LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco ze snappen hun zelfgemaakte afspraken niet meer...

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
fietten
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jul 2008 17:39

Re: Eneco ze snappen hun zelfgemaakte afspraken niet meer...

Ongelezen bericht door fietten »

Nou even een update

Contact met Mike was goed tot ik Mike een 4 weken geleden mailde en nu van een andere eneco medewerker een heel tegenstrijdig antwoord kreeg tot wat Mike zei.
We werden weer naar Stedin gestuurd terwijl Stedin ons aangaf dat ze al een paar keer goedkeuring gegeven hebben voor een herberekening Stedin zei ok dan geven we maar nogmaals goedkeuring. weer een mail terug naar Eneco waarop we nooit enig antwoord hebben gekregen en tja tot vandaag er weer een aanvullende nota op de mat lag... te betalen :shock:
Ik gauw op mijn Eneco kijken wat ze er nu weer van gebakken hebben blijkt er nu een bedrag aan nota's open te staan van 2432 euro :shock: Nou ik heb alle maandelijkse termijnen gewoon betaald en ze zouden dus een bedrag er moeten vanaf halen ipv door te berekenen omdat mijn meter 1,5 jaar dubbel gedraaid heeft afrekening na plaatsing nieuwe meter zou iets van circa 1000 euro te betalen zijn dus daar zou er nog een x bedrag vanaf moeten omdat hij dubbel draaide.

En dit is niet alleen raar ondanks dat ik volgens Eneco 2432 euro zou moeten bij betalen is mijn maandtermijn nu plots ook nog naar beneden gegaan?
Ik krijg hier letterlijk en figuurlijk gewoon buikpijn van en vrees dat dit nog maanden gaat aanslepen we zijn pas 11 maanden bezig ermee...

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Eneco ze snappen hun zelfgemaakte afspraken niet meer...

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Hallo Fietten,

Graag reageer ik op uw bericht. Ik heb u vanmorgen een e-mail gestuurd met een toelichting op de aanvullende nota die we gemaakt hebben. Hierin heb ik ook het openstaande saldo vermeld en dit komt niet overeen met het saldo wat u aangeeft.

Ik vind het heel vervelend dat deze kwestie voor u zo moeizaam verloopt. Ik vraag u vriendelijk om op de door mij gestuurde e-mail te reageren, zodat ik u een inhoudelijke reactie kan geven.

Voor de duidelijkheid, het openstaande saldo zoals ik dat heb toegelicht in mijn e-mail, is correct. Het saldo dat u op Mijn Eneco ziet, is de som van alle openstaande nota's, maar hier zijn de betalingen nog niet mee verrekend. Het overzicht op Mijn Eneco is hierdoor wel verwarrend. Ik geef dit aan de websitebeheerder door, maar geen zorgen dus. Dit is niet het bedrag dat openstaat bij ons.

Ik zie graag uw e-mail tegemoet en hoop dat we dit spoedig met u kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Eneco ze snappen hun zelfgemaakte afspraken niet meer...

Ongelezen bericht door tenormin »

ja fietten, als je na alle contact zo'n rekening krijgt, zou ik nu ook buikpijn hebben. Dus al die vriendelijke antwoorden van Eneco hier op de site blijken leugens en bedrog te zijn? Is in ieder geval prettig te weten voor toekomstige vragenstellers. Maar weer een PB sturen? Opgeven is geen optie, het gaat over een gigantisch bedrag (in mijn ogen dan).

Oh, zojuist uw antwoord van Eneco gelezen. Bedrag is niet juist. Nu, ben benieuwd hoe deze never ending story afloopt.

fietten
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jul 2008 17:39

Re: Eneco ze snappen hun zelfgemaakte afspraken niet meer...

Ongelezen bericht door fietten »

Mijn man heeft net ja maar weer eens gebeld naar jullie maar ze konden niets nakijken omdat alle systemen eruit lagen?
Waar is Mike gebleven dan? Ik ga even kijken waar die mail terecht is gekomen.

fietten
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jul 2008 17:39

Re: Eneco ze snappen hun zelfgemaakte afspraken niet meer...

Ongelezen bericht door fietten »

Nou sla mij dood want nu worden wij gestraft omdat onze meter dubbel liep nu krijgen we nog een rekening van 66 euro dat we moeten betalen uit 2010 terwijl we in 2010 eerst 2 maanden verbouwd hebben en er niet eens gewoond hebben.

Jullie houden er geen rekening mee dat mijn DAGmeter veel sneller liep dan mijn nachtmeter in de nachten en weekenden.
Jullie willen ook het filmpje niet eens bekijken hoe kunnen jullie ons dan zo berekenen?

fietten
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jul 2008 17:39

Re: Eneco ze snappen hun zelfgemaakte afspraken niet meer...

Ongelezen bericht door fietten »

tenormin schreef:ja fietten, als je na alle contact zo'n rekening krijgt, zou ik nu ook buikpijn hebben. Dus al die vriendelijke antwoorden van Eneco hier op de site blijken leugens en bedrog te zijn? Is in ieder geval prettig te weten voor toekomstige vragenstellers. Maar weer een PB sturen? Opgeven is geen optie, het gaat over een gigantisch bedrag (in mijn ogen dan).

Oh, zojuist uw antwoord van Eneco gelezen. Bedrag is niet juist. Nu, ben benieuwd hoe deze never ending story afloopt.
Je mag rekenen wij zijn 12 jaar lang klant hebben altijd op tijd betaald en zolang er niets gaande is weet je niet beter dan Eneco is goed en dan nu gewoon al bijna een jaar lang gezeur ze behandelen ons gewoon in mijn ogen als oud vuil. Tientallen euro's lichter om hun te bellen steeds weer want dat papierwerk dat ze sturen is ook niet niets geloof me en dan nog maar te zwijgen van hoe vaak we Stedin moesten bellen van Eneco. Als ik zo met mijn klanten omging dan had ik er nu geen meer over hoor.

Deze story eindigt nog niet zo gauw vrees ik want had ik gewoon mijn mond gehouden over die meter die kapot was had ik nu minder moeten betalen. Daarbij straffen ze mij nu ook omdat ik in 2011 veel meer bewust snachts heb gedaan omdat ik dacht goedkoper uit te zijn. Ze verrekenen nu ook het verkeerde in mijn ogen mijn Dag meter liep 2X zo snel in de nacht en weekenden dan mijn Nacht meter maar goed ze willen mijn bewijs en mijn filmpje gewoon niet zien.
Want daar zie je het duidelijk op als mijn nachtmeter 0.1 vooruit gaat is mijn dagmeter al 0.2 vooruit gegaan

Gesloten