LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen bekeuring na veroorzaken ongeval
Re: Geen bekeuring na veroorzaken ongeval
VP helemaal mee eens.
Ik kan me uw reactie zeer goed voorstellen. Helaas wordt er maar al te vaak in dit land gedacht dat sorry zeggen (heeft ze eigenlijk sorry gezegd?) wel voldoende is en daarmee de kous af is. Helaas werkt het niet zo. De vrouw zal uw man niet expres hebben aangereden, maar ja daar heeft u (en uw man) natuurlijk niet zoveel aan.Jammerdan schreef:Twee weken geleden heeft een vrouw van 19 jaar mijn man aangereden. Hij reed op het fietspad dat zij met haar auto moest oversteken om op de weg te komen. Het is een overzichtelijk punt, maar toch zag zij hem over het hoofd. Als gevolg van zenuwletsel functioneert de arm van mijn man nog steeds niet. Volledig herstel kan wel twee jaar duren zei de neuroloog.
Een dag na het ongeval heb ik de politie aan de telefoon gehad. De agent die ter plaatse was geweest vertelde mij dat het meisje erg geschrokken was en waarschjnlijk door gebrek aan ervaring deze fout heeft gemaakt. Ik kreeg niet het idee dat zij een bekeuring heeft gekregen of zoiets. Ik heb me hier verder op dat moment niet zo druk over gemaakt.
We zijn nu 2 weken verder en ik word met de dag bozer op de vrouw. Mijn man heeft veel pijn en kan bijna niets. Hij is geen stilzitter en wordt dus met de dag chagrijniger. We kunnen niet op vakantie omdat hij geen auto kan rijden en ik niet met de caravan mag rijden. Aangezien ik in het onderwijs werk is de volgende vakantie pas weer over een jaar. De kinderen die het ongeluk hebben zien gebeuren zijn ook een week van slag geweest en zijn nog steeds met het ongeluk bezig.
Haar verzekering zal de materiele en letselschade wel betalen, daar ondervindt zij verder geen gevolgen van, maar ik vind eigenlijk dat zij ook straf moet krijgen. Noem het wraakzuchtig of wat dan ook, maar ik kan het niet uitstaan dat zij al weer lekker met haar leventje bezig is en wij hier voorlopig nog mee bezig zijn. En ik wil dus dat zij ook op een of andere manier hinder heeft van haar domme fout.
Kan ik er op een of andere manier voor zorgen dat zij toch een bekeuring krijgt?
Daar ben ik het wel mee eens, alleen heeft dat meisje en niet gedronken, en geen drugs op ( anders zat ze wel vast of had een bekeuring), maar ik denk op dit gebied ook aan degene die achter het stuur zat.Het lijkt me gezonder om te ventileren dat je vindt dat iemand een boete moet hebben, dan het oppotten en als je diegene ooit tegenkomt de pan uit flippen.
Ook die zit waarschijnlijk in de s/hit.
Ik zie het net als ieder ander denk ik zo...elke dag zie ja als automobilist dat er altijd wel fietsers of voetgangers levensmoe zijn, niet dat ik zeg dat man van TS dat is, maar meevoelen met automobilst doe ik ook.
Niemand maakt het groter, dan het is.Maar laten we het niet groter maken dan het is, mevrouw vindt dat ze een boete moet krijgen, niet dat ze de bak in moet.
Mevrouw roept ook niet dat ze haar op gaat zoeken en iets aan doen.
TS wil dat de veroorzaker een boete moet krijgen.
Nogmaals opnieuw:
Heeft haar man dan geen pijn meer?
Kunnen zij met het gezin dan wel met de caravan op vakantie?
Neen, ook de boete brengt er geen verandering in.
Als de veroorzaker in overtreding was geweest, had zij zeker een boete gekregen.
Een boete te eisen vind ik niet normaal, waar gaat dit Nederland toch naar toe.
En VP, misschien wil TS wel haar opzoeken, dat staat er wel nergens, maar door deze wraakgevoelens, kan ik mij dit best voorstellen.
Ik weet dat ik heel erg kort door de bocht kan reageren. De een noemt het bot, de ander nuchter. Tuurlijk kan ik me de impact heel goed voorstellen, ook voor de partner. Dat mevrouw een schok te verwerken heeft weet ik, wat ik wel hoop is dat mevrouw gewoon niet te ver in haar wraak doorgaat, waardoor het echte slachtoffer, haar man, hier nog verder slachtoffer van wordt. Hij heeft haar nu nodig, terwijl zij met wraak bezig is.
