LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Musical Wicked met 3 hoofdrollen vertolkt door invallers

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
GJvdZ

Re: Musical Wicked met 3 hoofdrollen vertolkt door invallers

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bosse bol schreef:
thecure schreef:
bosse bol schreef:Als ik naar een Musical ga dan doe ik dat omdat er bepaalde personen
mee doen.Ik ga niet naar Wicked om Wicked want ik kan die musical
niet, als ik hem kan dan hoef ik niet te gaan.Ik ga voor bepaalde personen
dus als die niet mee doen dan voel ik me belazerd.punt-uit.
Je kunt de musical niet of je kent hem niet?

Dank je wel schoolmeester.
Je moet bij de regering gaan werken die weten ook alles
maar kunnen niks :wink:
Jij stelt je verkiesbaar voor 12 september neem ik aan? Wel even goed Nederlands leren anders staat het zo stom tijdens je eerste speech in de Tweede Kamer.

bosse bol

Ongelezen bericht door bosse bol »

[quote="GJvdZ"

maar kunnen niks :wink:[/quote]

Jij stelt je verkiesbaar voor 12 september neem ik aan? Wel even goed Nederlands leren anders staat het zo stom tijdens je eerste speech in de Tweede Kamer.[/quote]

Voor al die betweters.Wel eens bij stil gestaan dat er ook mensen zijn die al
60 a 70 jaar geen onderwijs meer gehad hebben maar zich rot gewerkt hebben om mensen zoals jullie een studiebeurs te bezorgen zodat je die mensen kunt
afzeiken.Denk het niet want jullie denken alleen aan je zelf.
Jullie weten allemaal wat er bedoeld wordt maar toch nog ff aanmerkingen
maken, dat vind ik dus stom.Geen rekening houden met de gevoelens van
mensen.Zo hier zullen ook wel weer een paar fouten in zitten dus verbeter het maar.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ah bosse bol,ik ben nog jong en tik ook fouten bij de vleet hoor....
Heeft een reden,maar goed...gewoon leker schrijven...de meeste lezen er wel over heen :wink:
Ik heb het in profiel staan en nog wel eens opmerkingen...Ppff mzzl lees men het maar niet

Ja toch,niet dan !!!!

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

MAXIEM schreef:michaelz1981

Hoe je het ook keert of wendt, je bent gewoon besodemieterd. Eén verwisseling kan ik me nog voorstellen, maar niet drie. Dat is gezien de promotie naar mijn mening, pure misleiding en bedrog. Ik zou dit in rechte aankaarten (met hulp van je RBV als je die hebt) en per kaartje tenminste 50% van de prijs terugeisen.

Maxiem.

Tuurlijk....is onze fraaie deskundige weleens naar een musical geweest?

ga jij maar proberen de helft van je aankoopbedrag terug te vorderen. Het gebruik van alternates/understudys is heel normaal maar zelfs dat begrijpt onze fraaie deskundige niet.

Die gaat ook bij Ajax klagen als Cruyff niet in de basis staat....

Ik zal niet te hard lachen.....

rozemarijntje

@dhc

Je hebt gelijk het is heel normaal...

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

bosse bol schreef:[quote="GJvdZ"

Jij stelt je verkiesbaar voor 12 september neem ik aan? Wel even goed Nederlands leren anders staat het zo stom tijdens je eerste speech in de Tweede Kamer.[/quote]

60 a 70 jaar geen onderwijs meer gehad hebben maar zich rot gewerkt hebben om mensen zoals jullie een studiebeurs te bezorgen zodat je die mensen kunt
mensen.Zo hier zullen ook wel weer een paar fouten in zitten dus verbeter het maar.[/quote]

Vooralsnog is er maar 1 iemand hier die alleen aan zichzelf denkt en dat is de betweter die te lui is om fatsoenlijk te schrijven en vindt dat anderen het maar moeten snappen.

Als je geen interesse hebt in de musical, ga dan niet!
Gaat het je alleen om de speler(s), ga dan naar een fandag en val andere ( wel liefhebbers ) niet lastig.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

En je rechtbijstand verz inschakelen Maxiem dat gaat ook niet hoor, die hebben vaak een ondergrens van ongeveer 200

Bovendien ze zien je aankomen...je gaat/betaald voor de musical en die heb je gekregen, dat het niet niet leuk is 3 vervangers is zeker waar, maar er is geen wanprestatie geleverd...

