LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] all inclusive vakantie veranderd

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Har06

Re: all inclusive vakantie veranderd

Ongelezen bericht door Har06 »

Wij zijn een paar maanden geleden 10 dagen in Turkije geweest, in een ultra A I hotel.

De 24 uurs service lijkt veel hoewel de restaurants en bars sluitingstijden hebben, de lounges zijn langer open(niet s,nachts) en voor laat aankomers zijn er sandwiches en koffie beschikbaar, c,est ca

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

michaelz1981 schreef:@chocomelk, het gaat om het feit dat je krijgt wat je voor heb betaald. Het staat op zoover betekent niet dat het een feit is. Het was een mening van een reiziger. Net zoals je verwijst dat het op radar forum staat dat iets staat beschreven.

Maar het prijs voor 18 uur service of 24 uur service per dag is toch wel groot. Mijn aanname nu is dat TS bedoelt dat een resort 24 per dag service biedt.
Als je goed leest dan zie je ook dat ik geschreven heb dat ik kan begrijpen dat TS boos/teleurgesteld is.
En nee niet ieder resort bied een 24 uur all inclusive aan, die dus all inclusive aanbieden.

Har06

Je kunt ook voor 23.00 uur s,avonds enkele glazen drank en etenswaren meenemen naar je kamer :)

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Dat had ik ook al gezegd maar TS wil blijkbaar niet zo'n soort antwoord want hij reageert niet.
Ik vraag me nog steeds serieus af: als je op vakantie gaat om 24/24 te eten en te drinken, waarom ga je dan? Blijf lekker thuis, is goedkoper.

Linoge

Ongelezen bericht door Linoge »

sascar schreef: Wij hebben dus ons vakantie geboekt en betaald voor 10 dagen 24 uurs all inclusive en wij krijgen maar all inclusive tot 23:00 uur!!!
Dat wordt dus iedere avond vroeg dronken.
tenormin schreef: €20,00 per dag voor minus 1 uur per dag minder service? U bent gul.
1 uur :shock:

Jij snapt het weer helemaal!!

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

24 /24 zou tonnetje rnd thuiskomen :lol: :lol:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

rozemarijntje schreef:24 /24 zou tonnetje rnd thuiskomen :lol: :lol:
Nee hoor dat valt best wel mee. Wij gaan ieder jaar 2 weken naar een goed AI hotel in het caribisch gebied en komen nooit zwaarder terug, eerder net iets lichter. We letten echt niet op wat we wel en niet eten en drinken.

In die hotels kun je echt 24u eten als je wil. De meesten doen dat hooguit een dag of 2 en dan hebben ze dat ook wel weer gezien. Het is voor veruit de meesten onmogelijk zich te blijven volstoppen met van alles en nogwattes. Het kan misschien wel maar daar ga je je echt niet prettiger van voelen en dat wil je ook weer niet.

Het enige dat wij doen is eten en drinken naar behoefte. Wij gaan bijvoorbeeld niet eten omdat "het lunchtijd" is of omdat het "gratis" is maar als we wat trek hebben. Er zitten ook altijd een aantal a la carte restaurantjes op het resort en daar zijn de porties ook gewoon normaal en voldoende dan eet je vanzelf al niet meer. Bij het ontbijt bijvoorbeeld vinden wij het juist lekker in die warme landen om een aardige portie fruit bij te eten. Ook die cocktailtjes en andere alcohol kan je bijna niet de hele dag blijven drinken in die zon, zeker als je dat niet gewend is. Voor de dorst drink je dan juist veel water, afgewisseld met iets anders voor de lekkerigheid.

Har06

Emmy75 schreef:
rozemarijntje schreef:24 /24 zou tonnetje rnd thuiskomen :lol: :lol:
Nee hoor dat valt best wel mee. Wij gaan ieder jaar 2 weken naar een goed AI hotel in het caribisch gebied en komen nooit zwaarder terug, eerder net iets lichter. We letten echt niet op wat we wel en niet eten en drinken.