-
Snap ik.ciske schreef:Daar ben ik het wel mee eens, alleen heeft dat meisje en niet gedronken, en geen drugs op ( anders zat ze wel vast of had een bekeuring), maar ik denk op dit gebied ook aan degene die achter het stuur zat.
Maar om bij mijn voorbeeld te blijven, de jongen die mijn zus aanreed had ook geen drank op of drugs gebruikt.
Hij keek echter niet goed uit en was drukker met zijn vriendin die naast hem zat.
Hij 'dacht' dat mijn zus wel zou gaan rijden, terwijl er een auto van rechts kwam die voorrang had.
Dat zag hij niet (te druk, afgeleid) en knalde dus met 40km p/u op mijn stilstaande zus.
Hij was kennelijk niet strafbaar, want er is geen boete uitgedeeld.
Maar heel erg fout zat hij wel!
De omstandigheden van het ongeluk van TS haar man weet ik niet en ik wil niet suggereren dat het meisje verkeerd bezig is geweest.
Een ongeluk kan in een klein hoekje zitten.
En normale mensen voelen zich inderdaad schuldig als ze iemand aanrijden.
Nee, er is echt een verschil tussen vragen 'kan diegene nou geen boete krijgen' en naar iemands huis gaan en boel kort en klein slaan.nevermind schreef:Niemand maakt het groter, dan het is.
TS wil dat de veroorzaker een boete moet krijgen.
Nogmaals opnieuw:
Heeft haar man dan geen pijn meer?
Kunnen zij met het gezin dan wel met de caravan op vakantie?
Neen, ook de boete brengt er geen verandering in.
Als de veroorzaker in overtreding was geweest, had zij zeker een boete gekregen.
Een boete te eisen vind ik niet normaal, waar gaat dit Nederland toch naar toe.
En VP, misschien wil TS wel haar opzoeken, dat staat er wel nergens, maar door deze wraakgevoelens, kan ik mij dit best voorstellen.
Ik kan je niet uitleggen hoe machteloos je je voelt als je zo iets overkomt.
Bij mij was het nog mijn zus, maar je partner waar je lief en leed mee deelt die door een auto van zijn fiets wordt gereden en die twee jaar zoet kan zijn met zijn herstel?
Dat hakt erin hoor!
En nee, meneer wordt niet opeens beter en ze kunnen niet opeens wel op vakantie.
Maar je gevoel van 'nou, die ander kan doen wat ze wil en wij zijn hier jaren zoet mee' is dan sterk.
Dat heb ik zelf ook gehad.
Het is echt het gevoel dat de ander er 'gewoon' mee wegkomt, zonder gevolgen.
Dat normale mensen wel berouw tonen en er wel moeite mee hebben als ze iemand aanrijden doet daar niets aan af.
De machteloosheid is gewoon heel frustrerend.
In jouw geval is duidelijk, dat de veroorzaker met iets anders bezig was, dan met auto besturen.VioletPrue schreef: Snap ik.
Maar om bij mijn voorbeeld te blijven, de jongen die mijn zus aanreed had ook geen drank op of drugs gebruikt.
Hij keek echter niet goed uit en was drukker met zijn vriendin die naast hem zat.
Hij 'dacht' dat mijn zus wel zou gaan rijden, terwijl er een auto van rechts kwam die voorrang had.
Dat zag hij niet (te druk, afgeleid) en knalde dus met 40km p/u op mijn stilstaande zus.
Hij was kennelijk niet strafbaar, want er is geen boete uitgedeeld.
Maar heel erg fout zat hij wel!
De omstandigheden van het ongeluk van TS haar man weet ik niet en ik wil niet suggereren dat het meisje verkeerd bezig is geweest.
Een ongeluk kan in een klein hoekje zitten.
En normale mensen voelen zich inderdaad schuldig als ze iemand aanrijden.
Nee, er is echt een verschil tussen vragen 'kan diegene nou geen boete krijgen' en naar iemands huis gaan en boel kort en klein slaan.
Ik kan je niet uitleggen hoe machteloos je je voelt als je zo iets overkomt.
Bij mij was het nog mijn zus, maar je partner waar je lief en leed mee deelt die door een auto van zijn fiets wordt gereden en die twee jaar zoet kan zijn met zijn herstel?
Dat hakt erin hoor!
