

De banken sturen nieuwsbrieven per mail, wat is daar mis mee, wantrouwende lui moeten geen internet nemen:)

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dan zijn er toch heel veel niet-zinnige mensen in NL.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:

Laat henri toch kletsen, die weet op dat gebied ineens alles beter.

Ik zou ze de kost niet willen geven hoeveel er nog intrappen.

Har06

ciske schreef:
bprosman schreef:

Laat HAR toch kletsen, die weet op dat gebied ineens alles beter.

Ik zou ze de kost niet willen geven hoeveel er nog intrappen.

Nou Tennis waar haal jij die stellige wijsheid weer vandaan ?? rechtshulp wouten etc ??? :) :lol:
Het spreekwoord: eigen schuld dikke bult is van toepassing op dit lijntje :mrgreen:

Gesloten