In die hotels kun je echt 24u eten als je wil. De meesten doen dat hooguit een dag of 2 en dan hebben ze dat ook wel weer gezien. Het is voor veruit de meesten onmogelijk zich te blijven volstoppen met van alles en nogwattes. Het kan misschien wel maar daar ga je je echt niet prettiger van voelen en dat wil je ook weer niet.

Het enige dat wij doen is eten en drinken naar behoefte. Wij gaan bijvoorbeeld niet eten omdat "het lunchtijd" is of omdat het "gratis" is maar als we wat trek hebben. Er zitten ook altijd een aantal a la carte restaurantjes op het resort en daar zijn de porties ook gewoon normaal en voldoende dan eet je vanzelf al niet meer. Bij het ontbijt bijvoorbeeld vinden wij het juist lekker in die warme landen om een aardige portie fruit bij te eten. Ook die cocktailtjes en andere alcohol kan je bijna niet de hele dag blijven drinken in die zon, zeker als je dat niet gewend is. Voor de dorst drink je dan juist veel water, afgewisseld met iets anders voor de lekkerigheid.
Wij gaan bijvoorbeeld niet eten omdat "het lunchtijd" is of omdat het "gratis" is maar als we wat trek hebben.???? Neem dan geen A I hotel, fruit kun je overal eten en alcohol is overal te drinken, water drinken? niets voor ons

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Miepje1 schreef:Aha, dus je wilt 24 uur per dag gratis eten en drinken? Dat hou je toch niet vol :wink: .
Sleep om 23.00 nog wat mee naar je kamer... Ben je d'r ook.
Ik ga altijd op vakantie om uit te rusten, dus ik slaap meestal van 23.00-08.00...
Of ben jij 24 uur op?
Het gaat er toch niet om wanneer jij slaapt, maar om het feit dat TS 24 uurs all-inclusive heeft besteld (om wat voor reden dan ook). Misschien is TS wel een liefhebber van het nachtleven. Dan is 24 uur eten/drinken wel handig.

Emmy75

Har,

Wij nemen geen AI hotel om ons over te geven aan het onbeperkte eten en drinken. Bijna alle goede hotels op die bestemmingen bieden nu eenmaal een goede AI aan. We willen gewoon in een goed hotel zitten. Het voordeel is dan dat oa het eten en drinken dan ook goed is net als een heleboel andere dingen.

In die hotels waar wij komen zie je niet zo gek vaak dat mensen zich helemaal lazarus zuipen omdat het toch gratis is.

Har06

Emmy75 schreef:Har,

Wij nemen geen AI hotel om ons over te geven aan het onbeperkte eten en drinken. Bijna alle goede hotels op die bestemmingen bieden nu eenmaal een goede AI aan. We willen gewoon in een goed hotel zitten. Het voordeel is dan dat oa het eten en drinken dan ook goed is net als een heleboel andere dingen.

In die hotels waar wij komen zie je niet zo gek vaak dat mensen zich helemaal lazarus zuipen omdat het toch gratis is.
a. bij het onbeperkt aanbod aan etenswaren neem je ongewild meer tot je, dan de bedoeling is, tafelen kan ook gezellig zijn zonder een cal meter in je hoofd te hebben. high tea is ook gezellig.
b. het lap lazer drinken zou kunnen,heb ik zelden van anderen mee gemaakt en van mezelf ook niet, ook hiervoor gaat op dat wel een glaasje of zo meer drinkt dan in een huiselijke situatie.
c. in zuid spanje zijn massa goede hotels zonder een A I formule, de A I formule trekt juist ander en niet gewenst publiek aan.

rozemarijntje

Ben het 300 % met je eens....
Idd Soms is het niet anders in bepaalde landen...
Maaaaaaar er zijn ook mensen die het er goed van nemen!!! Toch betaald dus,is ook zo ,maar mij kan je wegdragen na 2 dg :lol: :lol:

Ik ben zoals jij,Is het er leuk en makkelijk! Maar wil ook uit eten...of iets.
Maar dat is voor ieder zich natuurlijk,dat is de portemonnee die het toe koet laten! En de intentie...heb je kids...ja uitvinding!!!toch...??