En nee, meneer wordt niet opeens beter en ze kunnen niet opeens wel op vakantie.
Maar je gevoel van 'nou, die ander kan doen wat ze wil en wij zijn hier jaren zoet mee' is dan sterk.
Dat heb ik zelf ook gehad.
Het is echt het gevoel dat de ander er 'gewoon' mee wegkomt, zonder gevolgen.
Dat normale mensen wel berouw tonen en er wel moeite mee hebben als ze iemand aanrijden doet daar niets aan af.
Hier staat nergens, dat het meisje iets verkeerds had gedaan, behalve de situatie verkeerd heeft ingeschat..
Ik denk toch niet, dat er iemand bewust een ongeluk veroorzaakt.
Mij gaat het erom, dat er hier om een straf wordt gevraagd, om een andere ook leed toe te voegen, zoals je al hebt opgemerkt, waarom moet ik met de brokken zitten, en de andere komt er zo vanaf.
Ik ben al blij, dat er geen dodelijke slachtoffers zijn gevallen, en de veroorzaker heeft geen boete gekregen, wat was dan de eis geweest?
Nogmals ik vind het jammer voor TS, maar dit gaat mij toch te ver.
Die machteloosheid begrijp ik wel, maar kijk op de weg....sommige fietsers en voetgangers zijn echt levensmoe.Dat normale mensen wel berouw tonen en er wel moeite mee hebben als ze iemand aanrijden doet daar niets aan af.
Alsnog begrijp ik dat TS boos is, verdrietig en meer van die dingen, maar ik denk ook aan dat meisje , die de fietser heeft geraakt. Ik persoonlijk moet er niet aan denken dat zoiets mij zal overkomen.
Wraak heb je niks aan, dan moet TS hulp gaan zoeken.
Dus je hele betoog is gebaseerd op pure speculatie?Ik kreeg niet het idee dat zij een bekeuring heeft gekregen of zoiets. Ik heb me hier verder op dat moment niet zo druk over gemaakt.
Hmmm, dan ben je dus echt aan vakantie toe.....
Anyway, als de pliesie toch besluit deze mevrouw te bekeuren dan heeft u daar helemaal niets mee te maken, is niet uw zaak..en in dit geval uw probleem....
Ik denk dat jij maar gauw het onderwijs moet verlaten. Als lerares stel je niet veel voor als je de betekenis van het woord "ongeluk" niet begrijpt. Daarnaast denk ik niet dat jij invloed op kinderen hoort te hebben.Jammerdan schreef:Aangezien ik in het onderwijs werk is de volgende vakantie pas weer over een jaar.
Prettige vakantie verder.
Linoge dat is me wat al te kort door de bocht. Je kan je pas een (begin van een) voorstelling maken van de emoties die bij een dergelijke situatie komen kijken als je iets vergelijkbaars hebt meegemaakt (en ja, dat heb ik).Linoge schreef:Ik denk dat jij maar gauw het onderwijs moet verlaten. Als lerares stel je niet veel voor als je de betekenis van het woord "ongeluk" niet begrijpt. Daarnaast denk ik niet dat jij invloed op kinderen hoort te hebben.Jammerdan schreef:Aangezien ik in het onderwijs werk is de volgende vakantie pas weer over een jaar.
Prettige vakantie verder.
Jammerdan, sterkte met alles. Concentreer je op het herstel van je man en staar je niet blind op je gemiste vakantie. Er zijn wellicht alternatieven om toch tot rust te komen gedurende de vakantieperiode, onderzoek die. Richt je op het haalbare, niet op wat gepland was.
Een eventuele straf en/of boete voor de jongedame die je man heeft aangereden voegt niets toe aan het herstel van je man en een straf en/of boete zal nooit "zwaar" genoeg zijn om je een beter gevoel te geven. Probeer dat (dus) los te laten, je hebt je energie hard genoeg nodig de komende periode om met de nieuwe situatie om te gaan.
Nogmaals, sterkte.
-
- Contacteer:
Van een bevriende GGZ therapeut heb ik geleerd dat het TS zou kunnen helpen (en haar man ook) als de 'dader' een excuusbrief schrijft.
Maar dan nog - TS zal deze gevoelens moeten verwerken, en uiteindelijk loslaten.
Wat wij ook zeggen - het zal niet helpen totdat zij zelf inziet dat het niet productief is.