Als je nou naar een concert van iemand gaat en er komt ineens een vervanger of imitator tja dan is het een ander verhaal

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Leojes30 schreef:En je rechtbijstand verz inschakelen Maxiem dat gaat ook niet hoor, die hebben vaak een ondergrens van ongeveer 200
Ook als bedragen er soms net boven liggen, kiezen ze soms gewoon voor zelf uitbetalen van de schade omdat dit goedkoper is dan een zaak ervan maken.

Emmy75

dhc schreef:Volslagen nutteloos advies om je RB in te schakelen. Je krijgt het product geleverd en er staat nergens dat de "top-drie" altijd optreedt.
Onze fraaie deskundige kletst, en niet voor het eerst, uit zijn nek.
Maar daar ging ik dan ook niet serieus op in, ik maakte een algemene opmerking nav het schrijven van leojes. De 50% terugeisen is immers ook uit de lucht gegrepen dus toen was ik er wel klaar mee.

Desalniettemin vind ik wel dat TS een goed punt aankaart. Door het promotiemateriaal wordt een verwachting geschept dat men kaartjes koopt voor een show met.... Laten we wel wezen door die grote namen worden veel meer voorstellingen compleet uitverkocht en er ligt wel degelijk een geldelijk belang aan ten grondslag.

Stel u boekt een 5 sterren Hilton met dito prijs en men zet u in een 2 sterren afbraak Hiltonn (schrijfwijze bewust anders) neemt u er ook geen genoegen mee. Als u een Apple iPad koopt, neemt u er ook geen genoegen mee dat er een Medion tablet in de doos zit. Deze voorbeelden zijn in die zin helder dat bijna iedereen het niet zou accepteren. Het voorbeeld van de musical zijn we met zijn allen normaal gaan vinden omdat dit de gang van zaken is. Maar ook al zijn we het normaal gaan vinden dat wil nog niet zeggen dat het ook normaal (juist) is. Het is toch een klein nuanceverschil.

rozemarijntje

Emmy

Daar heb je ook weer gelijk in,maar ja vaak wordt er altijd bekent gemaakt wie de asters zijn,dus je weet dat het gebeurd...
Al vind ik 3 wel veel,wat al zei,zelf niet zoveel tegelijk gehad.
Maar geld terug vragen....nou ze zien je aankomen...

Emmy75

rozemarijntje schreef:Emmy

Daar heb je ook weer gelijk in,maar ja vaak wordt er altijd bekent gemaakt wie de asters zijn,dus je weet dat het gebeurd...
Al vind ik 3 wel veel,wat al zei,zelf niet zoveel tegelijk gehad.
Maar geld terug vragen....nou ze zien je aankomen...
Natuurlijk gaat me dat ook wat te ver. Door het verhaal van TS ben ik er eigenlijk eens over na gaan denken. Mijn eerste reactie (die ik niet geschreven heb) was ook "ja dat is heel normaal", maar toen bedacht ik me eigenlijk. Leuk dat we het normaal vinden, maar zouden we dat ook normaal moeten vinden? Als het om een product gaat en we krijgen wat anders dan de verkopen ons voorspiegeld of de verwachtingen die de verkoper schept zijn anders (lees: beter) voelen we ons allemaal wel bekocht.

Best eens goed dat we er eens over nadenken of we dat dus wel allemaal zo normaal zouden moeten vinden.

Wij consumenten vinden het ook allemaal heel normaal dat een webwinkel 100% vooruitbetaling vraagt. Toch weten velen niet dat dit volgens de wet eigenlijk niet eens mag. Veel wetten zijn er ook gekomen om een einde te maken aan wat we allemaal normaal vinden omdat het niet wenselijk is. Denk eens aan de wet van dam. We vonden het allemaal heel normaal dat allerlei abonnementen en contracten stilzwijgend werden verlengd met dezelfde periode. vb de sportscholen waar je weer een jaar aan vasthangt als je vergeten bent op tijd op te zeggen, toch is dit nu door wetgeving aangepakt.

rozemarijntje

Ja het is wel waar!
Vd ende kaartje eerste rang was 2 jr terug 92 euro!!! Dan mag je wel wat verwachten,maar ja?
Wat doe je eraan"...zou het niet weten,men vd ende trekt zich er niet veel van aan denk ik..