Emmy75

Har,

a. Zoals ik al eerder schreef, dat doen wij dus amper. De lunch en high tea slaan we net zo makkelijk over als we geen trek hebben.
b. Die verhalen hoor en lees je genoeg in de iets goedkopere AI hotels.
c. Ik had het in mijn verhaal niet over Zuid Spanje.

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Lijkt me wel, dat je om 23.00 uur zo lazerus als een kanarie bent en wel naar je bed/dan wel WC-pot verlangd.

Har06

Emmy75 schreef:Har,

a. Zoals ik al eerder schreef, dat doen wij dus amper. De lunch en high tea slaan we net zo makkelijk over als we geen trek hebben.
b. Die verhalen hoor en lees je genoeg in de iets goedkopere AI hotels.
c. Ik had het in mijn verhaal niet over Zuid Spanje.
a.Nou de meeste mensen gebruiken s,middags een lunch en vinden de high tea gezellig om met andere nationaliteiten te keuvelen.
b. tja klasse verschil zal er zeker zijn, ik zie geen toataal bezopen lui in A I hotels.
c. in het caribisch gebied zijn maar sporadische A I hotels, zie de betreffende websites

Emmy75

a. Dat doen we juist veel in het zwembad, aan het strand en s avonds.
b. Die hotels waar wij komen, zie je dat ook bijna niet. Nooit is haast onmogelijk er is er altijd wel iemand die zich in het begin even verslikt in de effecten van alcohol en de felle zon.
c. Afhankelijk van de specifieke bestemming zijn dier er juist heel veel. Ligt er wel aan welke precies. Mexico, Dominicaanse republiek ed juist veel. Aruba, Curaçao ed juist amper.

michaelz1981

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Ik vind dat sommige mensen zich te druk maken om wat anderen doen ipv zelf te genieten van de vakantie. Voor de een kan A.I. geweldig zijn om flink te eten en te zuipen. Nou en, laat ze lekker. Als iemand daar een ontspannend vakantie aan overhoudt dan heeft de vakantie toch ook zijn doel bereikt.

Ik denk dat de meeste mensen de eerste paar dagen bij aankomst wel wat extra eet en drinkt en daarna wordt het eten vaak toch wat eentonig en elke dag een kater is dan ook niet alles. Of iemand daar 24 uur alles eet of 12 uur maakt dan ook niet uit. Om terug op topic te komen. Een feit is gewoon dat TS voor 24 uurs AI boekt bij Neckermann. Ten tijde van drukken van de gidsen en op vakantie gaan is schijnbaar de hotel gewoon overgestapt naar een beperkt AI formule. AI is inderdaad ook niet altijd 24 uur, tegenwoordig wordt de 24 uur variant ook vaak ultra AI genoemd. Maar NEckermann moet TS gewoon tegemoet komen, want er is een goede oplossing en dat is tot 0200 uur met bijbetaling door Neckermann. De oplossing van geld terug bij annulering is kort voor vertrek toch niet een oplossing voor TS als zij al maanden uitkijkt naar de vakantie. En AI formules heb je inderdaad ook in vele vormen.

rozemarijntje

Ja maar ts lees je ook niet meer?toch tips gegeven????

Har06

Voor mij en ons gezin of vrienden is een A I hotel een gemakkelijke manier om zonder geld gedoe op een gemakkelijke wijze een gezamelijke vakantie te beleven, natuurlijk eet je iets meer en drink je iets meer dan in een thuis situatie, De paar aangekomen kilo,s trimmen we er thuis weer van af :lol:

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Har06 schreef:Voor mij en ons gezin of vrienden is een A I hotel een gemakkelijke manier om zonder geld gedoe op een gemakkelijke wijze een gezamelijke vakantie te beleven, natuurlijk eet je iets meer en drink je iets meer dan in een thuis situatie, De paar aangekomen kilo,s trimmen we er thuis weer van af :lol:
De echte Hollandse mentaliteit, als het gratis is! :lol:

Gesloten