Als TS bij het punt blijft dat de veroorzaker van het ongeval aangepakt moet worden, zal haar man, of zij, aangifte moeten doen - alleen, dan moeten zij ook kunnen aantonen dat opzet of roekeloosheid de oorzaak was.
Maar dan nog - TS zal deze gevoelens moeten verwerken, en uiteindelijk loslaten.
Wat wij ook zeggen - het zal niet helpen totdat zij zelf inziet dat het niet productief is.
Als TS bij het punt blijft dat de veroorzaker van het ongeval aangepakt moet worden, zal haar man, of zij, aangifte moeten doen - alleen, dan moeten zij ook kunnen aantonen dat opzet of roekeloosheid de oorzaak was.
Dit is juist, als er een "dader" is.Guardian72 schreef:Van een bevriende GGZ therapeut heb ik geleerd dat het TS zou kunnen helpen (en haar man ook) als de 'dader' een excuusbrief schrijft.
In deze situatie gaat het om een ongeval, wat zoals blijkt niet opzettelijk was/is.
Zelf TS weet het niet 100 % zeker, of er wel of niet een proces-verbaal/boete is uitgeschreven.
Wat betreft de "dader" kan ik ook iets bijdragen.
Een kennis van mij heeft 15 jaren geleden een vrouw doodgereden, zonder dat het zijn schuld was.
Ook hij kreeg geen boete van justitie opgelegd.
Maar nu nog na 15 jaren heeft hij depressie´s en krijgt het beeld van deze aanrijding niet uit het hoofd.
De familie van het slachtoffer heeft het al jaren verwerkt, maar de dader zou zijn hele leven nog mee te doen hebben.
Volgens mij( pin me er niet op vast) wordt je sowieso voor de rechter gedaagd als jij met een motor voertuig een zwakkere verkeersdeelnemer lichaamlijk letsel hebt toegebracht....
Dus de bestuurster krijgt mi echt nog een douw te verwerken en ik hoop dat ze een rechtsbijstands verzekering heeft.
Dus de bestuurster krijgt mi echt nog een douw te verwerken en ik hoop dat ze een rechtsbijstands verzekering heeft.
Onzin, op grond waarvan zou dit moeten gebeuren?? Als er geen proces-verbaal is opgemaakt dan zou ik niet weten waarom dit meisje voor de rechter moet komen.Frantic2 schreef:Volgens mij( pin me er niet op vast) wordt je sowieso voor de rechter gedaagd als jij met een motor voertuig een zwakkere verkeersdeelnemer lichaamlijk letsel hebt toegebracht....
Als dit zou gebeuren was de rechterlijke macht helemaal overbelast, dit gebeurt namelijk elke dag wel een aantal keren.
onzinbericht dus.
puma73 schreef:Onzin, op grond waarvan zou dit moeten gebeuren?? Als er geen proces-verbaal is opgemaakt dan zou ik niet weten waarom dit meisje voor de rechter moet komen.Frantic2 schreef:Volgens mij( pin me er niet op vast) wordt je sowieso voor de rechter gedaagd als jij met een motor voertuig een zwakkere verkeersdeelnemer lichaamlijk letsel hebt toegebracht....
Als dit zou gebeuren was de rechterlijke macht helemaal overbelast, dit gebeurt namelijk elke dag wel een aantal keren.
onzinbericht dus.
pin me er niet op vast
dit zei Frantic2

Paul de Leeuw schreef:@dhc
Dina je bent wel een pessimistisch vrouwtje geworden sinds je de zak kreeg bij AH
liegebeest....en gemeld.
Zou het misschien niet een beter idee zijn om samen met een professional een brief te schrijven over wat dit met jullie heeft gedaan en die naar haar op te sturen. En geloof me, dit gaat ze merken in de premie die ze in de komende jaren gaat betalen.Jammerdan schreef:Kan ik er op een of andere manier voor zorgen dat zij toch een bekeuring krijgt?
Als het OM geen vervolging wil inzetten, dan is het verhaal civiel rechtelijk. Als de verzekering de schade vergoed dan is daarmee de kous af.Frantic2 schreef:Volgens mij( pin me er niet op vast) wordt je sowieso voor de rechter gedaagd als jij met een motor voertuig een zwakkere verkeersdeelnemer lichaamlijk letsel hebt toegebracht....