Emmy75

rozemarijntje schreef:Ja het is wel waar!
Vd ende kaartje eerste rang was 2 jr terug 92 euro!!! Dan mag je wel wat verwachten,maar ja?
Wat doe je eraan"...zou het niet weten,men vd ende trekt zich er niet veel van aan denk ik..
Dat weet ik ook niet, maar ergens zou een begin moeten zijn en dat kan prima door het eens aan de kaak te stellen in zo'n topic als dit.

rozemarijntje

Ik hoorde dat vd ende al de musicals war langer door laat gaan door de crisis,om zo niet te investeren in weer nieuw..
Eigenlijk zouden mensen moeten boycotten,maar ja......moeilijk..moeilijk,ben zelf eerlijk gezegd ook makkelijk type ,nou oke dan is het zo...met dit dan hè!!

Emmy75

Ik ben ook vrij makkelijk in die dingen en ga er zeker geen drama van maken. ( niet dat ik zeg dat TS dat doet hoor, integendeel, TS vraagt enkel verschillende meningen) Persoonlijk ga ik naar een musical omdat die me leuk lijkt en niet om de hoofdrolspelers dus dat vind ik sowieso minder interessant. Bovendien zijn de alternates vaak net zo goed of soms zelfs beter dan de grote namen. Die grote namen waren zelf vaak ook ooit eerst alternates. Maar goed dat is persoonlijk natuurlijk.

Bovendien waakt een groot productiebedrijf als vd ende doorgaans ook wel voor de kwaliteit van de show. Een keer met een veel slechtere alternates komen aanzetten en ze worden ingemaakt door theatercritici. Ook het publiek zal dat niet zo snel nemen en de volgende keer de show overslaan, dus kunnen ze wel inpakken.

De musical wicked ken ik niet, maar ik kan me wel nog de commercials herinneren die geregeld voorbij komen waar flink met de grote namen geadverteerd wordt.

michaelz1981

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Ik vind dat je de keuze aan de mensen moet overlaten , aangezien smaak nou eenmaal kan verschillen. Mensen hebben geen keuze dan op de dag zelf te gaan kijken wie er allemaal in meespelen. En dan heb je geen keuze om op een andere dag te gaan, maar gewoon aan te nemen dat dit ' normaal'' gang van zaken is.

Ik zag gewoon die dag toch wel teleurgestelde bezoekers. Ik woon er maar een half uur van Scheveningen vandaan. Maar mensen komen nou eenmaal helemaal uit het Noorden of het Zuiden om specifieke personen te zien optreden. Stel iemand is fan van ABC, dan kan je de teleurstelling ook begrijpen als ABC niet in meespeelt. Naar een musical gaan is nou eenmaal niet een uitje die je niet wekelijks of maandelijks doet. De meeste musical die ik bezoek , doe je maar 1 keer tenzij de 2de keer een echt leuke aanbieding voorbij komt. Meestal tegen het einde van een musical, wanneer ze de zalen echt moeten vullen.

Ik vind gewoon dat ze zulke situaties kenbaar moeten maken van te voren zodat je inderdaad een keuze hebt. Maak van te voren bekend welke dagen je een volledige cast kan verwachten. Dan weten mensen dit van te voren wanneer je de musical bezoekt. Voor hetzelfde geld speelt de A sterren maar 1x in de week en is het een lot uit de loterij als je ze alle drie samen aantreft in een musical. Als een musical levensvatbaar was met alleen onbekende artiesten, dan hadden ze dit allang gedaan aangezien dat een stuk goedkoper te produceren is dan met een sterren cast. Maar sterren cast zorgen nou eenmaal voor al het gratis publiciteit, dus er zullen in grote producties altijd wel een paar grote namen in meespelen.

rozemarijntje

ja maar dan krijg je dus dat er niemand gaat,want ze willen toch liever degene die er in hoort...
mensen en ik ook zeggen dan wel ,oh maakt me niet uit,maar stiekem denk je toch....ja nou ja als ik kan kiezen...
dus dat gaan ze niet doen,snap ik ook wel weer...
maar wat er bij jou idd gebeurd is ,3 vind ik idd wel teveel..

anders gewoon eens een mail schrijven naar stage?kijken wat ze zeggen,dat je het geen goede reklame vind,dat je veel betaald(wat ook zo is) en verwacht dat er wel eentje niet mee doet maar 3...toch wel erg teleurstellend is..

het is wat emmy zegt,vd ende kan het niet maken om er geen goede show van te maken..

op zich naast dan de alters vind ik elke musical super,gewoon indruk wekkend hoe mooi ze alles doen...van de ende dan hoor,naar andere ga ik niet..

