Pagina 2 van 3
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 22 jul 2012 10:45
door Har06
Dat weet je met adsl.[/quote]
en met de coax kabel en met glasvezel, hoe belangrijk is snelheid nu eigenlijk, ik hoef geen 1 gb binnen 2 minuten te downloaden, 5 min is ook prima : time enough
[/quote]
Har , je begint lastig te worden met je
achtervolgings waanzin, je weet
niks van kpn.[/quote]
Ciske ga eens in op de door mij gestelde vraag
Natuurlijk weet ik iets van KPN uit het grijze verleden, ik zit niet voor niets nu bij UPC met prima snelheden
, in het E Dagblad stond jl zaterdag een artikel over de overdreven aandacht tav hoge snelheden,vlg de ITC deskundige heeft nagenoeg iedereen genoeg aan 50
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 22 jul 2012 11:58
door Lazertje122
LOL - Waarom zou je van Kabel naar ADSL overstappen??
:facepalm:
Bij Ziggo was je alsnog goedkoper uitgeweest + je hebt een stuk sneller internet.
Bovendien kan je met die Cisco HD recorder ook al standaard zenders pauzeren.
En is Ziggo ook een stuk betrouwbaarder wat betreft de internetsnelheid. Altijd haal ik 50Mbit (of iets hoger) DL en 5Mbit UL, nooit snelheidsverlies i.c.m. een TP-Link WR1043ND gigabit router
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 22 jul 2012 12:29
door ciske
Lazertje122 schreef:LOL - Waarom zou je van Kabel naar ADSL overstappen??
:facepalm:
Bij Ziggo was je alsnog goedkoper uitgeweest + je hebt een stuk sneller internet.
Bovendien kan je met die Cisco HD recorder ook al standaard zenders pauzeren.
En is Ziggo ook een stuk betrouwbaarder wat betreft de internetsnelheid. Altijd haal ik 50Mbit (of iets hoger) DL en 5Mbit UL, nooit snelheidsverlies i.c.m. een TP-Link WR1043ND gigabit router
Ja maar dat vindt Har niet, dat is een UPC fan
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 22 jul 2012 15:58
door olaf79
ciske schreef:KPN zou in zulke gevallen gewoon 1 maand probeertijd moeten bieden zodat je er niet aan vast zit.
Dit zal KPN nooit doen, denk geen ene provider. KPN is trouwens niet echt klantvriendelijk.
Ziggo, maand opzeg termijn. Vandaag opzeggen, volgende maand ben je klaar. Kan KPN ook doen. KPN blijft echter een verouderde techniek nog even uitknijpen. Zelf weet ze ook dat ADSL ten dode is opgeschreven. Niet vergeten dat de telefoonkabels waarmee ze nu goud geld verdient ooit door de NL staat (en dus van onze belastingcenten) de grond zijn ingestampt.
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 22 jul 2012 16:01
door ciske
olaf79 schreef:Ziggo, maand opzeg termijn. Vandaag opzeggen, volgende maand ben je klaar. Kan KPN ook doen. KPN blijft echter een verouderde techniek nog even uitknijpen. Zelf weet ze ook dat ADSL ten dode is opgeschreven. Niet vergeten dat de telefoonkabels waarmee ze nu goud geld verdient ooit door de NL staat (en dus van onze belastingcenten) de grond zijn ingestampt.
Ben het met je eens, maar KPN zal dat nooit doen, die verliezen liever klanten.
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 22 jul 2012 16:20
door olaf79
ciske schreef:Ben het met je eens, maar KPN zal dat nooit doen, die verliezen liever klanten.
KPN zelf is ook ten dode opgeschreven. Een bedrijf dat nog met een jaren '70 monopoly mentaliteit opereert in de markt van 2012. KPN = Koninklijke Prutsers Nederland
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 22 jul 2012 16:38
door Linoge
vortexriker schreef:
Wat ik niet begrijp is dat KPN bij een alles-in-een pakket standaard duidelijk misleidende informatie verstrekt waardoor het gehele plaatje van het pakket niet tot zijn recht komt en in mijn inziens ook niet op die manier mag worden aangeboden.
Men heeft gewoon glashard gelogen. Wat zijn dit voor praktijken!?!?
Weet jij wat het woord "tot" betekent?