Onzin? Jij bazelt en kletst uit je nek! Politie moet PV opmaken bij een letsel ongeval:puma73 schreef:Onzin, op grond waarvan zou dit moeten gebeuren?? Als er geen proces-verbaal is opgemaakt dan zou ik niet weten waarom dit meisje voor de rechter moet komen.Frantic2 schreef:Volgens mij( pin me er niet op vast) wordt je sowieso voor de rechter gedaagd als jij met een motor voertuig een zwakkere verkeersdeelnemer lichaamlijk letsel hebt toegebracht....
onzinbericht dus.
Medische behandeling in ziekenhuis tengevolge van letsel
Wanneer het verkeersongeval letsel tot gevolg heeft waardoor enige betrokkene in het ziekenhuis een medische behandeling moet ondergaan,behoudens die gevallen waarin er slechts een slachtoffer is en is komen vast te staan dat dit slachtoffer de enige verdachte is, dient proces-verbaal te worden opgemaakt.
Toelichting
In het algemeen betekent het bovenstaande dat indien een der betrokkenen van de plaats van het ongeval naar het ziekenhuis wordt vervoerd,proces-verbaal moet worden opgemaakt. Indien later bij het onderzoek blijkt dat er slechts sprake is van licht letsel en behandeling in hetziekenhuis niet nodig is, zal van het opmaken van proces-verbaal kunnen worden afgezien. Onder licht letsel wordt hier o.a. verstaan: bloedbuilen, snijwonden, kneuzingen, verstuikingen en een lichte shock. De behandelend politie-ambtenaar dient daarover informatie in te winnenbij het slachtoffer of bij de behandelend arts.
In het geval dat een verkeersslachtoffer niet terstond naar hetziekenhuis wordt vervoerd, doch zich korte tijd later toch in het ziekenhuis moet laten behandelen aan letsel ten gevolge van het ongeval,dient alsnog proces-verbaal te worden opgemaakt. Hierbij kan worden gedacht aan een later herkende botbreuk of aan inwendig letsel dat zich pas later openbaart.
TS haar man is onder behandeling van een neuroloog volgens mevrouw.
http://www.infopolitie.nl/verkeer/verke ... eprivacy=1
Dan nog zit je onzin uit te kramen, het opmaken van een proces-verbaal wil nog niet automatisch strafvervolging betekenen. Dit wordt ook gedaan voor de civiel-rechterlijke afhandeling en de verzekeringsmaatschappijen.Frantic2 schreef:Onzin? Jij bazelt en kletst uit je nek! Politie moet PV opmaken bij een letsel ongeval:puma73 schreef:Onzin, op grond waarvan zou dit moeten gebeuren?? Als er geen proces-verbaal is opgemaakt dan zou ik niet weten waarom dit meisje voor de rechter moet komen.Frantic2 schreef:Volgens mij( pin me er niet op vast) wordt je sowieso voor de rechter gedaagd als jij met een motor voertuig een zwakkere verkeersdeelnemer lichaamlijk letsel hebt toegebracht....
onzinbericht dus.
Medische behandeling in ziekenhuis tengevolge van letsel
Wanneer het verkeersongeval letsel tot gevolg heeft waardoor enige betrokkene in het ziekenhuis een medische behandeling moet ondergaan,behoudens die gevallen waarin er slechts een slachtoffer is en is komen vast te staan dat dit slachtoffer de enige verdachte is, dient proces-verbaal te worden opgemaakt.
Toelichting
In het algemeen betekent het bovenstaande dat indien een der betrokkenen van de plaats van het ongeval naar het ziekenhuis wordt vervoerd,proces-verbaal moet worden opgemaakt. Indien later bij het onderzoek blijkt dat er slechts sprake is van licht letsel en behandeling in hetziekenhuis niet nodig is, zal van het opmaken van proces-verbaal kunnen worden afgezien. Onder licht letsel wordt hier o.a. verstaan: bloedbuilen, snijwonden, kneuzingen, verstuikingen en een lichte shock. De behandelend politie-ambtenaar dient daarover informatie in te winnenbij het slachtoffer of bij de behandelend arts.
In het geval dat een verkeersslachtoffer niet terstond naar hetziekenhuis wordt vervoerd, doch zich korte tijd later toch in het ziekenhuis moet laten behandelen aan letsel ten gevolge van het ongeval,dient alsnog proces-verbaal te worden opgemaakt. Hierbij kan worden gedacht aan een later herkende botbreuk of aan inwendig letsel dat zich pas later openbaart.
TS haar man is onder behandeling van een neuroloog volgens mevrouw.
http://www.infopolitie.nl/verkeer/verke ... eprivacy=1