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Emmy75 schreef
Als zo'n show gemaakt wordt en groots geadverteerd met 3 totaal onbekende namen, gaan er toch een stuk minder bezoekers heen. Stel nu eens voor dat men om de een of andere reden een enorme antipathie heeft tegen een of 2 van de alternates.
Volgens mij gaat het bij de alternates niet om totaal onbekende namen. Renée van Wegberg is zeker geen onbekende naam in musical land met een nominatie voor beste vrouwelijk hoofdrolspeelster voor haar rol van de vertelster in JOSEPH and the Amazing Technicolor Dreamcoat. Ook Céline Purcell heeft al heel wat rollen op haar naam staan.
En laatste reden, namelijk antipathie is niet echt een reden, dat kan namelijk ook voor de 'echte' hoofdrolspelers gelden :mrgreen:
Wij gaan meestal meerdere malen naar dezelfde musical en kwalitatief is er geen verschil tussen de hoofdrolspelers en hun alternates.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

angel1978 schreef:
bosse bol schreef:[quote="GJvdZ"

Jij stelt je verkiesbaar voor 12 september neem ik aan? Wel even goed Nederlands leren anders staat het zo stom tijdens je eerste speech in de Tweede Kamer.
mensen.Zo hier zullen ook wel weer een paar fouten in zitten dus verbeter het maar.[/quote]

Vooralsnog is er maar 1 iemand hier die alleen aan zichzelf denkt en dat is de betweter die te lui is om fatsoenlijk te schrijven en vindt dat anderen het maar moeten snappen. Als je geen interesse hebt in de musical, ga dan niet!
Gaat het je alleen om de speler(s), ga dan naar een fandag en val andere ( wel liefhebbers ) niet lastig.[/quote]

Ik ben er ook zo eentje angel.Met 14 jaar van school af vanwege de armoede
50 uur in de week werken op een bakfietsie Hoovers rondbrengen die je toen
nog kon huren en 8 gulden per week verdienen.Mensen die het beter hadden
konden hun kinderen laten studeren met als resultaat die puinhoop die we nu hebben.Ik vind je reactie aan hem/haar behoorlijk onbeschoft waaruit blijkt dat je totaal geen fatsoen in je donder hebt.Maar ja zo te zien ben jij er ook een van 34 jaar die alleen maar geprofiteerd heeft van de oudere of je hebt wat tegen bosse bol.

Emmy75

Dirkie schreef:Emmy75 schreef
Als zo'n show gemaakt wordt en groots geadverteerd met 3 totaal onbekende namen, gaan er toch een stuk minder bezoekers heen. Stel nu eens voor dat men om de een of andere reden een enorme antipathie heeft tegen een of 2 van de alternates.
Volgens mij gaat het bij de alternates niet om totaal onbekende namen. Renée van Wegberg is zeker geen onbekende naam in musical land met een nominatie voor beste vrouwelijk hoofdrolspeelster voor haar rol van de vertelster in JOSEPH and the Amazing Technicolor Dreamcoat. Ook Céline Purcell heeft al heel wat rollen op haar naam staan.
Dit was even ter illustratie van het voorbeeld waarbij ik stel dat er wel degelijk financiële belangen zijn om het zo te doen zoals het nu gebeurt. Chantal Janssen bijvoorbeeld wordt toch op TV geregeld uitgenodigd in allerlei programma's waar bijvoorbeeld de musical toch weer even genoemd wordt. Dit is toch anders met de genoemde namen.
Dirkie schreef: En laatste reden, namelijk antipathie is niet echt een reden, dat kan namelijk ook voor de 'echte' hoofdrolspelers gelden :mrgreen:
Natuurlijk kan dat ook, maar dan koopt iemand de kaartjes juist niet, omdat deze wel bekend zijn en niet lang van te voren bekend is welke alternates wanneer spelen.
Dirkie schreef: Wij gaan meestal meerdere malen naar dezelfde musical en kwalitatief is er geen verschil tussen de hoofdrolspelers en hun alternates.
Dat geloof ik ook wel, want dat kan de producent zich ook niet permitteren zoals ik eerder schreef. Misschien bent u 'musicalgek' genoeg om meerdere keren te gaan. Er zijn heel veel mensen die gaan maar 1x naar een bepaalde show. Als men kaarten koopt voor het concert "Guus Meeuwis (l)"
en het blijkt een Guus Meeuwis look-a-like te zijn, voelt iedereen zich ook aardig bekocht, zelfs als die beter zingt dan de echte.

Gesloten