Emmy75 schreef:Ben het lang niet altijd met SP / PVV eens maar ik vind het wel krom dat ze dit er gauw even doorgedrukt hebben voor de verkiezingen.
Eens! Maar goed: deze maatregel kan zo weer veranderen na de verkiezingen. Heerlijk die duidelijkheid.
Dat klopt: het eerste wat het vorige kabinet deed (met daarin de PvdA) was het de noclaimkorting veranderen in een eigen bijdrage en vervolgens de eigen bijdrage nog een keer verhogen.
Verder is het niet zo raar natuurlijk dat een democratische meerderheid in de Tweede Kamer gewoon beslist wat er moet gebeuren. Het zou toch raar worden als een minderheid bepaalt wat er gebeurt.
GJvdZ schreef:Dat klopt: het eerste wat het vorige kabinet deed (met daarin de PvdA) was het de noclaimkorting veranderen in een eigen bijdrage en vervolgens de eigen bijdrage nog een keer verhogen.
Verder is het niet zo raar natuurlijk dat een democratische meerderheid in de Tweede Kamer gewoon beslist wat er moet gebeuren. Het zou toch raar worden als een minderheid bepaalt wat er gebeurt.
Ja dat klopt wel, maar er was totaal niets op tegen om deze beslissing te nemen na de verkiezingen. Er zijn nogal wat partijen die op een andere stoel gezeten (of in het kabinet of in de oppositie) ineens een andere mening hebben en totaal anders zouden stemmen.
Wat me vooral irriteert is dat de mening zo lijkt te dwarrelen zoals het uitkomt. Vandaag komt het zo uit dus is het linksom en morgen komt het anders uit en is het rechtsom. Ik bedoel hier nu even niet de politieke oriëntatie.
Ik heb ergens een bepaalde mening over en dat is vandaag zo en morgen ook. Nu kan ik inderdaad best van mening veranderen door voortschrijdend inzicht. Maar bij de politiek heb ik niet de indruk dat het veranderd op basis van voortschrijdend inzicht maar gewoon zoals het uitkomt.
Nu heeft de meerderheid kennelijk voorgestemd en straks met de verkiezingen roeptoetert de meerderheid belachelijk beleid want och die arme mensen die kunnen het niet betalen. Met arm bedoel ik hier even niet arm in de zin van de minima.