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 22 jul 2012 16:42
door olaf79
Linoge schreef:vortexriker schreef:
Wat ik niet begrijp is dat KPN bij een alles-in-een pakket standaard duidelijk misleidende informatie verstrekt waardoor het gehele plaatje van het pakket niet tot zijn recht komt en in mijn inziens ook niet op die manier mag worden aangeboden.
Men heeft gewoon glashard gelogen. Wat zijn dit voor praktijken!?!?
Weet jij wat het woord "tot" betekent?
Ja makkelijk om je daar achter te verschuilen. Maar misleidend blijft het wel en als de werkelijke snelheid nog geen 40% is van wat is toegezegd vind ik dat onacceptabel. Overigens wordt die geadverteerde snelheid NOOIT geleverd al woon je pal naast de telefooncentrale. Het zijn gewoon theoretische snelheden.
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 22 jul 2012 16:50
door Linoge
alfatrion schreef:TS heeft m.i. recht op een schadevergoeding op basis van de oneerlijke handelspratijk ex art. 6:162 jo 6:193b BW omdat KPN onrechtmatig heeft gehandeld, door hem of haar een abonnement aan te smeren dat niet de capaciteit bied dat hij er van mocht verwachten op basis van de advertentie.
TS kan m.i. de overeenkomst vernietigen op grond van dwaling ex 6:228 lid 1 sub b BW, omdat hij heeft gedwaald en er geen juiste voorstelling van zaken is gegeven, en KPN uit haar professionaliteit hoorde te weten dat hier nog geen 50% gehaald van de maximum capaciteit zou worden gehaald.
TS kan m.i. de overeenkomst ontbinden op basis van art. 6:265 BW omdat KPN blijvend een wanprestatie prestatie levert doordat zij niet de capaciteit kan die hij mocht verwachten.
Het is niet de advertentie die op zichzelf misleidend is (want die is gericht tot het grote publiek), maar het aanbod zonder TS er voor te waarschuwen dat in zijn specifieke geval de werkelijke capaciteit een factor twee van de maximum capaciteit af zou liggen. Dit aanbod is misleidend omdat er informatie is verstrekt die de gemiddelde consument misleidt of kan misleiden. Die zal namelijk denken in de buurt te komen van de maximum capaciteit.
Dus hij heeft recht op schadevergoeding op basis van een misleidende advertentie die niet misleidend is?
Iedere vorm van informatie kan de gemiddelde consument misleiden, omdat de gemiddelde consument een sukkel is die slechts leest wat hij wil lezen.
Komen jouw adviezen ook in aanmerking voor schadevergoeding?
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 22 jul 2012 16:55
door olaf79
Linoge schreef:[Dus hij heeft recht op schadevergoeding op basis van een misleidende advertentie die niet misleidend is?
Iedere vorm van informatie kan de gemiddelde consument misleiden, omdat de gemiddelde consument een sukkel is die slechts leest wat hij wil lezen.
Dat vind jij. Maar het is duidelijk dat KPN wil scoren met hoge snelheden zonder die te kunnen leveren. Dat is wel degelijk misleiding. Door het toevoegen van het woordje tot is zij daarmee echt niet ingedekt. Ze levert immers willens en wetens een pakket dat niet te leveren valt en rekent daardoor te veel geld.
Als het pak joghurt 450 ml bevat in plaats van 1 liter en 2x zo duur is als een pak joghurt van 500 ml (waar ook 450 ml in blijkt te zitten) zou jij dit ook niet pikken zelfs al staat er op het liter pak bevat tot 1 liter joghurt.
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 22 jul 2012 22:42
door bprosman
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 23 jul 2012 00:17
door Emmy75
olaf79 schreef:ciske schreef:Ben het met je eens, maar KPN zal dat nooit doen, die verliezen liever klanten.
KPN zelf is ook ten dode opgeschreven. Een bedrijf dat nog met een jaren '70 monopoly mentaliteit opereert in de markt van 2012. KPN = Koninklijke Prutsers Nederland
Wordt tijd dat KPN eens de K gaat inleveren..
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 23 jul 2012 09:45
door ciske
Emmy75 schreef:olaf79 schreef:ciske schreef:Ben het met je eens, maar KPN zal dat nooit doen, die verliezen liever klanten.
KPN zelf is ook ten dode opgeschreven. Een bedrijf dat nog met een jaren '70 monopoly mentaliteit opereert in de markt van 2012. KPN = Koninklijke Prutsers Nederland
Wordt tijd dat KPN eens de K gaat inleveren..
Stel het ze voor , maar eh...van die letter kan je ook kl+te provider maken
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 23 jul 2012 10:08
door alfatrion
olaf79 schreef:Ziggo, maand opzeg termijn. Vandaag opzeggen, volgende maand ben je klaar. Kan KPN ook doen. KPN blijft echter een verouderde techniek nog even uitknijpen. Zelf weet ze ook dat ADSL ten dode is opgeschreven.
Zelf zie ik ADSL als een product dat nog wel even toekomst heeft. Verder in de toekomst zal ADSL vervangen worden door glasvezel. Door vanaf het allereerste moment direct te kunnen opzeggen met een opzegtermijn van één maand geef het bedrijf een signaal af dat het wel snor zit.
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 23 jul 2012 14:22
door Har06
alfatrion schreef:olaf79 schreef:Ziggo, maand opzeg termijn. Vandaag opzeggen, volgende maand ben je klaar. Kan KPN ook doen. KPN blijft echter een verouderde techniek nog even uitknijpen. Zelf weet ze ook dat ADSL ten dode is opgeschreven.
Zelf zie ik ADSL als een product dat nog wel even toekomst heeft. Verder in de toekomst zal ADSL vervangen worden door glasvezel. Door vanaf het allereerste moment direct te kunnen opzeggen met een opzegtermijn van één maand geef het bedrijf een signaal af dat het wel snor zit.
In het verleden ook ADSL van KPN gehad zonder veel problemen en een redelijke service van KPN, nu een jaar of 10 UPC ivm de gratis aanleg en montage ervan, ADSL is een aflopende zaak met de upgrading van de coax kabel en de moeilijke introductie van glasvezel, dit laatste product wordt door mogelijke klanten nog niet omarmt, de tijd zal het leren.
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 23 jul 2012 16:06
door BreejKC
Probeer het eens met die rechtzaak tegen KPN als u zo zeker van uw zaak bent dat KPN over de snelheid misleidende reclame op internet zou zetten. Waarschijnlijk struikelt u echt over het woordje 'tot' dat voor de aangegeven ADSL snelheid op hun internetpagina staat. De snelheid is dus gegarandeerd TOT de aangegeven snelheid. Als u kunt bewijzen dat waar uw telefoonaansluiting in de centrale aangesloten is deze snelheid niet of het daar al belangrijk minder zou zijn, dan zou u succes kunnen hebben.
Dat uw ontvangen ADSL snelheid afneemt tussen telefooncentrale en uw thuisaansluiting kunt u eenvoudig zelf zien. Op Speedtest.nl kunt u uw postcode intikken. U ziet dan a) de afstand van ca. uw woning tot aan de telefooncentrale en b) een illustratie waarop u kunt zien dat als uw woning meer dan 1000 meter van de telefooncentrale verwijderd is de snelheid van uw signaal schrikbarend afneemt. Dat geldt niet alleen voor het ADSL signaal dat KPN levert, maar ook wat andere providers leveren via de telefoonlijn. Dat is een gevolg van het internetsignaal over een telefoonlijn. Met kabel ligt dat geheel anders, maar dat is een technisch verhaal.
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 23 jul 2012 16:10
door ciske
Dat uw ontvangen ADSL snelheid afneemt tussen telefooncentrale en uw thuisaansluiting kunt u eenvoudig zelf zien. Op Speedtest.nl kunt u uw postcode intikken
Onzin, voor je klant bent bij KPN , kom je bijna tot de genoemde snelheid, zodra je klant bent verminderd het weer.
TS moet niet alles geloven wat op de site staat.
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 23 jul 2012 16:59
door Linoge
ciske schreef:
Onzin, voor je klant bent bij KPN , kom je bijna tot de genoemde snelheid, zodra je klant bent verminderd het weer.
Dat kan jij vast wel bewijzen.
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 23 jul 2012 17:35
door ciske
Linoge schreef:ciske schreef:
Onzin, voor je klant bent bij KPN , kom je bijna tot de genoemde snelheid, zodra je klant bent verminderd het weer.
Dat kan jij vast wel bewijzen.
Ik heb KPN , dus ik weet waar ik over praat.
Re: overstap naar KPN, spijt
Geplaatst: 23 jul 2012 17:51
door olaf79
ciske schreef: Stel het ze voor , maar eh...van die letter kan je ook kl+te provider maken
Of k*t